Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:54

In dit geval zijn alleen maar verliezers.. Paniek kan gekke dingen met je doen..

Hoorde onlangs nog dat er een keer savonds laat in het donker een man bij een kennis aan de deur klopte (woont buiten af), lijkbleek en lichtelijk in paniek dat hij dacht dat hij iemand had aangereden en die man was zo over zn toeren dat hij niet durfde te gaan kijken, en dus bij het 1e huis heeft aangeklopt..
Uiteindelijk zijn ze samen gaan kijken em bleek het en ree te zijn geweest.. De man ik kwestie die de ree had aangereden was een huisarts, dis daar zou je van verwachten dat ie wel iets gewend is maar dat toch de paniek de overhand heeft genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 01:13

chanel1985 schreef:
Te hard rijden dan toegelaten is geen inschattingsfout. een inschattingsfout is dat je onvrijwillig een fout maakt, te hard rijden, rijden onder invloed,...zijn dingen waar je zelf voor kiest om te doen.

En Nee ik ben niet perfect maar ik zou liegen als ik zeg dat ik al een een bekeuring gehad, ik rij niet te hard, ik gebruik geen drugs en en drink amper alcohol, als ik dat al zou drinken, dan rij ik nooit met de auto.

Je hoeft niet te hard te rijden of onder invloed te zijn om zo'n aanrijding te veroorzaken. Ook als je maar 30km/u rijdt en er plotseling vlak voor jouw auto een kind tussen geparkeerde auto's weg komt rennen kun jij het al niet meer afremmen en kan ook jij een kind doodrijden. Dan kun je nog zo perfect zijn.
Het is helemaal niet gezegd dat als hij langzamer had gereden hij dan wel op tijd had kunnen stoppen.
In het nieuws wordt ook gezegd dat de peuter waarschijnlijk tussen geparkeerde auto's weg kwam toen hij wilde oversteken.
Is het al zeker dat de bestuurder onder invloed was en te hard heeft gereden? Of zijn dat nog steeds speculaties?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:11

A3a1 schreef:
18 jaar, stoer binkie, denkt dat hij de wereld aan kan.
Te hard rijden , ja.
Keuze ja.

Maar goed inschatten. ... Nee kennelijk niet, anders had hij het vast niet gedaan....
Stom ja.

Rijd ik wel eens te hard, ja.
In 14 jaar tijd 5 bekeuringen, 2 voor 4 km te hard rijden, 1 x door rood rijden, 2x niet genoeg geld in parkeerautomaat

He gatver wat een walgelijke reactie. Wat een vooroordelen. Jij was er bij neem ik aan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:15

Gister stond ik op de bus te wachten. Er waren 3 jongens aan het spelen met een bal. Vlakbij de weg. De jongens waren al een stuk ouder. Op een gegeven moment rolde de bal de weg op. En toen dacht ik dat dit ook fout af kon lopen. Dus ik weet de precieze aanleiding niet. Is het jongetje op straat geschoten? Is het jongetje over gerend? Niemand die deze antwoorden kan geven

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:18

Anoniem schreef:
chanel1985 schreef:
Te hard rijden dan toegelaten is geen inschattingsfout. een inschattingsfout is dat je onvrijwillig een fout maakt, te hard rijden, rijden onder invloed,...zijn dingen waar je zelf voor kiest om te doen.

En Nee ik ben niet perfect maar ik zou liegen als ik zeg dat ik al een een bekeuring gehad, ik rij niet te hard, ik gebruik geen drugs en en drink amper alcohol, als ik dat al zou drinken, dan rij ik nooit met de auto.

Je hoeft niet te hard te rijden of onder invloed te zijn om zo'n aanrijding te veroorzaken. Ook als je maar 30km/u rijdt en er plotseling vlak voor jouw auto een kind tussen geparkeerde auto's weg komt rennen kun jij het al niet meer afremmen en kan ook jij een kind doodrijden. Dan kun je nog zo perfect zijn.
Het is helemaal niet gezegd dat als hij langzamer had gereden hij dan wel op tijd had kunnen stoppen.
In het nieuws wordt ook gezegd dat de peuter waarschijnlijk tussen geparkeerde auto's weg kwam toen hij wilde oversteken.
Is het al zeker dat de bestuurder onder invloed was en te hard heeft gereden? Of zijn dat nog steeds speculaties?

