NL doet; Helpen bij het AZC waarom wel of juist niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:36

Pleegde Joden dan ook al aanslagen op onschuldige mensen in de metro?

Dan heb ik weer wat geleerd ekectra.

Maar wel een goed idee om te omtstippen.
Wordt al dat recht gel.. Echt beu.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:42

Electra63 schreef:
Misschien eens de geschiedenisboeken lezen?

Precies... Wilders of all people, getraind in Israël om deze haatzaaierij tot stand te brengen wordt op handen gedragen, levensgevaarlijk. Mensen zien niet -of willen niet zien- wat die man tracht te bewerkstelligen.
Dan zijn er hooligans in Spanje de boel aan het terroriseren, die hebben de grootste mond en staan elders te blèren dat de vluchtelingen zich moeten aanpassen. Aan wie? Aan hun? Serieus?

Ik hou het voor gezien inderdaad... De hoge heren aan de top zitten achterover en lachen zich kapot, dit is precies wat ze willen bereiken: haat en onverdraagzaamheid. De rotte wereld veroorzaken we zelf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:45

bruintje123 schreef:

Joden (maar ook zigeuners) kregen ook de schuld van alle misstanden toen. ....... werden afgevoerd puur op geloof en afkomst.

Voor mij is er een verschil tussen moslims en terroristen. Maar die nuance ontbreekt bij jou, helaas.

Leffroi

Re: NL doet; Helpen bij het AZC waarom wel of juist niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:50

Doe waar je jezelf bij goed voelt. Vriendinnen van mij hebben dat ook gedaan en geven aan het nooit meer te doen. Mensen daar waren respectloos, handtastelijk en soms zelfs gewelddadig. Nu zal dat lang niet overal zijn natuurlijk, maar dit is wat zij ervaren hebben. En nee, dat is echt niet om de sensatie, werd ook niet op FB gepost oid. Zij vonden het heel jammer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:51

Dan mag jij die nuance aan gaan geven bij alle aanslagen de laatste jaren.
En turven hoe vaak het om moslims gaat of om andere.
En criminelen. Syrië gangers. Niets wordt aangepakt.

Dat zegt mij voldoende.
En dat andere dat recht willen kletsen. Prima. Fijn doen. Deden misschien enkele van die doden vandaag ook.

Fijne dag nog.
Maar nu ga ik echt weg uit dit topic.

Antwoord op ts.
Nee ik wil er geen vrijwilligers werk doen.
Heb er gewerkt en daardoor een mening gevormd die anders is dan toen ik er begon.
Betaald. Ja als mijn werkgever zegt dat ik dat moet doe ik dat.
Voor mij houd de uitkering namelijk op na WW.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:55

bruintje123 schreef:
Hitler had geen reden.
Wij krijgen steeds meer reden om islamieten te weren.

Laat ze maar vooraf verblijfs vergunning aanvragen. Ipv hier.
Alles zonder papier niet toe laten.
Crimineel gedrag: Direct op het vliegtuig.
Zodat je echte vluchtelingen gaat helpen.

Maar nee dat mag ook niet.
Dan niet raar staan kijken als Nederlanders verharden en er totaal klaar mee zijn.

Heeft dan niets met Hitler te maken maar juist het gepap van links beu zijn.

Wat zeg jij nou :D. Hitler had geen reden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:00

bruintje123 schreef:

Dat zegt mij voldoende.
En dat andere dat recht willen kletsen. Prima. Fijn doen. Deden misschien enkele van die doden vandaag ook.

Fijne dag nog.

Antwoord op ts.
Heb er gewerkt en daardoor een mening gevormd die anders is dan toen ik er begon.

Ach meisje... De geschiedenis van de Christenen/Katholieken al eens bekeken?

Niemand praat goed wat er gebeurt in Brussel. Maar het geloof staat los van die gedrochten die aanslagen plegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:31

bruintje123 schreef:
En de duizenden niet uit alleppo?

Zoals in Brussel?

Grenzen dicht. Criminelen met dubbel paspoort eruit.
Waar dan ook geboren.
ZE gaan als ze crimineel zijn maar wonen in het land waar ze ook begraven willen worden.

Niet criminelen hebben dan ook niets te vrezen.

Echte tiende generatie Nederlanders bij criminele activiteiten eens echt van straat houden.

