Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:36

future_vet schreef:
Dus koekeroekus als een homofiel met vriend bij jou in de winkel komt, zal jij hen niet helpen?

Dat zeg ik toch nergens? Ik vertel het vanuit bijbels oogpunt, niet hoe ik er zelf mee om zou gaan.

Nogmaals, op dit moment vind ik dat het geloof ook gediscrimineerd word omdat iemand zich daarover uit laat.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:38

Koekeroekus schreef:
future_vet schreef:
Dus koekeroekus als een homofiel met vriend bij jou in de winkel komt, zal jij hen niet helpen?

Dat zeg ik toch nergens? Ik vertel het vanuit bijbels oogpunt, niet hoe ik er zelf mee om zou gaan.

Nogmaals, op dit moment vind ik dat het geloof ook gediscrimineerd word omdat iemand zich daarover uit laat.

Hoe kan een geloof nou gediscrimineerd worden?

Verder vind ik dat je als werkgever echt niet alles hoeft te weten van je werknemers, in ieder geval geen dingen die niets met hun prestaties op de werkvloer te maken hebben. Iemands geaardheid is er daar één van, dat voegt niets toe voor de werkgever om dat te weten en het gaat ook niemand iets aan. Blijkbaar is in dit geval een werknemer die al (ik noem maar wat) 10 jaar bij een zaak werkt een hartstikke goede werknemer, maar op het moment dat de werkgever erachter komt dat hij bijvoorbeeld homo is niet meer. Terwijl het totaal niet werkgerelateerd is en het er helemaal geen betrekking op heeft.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 21-11-15 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 16:39

Koekeroekus schreef:
future_vet schreef:

Wie of wat je ook bent, je hebt elkaar in deze maatschappij te accepteren als je het mij vraagt? Of je nou gelooft of niet. Ik kan er echt niet bij met m'n hoofd....Iets met 'mensen in hun waarde laten' kan je van twee kanten bekijken, maar daar past 'iemand weigeren vanwege geloof/huidskleur/uiterlijk/geaardheid' toch echt niet bij in het rijtje.

Ik laat Christenen ook gewoon in hun waarde, zijn altijd welkom, etcetera. Zou toch te zot zijn dat die niet welkom zouden zijn...In dit hele verhaal is er maar 1 kant die discrimineert.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:41

Koekeroekus schreef:
Tsja, ik kan natuurlijk gaan banketstaaf als brugman maar denk dat dat heel lastig uit leggen is als je geen christen bent.

Op het moment dat hij in de winkel staat heeft hij nog steeds een vriend. Het gaat er niet om wat hij doet maar hoe hij ermee om gaat.

En daarmee bedoel ik niet dat hij zich van mij niet mag uiten. Hij doet zijn best maar. Het staat gewoon in de bijbel dat God dat niet wil. Anno 2015 is dat bijna niet haalbaar maar vind het gewoon flauw dat een bedrijf daarom in een slecht daglicht komt te staan.

Je hoeft niet te banketstaaf als brugman, ik ben ook christelijk opgevoed dus ik weet wel een heel klein beetje hoe de bijbel in elkaar steekt. Maar daarmee begrijp ik gewoon nog steeds niet wat christenen als meneer de Boer in dit verhaal verstaan onder 'het uiten van homoseksualiteit'. Mag je geen seks, mag je niet zoenen, wat mag je wel en niet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:43

Stel he....we draaien het om....een dameskapper zoekt een typisch nichterige stagaire......mag die iemand weigeren om dat hij geen homo is.....of een stapje verder....mag een slijterij iemand weigeren omdat hij van de blauwe knoop is....of het slachthuis iemand die lid is van lekker dier...de vraag dringt zich dan op,waarom je in hemelsnaam bij zo,n bedrijf solliciteert.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:43

Nou inderdaad klaasje. Ik kan echt oprecht verdrietig worden van dit soort berichten en de bijbehorende reacties. Christelijke mensen die tegen homoseksualiteit zijn hebben niet eens argumenten die niks met de bijbel of het geloof te maken hebben. En zodra dat gebeurd vraag ik mij oprecht af of het wel zo'n goed idee is als mensen hun hele leven volledig wijden aan een boek dat zo lang geleden is gemaakt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:45

papagroom schreef:
Stel he....we draaien het om....een dameskapper zoekt een typisch nichterige stagaire......mag die iemand weigeren om dat hij geen homo is.....of een stapje verder....mag een slijterij iemand weigeren omdat hij van de blauwe knoop is....of het slachthuis iemand die lid is van lekker dier...de vraag dringt zich dan op,waarom je in hemelsnaam bij zo,n bedrijf solliciteert.

