Afluisteren smartphone gyroscoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:59

palousa_boy schreef:
Gooi dan die telefoon weg en zeur niet..

Van dit soort omgangsvormen ben ik niet gediend.
Houd het beschaafd svp.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:05

Boras schreef:
palousa_boy schreef:

Houd het beschaafd svp.

Dat mag, je hoeft het niet te lezen en het is niet aan jou bedoeld dus doe er mee wat je wilt, het maakt mij niet warm of koud

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:13

De Samsung van mijn vriend heeft het ook en die is toch al een aantal jaartjes oud (s2 meen ik). Wij hebben het er thuis al vaker over gehad, dat dit te toevallig is en echt niet kan. Vind het ook privacy schending en kan me er ook best druk over maken. Ik vraag altijd aan mensen die niet nadenken en om het hardst roepen dat ze niks te verbergen hebben waarom ze dan hun gordijnen ook niet weg doen. Soms valt dan toch het kwartje.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:29

Cambiar schreef:
Super.
Ik heb vorige week mijn Facebook gedeactiveerd.

Heet jij *NAAM*? Want dan kon ik gisteren nog gewoon op je Facebook komen. (Edit: nu niet meer inderdaad)

Verder: ik maak me geen illusies. ALLES wordt geregistreerd. Wat je op internet zet, wat je op internet leest. Waar je kenteken wordt gezien. Waar je op beveiligingscamera's voorbij komt. Waar je je geld pint/uitgeeft. Waar je op tv naar kijkt. Waar je telefoon zich bevindt (en daar hoeft het geen smartphone voor te zijn). Je kunt teruggaan naar je oer-Nokia hoor... Maar ik denk dat het schijnveiligheid is. Je kunt je er zorgen over maken, maar je kunt er niets aan doen. Welkom in 2016.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 21-12-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:31

Blue_Eyes

Re: Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:34

Exactly. Terug naar de VW T1 of de Snoek. Die hebben vast geen dataverbinding :+

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:50

Hm, ook hier nooit problemen. Ik heb nu een Nokia Windows smartphone en voorheen een htc.
Smartphones staan vers uit de fabriek al helemaal volgeprogrammeerd met allerlei apps, waar je niet om gevraagd hebt. Bijv bij de mijne een camera/selfie app, terwijl je de camerafunctie ook gewoon zonder app kan gebruiken. Allerlei navigatie, kaartenapps enz. Kijk eens wat er allemaal op zit en of je het hebt uitgeschakeld.

Nu ben ik wel benieuwd, hoe gaan jullie met de telefoon om. Als ik bezoek in huis heb, zit ik niet met de telefoon in mijn hand (want dat vind ik onbeleefd). Hij is met hoesje en al te groot om in m'n broekzak of vestzak te laten zitten. Dus telefoon zit dan in mijn handtas of ligt ergens in een kast, meters ver van waar ik me bevind.
Tot hoe ver reikt zo'n afluistermechanisme?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:02

Blue_Eyes schreef:
Cambiar schreef:
Super.
Ik heb vorige week mijn Facebook gedeactiveerd.

Heet jij Caroline? Want dan kon ik gisteren nog gewoon op je Facebook komen. (Edit: nu niet meer inderdaad)

Verder: ik maak me geen illusies. ALLES wordt geregistreerd. Wat je op internet zet, wat je op internet leest. Waar je kenteken wordt gezien. Waar je op beveiligingscamera's voorbij komt. Waar je je geld pint/uitgeeft. Waar je op tv naar kijkt. Waar je telefoon zich bevindt (en daar hoeft het geen smartphone voor te zijn). Je kunt teruggaan naar je oer-Nokia hoor... Maar ik denk dat het schijnveiligheid is. Je kunt je er zorgen over maken, maar je kunt er niets aan doen. Welkom in 2016.

