Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fitzroy schreef:Ik heb tegen gestemd.
Er gaat genoeg EU geld naar corrupte apenlanden die daardoor echt niet minder corrupt zijn geworden. Oekraïne heeft een economie ter grootte van de provincie NH, daar gaan wij echt wijzer van worden, not.
En de opening naar de EU zint me al helemaal voor geen meter. Al met al een bewuste nee-stem en met mij nog 64 %.
Ook ben ik van mening dat je blij moet zijn dat je in een democratie leeft, en daardoor imo min of meer 'verplicht' bent om je vrije meningsuiting te laten horen.
Arabesk schreef:Gewone verkiezingen doen recht aan ook de minderheidsgroepen, referenda zijn de dictatuur van de meerderheid.
vibabu schreef:Kwalitatief heb ik er wel vertrouwen in, prijstechnisch niet.
Arabesk schreef:Gewone verkiezingen doen recht aan ook de minderheidsgroepen, referenda zijn de dictatuur van de meerderheid.
Arabesk schreef:Als 51% voor iets is, betekent het dus dat 49% leeft onder de dictatuur van die 51 %. Terwijl onze tweede kamer een veel genuanceerdere koers kan varen. Iedereen wat water bij de wijn.
Ieder mens is vrij om handtekeningen te verzamelen voor een referendum aanvraag. Mijn handtekening en vervolgens mijn stem zou je zo hebben. Ik ben nl. zwaar tegen dat ttip-verdrag.
)
secricible schreef:8nnemiek, wat let je om een referendum te organiseren daar omheen?