ik snap best dat mensen bezwaren hebben over dingen...maar vergeet 1 ding niet,als je dood ben word je verbrand of opgegeten door beesjes....dus gun een ander nog een mooi leven denk ik dan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frozen schreef:ik denk dat ze dat ook hier in nederland moeten doen...als je geen donor wilt zijn moet je dan registreren...en anders ben je gewoon donor.
ik snap best dat mensen bezwaren hebben over dingen...maar vergeet 1 ding niet,als je dood ben word je verbrand of opgegeten door beesjes....dus gun een ander nog een mooi leven denk ik dan
anjali schreef:\als je donor bent dan word je,zogauw je hersendood bent verklaard,wel nog qua lichaam in leven gehouden door je aan allerlei apparatuur te leggen om de organen vers te houden. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt en je zou je goed moeten laten informeren voor je toestemt.Ik wil het in elk geval niet.
anjali schreef:Frozen schreef:ik denk dat ze dat ook hier in nederland moeten doen...als je geen donor wilt zijn moet je dan registreren...en anders ben je gewoon donor.
\als je donor bent dan word je,zogauw je hersendood bent verklaard,wel nog qua lichaam in leven gehouden door je aan allerlei apparatuur te leggen om de organen vers te houden. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt en je zou je goed moeten laten informeren voor je toestemt.Ik wil het in elk geval niet.
BaileyMix schreef:anjali schreef:\als je donor bent dan word je,zogauw je hersendood bent verklaard,wel nog qua lichaam in leven gehouden door je aan allerlei apparatuur te leggen om de organen vers te houden. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt en je zou je goed moeten laten informeren voor je toestemt.Ik wil het in elk geval niet.
Waarom zou je dat niet willen? Je krijgt daar niks meer van mee, hersendood is echt dood en weg. Zomaar benieuwd, je zal je redenen wel hebben
Anne_GTI schreef:Van mij mag alles in de recycling. Zou wel zwarte humor zijn als mijn onderdelen bij een veganist terecht kwamen. Dan wordt die dus gered door onderdelen van een overtuigd vleeseter.
RedPassion schreef:Anne_GTI schreef:Van mij mag alles in de recycling. Zou wel zwarte humor zijn als mijn onderdelen bij een veganist terecht kwamen. Dan wordt die dus gered door onderdelen van een overtuigd vleeseter.
De reden waarom ik als veganist niet geef en niet wil ontvangen. Bij geven is de kans te groot dat het bij iemand terecht komt die slecht is voor dieren (die gun ik dus het leven niet) en ik wil ook niks ontvangen van iemand met zo'n slechte energie. Bovendien zitten er inderdaad ook een hoop dierproeven achter en wil ik ook niet leven ten koste van dieren die daar voor (hebben) moeten lijden.
RedPassion schreef:Ik was jarenlang geregistreerd als donor en heb dat juist deze week weer teruggedraaid. Mede om die reden; er zijn (te) veel mensen waarvan ik niet wil dat ze iets van me krijgen en dat mag/kan je niet aangeven. Dan maar niet. En voor de duidelijkheid, ik wil zelf ook geen organen ontvangen.
DatBenIkNou schreef:RedPassion schreef:Ik was jarenlang geregistreerd als donor en heb dat juist deze week weer teruggedraaid. Mede om die reden; er zijn (te) veel mensen waarvan ik niet wil dat ze iets van me krijgen en dat mag/kan je niet aangeven. Dan maar niet. En voor de duidelijkheid, ik wil zelf ook geen organen ontvangen.
Meen je dat serieus? Voor die enkeling die ziekte misschien zelf enigzins veroorzaakt zou hebben? Gelukkig denkt niet iedereen zo en heeft mijn 19 jarige dochter
op tijd een donorlever mogen ontvangen.
Palmera schreef:Aan al die mensen die zeggen dat ze niet willen ontvangen: ik wil dat wel eens zien als de situatie daar is. Uiteraard wens ik het niemand toe. Maar ik vraag mij echt af of jullie een orgaan zullen weigeren in de wetenschap dat je dan dood gaat en partner/kind/paard achterlaat. Terwijl je weet dat je geholpen kúnt worden.
Palmera schreef:Aan al die mensen die zeggen dat ze niet willen ontvangen: ik wil dat wel eens zien als de situatie daar is. Uiteraard wens ik het niemand toe. Maar ik vraag mij echt af of jullie een orgaan zullen weigeren in de wetenschap dat je dan dood gaat en partner/kind/paard achterlaat. Terwijl je weet dat je geholpen kúnt worden.
DatBenIkNou schreef:Maar als jij als donor geregistreerd staat, bepaal Jij dat toch bij leven, vuurneon?
Dani schreef:DatBenIkNou schreef:Maar als jij als donor geregistreerd staat, bepaal Jij dat toch bij leven, vuurneon?
De nabestaanden hebben altijd het laatste woord, en kunnen weigeren de organen beschikbaar te stellen zelfs als de overledene als donor geregistreerd staat.