Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:27

Weer eens een keer een andere onderwerp op vrijdagavond dan het zoveelste help liefde topic :')

Mare.. dan was het zeker fiets up geweest en de rest is al gezegd van blonde en joden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:29

En een ontzettend kleine kans dat we onze paarden (en opknappers) hadden gehad als vrouw :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:41

vuurneon schreef:
Sammie schreef:
Hitler was idolaat van zn nichtje.

Wat was daar ook alweer mee, pleegde zij geen zelfmoord?

Hij was verliefd op zijn nichtje. Nichtje pleegde zelfmoord. Of dat is de officiele doodsoorzaak. Geruchten gaan dat Hitler zelf wat met haar dood te maken had. Maar hij was stapel op haar en raakte in een depressie na haar dood. Een incestueuze relatie is nooit bewezen maar het was wat dubieus allemaal.
Later kreeg hij een relatie met Eva Braun waar hij dus vlak voor hun dood nog mee trouwde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:46

Misschien zou de wetenschap al een heel eind verder zijn dan nu door al die rare proeven van Mengele. Er zouden waarschijnlijk al veel meer medicijnen getest zijn en wat dat betreft zou ik wel benieuwd zijn waar we nu zouden staan qua ontwikkeling in de wetenschap.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:29

Celiien schreef:
(Veel) grote namen pleegden toen t duidelijk werd dat t niet goed ging zelfmoord. Met en zonder kinderen en vrouw :n
Want laten we eerlijk wezen. Waren de kinderen van Goebbels (of als Hitler ze had gehad) nu niet voor altijd veroordeeld geweest? Ik denk niet dat die nog een leven hadden gehad..

Is een interessante docu over uitgekomen.
http://www.imdb.com/title/tt2359085/

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 00:06

Oeh, interessant... Ik hou wel van t uitpluizen van geschiedenis dus die ga ik kijken :))
Pfoi, zit ff de review te lezen. Een heeft zichzelf laten steriliseren zodat de 'bloedlijn' niet verder komt.. Pfoi

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 00:15

Celiien schreef:
Oeh, interessant... Ik hou wel van t uitpluizen van geschiedenis dus die ga ik kijken :))
Pfoi, zit ff de review te lezen. Een heeft zichzelf laten steriliseren zodat de 'bloedlijn' niet verder komt.. Pfoi

Ja dat vond ik ook wel erg heftig en persoonlijk onnodig.
Ik heb hem toevallig laatst gekeken toen mijn moeder ons hier in Oostenrijk een weekje kwam bezoeken. Die had een aantal films/docus nog niet gezien en toen hebben we deze docu en de film Der Untergang nog eens gekeken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:24

Ik krijg bij vragen, zoals 'Wat als...' of 'Hoe zou het afgelopen zijn als...' enzovoorts altijd de neiging om te zeggen: 'Als mijn tante een l*l had gehad, dan had het mijn oom geweest'. :+

Ayasha
Blogger

Re: Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:27

Dat is heel fijn voor je. Ben je blij nu je dat gemeld hebt? :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:31

Ayasha schreef:

Ja, krijg ik nu een sticker? :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 13:32

Shenavallie schreef:
Ayasha schreef:

Ja, krijg ik nu een sticker? :D

Helaas geen sticker voor je, lolly ook goed ? :D :')

Maar even serieus, ik snap t nut van je bericht niet echt :') alhoewel ik hem wel grappig vind :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:36

:D

Ik had even een melige bui, vandaar! Komt misschien ook omdat ik niet bezig ben met 'wat als', maar meer met 'hoe staan we er nu voor en hoe kunnen we zaken - indien nodig - verbeteren'. Dit zeggen wij standaard thuis, zodra iemand begint met 'Maar wat als' of 'Hoe zou het zijn geworden als'. Beetje droge humor, zo gezegd. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:45

Droge humor heeft imo niks te zoeken in een WO II topic maar dat zal wel aan mij liggen. Ik vind humotistische films er over ook niks.

Als mensen eens wat meer bezig waren met geschiedenis en er uit zouden leren, zou deze zich misschien niet zo vaak herhalen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:41

Als Hitler gewonnen had, had ik dit niet kunnen typen, omdat mijn vader hoogstwaarschijnlijk omgekomen zou zijn in Buchenwald voor hij mijn moeder ooit leerde kennen...