Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Te hard rijden dan toegelaten is geen inschattingsfout. een inschattingsfout is dat je onvrijwillig een fout maakt, te hard rijden, rijden onder invloed,...zijn dingen waar je zelf voor kiest om te doen.
En Nee ik ben niet perfect maar ik zou liegen als ik zeg dat ik al een een bekeuring gehad, ik rij niet te hard, ik gebruik geen drugs en en drink amper alcohol, als ik dat al zou drinken, dan rij ik nooit met de auto.
A3a1 schreef:18 jaar, stoer binkie, denkt dat hij de wereld aan kan.
Te hard rijden , ja.
Keuze ja.
Maar goed inschatten. ... Nee kennelijk niet, anders had hij het vast niet gedaan....
Stom ja.
Rijd ik wel eens te hard, ja.
In 14 jaar tijd 5 bekeuringen, 2 voor 4 km te hard rijden, 1 x door rood rijden, 2x niet genoeg geld in parkeerautomaat
Anoniem schreef:chanel1985 schreef:Te hard rijden dan toegelaten is geen inschattingsfout. een inschattingsfout is dat je onvrijwillig een fout maakt, te hard rijden, rijden onder invloed,...zijn dingen waar je zelf voor kiest om te doen.
En Nee ik ben niet perfect maar ik zou liegen als ik zeg dat ik al een een bekeuring gehad, ik rij niet te hard, ik gebruik geen drugs en en drink amper alcohol, als ik dat al zou drinken, dan rij ik nooit met de auto.
Je hoeft niet te hard te rijden of onder invloed te zijn om zo'n aanrijding te veroorzaken. Ook als je maar 30km/u rijdt en er plotseling vlak voor jouw auto een kind tussen geparkeerde auto's weg komt rennen kun jij het al niet meer afremmen en kan ook jij een kind doodrijden. Dan kun je nog zo perfect zijn.
Het is helemaal niet gezegd dat als hij langzamer had gereden hij dan wel op tijd had kunnen stoppen.
In het nieuws wordt ook gezegd dat de peuter waarschijnlijk tussen geparkeerde auto's weg kwam toen hij wilde oversteken.
Is het al zeker dat de bestuurder onder invloed was en te hard heeft gereden? Of zijn dat nog steeds speculaties?
Leffroi schreef:A3a1 schreef:18 jaar, stoer binkie, denkt dat hij de wereld aan kan.
Te hard rijden , ja.
Keuze ja.
Maar goed inschatten. ... Nee kennelijk niet, anders had hij het vast niet gedaan....
Stom ja.
Rijd ik wel eens te hard, ja.
In 14 jaar tijd 5 bekeuringen, 2 voor 4 km te hard rijden, 1 x door rood rijden, 2x niet genoeg geld in parkeerautomaat
He gatver wat een walgelijke reactie. Wat een vooroordelen. Jij was er bij neem ik aan?
chanel1985 schreef:inderdaad, geld zowel over het te hard rijden van de chauffeur als dat e ouders het kind onbeheerd heeft laten spelen. Zijn allemaal speculatie's.
Het gerecht zal wel uitmaken wie schuldig is en de nodige maatregelen nemen.
chanel1985 schreef:Er zal wel een reden zijn waarom hij in voorarrest zit, dat is niet de normale gang van zaken bij en ongeval waar er geen verzwarende omstandigheden zijn.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie ben je als automobilist praktisch altijd in fout als je een zwakke weggebruiker om ver rijd.
Een collega van mijn tante heeft dat gehad, heeft een spookrijdende fietser aangereden en zij is ten volle in haar fout gesteld. Ook al kwam die fietser van de verkeerde kant, ze had hem moeten zien en ten aller tijde moeten kunnen stoppen.
Zij heeft geen dag in de gevangenis gezeten, ook niet in voorarrest.
purny schreef:chanel1985 schreef:Er zal wel een reden zijn waarom hij in voorarrest zit, dat is niet de normale gang van zaken bij en ongeval waar er geen verzwarende omstandigheden zijn.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie ben je als automobilist praktisch altijd in fout als je een zwakke weggebruiker om ver rijd.
Een collega van mijn tante heeft dat gehad, heeft een spookrijdende fietser aangereden en zij is ten volle in haar fout gesteld. Ook al kwam die fietser van de verkeerde kant, ze had hem moeten zien en ten aller tijde moeten kunnen stoppen.
Zij heeft geen dag in de gevangenis gezeten, ook niet in voorarrest.
Ook hier in Nederland zo. Ook al doet de fietser het nog zo fout als automobilist ben je altijd de sjaak