Trein ontspoord nabij Dalfsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Trein ontspoord nabij Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:26

Ik vind het een vreselijk ongeval.. Ik ken niemand die erbij betrokken is maar ik heb het enorm met hen te doen.
Afschuwelijk gewoon..!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:01

kwii schreef:
Free2 schreef:
Wat een verschrikkelijk ongeluk. Maar wat ik niet precies snap, hoe kon die hoogwerker nou nog steeds op het spoor staan toen de tweede trein langskwam? Hij had 5 minuten tijd en moest in die tijd laten we zeggen een meter of 20 afleggen. Dat betekent dat hij dat had gered met een snelheid van 0,0667 m/s oftewel 0,24 km/uur. Ik kan me niet voorstellen dat een voertuig, ondanks de rupsbanden, zo ontzettend langzaam rijdt. Kan iemand mij dit uitleggen?

Edit: Natuurlijk gaan de slagbomen eerder dicht maar dan zou je denken dat hij alsnog genoeg marge heeft gehad.

Zou me niets verbazen als die op een of andere manier vast heeft gezeten in het spoor.
Maar ik denk dat dat nog wel duidelijk word na de onderzoeken waar ze mee bezig zijn.

Precies, laat ze dat eerst onderzoeken. Ik lees dan dat die kraanbestuurder verdacht wordt van dood door schuld. Daar kan ik me dan weer kwaad om maken, kan er nu niet gewoon geaccepteerd worden dat dit een ongeluk is? Je doet dit echt niet voor de lol. En dit lijkt niet op een ongeval waarbij nalatigheid in het spel is. Ik hoop voor die kraanbestuurder dat het mediageneuzel is en dat hij gewoon zelf in alle rust dit kan verwerken, net als de andere slachtoffers. De media zoekt natuurlijk sensatie, maar het lijkt mij dat als je bij dit ongeluk betrokken bent dat je juist rust wilt.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:07

Ja en nee. Natuurlijk is het nooit de bedoeling van de hoogwerkerbestuurder geweest om een ongeluk te veroorzaken maar er is wel degelijk iets misgegaan waardoor er iemand is omgekomen. En in het geval dat de bestuurder het schuld was (wat natuurlijk eerst onderzocht moet worden), denk je dat de nabestaanden van de machinist dan genoegen nemen met 'sorry het was een ongeluk, zo had ik het niet bedoeld'?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:16

Nee, maar op dit moment weet je niets en wordt er toch al een zondebok aangewezen. Ik vind dat je EERST moet weten of er wel een zondebok is. Daar stoor ik me aan.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-02-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:20

Maar het is gewoon dood door schuld, dat heeft niks met zondebokken te maken. De rechter gaat wel kijken naar de omstandigheden en zal daar zeker rekening mee houden in de uitspraak/straf.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:56

M'n pa werkt met die hoogwerk apparaten. En zegt dat het heel goed KAN (dus hij zegt niet dat het zo is) dat die hoogwerker op de helling vna het spoor op een veiligheidstand is gesprongen. Die dingen hebben veiligheidsstand als ze een helling op of af gaan tegen omkiepen. Dan gaan ze NOG langzamer, of gaan zelfs stil staan. Dikke kans dat dat is gebeurd en dat die beste jongen dus echt niet meer weg kon komen daar.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:44

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:07

Vreemd verhaal wat bedoelen ze met werkgerelateerd? Is dat alles behalve een verplaatsing?

Wat ik me trouwens afvraag maar dat is puur praktisch, als de treinen zo dicht op elkaar zitten en de bomen wel tussendoor omhoog gaan. Is dat dan veilig voor mensen die slecht ter been zijn of gehandicapt. Ik heb een tijd niet kunnen lopen en met een rolstoel zelf rollend spoor over is nogal een uitdaging. Of met je rollator of looprekje. Is altijd mijn nachtmerrie geweest, dat je niet snel genoeg bent met oversteken bij het spoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:32

Ja hoor want de stukken zijn veelal recht en je ziet de treinen van ver aankomen. :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:42

De bomen sluiten gewoon een bepaalde tijd voordat er een trein aankomt. Druk traject of rustig traject heeft daar geen enkele invloed op.