En ook dat vind ik vervelend dat dat allemaal geregistreerd wordt. En als iedereen makkelijk denk daar kun je toch niks aan doen, gebeurd er inderdaad niks anders.
Ik heb zeker mijn maatregelen genomen, zet niet alles op internet, heb geen facebook, gebruik liever de fiets dan de auto en een Tv heb ik ook niet om maar even wat te noemen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:10

@klijntje toen wij het over wasmachines hadden had ik hem zowel in mijn hand als dat hij op tafel lag. Binnen een halve meter tot 1.5 meter ongeveer.
Maar ik moet ook zeggen dat het daarna niet meer is voorgekomen dus wellicht was het wel toeval maar dan wel heel toevallig. Maargoed ik weet het want ik krijg vaak een waarschuwing van mijn telefoon 'deze app heeft toegang om uw berichten (sms) te lezen'. Nu SMS ik haast nooit dus ze gaan hun gang maar. Zeker waar de FB app allemaal toestemming voor moet hebben is te gek voor woorden.
Ach ik maak me niet zoeen zorgen ik heb niks te verbergen dusja.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:57

Boras schreef:
palousa_boy schreef:

Houd het beschaafd svp.

Ben bang dat dit een gevalletje: je oogst wat je zaait is...

De toon van ts laat in haar berichten ook nogal wat te wensen over... Laten we met zijn allen een beetje vreedzaam met elkaar om gaan... Er is al genoeg ellende op de wereld...

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:02

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie graag nog eens herinneren aan de regels. Een pittige discussie zoals jullie die hier voeren is geen probleem op Bokt, maar let wel op dat de argumenten 'op de bal' blijven: "De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten." Ik ga ervan uit dat jullie hieraan denken, bedankt alvast!

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:51

Big brother is watching you...

Gelukkig heb ik hier geen last van met m'n oude iphone 3gs zonder gyroscoop:)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 19:06

Ik ben nieuwsgierig geworden en wat geresearched. Blijkbaar kan je die afluister functie inderdaad afzetten.
In de telegraaf stond zelfs een artikel over het feit dat Samsung zijn klanten zelf waarschuwt om niet hardop te spreken als de tv in de buurt is want dat die gesprekken kan meeluisteren en doorsturen naar derde partijen. http://m.telegraaf.nl/digitaal/article/ ... altijd-mee
Ik had dus wel degelijk gelijk en ben dus niet 1 of andere gekke freak zoals hier de indruk gewekt wordt over mij. Ik ben altijd op mijn hoede na wat mij overkomen is.
Deze manier van afluisteren is niet zelfde of openbare camera's. Ik vind het een misdaad om onbewuste mensen binnenshuis af re luisteren en was hier versteld over hoeveel mensen hiermee akkoord gaan in dit topic.

Nu heb ik buiten een smartphone gelukkig geen andere electronica die kan meeluisteren dus het zal in principe wel uit te schakelen zijn op mijn smartphone. Alleen vreemd dat ze je bij de aankoop van een smartphone daarvoor niet verwittigen. Daar wond ik mij over op.
Een verwittigd man of vrouw is er namelijk 2 waard. Vandaar dat ik dit topic opende. Wie het niet wil kan het uitzetten, wie graag afgeluisterd wordt kan met Samsung aparatuur zijn hartje ophalen ;-)

Ik heb gevraagd aan de moderator om dit topic te verwijderen wat ze niet gedaan heeft. Iemand noemde hier een naam die niet de mijne is. Mijn Facebook heb ik al eerder gezegd is vorige week gewist omdat ik gekraakt werd door een Syrië oorlogsmisdadiger die mij stalkte. Blue eyes niet netjes dat je openbaar zaken beweert die niet kloppen. Omdat ik deze zaken ben tegengekomen wou ik gewoon met dit topic mensen waarschuwen. Ik hoef daarvoor zelf niet verweten te worden. Zo zie je hoe eerlijk moderators zelf zijn. Ze sturen je een ellenlange mail met het feit dat mijn taalgebruik niet kan op bokt, ik stuur gaar wel 3 keer mijn excuses op wat ik feite niet hoef te doen omdat il gelijk heb, ze belooft dit topic te wissen maar komt haar woorden niet na.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:35

Cambiar schreef:
Blue eyes niet netjes dat je openbaar zaken beweert die niet kloppen.

