Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kaatje888 schreef:Wel makkelijk praten : ach we gaan allemaal een keer dood.
Totdat je zelf echt ziek wordt, dan denk je er wel anders over.
harbourlight schreef:kaatje888 schreef:Wel makkelijk praten : ach we gaan allemaal een keer dood.
Nee hoor, ik heb meerdere bewijzen in mijn naaste omgeving die er helemaal niet anders over denken. Je weet dat er longartsen zijn die roken bijvoorbeeld?
Soms kiest een mens liever voor een korter en leuker leven dan voor een langer minder leuk leven.
En wat leuk is verschilt natuurlijk per persoon. Vegetarisch leven zou voor mij echt een hel zijn om maar een voorbeeld te noemen. Alles wat groen is eet ik met veel tegenzin.
Jezelf je hele leven bang maken voor kanker is ook niet gezond, bovendien vind ik een ziekte als bijvoorbeeld ALS nog veel enger en daar kan je weinig invloed op uitoefenen.
Je loopt elke dag veel meer risico op een ongeluk in het verkeer, maar daar blijf je toch ook niet voor binnenzitgen?
vuurneon schreef:kaatje888 schreef:Wel makkelijk praten : ach we gaan allemaal een keer dood.
Nee hoor: Ik ben ziek geboren en ga ziek dood. De tussenliggende tijd ga ik niet in angst zitten over alles wat ik eet en drink. Kwestie van gezond verstand gebruiken en alles met mate. Elke dag junk food is ongezond, maar eens in de week een ongezonde maaltijd nuttigen levert geen probleem op. Stress is ook ongezond, dus weet je? Ik geniet vooral van de tijd op aarde
meisje_ schreef:...Wij eten dagelijks vlees/vis/kip en ga dat niet laten door zo'n stom vaag onderbouwd artikel...
magda_90 schreef:Hoe zijn die 800 onafhankelijke studies uitgevoerd? Vaak wil je homogene populaties hebben om feiten te kunnen verzamelen. Dus werk je met proefdieren, weefsels en andere alternatieven.
Mensen zijn niet bepaald homogeen, er zijn teveel invloeden waardoor je onterecht kunt concluderen dat zij darmkanker hebben vanwege deze soorten vlees.
Dát is mijn punt. Nu mag het in basis een prima publicatie zijn (daarom ga ik hem binnenkort ook zoeken) maar wat NOS er nu van maakt is bangmakerij.
Citaat:Processed meat refers to meat that has been transformed through salting, curing, fermentation, smoking, or other processes to enhance flavour or improve preservation. Most processed meats contain pork or beef, but might also contain other red meats, poultry, offal (eg, liver), or meat byproducts such as blood.
LadyMadonna schreef:Maar wat is nu precies "bewerkt" vlees?
8nnemiek schreef:LadyMadonna schreef:Maar wat is nu precies "bewerkt" vlees?
Bewerkt vlees is alles waar iets aan veranderd of toegevoegd is. Zelfs spek, waar alleen zout aan toegevoegd is.
Maar wat ik wel mis in het artikel; is onbewerkt vlees niet getest? Of bleek dat niet/minder kankerverwekkend?
Vanuit andere onderzoeken blijkt alle vlees vaak kankerverwekkend, maar dat wordt hier dus niet genoemd..