Dat kan je niet met elkaar vergelijken, want seksualiteit is iets heel anders dan lid zijn van een organisatie oid.

papagroom

Re: Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:51

Nee...ik draai het nu om...lekker dier,en de blauwe knoop zijn bijna religies...en wat te denken van die kapper die niet homo is....overigens vindt ik de zienswijze van de Boer absoluut verkeerd,maar ben tevens van mening dat je als ondernemer wel dit soort beslissingen moet mogen maken.....Stel je hebt maar een iemand in dienst,dan moet het wel matchen,en als je dan,,,,,hoe misplaatst ook,,,, walgt van een praktiserend homo ,dan is dat dus geen basis voor een goede samenwerking.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 16:53

papagroom schreef:
Nee...ik draai het nu om...lekker dier,en de blauwe knoop zijn bijna religies...en wat te denken van die kapper die niet homo is....overigens vindt ik de zienswijze van de Boer absoluut verkeerd,maar ben tevens van mening dat je als ondernemer wel dit soort beslissingen moet mogen maken.....Stel je hebt maar een iemand in dienst,dan moet het wel matchen,en als je dan,,,,,hoe misplaatst ook,,,, walgt van een praktiserend homo ,dan is dat dus geen basis voor een goede samenwerking.

Wat niet weet wat niet deert? Hij was praktisch aangenomen en er zijn leuke gesprekken geweest. Stel hij had er al gewerkt en kwamen er later achter??

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:56

Koekeroekus schreef:
Ik zie dit verhaal dus al een aantal dagen voorbij komen en irriteer me eraan dat mensen conclusies trekken zonder zich echt te verdiepen in het christelijk geloof.

God is NIET tegen op een homoseksuele geaardheid. Waar het om gaat is wat die persoon in kwestie ermee doet. Je mag een andere geaardheid hebben alleen mag je dat niet uiten.

Omdat Bas er wel degelijk iets mee doet uit hij zijn geaardheid en dat is dus verkeerd. Niet zozeer dat hij homo is, hij doet er wat mee en dat is waar men als christen over valt.

Ik ben zelf christen, heb niks tegen homo's. Ga er normaal mee om en discrimineer ze niet. Maar als ik een zwaar christelijk bedrijf zou hebben, zou hij er bij mij ook niet in komen...
Dat gaat tegen ons geloof in en ik ben van mening dat Bas en de hele media aanhang nu juist het christelijk geloof aan het discrimineren is omdat wij ons geloof niet mogen uiten.

En waarom heeft hij niet gelijk verteld dat hij homo is?

Als homo zijnde ga ik hier toch even op reageren.

Je irriteert je eraan dat mensen conclusies trekken en zich niet in een geloofsovertuiging verdiepen maar als ik jouw opmerkingen lees, dan is wel heel duidelijk dat je je totaal niet verdiept in wat jouw opmerkingen doen met de gevoelens van homo´s. Mensen met dezelfde rechten en plichten als ieder willekeurig mens, mensen met gevoelens die niets meer maar ook niets minder zijn dan een ander.

Wat een bekrompen uitspraak om te zeggen dat je wel homo mag zijn bij het christelijk geloof zolang je er maar niets mee doet... Een christelijke ziet een jonge homo dus liever maar ongelukkig zijn en in de knoop zitten met zijn gevoelens dan dat hij er openlijk vooruit mag komen en daarmee gelukkig zijn.

