Ongepast of een mooi gebaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 08:43

Ik heb mijn vrolijke foto wel even veranderd voor wat anders, vond het inderdaad een beetje dubbel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 08:57

Anne_GTI schreef:
Kort door de bocht wordt in dit topic beweert dat ik hypocriet ben en verder niks doe en me niet openstel voor alle ellende in de rest van de wereld. Nou bedankt... over kortzichtig gesproken.

Inderdaad...
Overigens ik ben stamceldonor, dus ja mocht er een match zijn en ik kan helpen mogen ze bij mij aankloppen.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:37

Niet alles gelezen maar, ik heb het zelf ook. De vlag met een lach foto erachter. Dezelfde foto die ik al had voordat de vlag erbij kwam.
Want ik vind die lach niet ongepast, k lachtte op een moment dat ik gelukkig was en niet om het parijs aangezien dat recent is en die foto niet zo zeer meer. Je zou het wel kunnen zien als een soort bemoedigende lach, zo eentje waardoor je weet dat er naast terrorisme ook nog mooie momenten in het leven zijn.
Daarom vind ik, nu ik er even over na heb gedacht, dat de vlag in combinatie met een lach misschien wel echt steun geven aan Frankrijk. Omdat er naast vreselijke dingen ook mooie dingen gebeuren.
En ja over een week is die van mij weer weg, want ik blijf simpelweg niet graag hangen in dingen. En dat betekend niet dat je gelijk vergeet wat er is gebeurd want vergeten zal niemand en doorgaan zul je moeten uiteindelijk :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:50

kiki1976 schreef:
Als ik zo op fb kijk is de grootste deel gecoverd met de Franse vlag.
Wat ik wel behoorlijk ongepast vind en mee meer aan stoor, zijn alle plaatjes van een bepaalde groep PVV aanhangers.
Over ongepast gesproken.

Die kwam ik gister ook tegen en die vond ik ronduit schokkend.
Het vluchtelingen probleem moet aangepakt worden dat vind ik wel maar de plaatjes die zeggen dat alle vluchtelingen nu verantwoordelijk zijn voor de aanslagen in frankrijk....echt ongelooflijk en pure haatzaaierij.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:27

Noppes schreef:
Tigra_ schreef:
Ik heb eigenlijk al vaker voorbij zien komen hoe ik er tegenover sta en dat is eigenlijk ook wel dat ik niet mee zou doen met het kuddegedrag. Zeker als vele van je vrienden het doen voelt het bijna als een verplichting om het ook maar te doen. Denk dat het voor vele dus inderdaad meer het meelopen is dan dat het als mooi gebaar bedoelt is. Dus naar mijn idee schiet het z'n doel wel voorbij.

Hoezo is dit meelopen en zou dit niets als mooi gebaar bedoelt zijn? Ik gok dat het grootste gedeelte van de mensen oprecht meeleeft. Waarom wordt dat dan als meelopen bestempeld?

Doe allemaal toch niets zo moeilijk over iets wat alleen een steunbetuiging is.

Inderdaad :j Wat worden hier dingen ver gezocht zeg...
Ik weet dat Syrië elke dag zulke dingen gebeuren. Denk jij elke dag / elk uur aan de dingen die in zulke landen gebeuren? Ik denk het niet. Dit soort gebeurtenissen schudden je weer even wakker en confronteren je met wat er ik de wereld gaande is. Ik heb trouwens ook bij elke foto van mij geschreven: and all other countries confronted with terrorism. Die vlag betekent zo veel meer dan gewoon je steun betuigen aan Frankrijk. Frankrijk is trouwens een van de grote voortrekkers in de strijd tegen terrorisme! Steun aan Frankrijk is voor mij dus ook gewoon steun voor de strijd tegen terrorisme en dat we niet in angst mogen gaan leven want dat is juist wat IS en andere wil.

Maar ik hoor me er hier niet eens voor te verantwoorden. ;) want het is mijn profiel en ik doe er toch mee wat ik wil net als iedereen anders dat doet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:35

Ik geloof dat iedereen hier op zijn of haar eigen manier mee om mag gaan. En als iemand dit graag doet door een franse vlag door een profielfoto te zetten dan mag diegene dat heerlijk zelf weten. En ik vind dan ook niet dat het aan anderen is om hierover te oordelen.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:25

Iedereen moet inderdaad persoonlijk weten wat hij ermee doet. Ik heb het er persoonlijk wel moeilijk mee dat we zo selectief zijn in waar we om huilen. Daarom veranderde ik mijn profielfoto in de vlag van Libanon. Niet omdat ik geen sympathie heb voor de mensen in Parijs - maar omdat we een minstens zo erge aanslag in Beiroet helemaal dreigen te vergeten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:06

