Rare geluiden uit de lucht over de hele wereld....freaky!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: Rare geluiden uit de lucht over de hele wereld....freaky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:19

Ik werk in de antwerpse haven. dit geluid deed mij onmiddelijk denken aan een groot schip wat aan de kade lag, die "kreunen" ook zo, maar gezien de locaties....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:24

Ik vind het lijken op een klep van een vrachtwagen die open gaat, zo'n zandauto. Of een graafmachine. (Vriend deed grondwerk(nee niet met paarden) en vind het ook zo lijken op dat geluid)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:27

In 2012 ook al gehoord...
Laatst bijgewerkt door Neon op 13-01-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:27

heb t van de week ook gehoord smorgens maar kon t ook niet verklaren, maar veel mensen zeggen dat is H.A.A.R.P.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:29

Ik heb een soortgelijk geluid ook wel eens gehoord. Is wel al erg lang geleden want ik woonde nog thuis. Het was midden in de nacht en ik was doodsbang, dus naar mijn moeder en die was er ook wakker van geworden. Wij woonden toen vlakbij een industrieterrein dus hebben we het daar maar opgegooid. Het rare was alleen dat het echt van boven kwam en op het industrieterrein geen zware industrie plaatsvond.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:31

Vind het wel een heel mooi fenomeen en heb ook een paar keer zitten genieten van het geluid dat is opgenomen. Zou het ook wel in het echt willen horen! :j

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:36

Ik hoorde het gisteravond, ik woon langs de IJssel (in een dorpje naast Gouda) en hoorde precies dit geluid. Mijn vriend vroeg; 'hoor je dat?' ik zeg; 'ja, lijkt wel of een boot tutert naar een andere boot'.
Toen las ik vanochtend dat het meer gehoord is en het geluid komt overeen met als het geluid op de rondgaande filmpjes. :\

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:41

Neon schreef:
In 2012 ook al gehoord... We leven nog... Ik denk dat dat voorlopig zo blijft ;)

Dat we dood zouden gaan was sowieso een compleet verkeerde interpretatie van de voorspellingen. :+
De wereld zou niet vernietigd worden, we zouden enkel in een nieuw tijdperk van verandering komen doordat de wereld op zijn geheel in een hogere frequentie zou trillen. En verandering komt met chaos. Ik wil hier nu niet compleet zweverig doen hoor, maar ik vind het wel goed om verschillende kanten van informatie te verspreiden.

Zo heb ik het even heel kort door de bocht uitgelegd, maar als je goed om je heen kijkt zijn er toch wel de afgelopen jaren erg veel absurde dingen aan de hand met het universum.
Al helemaal als het gaat om trillingen en sinds alles een eigen trilling heeft, die weer omgezet kan worden in geluid.

Wat ik heel interessant vind zijn de geluiden die de planeten in het universum maken. Letterlijk maken ze geen geluid, maar de trillingen kunnen wel omgezet worden in geluid wat voor ons mensen hoorbaar is en het is echt bizar wat voor geluiden de planeten in het universum maken.

Ik bedoel, overal om ons heen zijn trillingen. Vinden mensen het dan serieus ongeloofwaardig dat wij af en toe wel geluiden daarvan oppikken?

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 12:44

Nou in ieder geval door aantal bokkers bevestigt dat het niet nep is...zullen heus wel nepfilmpjes bij zitten maar blijf het freaky vinden!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:45

Mist schreef:
Ik werk in de antwerpse haven. dit geluid deed mij onmiddelijk denken aan een groot schip wat aan de kade lag, die "kreunen" ook zo, maar gezien de locaties....

Ik woon vlak aan de rijn waar ook het stukje haven van Arnhem zit en dan hoor je ook soortgelijke geluiden, maar dan zijn er nog die locaties indd die niet altijd in/om/bij water gebieden liggen.
Ach ik schrik er niet van als alle dieren er nou stil van worden of ineens gaan migreren dan wel ja maar ik hoor bijna overal nog vogels fluiten op de filmpjes... Dieren hebben hun instinct nog wij mensen gillen en rennen als kippen zonder kop rond bij het eerste onverklaarbare fenomeen :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:49

Zit vlak bij een rivier met daar wat industrie, dat klinkt net zo af en toe, zeker als de wind "goed" staat, je hoort het hier dus zelden, alleen maar als de wind net de goede kant op staat, klinkt echt net zo.
Kan het dus niet echt raar geluid vinden.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:23

HorseyDude schreef:
Nee hoor, niks engs...

[ Video ]

Hier moest ik ook gelijk aan denken! _O-

Vind het ook maar een eng geluid... zelf nog niet gehoord gelukkig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:39

Ninette schreef:
Nou in ieder geval door aantal bokkers bevestigt dat het niet nep is...zullen heus wel nepfilmpjes bij zitten maar blijf het freaky vinden!

Niet 'heus wel'. Je kunt het zelf checken door het geluid van War of the worlds te checken en te vergelijken.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:41

Kan iemand mij simpel uitleggen wat h.a.ar.p is?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:43

Leukertje schreef:
Kan iemand mij simpel uitleggen wat h.a.ar.p is?

Het staat vrij simpel op die wikipedia link!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:11

KoudbloedKim schreef:
Deze was het:
[ Video ]

Heb hem niet helemaal beluistert want moet zo weg, dus geen tijd voor.
Maar die tweede is wel creepy zeg.
Die van Hongarije echter lijkt me nep; klinkt als de tripods van War of the world met een distortion erover heen gegooid. Luister je daar doorheen (en aangezien de tripod sound een behoorlijk bekend geluid is, is dat niet zo moeilijk)dan hoor je de tripod glashelder; vergelijk maar met dat filmpje van Horseydude
Die in New York (de laatste die ik tot nu toe beluisterd heb, luister vanavond wel verder) vind ik ook niet echt geloofwaardig.

Die tweede clip echter is wel erg creepy; alsof de wereld gromt...creepy, geen ander woord voor

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:33

wel zeer aparte geluiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:40

Woon in de buurt van de Snuffelpaal in Cabauw en die piept nog wel eens.
Heb overigens vorige week 's nachts rare geluiden gehoord.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:44

Jeetje dit was echt even eng :')

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:52

krijgt flasback naar war of the worlds aaahhh!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:25

Het doet mij denken aan de wind die op een bepaalde manier door stroomkabels gaat, dat gonst ook zo... Wordt er iig niet bang van , ben ik de ik te nuchter voor :+

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:42

Ik kom uit den haag en ik hoorde het vrijdag in de middag. Ik zat op de bank en ik dacht eigenlijk dat de ondergrondse containers werden geleegd. Echter kwam het geluid van het openklappen niet en alleen het geluid van ijzer dat uitzet. Duurde niet heel lang, maar het waren dus niet de containers. Wat het wel was, weet ik ook niet.
Ik kon het horen, omdat ik geen tv of radio aanhad en de huizen best gehorig zijn.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:45

Crazy_boon schreef:
wat vreemd, maar wel interessant, ik zou graag de wetenschap achter willen weten :)

edit;
het deed mij denken aan de geluid uit deze enge reddit story (alleen lezen als je tegen wat horror kan :) )
https://wh.reddit.com/r/nosleep/comment ... /borrasca/

Moest ook direct aan dat verhaal denken, was dus niet de enige :')

Wat een creepy geluid. Klinkt een beetje als wat ik maandag aan t eind van de middag hoorde. Was ook zoiets, zou heel makkelijk wat anders kunnen zijn geweest, maar was wel vreemd.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:47

Tot op heden niks gehoord, en ook niemand in mijn omgeving die het gehoord heeft.