Shadow0 schreef:Dat tweede gaat heel duidelijk om het schetsen van een negatief beeld van de ruiters / sport. Dat dat niet gewenst is snap ik wel. Het zou ook anders zijn als je een foto maakt die illustreert hoe slecht een bepaald dier verzorgd is en dat openbaar maakt.
Maar ik kan me toch echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen wat er precies 'onfatsoenlijk' is aan het gewoon maken van een gewone leuke foto van een dier.
Op welke manier schaadt dit wie of wat dan ook? (En er is dan ook een groot verschil tussen daadwerkelijke negatieve gevolgen als schade, of zoals hier, de eigenaar die claimt dat ze nu positieve effecten misloopt. Dat laatste is toch echt iets anders en niet objectief als schade te tellen, vooral niet als je uberhaupt niet meedoet aan die wedstrijd.)
Oftewel, welk 'fatsoen' is hier nu echt aan de orde?
Het niet even vragen of ze met de foto mee mogen doen aan de wedstrijd bv.
Omdat voor het ene geen regeling is, is er voor het andere ook geen. IMO zou daar gewoon een regel voor moeten komen. Want nu is er een leuke vakantie gewonnen, maar nog veel vaker worden foto's gebruikt voor veel minder positieve dingen. En die vallen allemaal onder hetzelfde recht.
Nu goed, voor een vrouw die haar paard niet "in de media" wil doet ze wel verdacht hard haar best om 'm er in te krijgen. Maar ik ga dan weer verder denken.
Zo werken mijn hersenen nu eenmaal. Daarom ook dat ik er blijf bijzetten dat ik het niet zo op de spits zou drijven als deze vrouw, ik zou deze mensen hun vakantie niet misgunnen.
Ik zou echter wel (in privé, niet via de krant) melden dat ik het zou appreciëren als die plaatjes niet meer gebruikt zouden worden voor zulke dingen.