Ik heb het na even nadenken wel gedaan. Aan de ene kant gebruik ik Facebook NIET om mijn mening uit te dragen, maar om contact met mijn vrienden en familie te houden, grapjes te delen en interesses bij te houden, maar aangezien deze mensen toch wel weten hoe ik over bepaalde situaties denk, uiteindelijk vóór de vlag gekozen.
In mijn kennissenkring heb ik ook weinigen die dit niet hebben gedaan en slechts 1 met de opmerking dat ze voorlopig, tot de vlagperiode voorbij is net op FB gaat. Wat anderen van het wel of niet vlaggen denken, interesseert me niet. Ik zeg er niets van als een ander niet vlagt, en geef die ander ook de gelegenheid niet om iets van mijn profielfoto te zeggen. Overigens heb ik voor het eerst mezelf erop gezet. Want meestal is het kat/hond/verzameling. Iets waar vrienden mij aan herkennen, maar een vreemde niets mee heeft. Als een ander het niet ziet als mooi gebaar, zit die bitterheid in die ander. Ik weet dat ik het bedoel als mooi gebaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 01:13

Ik lees een paar reacties dat ik denk ... :?

Wel meeleven met frankrijk maar vergeten dat er elders ook mensen dezelfde zaken moeten doorstaan....
Ja... want meeleven met het 1 sluit meeleven met het ander uit ??

Ik doe niet mee met kuddegedrag??
Het boeit mij geen ene fluit wat een ander doet... of ik nu iets doe wat een ander ook doet... of juist niet doet... echt , why the feck should i care... maar ik ga niet dingen niet doen omdat een ander het doet ivm "ojeetje... anders ben ik een meeloper en doe ik aan dom kuddegedrag"

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 01:32

Sonja_vR schreef:
Ik lees een paar reacties dat ik denk ... :?

Wel meeleven met frankrijk maar vergeten dat er elders ook mensen dezelfde zaken moeten doorstaan....
Ja... want meeleven met het 1 sluit meeleven met het ander uit ??

Ik doe niet mee met kuddegedrag??
Het boeit mij geen ene fluit wat een ander doet... of ik nu iets doe wat een ander ook doet... of juist niet doet... echt , why the feck should i care... maar ik ga niet dingen niet doen omdat een ander het doet ivm "ojeetje... anders ben ik een meeloper en doe ik aan dom kuddegedrag"

Dat is het punt niet. Maar denk eens aan het vliegtuig dat vorige week (of de week ervoor?) neerstortte in Rusland. 224 passagiers gedood, en niemand die zijn profielfoto verandert naar de Russische vlag. Waarom zijn zij het niet waard voor om publiekelijk mee mee te leven?

Sonja_vR

Re: Ongepast of een mooi gebaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 01:36

Geen idee , dat moet je aan de mensen vragen die op facebook de beslissingen nemen.
Was die optie er geweest dan hadden er misschien genoeg mensen de optie aangeklikt.
Als de optie niet geboden word, kan er ook geen gebruik van gemaakt worden.
Maar dan nog... wie zegt dat er niet meegeleeft word? Een filtertje over een foto is niet de enige manier.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 01:49

Ik dod er niet aan mee. Er zijn, zoals eerder gemeld, meerdere aanslagen geweest in meerdere landen. Begrijp me niet verkeerd ik vind het vreselijk wat daar js gebeurt maar net zo goed op die andere plekken. Ik vind dat neergestorte vliegtuig net zo verschrikkelijk... Maar dan kan ik elke dag wel een andere vlag pakken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 01:57

Ik heb het alleen gedaan omdat ik heel veel Franse vrienden heb (ook in Parijs). En ach, wat voor kwaad kan het?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:49

Voor mij is het een manier om solidariteit te tonen. En dat geldt dan meteen ook voor de aanslagen die elders plaats hebben gevonden. Ik vind het verschrikkelijk.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 07:54

Maar, dan het volgende vraagstuk. Ik kwam gister een (vond ik persoonlijk) heerlijk sarcastisch artikel tegen. Voor de mensen die hun foto hebben veranderd.. Hoe lang laat je die foto staan? Helaas kan ik het artikel niet meer vinden, mocht ik hem weer tegen komen dan zal ik hem hier delen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:00

