Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:58

Liannetje86 schreef:
Ik ben geen racist, heb geen vooroordelen... Maar ik zeg wel heel eerlijk, een deel van de vluchtelingen, is hier niet voor het "jeej we zijn veilig", maar puur voor een beter leven. In Frankrijk, bejaarden uit het huis gegooid illegaal... Gewoon het huis gekraakt... Ik weet niet waar... Hongerstakingen omdat een trein niet reed of nog leuker omdat ze geen €2.000 netto per maand kregen... Klagen over het eten dat ze krijgen, over dat het internet langzaam is en weet ik veel wat. Ik snap heel goed dat die filmpjes een vertekend beeld geven. Dat ze echt niet allemaal zo zijn... Maar als je dat soort "vluchteling" langs je krijgt, dan ben je nog niet jarig...

Heel bot gezegd, zou ik moeten vluchten, dan was ik blij met voedsel en een dak boven mijn hoofd. En er zijn ook echt wel lieve en dankbare mensen...

Gelukkig ben je geen racist en heb je ook geen vooroordelen....

Je hebt geen flauw idee hoe jij gaat reageren als je getraumatiseerd moet vluchten. Iemand bied je een reis aan voor enorm veel geld, belooft je een inkomen, werk, een huis, een auto om een nieuw bestaan op de bouwen. En je komt hier aan en het enige dat je krijgt is elke 72 uur een andere sporthal met nog 700 andere mensen in een kleine ruimte. Ik snap wel dat je dan een soort van gefrustreerd bent. En als je dat uitspreekt en er staat een camera bij, kwestie van even knippen en plakken en de vluchtelingen zijn als ondankbaar in beeld.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:37

verootjoo schreef:
Liannetje86 schreef:
Ik ben geen racist, heb geen vooroordelen... Maar ik zeg wel heel eerlijk, een deel van de vluchtelingen, is hier niet voor het "jeej we zijn veilig", maar puur voor een beter leven. In Frankrijk, bejaarden uit het huis gegooid illegaal... Gewoon het huis gekraakt... Ik weet niet waar... Hongerstakingen omdat een trein niet reed of nog leuker omdat ze geen €2.000 netto per maand kregen... Klagen over het eten dat ze krijgen, over dat het internet langzaam is en weet ik veel wat. Ik snap heel goed dat die filmpjes een vertekend beeld geven. Dat ze echt niet allemaal zo zijn... Maar als je dat soort "vluchteling" langs je krijgt, dan ben je nog niet jarig...

Heel bot gezegd, zou ik moeten vluchten, dan was ik blij met voedsel en een dak boven mijn hoofd. En er zijn ook echt wel lieve en dankbare mensen...

Gelukkig ben je geen racist en heb je ook geen vooroordelen....

Je hebt geen flauw idee hoe jij gaat reageren als je getraumatiseerd moet vluchten. Iemand bied je een reis aan voor enorm veel geld, belooft je een inkomen, werk, een huis, een auto om een nieuw bestaan op de bouwen. En je komt hier aan en het enige dat je krijgt is elke 72 uur een andere sporthal met nog 700 andere mensen in een kleine ruimte. Ik snap wel dat je dan een soort van gefrustreerd bent. En als je dat uitspreekt en er staat een camera bij, kwestie van even knippen en plakken en de vluchtelingen zijn als ondankbaar in beeld.

Wie beloofd ze dat dan?
En als ze een inkomen, werk, huis en auto wordt belooft "vluchten" ze dan niet alsnog voor een beter leven? Persoonlijk als ik zou vluchten zou ik niet zoveel verwachten of eisen. Ik zou al lang blij zijn met een onderdak, dan maar elke 72 uur een ander onderdak. Ja ik vind ze echt te veel eisend.

Het is een feit dat niet heel de wereld op een zelfde (economisch) niveau als Nederland kan leven. Waarom willen we dat dan wel bereiken ten nadelen van ons eigen volk? Wie weet waar de volgende oorlog uitbreekt, gaan we die mensen dan ook allemaal met open armen in Nederland verwelkomen?

