V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:24

Ik snap ergens wel dat ze die kado bonnen niet aan mogen nemen ivm andere schuldeisers.
Maar zou dat ook niet extra inkomsten schelen?
Als ik ergens een kado bon inlever, moet ik 9 van de 10 X bijbetalen, omdat het product wat ik koop duurder is dan de waarde van de bon.
Ik denk dat mensen nu ook minder snel terug gaan naar de vd, omdat het toch blijft hangen dat je toen je bon niet in mocht leveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:43

Ik lees net op het nieuws dat v&d failliet is verklaard. Duizenden mensen die hun baan verliezen. Potjedorie hadden ze daar niet een paar dagen mee kunnen wachten...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:49

Vind het idd heel erg voor de mensen die hun baan hebben verloren. En dat zo voor oud en nieuw :n

Moet er niet aan denken dat ik mijn baan nu verlies :(

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:52

Verschrikkelijk... Heel veel sterkte aan alle medewerkers van V&D :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:37

purny schreef:
Ik lees net op het nieuws dat v&d failliet is verklaard. Duizenden mensen die hun baan verliezen. Potjedorie hadden ze daar niet een paar dagen mee kunnen wachten...

Want op 5 januari is het minder erg? +

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:42

Relaxed schreef:
purny schreef:

Nee maar precies op iets wat den feestdag had moeten zijn is dat nieuw net extra zuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:44

Dragan2008 schreef:
Relaxed schreef:

Nee maar precies op iets wat den feestdag had moeten zijn is dat nieuw net extra zuur

Ze zaten al in onzekerheid, nu is er duidelijkheid. Ik zit momenteel zelf in dezelfde situatie (Scapino) en zou liever nu duidelijkheid hebben, dan nog lang te moeten afwachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:44

En dat dankzij een hedgefunds dat al bekend stond om dit soort faillissementen. Ze kopen bdrijven op als ze nog vrij goed gaan. Hollen ze uit en dumpen ze dan als ze leeggeplukt zijn. Alleen nu te laat gedumpt. Het zoveelste bedrijf dat erdoor ten onder gaat. Helaas vaker gezien en meegemaakt.

Maar ook da, manfield, scapino enz moeten vrezen voor het voortbestaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:28

Tja, heel vervelend voor het personeel. Maar als ik heel eerlijk ben is het een enorme pokkewinkel, ik ben er al in geen jaren meer geweest. Dus ik snap wel dat er minder mensen komen. Het is oubollig. En ze zitten in de binnensteden waar je met de auto niet meer kunt komen.
Dat er een vorm van 'opzet' in het spel is om op deze manier goedkoper met minder winkels door te kunnen gaan zou me enerzijds niets verbazen.
En ja, het personeel is de dupe. En dat wens je niemand toe. Want nu een baan moeten zoeken betekent dat je echt niets vindt.

Dat het slecht gaat met Scapino verbaast me weer wel (Manfield weer niet, want daar kom ik ook nooit). DA leek me ook wel een stabiele zaak.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 08:42

Er is expres voor 31 dec gekozen. Omdat veel mensen per 1 januari ontslagen waren en een flinke ontslagvergoeding zouden krijgen. En nu ze voor die tijd failliet zijn, hebben ze grote kans dat V&D dat nu niet hoeft uit te keren.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:15

germie schreef:
Tja, heel vervelend voor het personeel. Maar als ik heel eerlijk ben is het een enorme pokkewinkel, ik ben er al in geen jaren meer geweest. Dus ik snap wel dat er minder mensen komen. Het is oubollig. En ze zitten in de binnensteden waar je met de auto niet meer kunt komen.
Dat er een vorm van 'opzet' in het spel is om op deze manier goedkoper met minder winkels door te kunnen gaan zou me enerzijds niets verbazen.
En ja, het personeel is de dupe. En dat wens je niemand toe. Want nu een baan moeten zoeken betekent dat je echt niets vindt.