Ik beweer helemaal niets. Ik vraag je iets, en dat vroeg ik om je te waarschuwen. Dus check even voordat je rare dingen gaat roepen. Het si een link naar een FB-account die je in een bericht van je in een ander topic zelf doet cvoorkomen als zijnde van jou, dus zo'n rare vraag was dat niet.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 19:43

Blue_Eyes schreef:
Cambiar schreef:
Blue eyes niet netjes dat je openbaar zaken beweert die niet kloppen.

Ik beweer helemaal niets. Ik vraag je iets, en dat vroeg ik om je te waarschuwen. Dus check even voordat je rare dingen gaat roepen. Het si een link naar een FB-account die je in een bericht van je in een ander topic zelf doet cvoorkomen als zijnde van jou, dus zo'n rare vraag was dat niet.

Ik vraag me af waarom jij dit natrekt en openbaar plaatst. Is niet on topic en mijn naam heeft niets ban doen met dit topic

Dit doe je om mij in discredit te brengen omdat je weet hoe gevoelig dit ligt bij mij. Ik vind het een valse zet. Je trekt mijn berichten na om mij blijkbaar belachelijk te maken. Bedankt hiervoor. Hoe is jouw naam Blue eyes? Zet die hier dan ook maar even neer. Het scheelt niet veel of je zou nog een foto plaatsen
om mij te kloten. Ik vind het een heel gemene zet van jou!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:45

Goeie grutten Cambiar... je klinkt echt als iemand met serious issues....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:46

- Een moderator mag niet zomaar een topic wissen. Staat ergens in de bokt-regels.

- Als een Syriëstrijder jou stalkt en je bent zo zeker dat ie daar gaat vechten, doe dan gewoon aangifte?

- De telegraaf is nou niet de meest betrouwbare bron.

- Je taalgebruik in dit topic komt op mij als paranoia en hysterisch over. Je gaat tekeer als een gillende fluitketel zonder ook maar enig bewijs.

- Afluisteren is schending van de privacy. Als je er zo heilig van overtuigd bent, alweer, dan dien je klacht in hiertegen, want zonder gegronde reden mag dit immers niet.

- Wil je niet afgeluisterd worden, verhuis dan naar een hutje op de hei...

Sorry als het grof overkomt, maar je maakt er zo'n immens drama van! Heb je niks te verbergen, waarom maak je je dan zo'n zorgen? Al een keer bedacht dat ze dit niet aan de grote klok hangen om net de écht gevaarlijke personen te kunnen klissen voor ze wat uitvreten? Want goh, ik denk niet dat die dan zo'n telefoon zouden kopen en goh, dan kunnen we misschien geen extra aanslagen zoals Parijs of 11 september voorkomen...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:47

Ik vind het ook zeker niet normaal of acceptabel dat zulke apparatuur zonder duidelijke aankondiging misbruikt wordt om mensen binnenshuis af te luisteren, om wat voor reden dan ook.
Maar tegelijkertijd denk ik ook dat het vrij zinloos is om hier zo over te schreeuwen. Mensen bewust maken lijkt me helemaal prima, maar dat bereik je veel beter met kalme en objectieve informatie. Dit soort zaken gebeuren vandaag de dag massaal en overal en lang niet iedereen maakt zich daar zo druk over. Dat betekent niet meteen dat die mensen dan dom en naief zijn, het kan ook gewoon dat ze het accepteren als iets wat bij het leven hoort en waar je bewust mee omgaat.
Ik vind jouw toon heel naar, alsof jij de waarheid weet en anderen achterlijk zijn omdat ze anders denken. Daar komen de meeste reacties op en zo zie je dus, kalm en objectief is veel beter om je boodschap te laten overkomen. Nu raken mensen afgeleid omdat je ze beledigd en zo extreem reageert.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:48

Ik vind dit topic, of de TS in ieder geval, steeds raarder worden.

Wat iemand anders al aanhaalde, ik heb nog nooit pop ups gehad op mijn telefoon. En ik heb alle Samsung galaxy's gehad, nu de S6.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:50

Ts, je kunt de functie dus gewoon afzetten, probleem opgelost dus, heisa voorbij.