En het is gewoon een feit dat verschillende geloofsovertuigingen bij elkaar tot botsingen komen. Waarom willen wij dit in Nederland? Al die geloofsovertuigingen door elkaar mixen? Dat is naar mijn inzien gewoon vragen om problemen.

Liannetje86

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:27

Ik zeg ook pas 3x dat het een vertekend beeld geeft :') Maar ok.... Selectief lezen is ook een kunst.

Er zitten ook mensen bij die echt geholpen moeten worden. Maar er zijn er ook genoeg die dingen opeisen en willen omdat.... Ik weet de reden niet... Maar ik zou niemand uit zijn huis zetten om er zelf in te gaan wonen als ik een vluchteling was, dat kun je niet maken. En als ze wel zo'n mentaliteit hebben, is dat gewoon gevaarlijk. Dan wordt het ieder voor zich ;) Hier in het dorp woont ook een vrouwtje met een kind.. krijgt begeleiding en alles 1 op 1... En ze burgert redelijk in. Taal en lezen... Doet gewoon normaal, echt geen problemen mee, spreek haar regelmatig. Maar ze wil en past zich aan... Prima dan...

Verder is het nu mensen in gebouwtjes proppen, maar er lopen wandelende tijdbommen tussen.. Trauma's etc. --> psychoses... Voorbeeld: Gilze.. Vrouw wordt 2x aangevallen en vlucht... Want de vluchteling had gedroomd dat hij haar moest vermoorden. Is er hulp voor die mensen? Hoe wordt dit opgepakt? Ze maken kei veel mee, dat geloof ik.... maar dat kan ook niet iedereen aan. + wat ze al meegemaakt hebben.

Tel daarbij nog eens het cultuur verschil op... Ik heb ooit klanten gehad, die me geen hand wilden geven omdat ik een vrouw ben. Tjah... En deze mensen deden het dan nog beschaafd... Maar stel dit gedrag eens extremer voor omdat het voor hen "normaal" is ;)

Maar ik stap weer uit dit topic ;) zinloze discussie... Het wordt in mijn ogen gewoon zo onderschat wat voor problemen het nog met zich meebrengt, waarin waarschijnlijk de helft van de mensen er niet eens zelf iets aan kan doen :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:14

Ik snap die mensen wel die hun dochters niet meer langs dat azc willen laten fietsen na alle berichten die de laatste tijd daarover naar buiten zijn gekomen.
Ik heb zelf een dochter en ondanks dat ze nog niet oud genoeg is om te kunnen fietsen, zou ik haar ook niet daar in haar eentje langs laten fietsen.

Natuurlijk is er maar een hele kleine kans dat zoiets zou kunnen gebeuren, aangezien niet iedere vluchteling een gestoorde vrouwen hatende idioot is, maar stel dat je er net eentje treft die dat wel is en zich vergrijpt aan je dochter.. Zij is daardoor de rest van haar leven getekend.

Noem mij dan maar een racist of iemand die bang is, liever dat dan het risico op een verkrachting.

Een van de 1.000.000 is al genoeg!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:30

Colien schreef:
Wie beloofd ze dat dan?
En als ze een inkomen, werk, huis en auto wordt belooft "vluchten" ze dan niet alsnog voor een beter leven? Persoonlijk als ik zou vluchten zou ik niet zoveel verwachten of eisen. Ik zou al lang blij zijn met een onderdak, dan maar elke 72 uur een ander onderdak. Ja ik vind ze echt te veel eisend.

Het is een feit dat niet heel de wereld op een zelfde (economisch) niveau als Nederland kan leven. Waarom willen we dat dan wel bereiken ten nadelen van ons eigen volk? Wie weet waar de volgende oorlog uitbreekt, gaan we die mensen dan ook allemaal met open armen in Nederland verwelkomen?