Dat het slecht gaat met Scapino verbaast me weer wel (Manfield weer niet, want daar kom ik ook nooit). DA leek me ook wel een stabiele zaak.

Dus het is voor jou logisch dat de winkels waar jij niet komt failliet gaan? Ik koop graag bij de v&d en mijn broer haalt er altijd zijn overhemden en jasjes, het is bijna de enige winkel waar ik altijd slaagt. Dus ik ben het niet met je eens wat betreft je mening over de v&d. Ik wil wel alle medewerkers sterkte wensen en hopelijk komen zij snel weer aan het werk.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:31

ManonGrr schreef:
germie schreef:

Dus het is voor jou logisch dat de winkels waar jij niet komt failliet gaan? Ik koop graag bij de v&d en mijn broer haalt er altijd zijn overhemden en jasjes, het is bijna de enige winkel waar ik altijd slaagt. Dus ik ben het niet met je eens wat betreft je mening over de v&d. Ik wil wel alle medewerkers sterkte wensen en hopelijk komen zij snel weer aan het werk.

Ik dacht precies hetzelfde ja :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:43

Vice versa is het ook niet logisch dat omdat jullie er graag komen, het goed met het bedrijf moet gaan. Ik ben het met Germie eens in zoverre dat het winkelconcept van V&D niet voldoende klanten trekt. Ik vind het heel onduidelijk op welke doelgroep V&D mikt. Ze lijken op iedereen te mikken en daarmee vissen ze in een overbeviste zee. Dat is al jaren aan de gang.

Neemt niet weg dat ik het echt heel naar vind voor het personeel.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:54

Ik weet niet of het voor de andere winkels ook zo is maar hier hebben ze shop in shop. Ici Paris en Mango zitter er bv in. Als je de deur uitloopt, zitten de grote vestigingen ervan er pal tegenover. Dat is toch ook niet haalbaar... dan ga je toch naar de 'echte' winkels toe. Sephora vond ik super, dat heb je nergens anders. Zoiets moet te doen zijn.... shopjes die exclusief in VD gevestigd zijn. Ook vond ik de kleding altijd van hetzelfde, ouwelijk zoals de bejaardenafdeling van C&A. Een ook weer gedeeltes met merken waarvan de winkels in dezelfde straat zitten. Open vanaf 10.00 uur en dan reclame op de deur ontbijt € 2,00, tuurlijk, om die tijd!
Ik hoop dat ze, met het personeel, een doorstart kunnen maken als een winkel die echt leuke, aparte dingen heeft. Het is nu helaas zo dat in iedere grotere plaats altijd dezelfde winkel(ketens) zitten. Er mag wel eens wat nieuws komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 10:26

Kaka schreef:
Vice versa is het ook niet logisch dat omdat jullie er graag komen, het goed met het bedrijf moet gaan. Ik ben het met Germie eens in zoverre dat het winkelconcept van V&D niet voldoende klanten trekt. Ik vind het heel onduidelijk op welke doelgroep V&D mikt. Ze lijken op iedereen te mikken en daarmee vissen ze in een overbeviste zee. Dat is al jaren aan de gang.

Neemt niet weg dat ik het echt heel naar vind voor het personeel.

Meer mensen zeggen hetzelfde als ik over V&D, we komen er al jaren niet meer.
La Place vind ik een goed concept overigens, en we hebben er ook wel eens buiten (stalletje buiten op straat in Leeuwarden) wel eens broodjes meegenomen. Maar de winkel echt in? Nee, al jaren niet meer. Vroeger hadden ze een soort boeken outlet, dat was mijn favoriet, dat is verdwenen en sindsdien is het voor mij niet interessant meer.
Voor het personeel is het zeer vervelend, want vindt in deze tijd maar eens ander werk. Die gun ik het echt niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:22

