listiglistje schreef:Gewoon een heel erg DOM wicht met het IQ en EQ van een garnaal![]()
En dat is dan nog een belediging voor de garnaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:_San87_ schreef:Omdat op 5 mei de oorlog in NL voorbij was, bevrijdingsdag voor NL, waar in de eerste instantie de herdenking aan gekoppeld was. Dit is later uitgebreid naar herdenken van alle oorlogen en alle slachtoffers. Daarom 4 mei.
Ik snap het probleem niet. Nee, vijf mei was de oorlog nog niet volledig over, maar die dag zijn wij wel bevrijd. Of mag vijf mei ook geen feestdag zijn?
WIJ waren op 5 mei nog helemaal niet bevrijd.
Juist dit Nederlandcentrische gedoe is het hele probleem. Je herdenkt nu voor een groot deel van alle Nederlanders en steeds de zelfde mensen worden buitengesloten. Al meer dan 70 jaar.
Jolien87 schreef:KimD schreef:Sorry, maar sinds ik niet meer op school zit doe ik daar niet meer aan mee...
Ieder zo zijn keuzes natuurlijk, maar ik neem aan dat jij niet vervolgens mensen optrommelt om 'anti dodenherdenking' te zijn.
De opzet was natuurlijk altijd het herdenken van WOII-slachtoffers maar inmiddels is het veel breder getrokken en mag iedereen gebruikmaken van de gelegenheid om zelf te kiezen wie hij/zij herdenkt. Wat mij betreft is er één voorwaarde waaraan iedereen moet voldoen en dat is respect hebben voor elkaars keuzes.
verootjoo schreef:Ik zag het ook al... Raar mens. Eurocentrische samenleving... Toevallig ZIJN we hier ook in Europa en IS de tweede wereldoorlog een heel erg belangrijk onderdeel van onze Nederlandse geschiedenis... Daar kun je niet omheen als je in Nederland bent aangezien de gevolgen nog steeds te zien zijn.
En ik ben nog steeds erg blij met mijn vrijheid waar anderen keihard voor gestreden hebben en grote offers voor hebben gegeven. En dus hou je gewoon 2 minuten je mond op 4mei en vieren we op 5mei de bevrijding.
Maar als we als Nederlanders niet eens meer de doden mogen herdenken en onze vrijheid mogen vieren omdat er iemand vindt dat we een egoïstisch moslimhatend land zijn, waar zijn we dan nog in NL en waar is dan onze vrijheid.
lor1_1984 schreef:Ik hou geen stilte op 4 mei om 20u, ik sta op willekeurige momenten zo door het jaar heen stil bij de slachtoffers van oorlog/geweld etc.
Wel hou ik er rekening mee dat anderen wel stil zijn op 4 mei door een koptelefoon op te zetten (ivm geluid) en rond dat tijdstip even niets posten of bellen/berichtjes sturen oid.
Sheran schreef:Ik vond het kransen leggen wel heel mooi. En daaraan zag je toch ook dat het over veel meer gaat dan alleen NL?
eilleen333 schreef:Sheran schreef:Ik vond het kransen leggen wel heel mooi. En daaraan zag je toch ook dat het over veel meer gaat dan alleen NL?
Ik ook! Snap alleen niet helemaal waarom de kinderen het verhaaltje doen. Dat zij de krans leggen snap ik wel, want dat ging niet altijd even soepel, maar vind het jammer dat de veteranen zelf niet aan het woord zijn bij het kransen leggen.
Willemina_L schreef:Oh wat ben ik teleurgesteld in mijn vriend vandaag. Om 1 minuut voor acht wilde ik de tv uitzetten en samen stil zijn. We hebben allebei een drukke dag gehad en ik was er klakkeloos vanuit gegaan dat hij de dodenherdenking ook zou respecteren.
Precies een halve minuut voor acht gaat zijn telefoon. Een klant met een storing. Dus ik word best boos en zeg hardop dat ik dit een respectloze actie vind!
Ik word bijna letterlijk de kamer uitgezet en als hij dan eindelijk ophangt dan begint hij nog te schelden ook op me! Nu is hij kwaad de deur uit naar zijn klant.
Ik baal....