Dat je 'gelijk' hebt wil trouwens niet zeggen dat dat alle vormen van taalgebruik en woordkeuzes rechtvaardigt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:54

Idem hier lieveli. Ik heb de galaxy S4 gehad, mijn vriend heeft de mini, net zoals mijn schoonzus. Ikzelf heb nu sinds kort de galaxy A3 en schoonbroer de S5 of S6. Niemand van ons heeft ooit al zulke dingen gehad. Ik gebruik geen antivirus of wat dan ook de pc, en krijg evenmin rare dingen binnen. De advertenties bijvoorbeeld op bokt op de banners komen overeen met dingen die ik recent heb opgezocht, sites die ik heb bekeken etc etc. Spam in mijn mailbox... zelfs daar is het eigenlijk ontzettend weinig. Ik word niet platgemaild in mijn ongewenste post met de meest bizarre dingen.

En dat terwijl ik toch aardig wat dingen opzoek naar aanleiding van mijn eindwerk. Maar ik doe dat wel via erkende databases zoals springerlink, pubmed en dergelijke. Ik shop regelmatig online, altijd via beveiligde sites. En de enige apps die op mijn smartphone staan zijn fb, candy crush (zwak momentje haha), endomundo, whatsapp en de app van de rijvereniging...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:57

Das dus simpel :+
Menu > spionage > afluisterfunctie > aan/uit op "uit" zetten..

Verder vind ik het als ze zo eventuele terroristen of misdadigers kunnen pakken heen enkel probleem dat ze jan en alleman afluisteren. "Normale" mensen die niets te verbergen hebben hoeven dus ook nergens bang voor te zijn.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 20:01

http://m.standaard.be/plus/notregistere ... 0_01522303
De standaard ook een onbetrouwbare bron?
Wissen van topics kunnen zij wel. Wat een ongelofelijke flauwekul is dat.
Een naam in dit topic ploffen kan wel.
Vreemd publiek, die bokkers. Ik wil waarschuwen voor praktijken die niet door de beugel kunnen en krijg dan reactie dat ik hierover niet moet klagen.
Voor mijn part mag gans mijn profiel hier van dit klote forum gewist worden.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 20:05

palousa_boy schreef:
Das dus simpel :+
Menu > spionage > afluisterfunctie > aan/uit op "uit" zetten..

Verder vind ik het als ze zo eventuele terroristen of misdadigers kunnen pakken heen enkel probleem dat ze jan en alleman afluisteren. "Normale" mensen die niets te verbergen hebben hoeven dus ook nergens bang voor te zijn.

Ah een spionage tab. Die heb ik nog niet opgemerkt. Ik hou mij niet bezig met zo'n praktijken. Normale mensen hoeven nergens bang voor te zijn. Vreemd zeg, die moeten zich gewoon laten afluisteren. Gemakkelijk vee voor de wolven. Ze slikken werkelijk alles.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 20:08

Zwerte schreef:
Ik vind het ook zeker niet normaal of acceptabel dat zulke apparatuur zonder duidelijke aankondiging misbruikt wordt om mensen binnenshuis af te luisteren, om wat voor reden dan ook.
Maar tegelijkertijd denk ik ook dat het vrij zinloos is om hier zo over te schreeuwen. Mensen bewust maken lijkt me helemaal prima, maar dat bereik je veel beter met kalme en objectieve informatie. Dit soort zaken gebeuren vandaag de dag massaal en overal en lang niet iedereen maakt zich daar zo druk over. Dat betekent niet meteen dat die mensen dan dom en naief zijn, het kan ook gewoon dat ze het accepteren als iets wat bij het leven hoort en waar je bewust mee omgaat.
Ik vind jouw toon heel naar, alsof jij de waarheid weet en anderen achterlijk zijn omdat ze anders denken. Daar komen de meeste reacties op en zo zie je dus, kalm en objectief is veel beter om je boodschap te laten overkomen. Nu raken mensen afgeleid omdat je ze beledigd en zo extreem reageert.

Daarom vroeg ik net om topic te verwijderen.
De moderator beloofde dat.
Ze deed het niet.
Nu maak ik het nog wat bonter tot ze het wist.
Voor mijn part hoeven jullie dit niet te weten. Ik had dit topic helemaal niet hoeven te plaatsen. Dat iedereen dat zelf maar uitvist. Ik hoef in feite niemand te informeren.
Daarom: topic wil ik weg.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 20-12-15 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt