Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Martine_R schreef:_San87_ schreef:Heb bekritiseren van extremistische gedachtengangen. Op een zeer humoristische wijze.
Smaken verschillen![]()
Wat ik me altijd wel afvraag he.. serieus.. Waarom.. willen mensen zo graag gelovigen ervan overtuigen dat er geen God bestaat?
Persoonlijk.. als ik een topic zie over geesten o.i.d, denk ik: ''Hmm. Geloof ik niet in.'' en scroll ik door
Maar sommige mensen.. lijken wel als een soort van groep 8-er tegen een kind van 3 dat nog in Sinterklaas gelooft in het gezicht te moeten schreeuwen: SINTERKLAAS BESTAAT NIEEEEETTTTT! HET IS BEWEZEN DAT HIJ NIET BESTAAT, ZWARTE PIET PAST NIET DOOR DE SCHOORSTEEN EN PAARDEN LOPEN NIET OVER DAKEN!
Waarom toch?
Liever nietje 1 schreef:Ik heb echt liever niet dat je… doet alsof je heiliger bent dan iemand anders wanneer je mijn noedelige goddelijkheid beschrijft. Als sommige mensen niet in me geloven dan is dat oké. Echt. Trouwens, dit gaat niet over hen, dus niet afdwalen.
Magica schreef:Ja zo kan je het ook benoemen. En ik snap wel dat er mensen zijn die niet geloven in de hedendaagse religies. Maar het zal toch niet zo zijn dat er dan mensen zijn die dan echt in de opvattingen van deze kerk geloven? Piraten, bierfonteinen etc? Het is immers jaren geleden door iemand als satire bedoeld geschreven. Omdat hij het niet eens was wat er op scholen wordt onderwezen over o.a het christelijk geloof.