Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amable schreef:Op de pagina van het dolfinarium staat ook dat ze tijdens dat die undercover stagiair er was inderdaad wel continu in de baden zaten vanwege schilderwerkzaamheden, op zich is dat natuurlijk ook een plausibele verklaring voor de opmerking van die medewerker.
Amable schreef:Men heeft altijd zo'n negatief beeld van kunstjes doen, maar nieuwe dingen leren doen mensen toch ook continu? Is rekenen of schrijven niet net zo goed "een kunstje"?
Jildau schreef:saskiakefie schreef:Ik heb de aflevering ook gezien. Wat heeft Rambam het dolfinarium zwart gemaakt, keihard en genadeloos.
Natuurlijk hebben ze wel wat punten, maar dit beeld is wel heel erg zwart wit geschetst, enkel en alleen de negatieve kanten belicht. Ik ben daar een paar weken geweest vanuit mijn dier&gedrag opleiding en ik ben ook backstage geweest, heb veel geleerd over de manier van trainen etc. En het is zo'n compleet andere trainingsmethode als bij circussen, maarja daar hebben ze het dan niet over. Op de manier hoe Rambam zo'n docu maakt kunnen ze van alles wel een negatieve docu maken![]()
Het dolfinarium moet er eigenlijk voor zorgen dat er minder showdolfijnen in de bassins zitten en dat de sluizen altijd open staan.
Overigens ben ik ook geen voorstander van dierentuinen hoor het is allemaal maar voor het vermaak van mensen.
Ja Jildau, dat vind ik ook. En sexueel misbruik van dieren [ook van mensen trouwens] vind ik helemaal te walgelijk voor woorden.
Het zal ongetwijfeld erg negatief belicht zijn maar feit blijft dat het Dolfinarium liegt over bepaalde zaken, dat er een dolfijnenrukker loopt, ze in chloor zwemmen en een heel klein verblijf hebben.
Maartje1990 schreef:Jildau schreef:
Dat ze niet aan KI doen maar natuurlijke bevruchting bijvoorbeeld..
Maar dat is niet gelogen. Zoals jinte zegt. Alle in het dolfinarium geboren dolfijnen zijn via de natuurlijke manier. Wat je zag is misschien gewoon een medische controle? Je kan iig niet nav die documentaire zeggen dat dolfi daarover liegt.
Machie schreef:Elk weldenkend mens kan toch bedenken dat dieren die van nature vele kilometers per dag zwemmen niet thuis horen in een badkuip?
Ik ben er nooit geweest en zal er ook nooit komen. Principieel tegen het houden van dolfijnen ter vermaak van de mens.
Machie schreef:Elk weldenkend mens kan toch bedenken dat dieren die van nature vele kilometers per dag zwemmen niet thuis horen in een badkuip?
Ik ben er nooit geweest en zal er ook nooit komen. Principieel tegen het houden van dolfijnen ter vermaak van de mens.
Citaat:Dolfijnen zwemmen in het wild tientallen kilometers per dag. Doen ze dat in Harderwijk ook?
Ja! Ook in het Dolfinarium zwemmen de dieren vele kilometers per dag. In het wild zwemmen ze zoveel, omdat ze op zoek moeten naar eten. Dat hoeft in Harderwijk niet. Wij mensen maken er echter een afstand van als we een dolfijn op een kaart volgen in het wild. Dan is de gedachte dat de dolfijn een hele spannende reis maakt. Echter, de zee-omgeving is vaak heel eentonig voor ons mensen. Wat een dier ervaart in zee of in het Dolfinarium weten we niet. De omgeving is in het Dolfinarium vele malen afwisselender dan midden op de oceaan. De natuur is vaak een monotone omgeving voor een dier.
germie schreef:Machie schreef:Elk weldenkend mens kan toch bedenken dat dieren die van nature vele kilometers per dag zwemmen niet thuis horen in een badkuip?
Een paard loopt in de natuur ook wel 40 km per dag. Dus dan ook maar geen paarden meer houden in een weiland?
Maartje1990 schreef:En het er meerdere malen omheen draaien wanneer er werd gevraagd hoe lang ze de beschikking hadden over de gehele ruimte, of hoeveel jaar de dieren in het bad verblijven is je ontgaan?Veel van want rambam zei klopte niet. Zo zitten die dolfijnen niet altijd alleen in die drie kleine badjes, maar hebben ze alles. Het enige dat we nu hebben gezien, is een video van die badjes en die gast die zei "hier zitten ze altijd" en tada opeens is dat waar?! Nee hoor, ze kunnen overal zwemmen. Desalniettemin vind ik dat persoonlijk nog steeds te klein maar het is groter dan wat rambam je wilde laten geloven
kimmie261 schreef:absoluut tegen elk zeezoogdieren circus..
en ik weet dat mensen weglopen met die laguna,die tjokvol met dolfijnen zit,omdat het zo "ruim"is..
nou hier de werkelijkheid waarin deze dieren gehouden worden:
[ Afbeelding ]
even voor het idee,dat "wolderwijd" is gewoon een kanaal.Vergeleken met een zee is die laguna al helemaal om te janken...