En het is gewoon een feit dat verschillende geloofsovertuigingen bij elkaar tot botsingen komen. Waarom willen wij dit in Nederland? Al die geloofsovertuigingen door elkaar mixen? Dat is naar mijn inzien gewoon vragen om problemen.

Degene die de overtochten verkopen ;) die proberen ook hier een slaatje uit te slaan. In Syrië leefden ze tot voor kort op hetzelfde economisch niveau als Nederland. Syrië was een rijk land, net als de meesten in het midden oosten. In Syrië had je het echt goed.
Tot dat het de spuigaten uitliep met assad en IS en de VN geweigerd is om te helpen.

Als dan de keuze is om in je eigen land elke dag bang te zijn voor ontvoeringen, of je betaald een godsvermogen om hier heen te komen en je is beloofd om hier een leven te beginnen met eenzelfde levensstandaard als je gewend was... Waarom niet? En ja, dan valt het vies tegen als dat niet zo blijkt t zijn, en ja, dan ben je teleurgesteld en gefrustreerd.

En wat mij betreft vangen we, net zoals we al jaren doen(!), ook mensen uit andere oorlogen op :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:37

Elise_0o schreef:
Ik snap die mensen wel die hun dochters niet meer langs dat azc willen laten fietsen na alle berichten die de laatste tijd daarover naar buiten zijn gekomen.
Ik heb zelf een dochter en ondanks dat ze nog niet oud genoeg is om te kunnen fietsen, zou ik haar ook niet daar in haar eentje langs laten fietsen.

Natuurlijk is er maar een hele kleine kans dat zoiets zou kunnen gebeuren, aangezien niet iedere vluchteling een gestoorde vrouwen hatende idioot is, maar stel dat je er net eentje treft die dat wel is en zich vergrijpt aan je dochter.. Zij is daardoor de rest van haar leven getekend.

Noem mij dan maar een racist of iemand die bang is, liever dat dan het risico op een verkrachting.

Doe je dochter dan een plezier en houdt haar weg bij familieleden :(:) want helaas komt het het binnen familiekring het vaakst voor. Statistisch gezien heb je meer te vrezen voor ongewesnte intimiteiten door mensen die je kent dan door onbekenden...

(Dit puur even om het in perspectief te zien hoor, potentiële bedreiging van buitenaf geeft een onveiliger gevoel terwijl het realistisch gezien juist meer gevaar van binnenuit komt. Maar om te functioneren is het wel zo handig om de eigen groep als veilig te beschouwen, anders heb je ook geen leven :n )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-15 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:41

vuurneon schreef:
Elise_0o schreef:

Doe je dochter dan een plezier en houdt haar weg bij familieleden :(:) want helaas komt het het binnen familiekring het vaakst voor. Statistisch gezien heb je meer te vrezen voor ongewesnte intimiteiten door mensen die je kent dan door onbekenden...

Nou idd, en je lijdt ook nog het meest door het lijden wat je vreest... Oud spreekwoord, maar zo waar!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:45

Ik heb een dochter van 15 en ja, die mag gewoon op de fiets weg.
Het risico dat er wat gebeurt is er altijd, het maakt echt niet uit of er asielzoekers zijn of Nederlanders of mensen met een andere nationaliteit die al langer in Nederland wonen.
De meeste zijn fatsoenlijke mensen en soms zit er een "rotte appel" tussen.

Natuurlijk maak ik afspraken met mijn dochter, als waar ga je heen, met wie en hoe kom je thuis. In het donker mag ze bijv. niet alleen fietsen.

Daar verandert de komst van een groep vluchtelingen niets aan.

En dat deze vluchtelingen soms klagen snap ik helemaal. Hoe zou jij het vinden als je iedere paar dagen van plek moet veranderen, want noodopvang. Totaal gebrek aan privacy, behalve op de WC.... Opgehokt als een stel legbatterij-kippen. Eten wat je van je religie niet mag eten of wat ze niet kennen, doorgekookt catering eten, daar zou ik ook over klagen.

