"Vegetarisch dieet niet geschikt voor iedereen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:28

8nnemiek schreef:
Het is gewoon vreemd om een titel compleet om te draaien. Dat is alsof je in een onderzoek concludeert: 'vrouwen houden van chocolade' en vervolgens de titel in de krant zet: 'mannen lusten geen chocolade' :+ Gevalletje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..

Precies mijn punt inderdaad :). Het gaat (in deze discussie) niet over welk dieet beter of slechter is, maar dat het onderzoek door o.a. foodlog verkeerd geïnterpreteerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:40

^ Dat dus.

phormicola schreef:
Voordelen voor voornamelijk Aziaten. Klopt. Wij wonen in Europa, voor ons klopt de titel prima.

Heb je de moeite ook gedaan om te lezen waar ik de moeite voor heb gedaan te typen, te voorzien van bronnen, en uitspraken en uitleg van de onderzoeker zelf -O- ? Als het je echt interesseert, en dat denk ik wel gezien je reageert :) , lees dan even mijn bericht en de artikelen op de vorige pagina. Daar staat onder andere dit plaatje in, dat je kennelijk over het hoofd hebt gezien. Als je dan ook nog de uitleg erbij leest, begrijp je dat de titel niet klopt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-16 16:00, in het totaal 3 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:55

Moderatoropmerking:
Een aanvallend bericht verwijderd en een aantal berichten dat hier op reageerde dus ook verwijderd. Het topic verloopt verder netjes en inhoudelijk. +:)+ Laten we dat verder zo houden. Belangrijk is om goed de beginpost te lezen zodat duidelijk is dat dit niet een topic is over voor of tegen vegetarisch eten zijn. De begin post plaats ik hieronder met de vraag om ontopic te blijven en goed te lezen en dit interessante topic niet te laten afglijden in verwijten over en weer!

secricible schreef:
Uit een studie van de Cornell University is bekend geworden dat niet alle mensen het even goed doen op een vegetarisch dieet. Voornamelijk Europeanen blijken "vleesmensen" te zijn. Zo kunnen zij minder goed omega 3 en 6 uit vegetarische varianten halen dan Aziaten en afrikanen, doordat zij een genetisch allel missen.

http://mbe.oxfordjournals.org/content/e ... bev.msw049

Een interessante bevinding, wat betekent het nu eigenlijk? Wat is de kip en het ei? Zegt het dat Aziaten en afrikanen zich al meer hebben aangepast aan vegetarisch eten en lopen wij Europeanen daar op "achter"? Of zouden europeanen zoveel toegang tot vlees hebben gehad dat ons lichaam het onnodig vind om de vetzuren uit vegetarische alternatieven te halen. Of zou er gewoon verschil in mensen zijn en bevestigd het weer eens dat "gezonde voeding" voor iedereen anders is?

Het gaat dus niet om individuele situaties ("ik ben vegetarier en ik voel me prima"), maar over een onderzoek onder grotere groepen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:30

Ik ben mijn hele leven al vegetarisch, ik ben zeker geen veganist maar ik lus gewoon ook geen vis en melk, als ik dat zeg schrikken mensen altijd hihi
Ik eet heel gezond veel groente en fruit, vleesvervangers en dingen waar veel mensen nog nooit van gehoord hebben zoals dahl en linzen (zit veel in!) en ik hou niet van fastfood. Ik slik wel extra vitamine b12 en kalktabletjes en gewoon multivitamines. Misschien dat ik ook visolie capsules daarbij ga nemen in de toekomst.
Ik snoep daarnaast trouwens wel best veel, verorber gerust een chocoladereep per dag en pak tussendoor regelmatig een snoepje uit de snoepla, moet kunnen toch hihi

Ik ben mijn hele leven al kerngezond en heb bijvoorbeeld echt maar 1x in mijn leven de griep gehad terwijl het om de haverklap heerst om me heen. Ik ben wel slank maar echt niet mager en ik zie er prima uit, ik wordt zelfs altijd veel jonger geschat, ik heb drie kinderen van ieder bijna vier kilo bij geboorte gekregen en ze kregen (krijgen, heb nog een baby) alledrie lang borstvoeding waarop ze ook als kool groeiden en vrolijk en gezond zijn (zelfs daarvoor heeft mijn lichaam dus genoeg).
Mijn kinderen geef ik de keuze wat ze willen en de twee oudste (jongste is dus nog een baby) eten gewoon vlees maar ook met de pot mee als ik vleesvervanger in bijvoorbeeld de pasta of nasi heb gedaan. Ze vinden vleesvervanger op brood net zo lekker als echt vlees op brood en heb ook beide liggen dat ze kunnen kiezen.
Zelf had ik geen keus, ben gewoon zo opgevoed (zonder vlees en vis) en kon er niet meer aan wennen later, ik heb het wel geprobeerd maar vind het gewoon niks.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:38

NikkiDeKerf schreef:
^ Dat dus.

phormicola schreef:
Voordelen voor voornamelijk Aziaten. Klopt. Wij wonen in Europa, voor ons klopt de titel prima.

Heb je de moeite ook gedaan om te lezen waar ik de moeite voor heb gedaan te typen, te voorzien van bronnen, en uitspraken en uitleg van de onderzoeker zelf -O- ? Als het je echt interesseert, en dat denk ik wel gezien je reageert :) , lees dan even mijn bericht en de artikelen op de vorige pagina. Daar staat onder andere dit plaatje in, dat je kennelijk over het hoofd hebt gezien. Als je dan ook nog de uitleg erbij leest, begrijp je dat de titel niet klopt.

[ Afbeelding ]

Je ziet op deze kaart dat hoe warmer land, hoe meer men geschikt is voor vegetarisch voedsel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:41

Zuid-Amerika is gelijk aan Europa. Je bewering klopt dus niet helemaal.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:51

_San87_ schreef:

Zit natuurlijk wel veel Europeaans bloed daar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:51

Fenrir schreef:
_San87_ schreef:

Zit natuurlijk wel veel Europeaans bloed daar.

Dat weet ik. Dan nog klopt de bewering niet helemaal.

Fenrir

Re: "Vegetarisch dieet niet geschikt voor iedereen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:53

Was ook gewoon een toevoeging :)