Dat zijn nog speculaties. Iedereen gaat er hier van uit dat je met 30 een kind niet dood rijdt, maar dat kan makkelijk. Kindje is nog heel klein dus klapt met zijn hoofd tegen de voorkant en is weg, ze zijn zo kwetsbaar :n

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:21

Leffroi schreef:
A3a1 schreef:
18 jaar, stoer binkie, denkt dat hij de wereld aan kan.
Te hard rijden , ja.
Keuze ja.

Maar goed inschatten. ... Nee kennelijk niet, anders had hij het vast niet gedaan....
Stom ja.

Rijd ik wel eens te hard, ja.
In 14 jaar tijd 5 bekeuringen, 2 voor 4 km te hard rijden, 1 x door rood rijden, 2x niet genoeg geld in parkeerautomaat

He gatver wat een walgelijke reactie. Wat een vooroordelen. Jij was er bij neem ik aan?

Dan lees jij hem anders dan Ik. Ik las dat het kan gebeuren. Door meerdere factoren. De ene factor is stom. De andere factor is misschien dom. Maar het gaat om een jong joch, dat nog veel te leren heeft. En dat nu zijn leven lang en last moet meezeulen vanwege verkeerde keuzes

Leffroi

Re: Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:25

'Onschuldig' tot het tegendeel bewezen is. Het enige wat vast staat is dat hij het jongetje aangereden heeft en in dit geval dus doodgereden heeft. Meer weten WIJ niet. Laat dat gespeculeer over 'te hard rijden' en 'onder invloed' of 'stoere binkie, kan de wereld aan' alsjeblieft weg. Dit had iedereen wel kunnen overkomen. Bedenk eens wat dat doet met je? Om dan te lezen dat iedereen er standaard van uit gaat dat je te hard hebt gereden of onder invloed zou zijn van... doe toch normaal..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:51

inderdaad, geld zowel over het te hard rijden van de chauffeur als dat e ouders het kind onbeheerd heeft laten spelen. Zijn allemaal speculatie's.
Het gerecht zal wel uitmaken wie schuldig is en de nodige maatregelen nemen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:57

chanel1985 schreef:
inderdaad, geld zowel over het te hard rijden van de chauffeur als dat e ouders het kind onbeheerd heeft laten spelen. Zijn allemaal speculatie's.
Het gerecht zal wel uitmaken wie schuldig is en de nodige maatregelen nemen.

Dat is niet helemaal waar... Het onbeheerd spelen is geen speculatie maar stond als feit genoemd, het te hard rijden is nog niet aangetoond dus een speculatie. Flink verschil tussen die 2 dingen...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:05

Feit is ook dat de chauffeur in de gevangenis zit en niet de ouders, dat is ook een feit en dat doet men ook niet als het "ongeluk is" waar de chauffeur niets aan kon doen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 01-05-16 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:12

Zonder berechting kan die chauffeur nog niet in de gevangenis zitten. Waar heb je dat vandaan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:16

Aanhouding van chauffeur is met 2 weken verlengd, wordt verdacht van doodslag en overtreding van de opiumwet.

http://www.nu.nl/binnenland/4254746/doo ... -vast.html

Smurffie: In alle artikelen over dit ongeval staat dat het nog niet vast staat hoe het kind op de weg is geraakt. Er staat wel in dat het kind "mogelijk" onbeheerd speelde" of "mogelijk" tussen de auto's door op de weg is gelopen.
Volgens mij is "mogelijk" nog geen vaststaand feit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:19

Ja, aanhouding, dat is wat anders. Onder omstandigheden mag je dan ook vastgehouden worden. Wellicht is het hier wel het vluchtgevaar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:21

Ik had ook niet gezegd dat hij al berecht is, maar wel dat hij nu in de gevangenis zit.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:35

Echt vreselijk, ik heb er gewoon geen woorden voor..
En de moeder de schuld geven is ook niet echt eerlijk, die zal namelijk zelf ook levenslang met een schuldgevoel rond lopen.
Zoiets kan gebeuren..

Ik heb ook ergens gezien dat de bestuurder allemaal drugs in de auto had.

