Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:41

Nou, als god/jehova echt zo kortzichtig is mag hij z'n paradijs houden, dan wil ik er niet heen.

Kom op zeg, anno 2016 weten we toch wel beter. Als Jehova echt wil dat we allemaal gelukkig zijn moet iedereen gewoon kunnen trouwen met wie hij/zij wil (of kunnen besluiten dat hij/zij niet wil trouwen). Daar wordt de wereld een stuk beter van, als we anderen op dit vlak gewoon met rust laten.

Het zal mij een worst wezen wat iemand van mijn geaardheid denkt, zolang hij/zij mij (en anderen) maar in mijn/hun waarde laat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:54

fleurtjeuh schreef:
alex66 schreef:

Prachtig!
Al had de laatste sneer van mij niet gehoeven, die vind ik nogal flauw, en een beetje kinderachtig.
'laten we kijken wat voor andere rare dingen die Jehova getuigen doen'
Dat had van mij echt niet gehoeven

Ze moesten natuurlijk wel tekst hebben bij de laatste scene en ik vind het niet zo flauw hoor. Ze zegt ook niet rare dingen, maar vreemde. Oftewel afwijkend van wat anderen doen. Er zijn genoeg dingen waar ze afwijkende overtuigingen van hebben. Waarom zou je dat niet op tafel kunnen leggen?

fleurtjeuh

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:56

Ik was even de precieze bewoording kwijt, en zo kwam de zin op mij over.
Ze hadden toch ook best het laatste stukje eruit kunnen knippen? Naar mijn idee voegt het niks toe.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:32

Eigenlijk zie ik JG als een soort van dictatuur. Ze hebben geen eigen mening en worden afgeschermd van de mensen die dat wel hebben en dus niet de mening/ het geloof van hun volgen.
Ik kan het helemaal fout hebben hoor, maar zo zie ik het.

Zelf heb ik helemaal geen probleem met homosexueel zijn, zelfs niet met homohuwlijken. Laat iedereen lekker doen en voelen wat hij/zij wilt. En als je dat niet vindt prima maar val er andere mensen niet mee lastig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:30

fleurtjeuh schreef:
Ik was even de precieze bewoording kwijt, en zo kwam de zin op mij over.
Ze hadden toch ook best het laatste stukje eruit kunnen knippen? Naar mijn idee voegt het niks toe.

Het is gewoon een spiegeling op "zullen we oefenen wat je gaat zeggen" wat pure doctrine is.
Er is heus over nagedacht, ik vind het juist weer prima kloppen als tegenhanger.
Ik vind noemen dat ze vreemde opvattingen hebben geen belediging, want gewoon een feit.

Het is niet anders als zeggen "zullen we kijken hoe groen het gras is?" Ik vind het knap dat je daar een intentie van sneer uithaalt.

Zelfs de intonatie gaat niet eens naar spot, dus ik vind het wonderlijk dat je het zo op hebt gevat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:34

Ik vind de laatste zin ook niet per se een sneer. Ik vatte het meer op als 'vreemd' in de zin van tegen het normale in. Er zijn relatief weinig JG's in Nederland en ik denk dat lang niet alle kinderen weten wat het inhoudt behalve langs de deuren komen en niet mee mogen doen met verjaardagen in de klas.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:35

Leven en laten leven.. Als men met zo'n bekrompen gedachtengang door t leven willen gaan, dan moeten ze dst mooi zelf weten.. Maar ik hoef niks met zo'n mensen van doen te hebben.. :n

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:43

nine1987 schreef:
Leven en laten leven.. Als men met zo'n bekrompen gedachtengang door t leven willen gaan, dan moeten ze dst mooi zelf weten.. Maar ik hoef niks met zo'n mensen van doen te hebben.. :n

Het probleem van JG´s is dat bijna iedereen dus wel tegen wil en dank er mee te maken krijgt omdat ze langs de deuren gaan....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:46

Lusitana schreef:
nine1987 schreef:

Het probleem van JG´s is dat bijna iedereen dus wel tegen wil en dank er mee te maken krijgt omdat ze langs de deuren gaan....

True.. Verkeerd verwoord inderdaad.. Ik bedoelde in mijn eigen sociale kringen.. :j
En aan de deur heb ik ook vrij weinig met ze op.. Ik blijf wel netjes, maar ik verzoek ze toch dringend om mij met rust te laten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:47

Toch ken ik ook JG wat gewoon fijne leuke mensen zijn. Ik heb echt gerust een half uur met die mensen staan praten over het Paradijs en hoe zij erover denken en hoe wij erover denken... Echt in de vorm van wederzijds respect.
En ik denk oprecht dat als je er zo in staat en de 'bemoeienis' ziet voor wat het is, het juist heel mooi kan zijn.
Vanaf het begin maak ik duidelijk dat ik me niet bij hen aan zal sluiten omdat mijn leven, mijn geaardheid, maar ook keuzes die ik maak, niet met hun wereldbeeld verenigbaar is.

