Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:59

Kan bier überhaupt wel bederven?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:00

Jazeker, bier is niet zo ontzettend lang houdbaar.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:03

oliebol zeg... Ik ben allergisch voor bier, zouden er ook wijnfonteinen zijn? Of -beter nog- gin-tonic-fonteinen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:05

Cyruss_ schreef:
oliebol zeg... Ik ben allergisch voor bier, zouden er ook wijnfonteinen zijn? Of -beter nog- gin-tonic-fonteinen?

Allergisch voor bier? Toch geen glutenallergie hoop ik, want dan kun je Spaghetti ook slecht hebben.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:09

Spaghetti gaat er in als koek :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:13

Cyruss_ schreef:
Spaghetti gaat er in als koek :)

Wat bij een glutenallergie nog niet heel veel zegt :+

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:15

Hahaha gelukkig geen glutenallergie! Maar, enig idee of wijnfonteinen ook aanwezig zijn? :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:30

Het is dat ik geen spaghetti lust en ik mij dood zou vervelen in die altijd en eeuwige stripclub, anders was ik vandaag nog lid geworden... :')

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 02:20

Martine_R schreef:
_San87_ schreef:
Heb bekritiseren van extremistische gedachtengangen :j. Op een zeer humoristische wijze.

Smaken verschillen ;)

Wat ik me altijd wel afvraag he.. serieus.. Waarom.. willen mensen zo graag gelovigen ervan overtuigen dat er geen God bestaat?

Persoonlijk.. als ik een topic zie over geesten o.i.d, denk ik: ''Hmm. Geloof ik niet in.'' en scroll ik door :D

Maar sommige mensen.. lijken wel als een soort van groep 8-er tegen een kind van 3 dat nog in Sinterklaas gelooft in het gezicht te moeten schreeuwen: SINTERKLAAS BESTAAT NIEEEEETTTTT! HET IS BEWEZEN DAT HIJ NIET BESTAAT, ZWARTE PIET PAST NIET DOOR DE SCHOORSTEEN EN PAARDEN LOPEN NIET OVER DAKEN!

Waarom toch? :')

(disclaimer: Mocht je deze post ironisch bedoeld hebben, dan kan ik dat door smileygebrek e.d. slecht beoordelen)
Als je puur kijkt naar God als wel of niet schepper van het heelal, dan is het vrij simpel: je hebt mensen die dat wel geloven en die dat niet geloven. Mensen die het niet geloven zullen misschien een beetje met hun ogen rollen als ze wel-gelovers horen, maar meer ook niet (en er zulle altijd mensen blijven die onbeslist blijven)

Maar de meeste/veel gelovigen geloven dat hun God hen ook leidraden en moraliteit voor het leven meegeeft. Een gelovige heeft vanuit het geloof opvattingen over homoseksulaiteit, man-vrouwrolverdelingen, echtscheiding, homohuwelijk, euthanasie, en abortus en als zij deze opvattingen nou enkel als leidraad voor hun eigen leven gebruiken is er niks aan de hand. Het word pas problematisch als men meent op basis van gezag van een niet- of slecht te bewijzen hogere macht te ogen oordelen over wat voor leefregels een ander mens zou moeten aanhouden, omdat God dit zo wenst, omdat hiermee inbreuk word gepleegd op de leef- en uitingsvrijheid van andere mensen. En ja, dan kan het voor sommige mensen beneficiair voelen om mensen uit hun geloof te praten.

Ontopic:
Wat een mooie 'liever nietjes' heeft het Pastafarisme bedacht! :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:13

Na me er even in verdiept te hebben, is het me duidelijk geworden. Het is, kort gezegd, gewoon een afzetting tegen alle andere religies.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 08:18

Lekkere discussie hier, ben t met de ongelovigen eens (vooral degene die een verhaal typte met 'mocht hij er wel zijn dan sorry').
Bijbel is vet oud en gewoon een geschreven stuk. Laten wij als bokkers zoiets over spaghettimonsyer doen haha.
Ramen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:23

'In de hemel kun je biervulkanen en een stripperfabriek vinden. In de hel trouwens ook, maar daar is het bier bedorven en hebben alle strippers een geslachtsziekte.'

