Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:26

Ik nu plastuiten bij me altijd zodat ik ook staand tegen een vangrail kan gaan staan plassen. Alleen is dat op zich nog link omdat je dan alsnog de vluchtstrook over moet steken. En zoals een vrachtwagen chauffeur tegen mijn eigen banden aan staan plassen vind ik smerig. Dan maar deur open, deken erover hangen en er achter gaan zitten. :+
Als man simpel idd pak de fles en plassen maar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:40

Jis_ schreef:
Triest zulke mensen, hoop dat de Boetes flink zijn.

Ik stond even geleden bij een zebrapad, toen ik stopte werd ik links ingehaald, gozer kijkt me pissig aan in het voorbij gaan en rijdt vervolgens bijna een man met hondje omver waar ik voor stopte. _-:(

Dit heb ik ook al eens gehad, in mijn geval was het een meisje in een rolstoel waar ik voor stopte..
En ook al eens met een stel eenden die over stak, dat was geen zebrapad maar goed, het was veilig om te stoppen dus dat deed ik.

Aan de andere kant heb ik met de dierenambulance het verkeer op de snelweg staan regelen (vanaf de vluchtstrook) omdat er een zwaan op de vluchtstrook liep, we moesten wachten op de politie maar hebben in de tussentijd het verkeer naar de linkerbaan gestuurd om ongelukken te voorkomen. Dat ging zonder problemen en op 2 auto's na ging iedereen netjes op de linkerbaan rijden, het kan dus wel..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:42

Die kostbare tijd aan bonnetjes besteden heet investeren. Grote kans dat er nu 40 man minder is die dit geintje flikt gezien het een serieuze klap geld kost, wat de kans op ongelukken tijdens dit soort files weer verlaagd en dus weer meer tijdwinst oplevert en de doorvoersnelheid van de hulpdiensten verbeterd en minder slachtoffers oplevert. Inclusief slachtoffers onder de dienstverleners.

friendly

Re: Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:44

Nou ja grote kans dat ze het niet meer doen... Meestal zijn de mensen die dit soort overtredingen begaan niet eenmalige overtreders toch? Maar goed, wellicht... Laten we het hopen. Want je moet er niet aan denken dat door dit soort asociale gevallen er iemand overlijd omdat de hulpdiensten te laat komen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:53

Storm schreef:
Welke moeder neemt een thermosfles mee als ze een kwartier in de auto zit? Ik heb het nooit gedaan en als mij dit had overkomen (3 uur stilstaan) had ik ook de vluchtstrook genomen, hoe hoog de boete ook is.

Wat ik ook wil zeggen, je weet pas hoe je handelt als het je overkomt.

Ik :j

Ik heb altijd drinken en eten voor onszelf (en ook 2 dekens) én water+voeding voor de kleine mee onderweg. Omdat je nooit weet wat er onderweg kan gebeuren. Ben ik liever voorbereid. Mijn medicatie ligt wel thuis, maar daar kan ik zeker 12 uur zonder en als moet nog langer, is dan alleen vervelend maar niet levensbedriegend als ik een keer wat mis.

Was wel mijn angst tijdens de weeën naar het ziekenhuis dat er file zou zijn, maar dat is iets waar je niet voorbereid op kan zijn itt tot spullen die je zelf mee kan nemen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:11

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:24

Wauw, gewoon wauw. Hoe moeilijk is een auto te begrijpen die de weg blokkeert zou je denken? Een pijlbord? Pionnen? Ik zou denken: goh, daar mag ik niet in. Dan neem ik de volgende afslag wel. Rijd ik vanaf daar maar terug. Er is vàst iets gebeurd. Dram-gedrag dit. Net kleuters die hun zin niet krijgen. Ik mag daar niet in, maar ik ga toch. Misselijkmakend.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:45

|o

Ik vraag me dan altijd af wat ze tegen zo’n mannetje van Rijkswaterstaat zeggen als blijkt dat ze er écht écht écht écht niet langskunnen… Sorry meneer ik had het rode kruis en de grote pijl en de bestelbus en de pionnen en alle zwaailichten en u niet gezien?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:46

Allemachtig, wat een sukkels. Dit begrijpt iedere sul toch? Rood kruis, zo'n wagen met pijl aan het begin van de afrit. Vervolgens verderop nog 1 en nog pionnen. Dan mis je serieus wat hersencellen als je het dan nog niet begrijpt en moet je wellicht maar permanent van de weg worden gehaald... |o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:59

Ik zou zeggen, laat die apen zelfs maar eens daar staan en pionnen neerzetten. Kijken hoe zij zich voelen als ze van de sokken worden gereden. Lijkt mij een stuk effectiever om inzicht te krijgen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:48

Wieldop schreef:
Sta geregeld in de file en het is inderdaad kuddegedrag. Als een auto gaat, volgen er meer.. Dus 44 bekeuringen verbaast me niks.
Ook heel lang doorrijden over de invoegstrook of wit vlak, zodat je net voor die 1 of 2 auto's bent.