De wereld veranderd helaas.
Beleid moet mee en niet in de jaren zeventig blijven hangen.

Je bent denk ik echt een beetje wereldvreemd. Je denkt toch niet dat die terroristen zo sober in een AZC gaan zitten?

De meeste zijn geboren/getogen in westerse landen.

Syrië is zelf overgenomen door deze monsters. Zoals een van m'n cliënten gisteren ook weer omschreef. "De ene nacht lag ik te slapen, de andere nacht werd mijn stad gebombardeerd." Zo van de een op andere dag.

Wij hebben dezelfde vijand als de gemiddelde vluchteling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:33

beatje schreef:
Mojito schreef:
Oei, ik zal mij ernstig moeten inhouden want jullie posts maken mij intens kwaad en verdrietig. Zoek eens op, hoe Aleppo er momenteel aan toe is en durf dan nog eens te roepen dat we hier te maken hebben met gelukzoekers.

W.b.t. het afreizen van (jonge) mannen. Dit heeft te maken met de mogelijkheid tot gezinshereniging.

Mannen en kinderen onder de 18 mogen (na uitgebreide screening en maaaaanden lang in onzekerheid) hun gezin over laten komen. Vrouwen maken de overtocht niet i.v.m. het gevaar onderweg.

Nu de termijnen voor gezinshereniging laatst weer uitgesteld zijn zien we nu steeds meer vrouwen en kinderen die de overtocht wel proberen te maken; met vaak dramatische gevolgen.

Ik snap eigenlijk niet dat je zoiets durft te posten na wat er net in Brussel gebeurd is.Dat maakt mij intens verdrietig.De straten zijn hier leeg en scholen dicht.En waardoor komt het....Omdat we ooit zo'n medelijden hadden met zulke mensen.Die islamidioten mochten en konden alles en je ziet wat er van komt.Kan op het moment zelfs niet bellen waar mijn dochter zit ....

Je spoort niet! De mensen op het AZC zijn minstens net zo geschrokken als wij vanochtend. We hebben dezelfde vijand, de IS. De mensen uit Syrië hadden een leven waar menig Nederlander jaloers op is. Vaak zeer hoogopgeleid, goede baan. Maar als malloten van de IS en het vrije leger je stad plat leggen, wat moet je dan nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:35

bruintje123 schreef:
Dus moeten we de ellende van daar maar hierheen halen?

Niets wordt er vooraf gescreend.
Dit komt te dichtbij allemaal.
ZE gaan maar veilig onderkomen zoeken in islamitische landen.

Nee. Maar waarom wel intens meeleven met de mensen in Brussel en zo vol afschuw praten over de mensen in Syrië. Terwijl die precies dezelfde hel geleefd hebben, maar dan dagelijks. Tot er niks meer over was van hun stad....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:39

bruintje123 schreef:

Nee maar ben je nou echt zo dom? Hoe kan zo'n klein groepje extremisten voor jou nou symbool staan voor alle vluchtelingen?

De gemiddelde vluchteling is op de vlucht voor de extremisten die hun land vernield hebben. Mocht hier t zelfde gebeuren vlucht je toch ook weg?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:14

Pfff zeker niet alles gelezen maar voor een aantal hier lijkt het me echt waardevol om eens op/in een azc te gaan lijken en dan

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:52

Bijzonder dat een aantal mensen hiervan vluchtelingen de schuld geven.

Terwijl de echte terroristen de geradicaliseerde 'westerse' zijn. Die zo kicken op deze angst en scheiding van de samenleving. Hetgene wat Wilders in mijn ogen probeert te doen, haat zaaien terwijl we juist samen sterk zouden moeten staan.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:28

bruintje123 schreef:

Dat zegt mij voldoende.

Fijne dag nog.

Antwoord op ts.

hitler had wel degelijk een reden. (vanuit zijn perspectief)

ik vind wel dat we ze moeten helpen in het AZC :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:59

bruintje123 schreef:
Dus moeten we de ellende van daar maar hierheen halen?

Niets wordt er vooraf gescreend.
Dit komt te dichtbij allemaal.
ZE gaan maar veilig onderkomen zoeken in islamitische landen.

Vind ik ook, dan hebben ze ongeveer zelfde waarden en normen en dat lijkt mij voor ze ook veel prettiger.