En het vergelijken met autisme, wat je wel zou vertellen gaat natuurlijk nergens over. Autisme kan in bepaalde vormen je werk beïnvloeden. Leg mij maar eens uit in welke zin mijn geaardheid mijn werk kan beïnvloeden en waarom ik een uitzondering ben en jij niet. Omdat jij met heteroseksuele gevoelens geboren bent mag jij daar wel voor uit komen, maar ik zou mijn gevoelens weg moeten stoppen... Voor alle duidelijkheid, homoseksueel zijn is geen keuze. Jij hebt toch ook niet op een bepaalde dag bewust gekozen om als hetero door het leven te gaan. Het is een gebrek bij degene die homoseksuele mensen niet 100 procent kunnen accepteren. Daarmee stel je jezelf boven iemand anders, terwijl je net zo goed voortkomt uit een zaadje en een eicel, niet meer en niet minder.

Je zegt normaal met homo´s om te gaan, maar dat is echt de meest schijnheilige opmerking in je hele verhaal, sorry dat ik het zo zeg maar je kunt niet in mijn face zeggen dat je een homo accepteert om hem vervolgens niet als werknemer te accepteren omdat hij naast een man slaapt en daar gewoon voor uit komt. Dat is een pokerface opzetten om vervolgens iemand een mes in zijn rug te steken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:59

Ik ben ook christelijk opgevoed maar gelukkig met zeer ruimdenkende ouders die god een god van de liefde zagen: naar iedereen toe, homo, hetero, bi of geef het beestje maar een naam :+

Zou wat zijn als je functioneren af zou hangen van je geaardheid :+ ik heb ook geen naambordje op mijn werk op met 'hallo, ik ben * en hetero!'

Ik zou als vrouw in vruchtbare leeftijd vast ook niet door alle bedrijven met open armen worden ontvangen en dat ze liever een man zien, maar als je als bedrijf dat hardop zou zeggen tegen mij ben je gewoon knap stom bezig :Y)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-11-15 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:03

Koekeroekus schreef:
[...]
God is NIET tegen op een homoseksuele geaardheid. Waar het om gaat is wat die persoon in kwestie ermee doet. Je mag een andere geaardheid hebben alleen mag je dat niet uiten.

Omdat Bas er wel degelijk iets mee doet uit hij zijn geaardheid en dat is dus verkeerd. Niet zozeer dat hij homo is, hij doet er wat mee en dat is waar men als christen over valt.

Ik ben zelf christen, heb niks tegen homo's. Ga er normaal mee om en discrimineer ze niet. Maar als ik een zwaar christelijk bedrijf zou hebben, zou hij er bij mij ook niet in komen...
Dat gaat tegen ons geloof in en ik ben van mening dat Bas en de hele media aanhang nu juist het christelijk geloof aan het discrimineren is omdat wij ons geloof niet mogen uiten.
[...]

Ik ben ook christen, zal door velen hier als 'zwaar' gezien worden, maar ik ben het niet met je eens. Je hebt het correct over 'dat gaat tegen ons geloof in' - maar dat is dus niet het geloof van alle christenen.

De teksten die in de bijbel staan, die jij hoogstwaarschijnlijk aanhaalt als 'je mag homo zijn maar niet praktiseren', lees ik anders. Lees ze met de achtergrond van die tijd erbij en dan zie je dat het toen normaal was in de volkeren om Israel heen, om jongens te prostitueren in de tempels van de afgoden. In een dichtbijstaand vers zie je ook dat je je kinderen niet mag offeren aan de Moloch - en dat gaat over precies hetzelfde.

Ik ga qua geloof veel meer richting de uitspraak van Jezus: oordeel niet, opdat er niet over je geoordeeld wordt. Oh, en iets met een splinter en een balk wellicht? Ik denk niet dat wij iets te zoeken hebben in de levens van een ander, qua bepalen wie met wie en wat.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:10

Koekeroekus schreef:
En daarmee bedoel ik niet dat hij zich van mij niet mag uiten. Hij doet zijn best maar. Het staat gewoon in de bijbel dat God dat niet wil. Anno 2015 is dat bijna niet haalbaar maar vind het gewoon flauw dat een bedrijf daarom in een slecht daglicht komt te staan.

Ik quote mezelf even, jullie quoten alleen de stukken die jullie niet aan staan. Snap ik!