Kleinschalige opvang zou te duur zijn, maar m.i. is daar juist de winst te behalen. I.p.v. catering zelf laten koken, zelf laten schoonmaken, zelf verantwoordelijk maken. Met weekgeld volgens schuldsaneringsnorm, net voldoende voor eten en drinken en niks luxe.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:47

Tsja mensen nemen alles uit de media klakkeloos aan. maar wat doet de media die blaast dingen enorm op. triest.
en ja tuurlijk gaan er dingen mis. maar heey onze "eigen volk" is ook niet heilig. die dames kunnen ook Door een Nederlander van de fiets getrokken worden verkracht worden.
Helaas hebben die vluchtelingen nu Hulp nodig en die horen wij op tevangen. en ja er zitten geluk zoekers bij die hier met een hoop geld heen komen en meteen gaan lopen klagen en een woning eisen, maar heey betekent dat dan dat we ze allemaal maar in de stront moeten laten zakken? Nee op vangen helpen. En zodra het land weer veilig is terug sturen en ze helpen hun land weer op te bouwen. Want die Hulp willen wij ook als hier oorlog uit breekt en vergeet niet we zijn van binnen allemaal het zelfde.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:57

verootjoo schreef:
vuurneon schreef:

Nou idd, en je lijdt ook nog het meest door het lijden wat je vreest... Oud spreekwoord, maar zo waar!

Sorry maar er is een verschil tussen een risico vermijden of door angst je leven laten lijden.

Er worden jaarlijks ook meer mensen gedood door stieren dan door haaien, maar is dat nou gelijk een reden om je dochten tussen de haaien te laten zwemmen? 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:07

Nee, dat wordt er niet gezegd: maar realistisch gezien is de kans groter dat een kind seksueel slachtoffer wordt van een familielid of bekende dan van een willekeurige voorbijganger. Dus volgens die logica doe je er verstandiger aan om je kind thuis te houden zonder familie dan alleen te laten fietsen voorbij een AZC. Oftwel: maak het niet groter dan nodig is. Angst is een slechte raadgever en blijf wel realistisch. Dus om die reden van het gezonde verstand ga je een kind ook niet zomaar weghouden bij familie of loslaten tussen de haaien.

(Je pakte zelf een kans erbij, vandaar dat ik het aanhaalde)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-15 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:09

En je weet ook waarom die kans groter is?
Doordat mensen zo verstandig zijn om hun kind niet aan onnodige gevaren bloot te stellen zoals 's nachts alleen over straat en dat soort dingen.
Bij familie zijn ze over het algemeen veel vaker en ook alleen, dit omdat je niet verwacht van je familie dat ze zoiets zouden doen en daarom het risico ook niet beperkt.

Het is trouwens niet familie, maar omgeving ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:12

Vandaar mijn aanvulling; gebruik gewoon het gezonde verstand, niet kind onnodig angstig maken voor de beren die mogelijk op de weg komen. Fiets dan als ouder zelf een paar keer mee om te ervaren hoe het echt is en aanvoelt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:18

Liannetje86 schreef:
Citaat:
Bewezen is dat die informatie bij die filmpjes allemaal leugens zijn, in elkaar gezet door haatzaaiers. En jij bent één van de velen die het gelooft en ook deelt.

Deelt?!!!!

Even serieus.... Ik deel niets van die filmpjes... Dus dankje weer voor deze aanname... Maar misschien moet je eens beter je bronnen checken. Dat sommige filmpjes in elkaar zijn gezet, dat geloof ik.. Als de bron Geenstijl is, dan kan er best wel het een en ander verknipt zijn en zo gemonteerd dat het net iets anders overkomt. Er staat ook nog letterlijk bij "vertekend beeld"...

Jij deelt het hier, namelijk in jouw post waar ik op reageer. En jij bent degene die haar bronnen moet checken.
Laatst bijgewerkt door Lante op 09-10-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:20

Laat ik het anders stellen: eerst gewoon bekijken als het AZC er is en dan pas een beslissing nemen of je kind alleen nog kan fietsen daar. Niet op voorhand al besluiten op basis van de beren op de weg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:26

vuurneon schreef:
Laat ik het anders stellen: eerst gewoon bekijken als het AZC er is en dan pas een beslissing nemen of je kind alleen nog kan fietsen daar. Niet op voorhand al besluiten op basis van de beren op de weg.

