Liannetje86 schreef:Ik ben geen racist, heb geen vooroordelen... Maar ik zeg wel heel eerlijk, een deel van de vluchtelingen, is hier niet voor het "jeej we zijn veilig", maar puur voor een beter leven. In Frankrijk, bejaarden uit het huis gegooid illegaal... Gewoon het huis gekraakt... Ik weet niet waar... Hongerstakingen omdat een trein niet reed of nog leuker omdat ze geen €2.000 netto per maand kregen... Klagen over het eten dat ze krijgen, over dat het internet langzaam is en weet ik veel wat. Ik snap heel goed dat die filmpjes een vertekend beeld geven. Dat ze echt niet allemaal zo zijn... Maar als je dat soort "vluchteling" langs je krijgt, dan ben je nog niet jarig...
Heel bot gezegd, zou ik moeten vluchten, dan was ik blij met voedsel en een dak boven mijn hoofd. En er zijn ook echt wel lieve en dankbare mensen...
Gelukkig ben je geen racist en heb je ook geen vooroordelen....
Je hebt geen flauw idee hoe jij gaat reageren als je getraumatiseerd moet vluchten. Iemand bied je een reis aan voor enorm veel geld, belooft je een inkomen, werk, een huis, een auto om een nieuw bestaan op de bouwen. En je komt hier aan en het enige dat je krijgt is elke 72 uur een andere sporthal met nog 700 andere mensen in een kleine ruimte. Ik snap wel dat je dan een soort van gefrustreerd bent. En als je dat uitspreekt en er staat een camera bij, kwestie van even knippen en plakken en de vluchtelingen zijn als ondankbaar in beeld.