Je merkt ook dat er steeds minder respect is voor zwaailichten. (Misschien ligt dat ook aan de ontwetendheid van de mens, wat ze moeten doen/waar ze naar toe moeten.)
Ik had laatst dat iemand op de rotonde stil ging staan, zodat de ambulance 'erlangs' kon. Wat inhield dat de ambulance op de rem moest en een uitwijkmanouvre moest maken, terwijl er genoeg tijd was om door te rijden en voor de ambulance er was, van de rotonde af te zijn. Of niet aan de kant gaan omdat ze niet aan de kant willen/denken te kunnen & normale snelheid door rijden of gebruik kunnen maken van de weggebruikers die wel aan de kant gaan & er als een gek met z'n allen achter de zwaailichten aan.

Dat is vaak omdat mensen in paniek raken zodra ze waailichten zien/sirene horen. De eerste keer dat ik als groentje een ambulance tegenkwam zat ik ook moeilijk te doen. Inmiddels raak ik er niet meer onder de indruk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:51

Jennyj01 schreef:
Ik vraag me dan toch af waar de politie de tijd voor die 44 boetes vandaan haald. 44 x aanhouden, 44 x preekje waar niemand op zit te wachten. 44x bonnetje maken. 44x denken: zo en nu? Volgende!.
Begrijp me goed het is aso maar komop zeg de prioriteiten liggen dan ook niet helemaal goed. En dan dat belerende Facebook berichtje er achter aan.

In werkelijkheid konden ze er niet door, dus ze konden stil staan en niks doen of stil staan en bonnen schrijven aan degene die in de weg stonden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:16

Wat gaan mensen trouwens goed voorbereid op weg. Deken hebben we standaard in de auto, maar water niet. Ik had wel altijd eten voor de baby mee toen onze meid nog klein was, maar dat werd intern vervoerd. Heb ik ook wel gemak van gehad met langere auto reizen trouwens. Als we verwachten langere tijd op weg te zijn (dag naar wedstrijd, op weg naar vakantiebestemming) zijn de enige momenten dat we eten en drinken mee hebben.

Mizora: zulke mensen snap ik echt niet dan heb je wel meer dan 1 steekje los.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:39

dees_daan schreef:
Jis_ schreef:
Triest zulke mensen, hoop dat de Boetes flink zijn.

Ik stond even geleden bij een zebrapad, toen ik stopte werd ik links ingehaald, gozer kijkt me pissig aan in het voorbij gaan en rijdt vervolgens bijna een man met hondje omver waar ik voor stopte. _-:(

Dit heb ik ook al eens gehad, in mijn geval was het een meisje in een rolstoel waar ik voor stopte..
En ook al eens met een stel eenden die over stak, dat was geen zebrapad maar goed, het was veilig om te stoppen dus dat deed ik.

Aan de andere kant heb ik met de dierenambulance het verkeer op de snelweg staan regelen (vanaf de vluchtstrook) omdat er een zwaan op de vluchtstrook liep, we moesten wachten op de politie maar hebben in de tussentijd het verkeer naar de linkerbaan gestuurd om ongelukken te voorkomen. Dat ging zonder problemen en op 2 auto's na ging iedereen netjes op de linkerbaan rijden, het kan dus wel..

Ook een keer een familie zwaan, tot 2 keer toe, 7 jongen die over staken bij een kruispunt, auto's rechtdoor hadden groen maar wachtte op de zwanen, ik was de 3e in de rij, de auto achter me ging de boel voorbij en reed daarbij bijna de voorste zwaan aan. Ook weer zo'n gevalletje ongeduld en niet eerst kijken waarom er zoveel auto's stil blijven staan. Of het wel gezien hebben maar geen reet kunnen schelen.

En een andere keer een stukje voorbij datzelfde kruispunt had weer iemand geen zin om te wachten en werd papa weer bijna aangereden.