En dan is het soms ook prima.

Ik moet zeggen dat ik ze in het huis waar ik nu woon nog niet aan de deur heb gehad maar zoals het weer nu is zou ik ze gerust uitnodigen voor iets te drinken in de tuin en een praatje.

Alleen maar mooi om van elkaar te leren.

Want die mensen willen helemaal niet dat ik niet lesbisch ben... Ze willen me uitnodigen met hen de weg te bewandelen naar het Paradijs omdat ze mij dat gunnen. Dat vind ik oprecht mooi van ze. Ik kies er echter voor om van mijn aardse leven een zo mooi mogelijk paradijs te maken. Mét mijn vrouw :)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:48

Vreselijke lui..
Word hier zo boos om.
De reden waarom ik altijd de deur dicht smijt voor hun.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:54

Mooi lente :) dat is mijn ervaring ook moet ik zeggen. Ik kwam naar beneden en ze voelden gelijk al dat het slecht uitkwam en ik heb ze uitgenodigd om gerust nog een keer weer langs te komen. Ze keken zo vol met verwondering naar de foto van mijn baby, zo lief!

Ik maak graag een praatje met ze, uit interesse :)

Snap het nooit zo dat mensen zo onbeschoft doen tegen ze... Je kan ook gewoon zeggen "ik heb geen interesse en ik wens u een fijne dag".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:57

Ik ben nooit onbeschoft, maar in mijn ervaring hebben ze er lang niet altijd respect voor dat je geen tijd hebt. Ik heb een keer de deur open gedaan als klein meisje die alleen in haar lunchpauze thuis was, uiteindelijk heb ik een uur met ze staan praten waardoor ik drie kwartier te laat was op school. Begreep er geen snars van omdat het in het Engels was en kon dus ook moeilijk doordrammen dat ik echt weg moest. Ik woon in een grotendeels islamitische wijk dus hier komen ze niet aan de deur. Eerder deed ik wel voor ze open, maar bedankte ik gelijk vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:59

Nee ik begrijp dat ook niet. Maar ik moet zeggen dat ik dat op alle vlakken heb. Zolang mensen respectvol zijn naar mij ben ik het naar hen. Ik snap dan ook oprecht niks van die hele zwarte pietendiscussie en asielzoekersdicussie en dit soort discussies... Laat iedereen gewoon lekker zijn ding doen, praat erover, heb begrip voor gevoelens over en weer en dan kunnen we prima naast elkaar bestaan...

Maar mensen luisteren tegenwoordig niet meer of zo...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:01

Lusitana schreef:
nine1987 schreef:

Dan zeg je gewoon dat je geen interesse hebt en gaan ze een deurtje verder. Of je plakt zo'n sticker op dat je ze niet wil en dan bellen ze ook niet aan :)

Ik heb er niet zo'n moeite mee, er loopt vanalles langs je deur, energiecontracten, goede doelen, glazenwassers etc...die vind ik nog veel irritanter :=

Lente schreef:
Toch ken ik ook JG wat gewoon fijne leuke mensen zijn. Ik heb echt gerust een half uur met die mensen staan praten over het Paradijs en hoe zij erover denken en hoe wij erover denken... Echt in de vorm van wederzijds respect.
En ik denk oprecht dat als je er zo in staat en de 'bemoeienis' ziet voor wat het is, het juist heel mooi kan zijn.
Vanaf het begin maak ik duidelijk dat ik me niet bij hen aan zal sluiten omdat mijn leven, mijn geaardheid, maar ook keuzes die ik maak, niet met hun wereldbeeld verenigbaar is.

En dan is het soms ook prima.

Ik moet zeggen dat ik ze in het huis waar ik nu woon nog niet aan de deur heb gehad maar zoals het weer nu is zou ik ze gerust uitnodigen voor iets te drinken in de tuin en een praatje.

Alleen maar mooi om van elkaar te leren.

Want die mensen willen helemaal niet dat ik niet lesbisch ben... Ze willen me uitnodigen met hen de weg te bewandelen naar het Paradijs omdat ze mij dat gunnen. Dat vind ik oprecht mooi van ze. Ik kies er echter voor om van mijn aardse leven een zo mooi mogelijk paradijs te maken. Mét mijn vrouw :)

Dit dus... Mooi verwoord :) over het algemeen zijn JG echt geen verkeerde mensen. Ze vreten je niet op als je anders in het leven staat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:49

Ik heb meegemaakt dat ik elke week leuk een praatje had, maar toen ik aangaf dat ik het niet meer wilde, de wind van voren kreeg, met een flinke scheldpartij. In mijn ogen geeft dat prima aan dat ze heel lief en aardig zijn tot je duidelijk laat merken dat ze niet verder komen.

