Moderatoropmerking:
Een aanvallend bericht verwijderd en een aantal berichten dat hier op reageerde dus ook verwijderd. Het topic verloopt verder netjes en inhoudelijk.

Laten we dat verder zo houden. Belangrijk is om goed de beginpost te lezen zodat duidelijk is dat dit niet een topic is over voor of tegen vegetarisch eten zijn. De begin post plaats ik hieronder met de vraag om ontopic te blijven en goed te lezen en dit interessante topic niet te laten afglijden in verwijten over en weer!
secricible schreef:Uit een studie van de Cornell University is bekend geworden dat niet alle mensen het even goed doen op een vegetarisch dieet. Voornamelijk Europeanen blijken "vleesmensen" te zijn. Zo kunnen zij minder goed omega 3 en 6 uit vegetarische varianten halen dan Aziaten en afrikanen, doordat zij een genetisch allel missen.
http://mbe.oxfordjournals.org/content/e ... bev.msw049Een interessante bevinding, wat betekent het nu eigenlijk? Wat is de kip en het ei? Zegt het dat Aziaten en afrikanen zich al meer hebben aangepast aan vegetarisch eten en lopen wij Europeanen daar op "achter"? Of zouden europeanen zoveel toegang tot vlees hebben gehad dat ons lichaam het onnodig vind om de vetzuren uit vegetarische alternatieven te halen. Of zou er gewoon verschil in mensen zijn en bevestigd het weer eens dat "gezonde voeding" voor iedereen anders is?
Het gaat dus niet om individuele situaties ("ik ben vegetarier en ik voel me prima"), maar over een onderzoek onder grotere groepen.