Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gothico schreef:Even iets ander vreemds.
Wij Nederlanders zijn de grootste stroom verbruikers.
En met reclame's en acties hebben ze geprobeerd dat we minder stroom gaan gebruiken.
Wat brengen ze vervolgens groot op de markt. Elektrische Auto's en scooters.
Hoezo meer stroom gebruiken.
En dan zeggen ze dat dat beter is voor de natuur!!!. Nou echt niet. Dit is ook nog tijdelijk.
Die accu's gaan lang mee. Maar zeg over 50 jaar gaan al die accu's kapot. Die moeten vernietigt worden. Maar hoe?
Precies via een zwaar milieu onvriendelijke manier waar alle giftige (accu) stoffen de lucht in gaan.
Dus elektrisch rijden is waarschijnlijk slechter dan zo door gaan tot een achte oplossing.
Een voorbeeld. Een motor met permanente magneten. Een keer bouwen en werkt voor altijd. Ook dit is weer fout omdat ze die magneten weer uit de natuur moeten halen. Dus voor elke uitvinding is er een probleem.
Dit betekend dat de mens eigenlijk in zijn geheel verkeerd bezig is. Als we nou voor een groot deel terug als echte natuurmensen gaan leven is beter. Maar alles draait maar om een ding. De grootste en slechtste uitvinding in mijn ogen GELD!!!.
Sorry voor dit lange stuk, maar het is waar.
Citaat:Wij Nederlanders zijn de grootste stroom verbruikers.
En met reclame's en acties hebben ze geprobeerd dat we minder stroom gaan gebruiken.
Wat brengen ze vervolgens groot op de markt. Elektrische Auto's en scooters.
Hoezo meer stroom gebruiken.
En dan zeggen ze dat dat beter is voor de natuur!!!. Nou echt niet.
Citaat:Die accu's gaan lang mee. Maar zeg over 50 jaar gaan al die accu's kapot. Die moeten vernietigt worden. Maar hoe?
Precies via een zwaar milieu onvriendelijke manier waar alle giftige (accu) stoffen de lucht in gaan.
Citaat:Dus elektrisch rijden is waarschijnlijk slechter dan zo door gaan tot een achte oplossing.
Citaat:Een voorbeeld. Een motor met permanente magneten. Een keer bouwen en werkt voor altijd. Ook dit is weer fout omdat ze die magneten weer uit de natuur moeten halen. Dus voor elke uitvinding is er een probleem.
Citaat:Ik hoorde vanmiddag op de radio een reclame dat mensen die nu een elektrische auto kopen tot wel €5000 euro terug kunnen krijgen om zo het elektrische rijden aantrekkelijker te maken.
Citaat:Dat is precies waar het in mijn ogen mis gaat, altijd moeten blijven ontwikkelen, nieuwe gadgets/elektronica/auto's, meer vraag, en veel meer aanbod. Iedereen concurreert met elkaar met als doel zoveel mogelijk zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Alles is binnen handbereik voor relatief weinig geld, zeker sinds de komst van het internet en het online winkelen. Het is overal om je heen. Overal waar je kijkt zie je reclame voor nieuwe, zogenaamd betere producten, aanbiedingen.
Er zijn Nederlanders die amper 2 jaar dezelfde auto rijden, die nog geen 2 jaar dezelfde telefoon gebruiken.. We zijn met elkaar behoorlijk materialistisch geworden, helaas.
RedPassion schreef:ingedebruijn schreef:Ach ik kan me er niet druk om maken. Zijn met teveel mensen om iets te kunnen doen. Het is daarnaast altijd zo geweest dat warme en koude tijden elkaar afwisselde.
Heb je gekeken? Zo ja, dan heb je de essentie en de boodschap gemist. Zo nee, doen en misschien herzie je je mening.
Sammie schreef:Dat is goed voor de bossen in Indonesië.. ! Oh wacht? Die bossen staan massaal in de fik voor de vegetariërs die vleesvervangers waaronder soya willen eten. Het is gewoon wachten op de docu die daar eens een boekje over open doet..
En de vega's maar denken dat ze zo goed bezig zijn voor de hele aarde..
Kinke schreef:ik weet nu weer waarom ik heb afgehaakt op de FB pagina van WD
Kuggur schreef:Och, we zijn maar een diersoort. Als we zo stupide zijn onszelf uit te roeien, dan hebben we niet beter verdiend. "De wereld" zal er weinig last van hebben, er zijn heftiger catastrophes door de natuur probleemloos overleefd dan die wij momenteel veroorzaken.
269_life schreef:Met je verkeerde been uit het bed gestapt...?Onzin, lees je alsjeblieft eerst eens in voordat je iets doms zegt. Soja wordt voornamelijk (ruim 85%!) gebruikt voor veevoer.
269_life schreef:Nog zo'n zure zultreactie..Omdat je geen valide argumenten kon bedenken?
Sammie schreef:Dat laatste was een algemene opmerking... Immers plaats Kinke een algemene opmerking en 269_life denkt precies zeer onbeschoft in te kunnen vullen waarom Kinke dat zegtOver de soya, bosbranden en veevoer wordt gewoon niet goed gelezen (maar wel weer onbeschoft ingevuld).. Ga ik mijn tijd niet aan verdoen..