Mijn moeder zijn ze al 25 jaar aan het bewerken hoewel ze meteen duidelijk heeft aangegeven dat ze zich nooit zou laten dopen en ze het best oneens is met een heleboel dingen.
Ondertussen gaat ze inmiddels wel mee naar zaal, waarvoor ze speciaal kleren heeft aangeschaft die ze anders nooit zou dragen, krijgt ze op vakantie de bladen (op cd want ze is slechtziende) mee plus adressen waar ze hier naar zaal zou kunnen, en is er zelfs al sprake dat ze wel een keer een doop mee wil maken.
De stap naar doop wordt zo wel steeds kleiner en ze halen haar geniepig binnen.
Ze keert zich ondertussen meer af van de familie omdat er steeds heftige discussies over ontstaan, ondanks het feit dat we het allemaal prima vinden dat zij met ze omgaat, het gaat meer om de leer van ze en het feit dat mijn moeder het idee heeft gekregen dat alleen JG kunnen zorgen voor vrede op aarde en alles wat haar niet aanstaat wat we zeggen is meteen maar niet waar of werk van de duivel.
Dit was een vrijdenkende vrouw die nu gereduceerd is tot een verlengstuk van de JG doctrine. En ondanks het feit dat zij het leuk vindt om met ze om te gaan en daar echt wat aan heeft,en we het haar dus ook gunnen, vind ik dát dus walgelijk.

Prima dat jij een geloof hebt, prima als je streeft naar vrede op aarde, maar laat mensen vrijwillig voor je geloof kiezen als dat zo geweldig is, maar maak er niet je levenswerk van om anderen te werven via technieken die steeds een stapje verder gaan.
Ze maken in mijn ogen gewoon slachtoffers van hun doelwit (en eigen kinderen).

Zolang ze je nog niet in de tang hebben, dus bij oppervlakkige ontmoetingen, is alles koek en ei, maar als ze eenmaal geinvesteerd hebben gaan ze best ver om je "erbij te winnen".

Nogmaals, prima mensen, maar gewoon jammer dat ze werkelijk geloven dat ze dit allemaal moeten doen.
Ik zie zelf liever prima mensen zonder verborgen agenda.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-05-16 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:51

Jeetje wat heftig hierboven, dat vind ik echt misbaksels van mensen als ze je zo dwingen, dan mag je van mij echt op 'n eilandje gaan zitten tot je leert dat je geloof niet op moet dringen.
Waarom staat er niet in de regels van alle geloven dat je niks mag opdringen? Als ze dan opdringen komen ze niet in 't paradijs dus dan stopt die ellende ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:57

En ook weer: die mensen zelf zijn best heel prima, aardig en zorgzaam, en mijn moeder kan ook erg met ze lachen. Ik zal ook nooit onaardig tegen hen zijn. Maar die verborgen agenda, dat is waar ik me tegen verzet.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:01

Wat ik interessant vind aan dit topic is dat de Jehova's nu de wind van voren krijgen door dit filmpje, indoctrinatie etc maar dat er niet wordt stilgestaan bij het feit dat bij heel veel andere christelijke kerken dit nog precies hetzelfde is. Alleen blijft het 'binnen de kerkmuren' en lekt er niet toevallig zo'n filmpje uit.
Gelukkig zijn er ook kerken die wel meegaan met de tijd maar vaak is de mening dat je de bijbel niet aan de huidige tijd aan moet passen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:05

Yunomi schreef:
Wat ik interessant vind aan dit topic is dat de Jehova's nu de wind van voren krijgen door dit filmpje, indoctrinatie etc maar dat er niet wordt stilgestaan bij het feit dat bij heel veel andere christelijke kerken dit nog precies hetzelfde is. Alleen blijft het 'binnen de kerkmuren' en lekt er niet toevallig zo'n filmpje uit.
Gelukkig zijn er ook kerken die wel meegaan met de tijd maar vaak is de mening dat je de bijbel niet aan de huidige tijd aan moet passen.

Ik snap je helemaal. Alles en iedereen wat mij iets opdringt of discrimineert dat vind ik al naar.
Iemand hier ooit het filmpje gezien van allemaal rare bijbel dingen? Alle mensne hadden het oordeel klaar dat het uit de koran kwam, maar was gewoon van hun eigen geloof. :') gebeurt overal idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:08

Toch vind ik het lastig daarover te oordelen van buiten af.

Kijk ik ben heel stevig van twee pootjes in de klei en tegelijk ook wel spiritueel...

Het idee van het Paradijs is zó mooi! Hoe fijn moet het zijn om na de teloorgang van de aarde terug te komen met dat selecte groepje dat de boodschap heeft begrepen en daar in het Paradijs al je vrienden weer te zien?