Maar als het niet of moeilijk gaat, dan gaan ze naar Europa en dat is prima wanneer het om echte vluchtelingen gaat, gelukzoekers en of criminelen die rotzooi willen zaaien mogen van mij wegblijven en direct retour gaan.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:09

Ragdollcat schreef:
Vind ik ook, dan hebben ze ongeveer zelfde waarden en normen en dat lijkt mij voor ze ook veel prettiger.

Maar als het niet of moeilijk gaat, dan gaan ze naar Europa en dat is prima wanneer het om echte vluchtelingen gaat, gelukzoekers en of criminelen die rotzooi willen zaaien mogen van mij wegblijven en direct retour gaan.

Dat is het hele punt. In een islamitisch land zullen ze hun heil niet gaan zoeken want daar worden ze niet ontvangen en houden zoals in Nederland.

De Nederlandse regering laat dit gebeuren. Ze maken geen onderscheid tussen echte vluchtelingen en gelukzoekers. Alles laten ze binnen.

Ik vrees dat er pas een kentering komt wanneer hier de eerste aanslagen gepleegd worden. Voor mij is het geen vraag of dat gaat komen maar wel wanneer en waar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:20

De aanslagen zijn gepleegd door mensen die in Belgie zijn geboren......

ik zie ook niet hoe een aanslag door onze regering voorkomen kan worden

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:26

Ik snap alleen 1 ding niet.. Op de vorige pagina zei iemand dat mannen de overtocht maken omdat hun na maandelange screening etc hun gezinnen hier heen kunnen halen zonder gevaarlijke overtocht. Maar de oorlog is toch veel gevaarlijker dan de overtocht?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:31

Daar zitten idd nog veel vrouwen, maar de meesten maken die overtocht vanuit de vluchtelingenkampen in oa Turkije.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:36

Via onze geloofsgemeenschap ben ik al jaren vrijwilligster.
wij zamelen kleding speelgoed geld en goederen in,dat word schoongemaakt en gaat naar het azc.ook zorgen wij voor meubeltjes of koken een maaltijd voor mensen die vanuit het azc een huisje betrekken(papieren hebben gekregen)dat gebeurd in het huis waar wij onze bijeenkomsten hebben.

Zelf komen wij niet op het azc,dat doen alleen de oudste van onze gemeenschap.ik zou dat persoonlijk ook niet willen.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:43

Merk wel,dat dit soort topics zwaar uit de hand lopen.
verschillende mensen verschillende meningen.
Is het niet een goed idee om dit soort topics gewoon te bannen?er onstaat zo veel haat naar elkaar..
de reacties zijn pittig,en het roept zoveel emoties op...(inc mezelf, uit emotie reageer ik ook niet helemaal okay :x )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:47

Ik vind de reacties hier nog wel gaan, als je vergelijkt met FB of andere media.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:53

Ik heb me fb sinds 9 maanden gedeactiveerd(heerlijk rustig!!) En geen twitter.dus krijg er niet zoveel van mee,misschien maar beter ook 8)7
vond het hier al aardig losbarsten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:19

In Jordanie, Turkye en Libanon worden respectievelijk 600.000. 2,7 en 1,7 miljoen vluchtelingen opgevangen, het is dus niet zo dat ze allemaal naar het westen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:36

Samblabla schreef:
Ik snap alleen 1 ding niet.. Op de vorige pagina zei iemand dat mannen de overtocht maken omdat hun na maandelange screening etc hun gezinnen hier heen kunnen halen zonder gevaarlijke overtocht. Maar de oorlog is toch veel gevaarlijker dan de overtocht?

Nee, dat is niet het geval.
Familie zit vaak "veilig" in stukjes land waar het nu nog relatief rustig is, de overtocht is bijna niet te doen. Denk hierbij aan de beelden van aangespoelde kinderen etc... Vrijwel iedereen wiens verhaal ik hoor heeft sowieso nog een heel stuk moeten zwemmen. Dit is voor vrouw met kinderen vaak niet haalbaar. Bovendien hebben ze te maken met bizar gestoorde mensensmokkelaars, waar je als vrouw niet goed tegen op gewassen bent. Vaak leveren de mensen hun hele vermogen qua geld en goud in aan de mensensmokkelaars, dat is vaak dus ook maar voor 1 persoon.