Ik leef mee maar ik pas absoluut mijn foto niet aan. Ongepast, onpersoonlijk en niet meelevend vind ik het. Het is weer zo'n schapen ding dat iedereen hersenloos doet om er bij te horen. En dan die hashtags... 1 minuut stilte vond ik een veel beter gebaar. Uiteraard mogen anderen doen en denken wat ze willen, dit is gewoon hoe ik erover denk. Ik vind nl ook lachende foto's en duckface selfies echt niet kunnen met zo'n vlag erover.
En dan is het volgende week toch weer vergeten net zoals de aanvallen in andere landen uberhaupt niet genoemd worden, ik durf zelfs te wedden dat het meerendeel die hun foto zo mooi veranderd hebben daar niet eens iets van gehoord hebben. Waar is de hashtag voor Afrika? Of Libanon? Ik vind het gewoon erg allemaal en ben net wakker en duidelijk geen ochtend persoon :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:44

Dit vond ik wel een sterk artikel over wat er nu gaande is. Ergens is het toch logisch dat mensen meer geschokt zijn (banger?) als er een aanslag in Parijs gebeurt. Ik zal niet de enige geweest zijn die de dag erna de trein naar Brussel nam en dacht: zijn wij vandaag de volgende?

De situatie in Syrië staat zo ver af van onze dagelijkse belevingswereld, dat het moeilijker is om je in te beelden hoe het is om daar te leven. Hoe dan ook, het artikel (de moeite om tot het einde te lezen):

http://stateofmind13.com/2015/11/14/fro ... rab-lives/

Het is denk ik niet nodig om mensen met de vinger te wijzen... iedereen reageert anders en het is soms zo vermoeiend het 'spelletje' om het meest politiek correct te zijn.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:42

chimello schreef:
En dan is het volgende week toch weer vergeten net zoals de aanvallen in andere landen uberhaupt niet genoemd worden :o

Er gebeuren dingen in de wereld die je je leven nooit meer vergeet. Als je aan alles dezelfde verdriet bij blijft voelen wordt je knettergek. In de loop der tijd slijt de emotie over het gebeurde. Het gebeurde onderwerp zelf, is afhankelijk van je brein, of je het wel of niet onthoud. Er is een verschil tussen meeleven en meelijden. Als iemand dat verschil niet kan maken, wordt degene heel bitter. Meeleven doe je een moment en dan ga je over op de orde van de dag. Uit zelfbehoud.
Iemands intentie om me te leven, naar beneden halen, is gebrek aan empathie.
Niemand hoeft het met de ander eens te zijn. Soms kan je iemand zelfs overhalen anders te denken, maar het naar beneden halen van iemands goede bedoeling , vind ik heel erg laag.(hersenloos)
@ Cubone, mijn vlag blijft tot na de begrafenis.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:46

persoonlijk (ik woon in Frankrijk) word ik gek van al die franse vlaggen! Ja het is erg wat er in Parijs gebeurd is, ja ik zie hier in het land wat het met de mensen doet, maar hoe zit het dan met beiroet of al die andere plekken waar zoveel meer doden vallen? Ook door IS alleen in landen die niet westers zijn? Waarom is dat niet erg? Waarom moeten we voor Frankrijk een vlag en een minuut stilte doen?
Ik vind het volledig ongepast!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:40

Ongepast niet, een mooi gebaar is het wel, althans, voor Frankrijk dan.
Helaas is dat het ook wel: een mooi gebaar voor Frankrijk. Ondertussen zijn er nog minstens een handvol andere landen die ook veel mensenlevens verloren hebben de afgelopen week en daar hoor je hier bijna niets over. Nogmaals, ik zeg niet niets, maar de anderen landen en mensenlevens worden lang niet zoveel in gedachten gehouden, terwijl ook die er toe doen vind ik. Libanon, bijvoorbeeld.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:20

Maar het is toch ook omgekeerd?
Na de ramp met de MH17 heb ik niet echt reactie gelezen van landen in het midden oosten.
Ook daar geen minuut stilte gezien bij sport wedstrijden. Of groepen mensen die de straat op gingen om te laten zien dat ze het verschrikkelijk vonden wat er was gebeurt.
Terwijl de landen om ons heen wel met ons mee leefde.
Wat bij je buren gebeurt heeft nu eenmaal meer impact dan in verweggistan

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:44

Ik vind dat profielfoto veranderen nogal "makkelijk". Zeg maar van "oh ik verander even voor een paar dagen mn profielfoto, ja ik rouw echt met Frankrijk mee". Ik heb het niet gedaan, ik zag het nut er niet zo van. Ja het is vreselijk wat er gebeurd is, maar wat heeft mijn profielfoto daar nou mee te maken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:06

Ik had geen behoefte om allemaal dingen erover op facebook te posten maar heb wel veel Franse (ook Parijse) vrienden. Voor mij was de profielfoto veranderen een teken dat ik wel weet wat er uberhaupt gebeurd is :P