Ik kan me echt best voorstellen dat mensen zich daarbij aansluiten.

En dan maakt het niet uit dat je in dit leven moet afzien van geneugten en bloedtransfusies want het Paradijs wacht op je en dát is eeuwig terwijl dit maar tijdelijk is.

Probleem met mij is echter dat ik nooit goed ben geweest in uitgestelde beloning ( :') ) en daarnaast ben ik sceptisch over het bestaan van een Paradijs en dus maak ik het liever in dit leven zo fijn mogelijk want dat dit leven er is is mijn enige zekerheid.

Maar als je echt zó zeker bent over het bestaan van het Paradijs... En je ziet de liefde en het vertrouwen die die mensen hebben... Stapje voor stapje... Dan kan ik me voorstellen dat je je uiteindelijk toch laat dopen.

Ik denk ook niet dat je dan van een verborgen agenda kan spreken... Het enige wat ze willen is jou ook meenemen naar hun Paradijs...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:12

Bij Jehova's is het denk ik inderdaad geen verborgen agenda, maar andere christelijke stromingen ga niet langs de deur. Ik heb een andere strenge christelijke stroming van dichtbij meegemaakt en die stonden ook zeker niet te springen bij homo's, en dan is het zijn nog 1 ding, praktiseren is een absolute no go.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:19

Lente schreef:

Kijk ik ben heel stevig van twee pootjes in de klei en tegelijk ook wel spiritueel...

Het idee van het Paradijs is zó mooi! Hoe fijn moet het zijn om na de teloorgang van de aarde terug te komen met dat selecte groepje dat de boodschap heeft begrepen en daar in het Paradijs al je vrienden weer te zien?

En dan maakt het niet uit dat je in dit leven moet afzien van geneugten en bloedtransfusies want het Paradijs wacht op je en dát is eeuwig terwijl dit maar tijdelijk is.

Probleem met mij is echter dat ik nooit goed ben geweest in uitgestelde beloning ( :') ) en daarnaast ben ik sceptisch over het bestaan van een Paradijs en dus maak ik het liever in dit leven zo fijn mogelijk want dat dit leven er is is mijn enige zekerheid.

Maar als je echt zó zeker bent over het bestaan van het Paradijs... En je ziet de liefde en het vertrouwen die die mensen hebben... Stapje voor stapje... Dan kan ik me voorstellen dat je je uiteindelijk toch laat dopen.

Ik denk ook niet dat je dan van een verborgen agenda kan spreken... Het enige wat ze willen is jou ook meenemen naar hun Paradijs...

Als je dit beslist voor jezelf is het je eigen verantwoordelijkheid, als je je kind laat sterven omdat het een bloedtransfusie niet krijgt dan vind ik dat meer neigen naar iets anders. Dat je jezelf schade aanbrengt , is uw eigen beslissing, maar een ander schade aanbrengen voor jou eigen overtuiging is ronduit schandalig.
Dan nog mensen uitsluiten omdat ze dit wel gedaan hebben, is al even verwerpelijk.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:30

chanel1985 schreef:
Lente schreef:

Als je dit beslist voor jezelf is het je eigen verantwoordelijkheid, als je je kind laat sterven omdat het een bloedtransfusie niet krijgt dan vind ik dat meer neigen naar iets anders. Dat je jezelf schade aanbrengt , is uw eigen beslissing, maar een ander schade aanbrengen voor jou eigen overtuiging is ronduit schandalig.
Dan nog mensen uitsluiten omdat ze dit wel gedaan hebben, is al even verwerpelijk.

Je moet je in hun manier van denken verplaatsen om het te kunnen begrijpen. Voor 'ons' is het idioot om een kind geen bloedtransfusie te geven om zijn leven op aarde te redden. Het geloof gaat juist om het paradijs, het leven hierna. Zie het leven van nu als een tussenstation naar de ultieme eindbestemming. Daar moet je heen, daar leef je voor, daar is God. Als je je kind dan een bloedtransfusie geeft verscheur je als het ware zijn ticket naar het eindstation, het paradijs.
Wij vinden het idioot om geen bloedtransfusie te geven, maar wij leven in het hier en nu ons leven draait niet om het eindstation. Voor Jehova's is het idioot om hun kans op het paradijs te verkwisten. Van dat paradijs zijn ze heilig overtuigd, dat is voor hun een net zo'n normaal gegeven als het voor jou is dat de zon op komt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:36

Nogmaals, een kind ( die daar niet zelf over kan beslissen of het dood wil of niet) moet niet het slachtoffer worden van het geloof van zijn/haar ouder.
Ze mogen hun geloof praktiseren zoveel ze willen, zover andere onschuldige mensen daar niet de dupe van zijn.