Gelukkig zijn er nog genoeg geduldige behulpzame verkeersdeelnemers maar sommige mogen van mij van de aardbodem verdwijnen, zou het een stuk veiliger maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:44

SusanH schreef:
Wat gaan mensen trouwens goed voorbereid op weg. Deken hebben we standaard in de auto, maar water niet. Ik had wel altijd eten voor de baby mee toen onze meid nog klein was, maar dat werd intern vervoerd. Heb ik ook wel gemak van gehad met langere auto reizen trouwens. Als we verwachten langere tijd op weg te zijn (dag naar wedstrijd, op weg naar vakantiebestemming) zijn de enige momenten dat we eten en drinken mee hebben.

Mizora: zulke mensen snap ik echt niet dan heb je wel meer dan 1 steekje los.

Ik moest even nadenken voor ik snapte wat je met 'intern vervoeren' bedoelde _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:57

Dacht laat ik het netjes omschrijven :D

Ik kan me ook wel opvreten in de auto als ik moet wachten en niet duidelijk is waarvoor. Maar ik blijf wel altijd wachten. De mensen die er wel langs willen koste wat kost, voelen waarschijnlijk hetzelfde wat ik op zo'n moment voel maar kunnen zich niet inhouden dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:23

Hier gebeurt ook.
Mensen zijn hier bezig met boomkappen. Netjes bord van verboden in te halen, naderende weg versmalling en niet harder rijden dan 30. En ik ben een van weinig die zich er aan houdt.

Het is hier in buitengebied ook wel extreem. Als je hier 70 op de teller rijd over een 60 weg dan zit alsnog de helft van de automobilisten je nog in te halen omdat ze te langzaam vinden gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:36

SusanH schreef:
Dacht laat ik het netjes omschrijven :D

Ik kan me ook wel opvreten in de auto als ik moet wachten en niet duidelijk is waarvoor. Maar ik blijf wel altijd wachten. De mensen die er wel langs willen koste wat kost, voelen waarschijnlijk hetzelfde wat ik op zo'n moment voel maar kunnen zich niet inhouden dan.

Rest de vraag of mensen met zo weinig zelfbeheersing eigenlijk wel toelating zouden moeten hebben tot rijden met een auto.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:59

Beetje overdreven reactie hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:39

Waarom? :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:51

Omdat je helemaal niet weet waarom mensen dit doen. Je kan het wel allemaal onder de noemer aso zetten maar dat is, in mijn visie, veel te kort door de bocht.
Een ongeval s verschrikkelijk maar dergelijke grote verkeersopstoppingen zijn helaas geen uitzonderingen meer. Dus misschien spreken we hier niet over mensen met weinig zelfbeheersing. Misschien zijn dit wel mensen met verschrikkelijk veel zelfbeheersing die op een bepaald punt zijn gekomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:54

Zo kan je alles goed praten, incl vluchtmisdrijf en dronken achter het stuur kruipen. Zullen er vast ook tussen zitten die "gewoon op een bepaalt punt zijn gekomen".
Over de vluchtstrook voor file mag niet. Dat weet je. Waarom er file is, heb je geen affaires mee. Al is het omdat de 1e niet wil rijden. Je mag niet over de vluchtstrook. Als je die zelfbeheersing niet hebt. Heb je niks in het verkeer te zoeken. Want dan zal je vast ook wel eens met eentje te veel op achter het stuur kruipen. Want "voor die ene keer". Als je dergelijke dingen doet is het duidelijk dat je geen of minder remming hebt om regels om te buigen of te negeren wanneer je dat goed uit komt. Dan heb je niks te zoeken in het verkeer. Klaar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:59

Tja dat is jou mening dan. Persoonlijk vind ik dat mensen zonder inlevingsvermogen dan weer niet geschikt voor het verkeer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:03

Heeft niets met inlevingsvermogen te maken. :) En just of the sake of arguement betreffende gebrek aan inlevingsvermogen; Dan zijn mensen die het niet zo nauw nemen met dergelijke regels dubbel genaaid want je eigen drang om gewoon de vluchtstrook te nemen en daarmee mensen in gevaar brengen én in dit geval ook nog eens verhinderen dat mensen geen noodzakelijke medische hulp kunnen krijgen zegt ook wat over inlevingsvermogen. Blijkbaar interesseert het je dan niet dat je mogelijk politie, werkmannen of hulpverleners in gevaar brengt. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-02-16 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:21

Ik heb een heleboel inlevingsvermogen, maar geef mij dan 1 goede reden waarom je zelfstandig zou mogen beslissen dit te doen? Zoals gezegd, er zijn best redenen te bedenken dat je snel die file uit moet. Maar dat doe je via 112 of 0800-8002 te bellen. Ik kan, met al mijn inlevingsvermogen in de wereld, niet bedenken waarom je zelf mag besluiten dit zo te doen.