EDIT: volgens RTL nieuws is er drugs bij de bestuurder gevonden, staat niet bij of het in de auto was en of het betrokken was bij het ongeluk.
Laatst bijgewerkt door _classic op 01-05-16 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:36

chanel1985 schreef:
Ik had ook niet gezegd dat hij al berecht is, maar wel dat hij nu in de gevangenis zit.

Dat zegt in mijn ogen nog helemaal niks. Hij heeft tenslotte het kindje doodgereden, dus imo best logisch dàt hij vast zit. Kleine prijs. Zegt niets over het feit hoe schuldig hij precies is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:41

Nee, inderdaad, je hebt gelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:42

De eerste twee weken zijn voorarrest toch. Dat is nog geen gevangenisstraf

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:49

purny schreef:
De eerste twee weken zijn voorarrest toch. Dat is nog geen gevangenisstraf

Dit dus, 'in de gevangenis' impliceert voor mij een straf. Vandaar. Voor de meeste mensen denk ik.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:59

Er zal wel een reden zijn waarom hij in voorarrest zit, dat is niet de normale gang van zaken bij en ongeval waar er geen verzwarende omstandigheden zijn.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie ben je als automobilist praktisch altijd in fout als je een zwakke weggebruiker om ver rijd.

Een collega van mijn tante heeft dat gehad, heeft een spookrijdende fietser aangereden en zij is ten volle in haar fout gesteld. Ook al kwam die fietser van de verkeerde kant, ze had hem moeten zien en ten aller tijde moeten kunnen stoppen.
Zij heeft geen dag in de gevangenis gezeten, ook niet in voorarrest.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:00

Hij zal ook wel voor zijn eigen veiligheid vastzitten. Zoals je hier leest roept zo'n ongeluk behoorlijk wat agressie op bij veel mensen.

Een aantal jaar geleden had hier ook een 20-jarige jongen 2 kleine meisjes doodgereden, die jongen is in die eerste weken ook vast blijven zitten voor zijn veiligheid en om alles goed te kunnen regelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:09

chanel1985 schreef:
Er zal wel een reden zijn waarom hij in voorarrest zit, dat is niet de normale gang van zaken bij en ongeval waar er geen verzwarende omstandigheden zijn.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie ben je als automobilist praktisch altijd in fout als je een zwakke weggebruiker om ver rijd.

Een collega van mijn tante heeft dat gehad, heeft een spookrijdende fietser aangereden en zij is ten volle in haar fout gesteld. Ook al kwam die fietser van de verkeerde kant, ze had hem moeten zien en ten aller tijde moeten kunnen stoppen.

Ook hier in Nederland zo. Ook al doet de fietser het nog zo fout als automobilist ben je altijd de sjaak

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:20

Je hoeft niet fout te zijn, maar je draait er wel voor op omdat je met een zwakkere weggebruiker te maken hebt. Verzekeringstechnisch gezien.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:21

Nu, zij is wel niet door gereden en heeft direct eerste hulp gegeven, ze reed niet te hard, lagen geen drugs in de auto,... Was echt een ongeval, daarom heeft ze ook geen dag in de gevangenis gezeten. Maar het feit blijft wel dat er iemand dood is door dat ze hem om ver heeft gereden. Daarvoor is wel veroordeeld door de rechtbank. Als de fietser nog had geleefd had die waarschijnlijk wel een boete gehad voor het spookrijden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:36

purny schreef:
chanel1985 schreef:

Ook hier in Nederland zo. Ook al doet de fietser het nog zo fout als automobilist ben je altijd de sjaak

Nou, dat ligt wel iets genuanceerder hoor :+ ik heb wel eens een fietser geheel buiten mijn schuld om in de zijkant van mn auto gehad, hier was ik niet fout en draaide ook verzekeringstechnisch niet voor de gevolgen op.

Mijn zwager is onlangs hetzelfde overkomen, peuter doodgereden, geheel buiten zijn schuld om en na onderzoek bleek ook een onverwijtbaar ongeval en is ook op geen enkele manier gestraft. Hij heeft ook niet in de gevangenis gezeten, wel drie uur op het politiebureau voor verhoor, dus bij de 'dader' uit de OP zal dat voorarrest wel voor iets anders zijn.