Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:alex66 schreef:
Prachtig!
Al had de laatste sneer van mij niet gehoeven, die vind ik nogal flauw, en een beetje kinderachtig.
'laten we kijken wat voor andere rare dingen die Jehova getuigen doen'
Dat had van mij echt niet gehoeven
fleurtjeuh schreef:Ik was even de precieze bewoording kwijt, en zo kwam de zin op mij over.
Ze hadden toch ook best het laatste stukje eruit kunnen knippen? Naar mijn idee voegt het niks toe.
nine1987 schreef:Leven en laten leven.. Als men met zo'n bekrompen gedachtengang door t leven willen gaan, dan moeten ze dst mooi zelf weten.. Maar ik hoef niks met zo'n mensen van doen te hebben..
Lusitana schreef:nine1987 schreef:Leven en laten leven.. Als men met zo'n bekrompen gedachtengang door t leven willen gaan, dan moeten ze dst mooi zelf weten.. Maar ik hoef niks met zo'n mensen van doen te hebben..
Het probleem van JG´s is dat bijna iedereen dus wel tegen wil en dank er mee te maken krijgt omdat ze langs de deuren gaan....
Lusitana schreef:nine1987 schreef:Leven en laten leven.. Als men met zo'n bekrompen gedachtengang door t leven willen gaan, dan moeten ze dst mooi zelf weten.. Maar ik hoef niks met zo'n mensen van doen te hebben..
Het probleem van JG´s is dat bijna iedereen dus wel tegen wil en dank er mee te maken krijgt omdat ze langs de deuren gaan....
Lente schreef:Toch ken ik ook JG wat gewoon fijne leuke mensen zijn. Ik heb echt gerust een half uur met die mensen staan praten over het Paradijs en hoe zij erover denken en hoe wij erover denken... Echt in de vorm van wederzijds respect.
En ik denk oprecht dat als je er zo in staat en de 'bemoeienis' ziet voor wat het is, het juist heel mooi kan zijn.
Vanaf het begin maak ik duidelijk dat ik me niet bij hen aan zal sluiten omdat mijn leven, mijn geaardheid, maar ook keuzes die ik maak, niet met hun wereldbeeld verenigbaar is.
En dan is het soms ook prima.
Ik moet zeggen dat ik ze in het huis waar ik nu woon nog niet aan de deur heb gehad maar zoals het weer nu is zou ik ze gerust uitnodigen voor iets te drinken in de tuin en een praatje.
Alleen maar mooi om van elkaar te leren.
Want die mensen willen helemaal niet dat ik niet lesbisch ben... Ze willen me uitnodigen met hen de weg te bewandelen naar het Paradijs omdat ze mij dat gunnen. Dat vind ik oprecht mooi van ze. Ik kies er echter voor om van mijn aardse leven een zo mooi mogelijk paradijs te maken. Mét mijn vrouw
Yunomi schreef:Wat ik interessant vind aan dit topic is dat de Jehova's nu de wind van voren krijgen door dit filmpje, indoctrinatie etc maar dat er niet wordt stilgestaan bij het feit dat bij heel veel andere christelijke kerken dit nog precies hetzelfde is. Alleen blijft het 'binnen de kerkmuren' en lekt er niet toevallig zo'n filmpje uit.
Gelukkig zijn er ook kerken die wel meegaan met de tijd maar vaak is de mening dat je de bijbel niet aan de huidige tijd aan moet passen.
Lente schreef:Toch vind ik het lastig daarover te oordelen van buiten af.
Kijk ik ben heel stevig van twee pootjes in de klei en tegelijk ook wel spiritueel...
Het idee van het Paradijs is zó mooi! Hoe fijn moet het zijn om na de teloorgang van de aarde terug te komen met dat selecte groepje dat de boodschap heeft begrepen en daar in het Paradijs al je vrienden weer te zien?
Ik kan me echt best voorstellen dat mensen zich daarbij aansluiten.
En dan maakt het niet uit dat je in dit leven moet afzien van geneugten en bloedtransfusies want het Paradijs wacht op je en dát is eeuwig terwijl dit maar tijdelijk is.
Probleem met mij is echter dat ik nooit goed ben geweest in uitgestelde beloning () en daarnaast ben ik sceptisch over het bestaan van een Paradijs en dus maak ik het liever in dit leven zo fijn mogelijk want dat dit leven er is is mijn enige zekerheid.
Maar als je echt zó zeker bent over het bestaan van het Paradijs... En je ziet de liefde en het vertrouwen die die mensen hebben... Stapje voor stapje... Dan kan ik me voorstellen dat je je uiteindelijk toch laat dopen.
Ik denk ook niet dat je dan van een verborgen agenda kan spreken... Het enige wat ze willen is jou ook meenemen naar hun Paradijs...
chanel1985 schreef:Lente schreef:Toch vind ik het lastig daarover te oordelen van buiten af.
Kijk ik ben heel stevig van twee pootjes in de klei en tegelijk ook wel spiritueel...
Het idee van het Paradijs is zó mooi! Hoe fijn moet het zijn om na de teloorgang van de aarde terug te komen met dat selecte groepje dat de boodschap heeft begrepen en daar in het Paradijs al je vrienden weer te zien?
Ik kan me echt best voorstellen dat mensen zich daarbij aansluiten.
En dan maakt het niet uit dat je in dit leven moet afzien van geneugten en bloedtransfusies want het Paradijs wacht op je en dát is eeuwig terwijl dit maar tijdelijk is.
Probleem met mij is echter dat ik nooit goed ben geweest in uitgestelde beloning () en daarnaast ben ik sceptisch over het bestaan van een Paradijs en dus maak ik het liever in dit leven zo fijn mogelijk want dat dit leven er is is mijn enige zekerheid.
Maar als je echt zó zeker bent over het bestaan van het Paradijs... En je ziet de liefde en het vertrouwen die die mensen hebben... Stapje voor stapje... Dan kan ik me voorstellen dat je je uiteindelijk toch laat dopen.
Ik denk ook niet dat je dan van een verborgen agenda kan spreken... Het enige wat ze willen is jou ook meenemen naar hun Paradijs...
Als je dit beslist voor jezelf is het je eigen verantwoordelijkheid, als je je kind laat sterven omdat het een bloedtransfusie niet krijgt dan vind ik dat meer neigen naar iets anders. Dat je jezelf schade aanbrengt , is uw eigen beslissing, maar een ander schade aanbrengen voor jou eigen overtuiging is ronduit schandalig.
Dan nog mensen uitsluiten omdat ze dit wel gedaan hebben, is al even verwerpelijk.