:') :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:25

Zijn er echt mensen die doneren :? ??

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 08:28

Denk t wel een beetje in de zin van 'jullie hebben een leuke grap uitgehaald' :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:33

Voor de mensen die het VSM niets waard vinden:

Liever nietje 1 schreef:
Ik heb echt liever niet dat je… doet alsof je heiliger bent dan iemand anders wanneer je mijn noedelige goddelijkheid beschrijft. Als sommige mensen niet in me geloven dan is dat oké. Echt. Trouwens, dit gaat niet over hen, dus niet afdwalen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:02

Magica schreef:
Na me er even in verdiept te hebben, is het me duidelijk geworden. Het is, kort gezegd, gewoon een afzetting tegen alle andere religies.

Het is spiegelen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:05

Zo... :')
Afbeelding

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:09

Ja zo kan je het ook benoemen. En ik snap wel dat er mensen zijn die niet geloven in de hedendaagse religies. Maar het zal toch niet zo zijn dat er dan mensen zijn die dan echt in de opvattingen van deze kerk geloven? Piraten, bierfonteinen etc? Het is immers jaren geleden door iemand als satire bedoeld geschreven. Omdat hij het niet eens was wat er op scholen wordt onderwezen over o.a het christelijk geloof.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:14

Magica schreef:
Ja zo kan je het ook benoemen. En ik snap wel dat er mensen zijn die niet geloven in de hedendaagse religies. Maar het zal toch niet zo zijn dat er dan mensen zijn die dan echt in de opvattingen van deze kerk geloven? Piraten, bierfonteinen etc? Het is immers jaren geleden door iemand als satire bedoeld geschreven. Omdat hij het niet eens was wat er op scholen wordt onderwezen over o.a het christelijk geloof.

Even advocaat van de duivel spelen....

Hoeveel mensen van andere religies (of dat nu christendom of islam etc is) 'kiezen' ook wat ze meenemen van hun geloof? Denk dat een groot deel van die mensen ook niet alles gelooft wat in hun heilig boek staat. Hoor ook veel mensen dat ze voornamelijk proberen te leven naar de normen en waarden die worden aangedragen door hun geloof.

Dan is het aannemen van deze religie en niet geloven in de bierfontijn, maar wel leven naar de 'liever nietjes' toch niet zo anders?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:18

Een hele hoop mensen springen nu in de bres 'dit is toch overduidelijk een verzinsel' 'je gelooft dit toch niet echt, heb je een steekje los?' 'Hoe kun je jezelf nou serieus nemen?'
Piraten, bierfontijnen? Zwangere maagden, de wereld 40 dagen onder water en een ship met allediersoorten van de gehele planeet, opstaan uit de dood, water in wijn, lopen over water, mensen die in zoutpilaren veranderen....

De spiegel is, dat voor mensen die niets hebben met de bijbel of vergelijkbaar religieus boek, geloven er een beetje zo uitziet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:20

Haha. Ik wou het ook doen maar poezebeest is duidelijk geen aanhanger van VSM. Beest schrok zich een rolberoerte.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:22

ik hoorde hier al van via radio 538, die man was bij Koen en Sander aan de lijn.
Ik vind het wel lachen hoor!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:24

Gelukkig klinken 'weet ik hoeveel maagden na de de dood', 'over water lopen', 'opstaan uit de dood' en 'een zwangere maagd' als iets geloofwaardig als wat ik direct wil geloven ;)

Natuurlijk is het een soort satire. Iets waardoor het opvalt how veel te serieus andere geloven zich nemen, waardoor onvrede tussen die geloven ontstaan.
Als je alleen al de geboden van sommige godsdiensten leest, dan krijg je toch al een naar gevoel. De 8 liever nietjes klinken in ieder geval een stuk vriendelijker!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:27

Een heerlijk perspectief voor religie :j

Inderdaad Schoentje :D

Het toont aan dat het allemaal relatief is.
Het toont op heerlijke manier aan dat elk geloof subjectief is.
Dat je kunt geloven wat je wil omdat de essentie van geloof is dat als het meetbare inhoud zou hebben, je het niet hoefde te geloven.

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:06

Ja hoor , ik ben net ook lid geworden van de kerk :) ramen !