269_life schreef:Precies dit dus...Jij stelt op een zeer beschuldigende manier dat het de schuld is van vegetariërs dat er bossen worden platgebrand, wat gewoon pertinent onwaar is. Leg me alsjeblieft uit wat ik dan 'verkeerd lees'?
Nee het is een reden om die discussie niet aan te gaan.. (voor mij dan.. wat Kinke doet moet ze zelf weten natuurlijk) Ervaring leert dat mensen die vanaf begin af aan er zo in gaan, helemaal niet open staan voor argumenten en alleen maar door gaan met bashen en onredelijk reageren. Heb wel wat anders te doen vandaag. Immers...Citaat:Goh, ik zeg het misschien wat hard, maar als dat gelijk een reden is om maar niet meer met argumenten te komen....
Caitlin_Me schreef:Dit filmpje hebben wij met school gekeken. Het gaat over een student die al haar afval van 2 jaar in een potje heeft. Hoe ze dat deed? Geen plastic tasjes gebruiken maar tassen van stof zodat die nog een keer gebruikt kunnen worden en nog meer andere dingen. Als iedereen ervoor probeerd te zorgen dat ze geen plastic tasjes meer gebruiken ect. zal dit al veel uitmaken.
https://m.youtube.com/watch?v=2BMWQZkBgsM.
Sammie schreef:Reageer eerst eens fatsoenlijk.. misschien dat er dan nog een discussie te voeren valt. En anders doe wat mij betreft geen moeite..
8nnemiek schreef:Een discussie daarover lijkt me niet nodig.. Het is overal op internet te vinden dat het overgrote deel van de soja veevoer is, en er komt alleen maar meer vraag naar, mede doordat men in China steeds meer vlees gaat eten. Ze krijgen daar zelfs niet genoeg koeien gefokt waardoor ze een complete kloonfabriek bouwenEn al die nieuwe koeien moeten ook weer gevoerd worden met soja..
Sammie schreef:Ja inderdaad de minste of geringste research... Zie bijv. wikipedia..Citaat:In Oost- en Zuidoost-Azië wordt de sojaboon grotendeels voor menselijke consumptie gebruikt, onder meer in de vorm van tofoe, tempé, sojasaus, sojamelk en sojaolie. In de westelijke wereld wordt het gewas hoofdzakelijk gebruikt voor de productie van plantaardige olie en veevoeder.
Kijk even naar de grootte van de wereldbevolking in Azië. En voor het westelijke deel in oa die plantaardige olie zit nu juist de clou (en dat komt nu juist o.a. uit Indonesie e.o) .. Want dat willen producenten steeds meer zien voor voorgebakken en voorgefrituurde voedingsmiddelen (is nl. gezonder... wel slechter voor de natuur, maar ach...) Dus hoe meer kant en klare vegaburgers, kaashapjes, tofublokken en allerlei andere vleesvervangertjes hoe meer plantaardige olie er nodig is.
En natuurlijk ook voor voorgebakken vlees etc. maar het is een redelijke illusie om te denken dat de aarde en de opwarming er gelijk op vooruit gaat als de wereld grotendeels overstapt van vlees op vleesvervangers wo soja... De enige die daar blij van worden zijn de dieren, al is die blijheid ook erg relatief.
We zijn met 7 miljard en die moeten allemaal gevoed worden. Daar wordt geld mee verdiend en dat gaat dus altijd ten koste van de aarde.. Linksom of rechtsom.. als er ergens lont wordt geroken springen ze er op in..
En dan hebben we dus al die andere redenen voor opwarming nog niet eens besproken...
Citaat:Dat kan niet anders, maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat als je die factor weghaalt er weer een vervanging komt met een evengrote schade aan de natuur. Of wellicht zelfs erger! Al die bosbranden zorgen voor ontelbaar veel en onherstelbare schade aan de natuur (op heel veel manieren), is belastend voor het milieu en schadelijk voor de mensen in dat gebied.
269_life schreef:Wat Kinke betreft: Het is facinerend hoe, als je op je plaats wordt gezet met een valide argument van 8nnemiek je maar zegt dat 'dit de reden is dat ik ook niet meer op de facebbokpagina van Wakker Dier kijkt'.
Kinke schreef:Om zulk soort organisaties met dergelijke praktijken loop ik met een grote boog omheen, niet om wat ze zeggen maar om hoe ze het 'zeggen'. Wat ze zeggen gaat dan ook verloren, ongeacht of daar een kern van waarheid in zit. Op bokt hebben we daar als alternatief de foeilijst voor.De profielnaam zegt al genoeg, wie niet weet wat 269 life doet…een rondje Google maakt je wijzer. De manier van reageren ook. (...) Wil je jouw visie perse opdringen? Dan gaan mensen met de hakken in het zand. (...)
gohya schreef:Dat vlees dat in het buitenland wordt geslacht wordt dan wel minder. In Nederland eten wij gemiddeld ca. 71 kilo vlees per persoon per jaar (peil 2007). Dus dat gemiddelde zou dan naar beneden gaan. Er komt dan naar vlees minder vraag = minder dieren dat geslacht wordt.Maar als wij Nederlanders minder vlees gaan eten,wil toch niet zeggen dat er minder koeien en varkens in Nederland gefokt worden?Ons vlees gaat toch naar het buitenland,en wij krijgen het meeste vlees uit het buitenland.