"Aap leeft al ruim 30 jaar in gesloten Dierenpark Wassenaar"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:39

saskiakefie schreef:
Wat zijn jullie schijnheilig en ontzettend kinderachtig, ik lach me kapot. Ja hoor Laurie overdrijven is ook een vak, het is geen Rambam :D

Dat van Rambam is nog een tikje erger en dat weet ik ook wel :D

Maar even serieus, ik ken de familie Louwman en de verwensingen die zij over zich heen gekregen hebben zijn gewoon echt niet leuk.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:42

Aan de andere kant...

Ze hebben welleens overnacht in zwembad. Dan moet de eigenaar van dat zwembad toch wel eens na gaan denken over de inbraakveiligheid? Stel dat het toen echte crimelen geweest waren. Lijkt me dat ze dan beter gaan beveiligen, als die er al zo makkelijk in konden blijven? Dus dat is dan wel een beetje 'positief'

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:43

Nee dat snap ik maar ik vind niet dat dat persé aan stuktv ligt, oke achteraf hadden ze miss beter eerst even kunnen laten uitzoeken en later pas het filmpje online kunnen gooien met de mededeling waarom die aap alleen zit etc dat had wel wat ophef gescheeld. Maar ik vind dat mensen zelf ook een verantwoordelijkheid dragen en best een beetje zich in kunnen houden ipv in hun emotie dat soort dingen te schrijven.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:45

saskiakefie schreef:
Kun je mij ook een crimineel noemen aangezien ik urbex, want ja het is illegaal maar uiteindelijk best wel onschuldig, je maakt niks kapot, haalt niks weg etc.

Pff, don't get your panties in a twist.
Zodra jij zoveel commotie en last veroorzaakt bij mensen dan zal ik je een pbtje sturen met "foei" :+

Ik weet wat urbexen is, maar dit is toch wel een stapje erger ;)

Dat het kan wil nog niet zeggen dat het ook maar moet. (En ik weet ook niet hoeveel van hun filmpjes vooraf opgezet zijn, ik heb er een paar bekeken en vond het een beetje nep en lafjes :) )

saskiakefie

Re: "Aap leeft al ruim 30 jaar in gesloten Dierenpark Wassenaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:47

Waarom is dit erger? Omdat ze bekende yters zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:48

KittyDylan schreef:
Dan moet de eigenaar van dat zwembad toch wel eens na gaan denken over de inbraakveiligheid?'

Das ook de omgekeerde wereld :) Gewoon niet inbreken, klaar. Niet ook maar een beetje de schuld in de schoenen van een ander gaan leggen met 'dan moeten ze maar beter beveiligen'. Inbreken mag niet, dat hebben we met zn allen zo wettelijk bepaald en dus is het strafbaar. Als dat bij jouw thuis gebeurt vind je het ook niet leuk, dus moet je het bij een ander ook niet doen. Wat u niet wil dat u geschiedt doet dat ook een ander niet. Oók niet onder het mom van een lolletje, ze krijgen die opdrachten van anderen of het is hun baan, dus moten ze wel. Bij jouw thuis, in de schuur, op stal, je werk etc.. dat vind je niet leuk, dan wordt je terecht boos en wellicht zelfs angstig.

Een beetje beter researchwerk had deze jongens ook wel gesierd.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:53

saskiakefie schreef:
Waarom is dit erger? Omdat ze bekende yters zijn?

Ga daar zelf maar eens over nadenken :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:55

Ja ik denk dat je doelt op de gevolgen voor de eigenaar. Maar Stuktv wist van te voren niet dat er een aap zat natuurlijk.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:04

Nee, maar Stuktv wist heel goed dat ze er noet opmochten. Dit probleem (mensen op het terrei speelt als sinds het eerste drone filmpje en sindsdien is het terrein beveiligd. Te zien aan de lampen en de borden in het fimpje.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:23

Voor de eigenaren van het park/dierentuin/prive terrein vind ik het wel erg banketstaaf, ze doen ondanks alles wel hun best om het zo goed mogelijk voor de aap te maken en dan krijg je een paar snotneuzen op je terrein en ben je opeens hoofdnieuws :=

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:53

Sammie schreef:
minikatje schreef:
Waar kun je die opdrachten inleveren voor die gasten?
Massaal met bokt invullen dat ze daar klusjes moeten doen :D

+:)+ Ik zeg doen!

http://www.stuk.tv/opdrachten/

Zullen we, zullen we }> :Y) :j
Echt, hoe dom moet je zijn om iets dergelijks uit te halen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:00

saskiakefie schreef:
Evi84 schreef:
van mijn part mogen ze die filmploeg vervolgen met in beslagname van al hun materiaal en een boete zodat ze de volgende 20 jaar afbetalen. Dit is niet hun eerste overtreding en toch doen ze maar door, geen excuses voor die criminelen.

Hahaha stel je aan _O- Criminelen :') :')

Dankjewel, ben dus niet de enigste die deze reactie overdreven vond :') :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:14

Het zal je maar gebeuren dat je een aapje op je terrein hebt, waarvan jij weet dat dat dier al tientallen jaren gewend is zo verzorgd te worden... andere eigenaar is geen optie, anders had je dat al lang geregeld, en dan breekt er een stelletje "sielugh" roepers in en gaan ze je publiekelijk door de cacao halen omdat je zo gemeen bent voor een zielig aapje te zorgen, in plaats van het stiekem dood te maken, wat veel "makkelijker" en goedkoper zou zijn, bovendien kraaide er dan nooit één haan meer naar. Nee, als dank wordt je voor dierenbeul uitgemaakt...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:16

Als ik er zo achter zou komen zou ik het ook 'zielig' vinden ja, navragen en klaar. StukTV heeft het ook in de reacties gezet; de aap wordt goed verzorgd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:42

eclair98 schreef:
Voor de eigenaren van het park/dierentuin/prive terrein vind ik het wel erg banketstaaf, ze doen ondanks alles wel hun best om het zo goed mogelijk voor de aap te maken en dan krijg je een paar snotneuzen op je terrein en ben je opeens hoofdnieuws :=

Maar dat je je best doet wil niet zeggen dat het genoeg is. Deze situatie was al jaren van te voren aan te zien komen. Want ja ooit gaat er een van de twee als eerste dood. En dat iedereen het met liefde doet geloof ik best maar ik vind het in en intriest. En dat het door alle commotie nu een stuk slechter met de aap gaat is ook wat raar. Hij is gefilmd, stichting aap en de NVWA is langs geweest. Dat zijn nou niet echt hele bussen vol.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:31

AlwaysH schreef:
Als ik er zo achter zou komen zou ik het ook 'zielig' vinden ja, navragen en klaar. StukTV heeft het ook in de reacties gezet; de aap wordt goed verzorgd.

Als ze zichzelf serieus hadden genomen hadden ze het nagevraagd voordat ze het filmpje plaatsten (en opgenomen in het filmpje zélf of misschien besloten om het filmpje niet te plaatsen).
Ik geloof niet dat je in de gaten hebt hoeveel schade je met dit soort acties aanricht...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:37

Jennyj01 schreef:
Hij is gefilmd, stichting aap en de NVWA is langs geweest. Dat zijn nou niet echt hele bussen vol.

Nee, maar dat hoeft ook niet. Dat beestje is wel eerst opgeschrikt, maar door een dergelijke onbezonnen actie staan er opeens wel allerlei vreemde mensen in zn verblijf. Het is nu ook weer niet zo dat dergelijke stichtingen alleen maar telefonisch consult doen. Zeer waarschijnlijk is het beestje door allerlei vreemden onderzocht en 'lastig gevallen'. Verder denk ik niet dat die aap veel meekrijgt van alle commotie, al heb je natuurlijk altijd nog wat extra debielen die mogelijk copycat gaan spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:43

Elienee schreef:
ik lees hier nu allemaal slechte reacties op die jongens van stuktv. ok wat ze deden was illegaal, maar stel nu dat deze aap werkelijk onderkomen was en slecht verzorgt werd en dit door hun ontdekt werd, dan zouden jullie ze allemaal helden vinden...

Zeker. Net als mensen die over de vluchtstrook rijden zodat ze sneller thuis kunnen zijn waardoor ze beter hun kinderen in gaten kunnen houden voordat ze iets doen wat niet mag, en zo kan je alles goed praten.

Inbreken is en blijft een strafbaar feit.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:07

Wat ik zorgelijk vind is dat het nu bekend is dat dat aapje daar leeft.
Dat het in het nieuws is geweest zet volidioten nu aan het denken om misschien die aap iets aan te doen?
Ik zou als verzorger nu geen rust meer hebben pfff

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:45

funnyhorses schreef:
Wat ik zorgelijk vind is dat het nu bekend is dat dat aapje daar leeft.
Dat het in het nieuws is geweest zet volidioten nu aan het denken om misschien die aap iets aan te doen?
Ik zou als verzorger nu geen rust meer hebben pfff

Ja, je loopt met zulke stunts het risico dat lieden "reddingsakties" gaan ondernemen... inbreken, aap ontvoeren of loslaten, eigenaar/verzorgers bedreigen en weet ik wat...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:39

8)7 8)7 8)7

Citaat:
Bij het voormalig Dierenpark Wassenaar is zaterdagavond een jongen aangehouden die het terrein was binnengedrongen.

Naar twee andere personen die ook op het terrein waren, zocht de politie in eerste instantie tevergeefs. Maar zij komen zich later zaterdagavond melden, twitterde de politie.

De voormalige dierentuin, die in 1985 vanwege geldgebrek dicht ging, kwam deze week in het nieuws nadat was gebleken dat er een bejaarde slingeraap op het terrein woont.

Vloggers van het YouTube-kanaal StukTV ontdekten dat toen ze het terrein binnen waren gegaan en daar overnachtten. Of de jongens zaterdag door die berichten zijn geïnspireerd, kan de politie niet zeggen.
NVWA

De Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit (NVWA) constateerde vrijdag nog dat de aap goed wordt verzorgd en dat er geen reden is voor paniek. Dagelijks gaat een dierenverzorger langs bij de slingeraap.

Ook zijn er geen problemen met de huisvesting, aldus de NVWA. "Wij zien geen enkele reden tot zorgen."

http://www.nu.nl

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:43

Nou die idioten dus....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:54

Daarom is het dus een probleem dit soort "grapjes" veel idioten willen dat nu ook zien. Arme eigenaren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:03

saskiakefie schreef:
Ja ik denk dat je doelt op de gevolgen voor de eigenaar. Maar Stuktv wist van te voren niet dat er een aap zat natuurlijk.

ze hadden het na het draaien toch niet hoeven plaatsen?
ze hadden er ook mee naar de eigenaar of gemeente kunnen gaan.

dat hele stuk werd op youtube geslingerd, juist omdat die aap er zat.
dat er achteraan wat opmerkingen geplaatst zijn dat doet er weinig meer toe.

ze hadden ermee naar de dierenbescherming en stichting aap kunnen gaan,
om vervolgens na het onderzoek pas iets te publiceren, met duidelijk direct als de aap in beeld komt de aanvullende informatie.

Natuurlijk heeft die aap er stress van, want er zij stonden aan die kooi, er is opnieuw inspectie geweest, die klaarblijkelijk niet nodig was achteraf.. Plus, wij weten niet hoeveel gekken er inmiddels het park in gegaan zijn naar aanleiding van het filmpje.

Na de film Hannah is ook het aantal insluipers op Spreepark toegenomen.. Sterker nog, ik kende heel Spreepark niet, maar ook ik zou daar nu graag eens rondkijken als er niemand is, heerlijk creepy.

ik kende heel dat dierenpark niet, maar ook hier kriebelt het nu.. ik zou erg graag eens rondlopen, heerlijk door een verlaten park dat ten prooi valt aan de natuur..

ik doe het niet, omdat ik respecteer dat het andermans eigendom is.. Maar er zijn genoeg gekken die nu proberen er een kijkje te nemen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:08

Zie je....zo voorspelbaar :(