Ik probeer alleen uit leggen hoe de bijbel er tegen aan kijkt en hoe je er als christen tegen aan kunt kijken. Dat betekent NIET dat ik die regels zelf ook hanteer...

vuurneon

Re: Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:13

Natuurlijk komt een bedrijf die discrimineert in een slecht daglicht te staan, is hun eigen schuld :=

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:16

vuurneon schreef:
Natuurlijk komt een bedrijf die discrimineert in een slecht daglicht te staan, is hun eigen schuld :=

Denk een gebrek aan inzicht bij dat bedrijf :D Eigenlijk hetzelfde als bewust hard tegen de muur lopen en dan verwachten dat je geen pijn hebt daarna :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:27

Koekeroekus schreef:
Ik probeer alleen uit leggen hoe de bijbel er tegen aan kijkt en hoe je er als christen tegen aan kunt kijken. Dat betekent NIET dat ik die regels zelf ook hanteer...

En dat is dus niet hoe de bijbel er tegen aan kijkt maar hoe jij dat interpreteert. Want net zoals Blue_Eyes hierboven aangeeft, je kunt de bijbel niet een op een vergelijken met het toen en nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:29

Koekeroekus schreef:
Koekeroekus schreef:

Ik quote mezelf even, jullie quoten alleen de stukken die jullie niet aan staan. Snap ik!

Dus de bijbel zegt je mag homo zijn met alle gevoelens die je daarbij hebt maar je mag daar niet aan toe geven om gelukkig te zijn? Dus met andere woorden moet je jezelf en anderen voorliegen en net doen of je hetero bent en maar ongelukkig worden met een vrouw?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:33

Als ik het goed begrijp dan kun je de bijbel dus zo lezen/ interpreteren als dat je zelf wilt. Dus als je wilt discrimeren dan heb je een boek om je achter te verschuilen, belachelijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:35

papagroom schreef:

Mee eens :) genoeg bedrijven die vrouw weigeren omdat ze niet knap genoeg is :Y) zoek een bedrijf die bij je past...

Nee het is niet anno 2015 afkeuren om geaardheid.. En keur het niet goed.. Maar je moet ook niet bedrijven opzoeken waar je enigszins kan verwachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:36

In feite heeft dit bedrijf gewoon ontdekt dat die persoon niet in hun bedrijf past. Dat kan om verschillende redenen zo zijn. Nu toevallig omdat het om een homoseksueel gaat, is het drama. had hij piercings of tatoeages gehad dan zou hij wellicht ook niet aangenomen zijn. Maar dat is dan oké. :)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 17:37

Gianti schreef:
papagroom schreef:

Mee eens :) genoeg bedrijven die vrouw weigeren omdat ze niet knap genoeg is :Y) zoek een bedrijf die bij je past...

Nee het is niet anno 2015 afkeuren om geaardheid.. En keur het niet goed.. Maar je moet ook niet bedrijven opzoeken waar je enigszins kan verwachten.

Sorry, maar ik zou het als homo zijnde echt niet verwachten dat ik tegenwoordig geweigerd kan worden door een bedrijf vanwege mijn geaardheid?!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 17:38

Ayasha schreef:
In feite heeft dit bedrijf gewoon ontdekt dat die persoon niet in hun bedrijf past. Dat kan om verschillende redenen zo zijn. Nu toevallig omdat het om een homoseksueel gaat, is het drama. had hij piercings of tatoeages gehad dan zou hij wellicht ook niet aangenomen zijn. Maar dat is dan oké. :)

Wat een flauwe vergelijking zeg :r Tattoo's kun je verbergen. Huidskleur/geaardheid/enz niet

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:39

Tsja tegenwoordig.. Algemeen bekend dat zwaar gelovige vaak iets achter lopen met opvattingen toch :+

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:40

Gianti schreef:
papagroom schreef:

Ik begrijp echt niet waarom die jongen het daar had kunnen verwachten. Had hij nou gesolliciteerd met een naveltruitje aan/ een roze tas over zijn schouder en make-upje op bij de marine, dan kan ik me voorstellen dat dat niet zo goed bij elkaar past. Maar blijkbaar paste hij keurig in het profiel, vonden ze hem een zeer geschikte kandidaat.....totdat ze lazen over zijn geaardheid. Hoe had hij dat nou aan moeten zien komen?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:40

Ayasha schreef:

Niet met elkaar te vergelijken.