Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Josien_ schreef:Rare collegetijden hadden wij ook. Dat is niets nieuws, maar goed dat maakt het niet fijner natuurlijk.
Fenrir schreef:Bij mijn opleiding kan ik niet anders dan reizen in de spits (in de ochtend). Als je van 09:30 tot 20:00 op school zit (zonder tussenuren en met 1.5 uur pauze in totaal) valt er weinig aan het rooster te sleutelen.
xAlice schreef:Oef ik ben toch zo ontzettend geirriteerd door dit hele plan.
Mijn eerste punt is al het feit dat ns met scholen aan het praten is. Pardon? Waar bemoei je je mee. Als bedrijf heb je je bij je eigen zaken te houden en je neus in educatie steken vind ik echt ver over de grens gaan. Snap daarom ook echt niet dat scholen hier zo gewillig op reageren.
Bij ons op school zijn er verbouwingen waardoor ze genoodzaakt zijn het rooster zo te spreiden als de ns graag ziet. Maar dat is noodzaak. Noodzaak. Noodzakelijk kwaad. En ik kan je vertellen dat het een groot drama is.
Natuurlijk moet iedereen water bij de wijn doen om te bezuinigen. Een mooi voorbeeld daarvan is de stufi die nu een lening is. Maar water bij de wijn doen sodat een bedrijf minder problemen heeft na de zoveelste bezuiniging? No way.
Ik denk dat het tijd wordt dat de studenten eens wel nee zeggen. En leuk dat er dan weer wordt geroepen dat we alleen maar klagen maar als we niets zeggen worden we beschuldigd van luiheid.
Kijk, ik kan me voorstellen dat als je 7 contacturen hebt dat de schade te overzien is. Maar mijn opleiding, en veel hbo opleidingen sowieso, zit op 32 uur in de week. Als je dat gaat schuiven enje huiswerk er nog bij optelt dan kan ik je garanderen dat er geen tijd over blijft voor werk en andere zaken. En ja dat hoeven we dus niet af te wachten want dat is al gaande hier door tijdelijke noodzaak en het werkt van geen meter.
Hoe leuk is dit trouwens voor docenten waarvan de vrouw en kinderen wel normale uren maken? Fijn dat die nog minder tijd met hun familie kunnen doorbrengen.
Kortom, ik vind het echt van de zotte en heb er geen goed woord voor over dat scholen hier zo makkelijk op in lijken te gaan.
LisannePruts schreef:Ik heb niet alles doorgelezen maar ik heb een vraag namelijk;
Is de regel dat studenten niet meer in de spits mogen reizen alleen voor studenten met een studenten OV of ook voor de <18 studenten die nog netjes alles zelf betalen?
xAlice schreef:LisannePruts schreef:Ik heb niet alles doorgelezen maar ik heb een vraag namelijk;
Is de regel dat studenten niet meer in de spits mogen reizen alleen voor studenten met een studenten OV of ook voor de <18 studenten die nog netjes alles zelf betalen?
Geen van beide. Er komt geen verbod.