Ik kwam altijd graag bij de V&D. Maar dan wel de kledingafdeling en niet op de rest. Die afdelingen vond ik wel namelijk te rommelig en te overzichtelijk. La place vond ik meestal veel te duur dus daar at ik weinig. Ik vond het altijd wel een leuke winkel om even te kijken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:30

Ik slaagde nooit bij de V&D, ik kan er namelijk (zeker op de kledingafdeling) nooit wat vinden := Een enkele keer heb ik iets online besteld, maar dat was het dan ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:42

germie schreef:

Scapino op zich doet het best goed, alleen wordt meegetrokken door de holding. De holding (Macintosh) is nu failliet verklaard en de hoop is dat er deze week duidelijkheid komt over verkoop/overname van Scapino. Dolcis, Invito, Manfield, Pro Sport hebben allen uitstel van betaling en de hoop is dat ook deze (in delen) worden verkocht/overgenomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:44

Relaxed schreef:
germie schreef:

Scapino op zich doet het best goed, alleen wordt meegetrokken door de holding. De holding (Macintosh) is nu failliet verklaard en de hoop is dat er deze week duidelijkheid komt over verkoop/overname van Scapino. Dolcis, Invito, Manfield, Pro Sport hebben allen uitstel van betaling en de hoop is dat ook deze (in delen) worden verkocht/overgenomen.

Zelfde als met la place, la place draait wel goed maar zit bij V&D in nog. Had een aparte bv moeten zijn en dat zal vast ook nog wel gebeuren bij een doorstart. Of ze blijven la place gebruiken als opvulling van de tekorten omdat die wel lekker draait natuurlijk.

Germie, bij DA gaat het om maar 7 filialen. De rest is allemaal franchise namelijk en hoe dat verder gaat is ook nog even afwachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:47

Dat is de ellende van al die mega holdings. De vaak dan ook nog door grote vage gekdhebbers oogekocht worden. Leeggeplukt, uitgehold en de resten gaan failliet of worden verkocht? Als er een stuk fout gaat door bijvoorbeeld verkeerde beleggingen worden veel winkels meegesleept in fouten van een paar hysterische managers, bobos en andere geld geile mannetjes. En jan model en de medewerker of franchiser is de pineut.

V en d kwam ik graag alleen hier te ver uit de buurt. Wel vreemd. Ooit bij edah gewerkt dat onder de vendex holding viel. Dat is toen samen gegaan met een ander en laurus geworden. Dat is weer overgenomen en samen gegaan, met oa super de boer. Nu is dat weer jumbo. Maar ja zie wat ervan komt. Edah is niet meer, super de boer is niet meer, v en d is niet meer enz.

Stel dat ahold omkiept door een fout dan gaan er heel veel bedrijven over de kop erdoor, of neem onze hypotheek verstrekker. Ik geloof dat we nu officieel aan eigenaar nummer 6 bezig zijn, officieel een chinese eigenaar geloof ik onder zogenaamde nederlandse vlag.
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-01-16 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:47

Inderdaad dezelfde situatie.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:49

Relaxed schreef:
purny schreef:

Inderdaad....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:53

Je gaat dan ongelooflijk k*** het jaar uit. Neemt niet weg dat het minder erg is als het een paar dagen later is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:30

purny schreef:
Je gaat dan ongelooflijk k*** het jaar uit. Neemt niet weg dat het minder erg is als het een paar dagen later is

Tja, ik heb sowieso niets met een datum als 31 december, zit voor mij nl geen enkel verschil in met 31 juli of welke andere maand dan ook.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:47

De momenten waren heel k** inderdaad, eerst voor kerst en toen oudjaarsdag. Vele van mijn collega's zijn daar door niet fijn het kerstweekend in gegaan. Gisteren was ook heel vervelend. De floormanagers en bedrijfsleider die eigenlijk vrij hadden en al met familie oudjaarsdag aan het vieren waren moesten terug komen om het personeel dat niet aan het werk was op te bellen en in te lichten. Dat is dan toch oudjaarsdag met een vervelende nasmaak..?