HannahFrouk schreef:Je hoeft het (naar mijn idee) niet te verbieden toch? Maar ik zou wel zeggen dat je het hard moet kunnen maken dat je daar voldoende over nagedacht hebt. Bijvoorbeeld over wat dat dan inhoudt voor het kind, de zorg die mogelijk is, geluk, welbevinden.
En ik vind het zelf eigenlijk gewoon raar dat als je van tevoren al weet dat je kind zwaar gehandicapt zou kunnen zijn .. En het is dan werkelijk zo, dat de maatschappij die kosten dan zou moeten dragen. Ik snap best dat iemand heel erg graag zelf een kindje wil krijgen maar wat is dan verstandig? Er zijn dan toch andere mogelijkheden?
Klinkt hard ik weet het, maar het gaat me dus vooral om dat je dat dan al van tevoren weet ... Ik snap dat gewoon echt niet sorry.
Dit stukje dat heb ik eerder ook bedoeld ouders die het zelf niet aankunnen (omdat ze ook niet heel erg begaafd zijn )met 4 zwareklasiek autisten en die dan gewoon door gaan met kinderen krijgen onder het mom van geloof en ik wil een groot gezin.En het hoeft lang niet altijd autistme te erven!. Vreselijk het huis lijkt wel een instelling, en de verzorging is dus letterlijk dag en nacht aanwezig inclusief alle hulpmiddelen.behalve de kosten die dus iedereen betaald ook het leed van de ouders en de kinderen
Dan is het toch best goed dat een rechter bepaald ism artsen of er geen mogelijkheid is tot geboorte beperking bij dat echtpaar.
Ja het is vreselijk om dat te besluiten voor een ander maar welk lot is zwaarder geen of minder kinderen of een gezinsinstelling die alleen maar voller wordt?
En stel er word een gezond kindje geboren, wat zou het daar mee doen?