Dat vind ik ook. Niet elk AZC heeft er uitschot zitten.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:34

KoudbloedKim schreef:
Goh, sinds wanneer is een vluchteling een ander type mens dan een niet-vluchteling? :=
Sinds wanneer moet je daar banger voor zijn dan voor iemand uit je eigen land?
Ik snap werkelijk de ophef om dit hele gebeuren niet.

_/-\o_

Ik schaam me geregeld voor mijn mede burgers.

Snap bijvoorbeeld dat het dorpje Oranje geen 1400 vluchtelingen kan hebben.
700 deden ze super.
Hun boosheid was vooral tegen de politiek.
Prachtig wat ze daarna zeiden ze gaan 100% hun best doen om die mensen een thuis gevoel te geven.
Geen boosheid tegen de vluchtelingen zelf.

De grote steden geven in percentage veel minder vluchtelingen een plekje.
Het moet niet zo zijn dat de dorpen overspoeld worden. Het moet over nederland verdeeld worden.

Ik woon in N ieuw W eerdinge dicht bij Ter Apel. Heb serieus nog geen negatief punt mee gemaakt.
Ze zijn echt super welkom!

Ze mogen van mij hier in de straat een azc neer zetten.
Welkom!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:41

Elize-Oo, ik geef je groot gelijk. Je kan beter voorzichtig zijn, dan spijt hebben. Kijk even naar Zweden, tegenwoordig verkrachtingsland nr 1 dankzij massa-immigratie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:44

blokje schreef:
KoudbloedKim schreef:
Goh, sinds wanneer is een vluchteling een ander type mens dan een niet-vluchteling? :=
Sinds wanneer moet je daar banger voor zijn dan voor iemand uit je eigen land?
Ik snap werkelijk de ophef om dit hele gebeuren niet.

_/-\o_

Ik schaam me geregeld voor mijn mede burgers.

Snap bijvoorbeeld dat het dorpje Oranje geen 1400 vluchtelingen kan hebben.
700 deden ze super.
Hun boosheid was vooral tegen de politiek.
Prachtig wat ze daarna zeiden ze gaan 100% hun best doen om die mensen een thuis gevoel te geven.
Geen boosheid tegen de vluchtelingen zelf.

De grote steden geven in percentage veel minder vluchtelingen een plekje.
Het moet niet zo zijn dat de dorpen overspoeld worden. Het moet over nederland verdeeld worden.

Ik woon in N ieuw W eerdinge dicht bij Ter Apel. Heb serieus nog geen negatief punt mee gemaakt.
Ze zijn echt super welkom!

Ze mogen van mij hier in de straat een azc neer zetten.
Welkom!

Dat jij er geen last van hebt wil nog niet zeggen dat andere mensen er ook geen last van hebben he.
Jij hebt dan gewoon geluk dat er geen uitschot in het AZC bij jou in de buurt zit,maar alleen échte vluchtelingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:45

Mousmous schreef:
Elize-Oo, ik geef je groot gelijk. Je kan beter voorzichtig zijn, dan spijt hebben. Kijk even naar Zweden, tegenwoordig verkrachtingsland nr 1 dankzij massa-immigratie.

Heb je een betrouwbare bron? Want als ik google kom ik echt alleen uit op wazige sites....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:49

Elise_0o schreef:

Een kennis van me deed vrijwilligerswerk op een AZC. Normaal gesproken reed ze met haar man mee, maar deze keer ging ze met de fiets.
Zij is met een smoesje meegevraagd door een kerel en werd op het terrein van het AZC verkracht. Verkrachter had nog Aids ook, hoorde ze later van haar arts. Gelukkig is ze zelf niet besmet geraakt, maar ze liep wel, zolang de uitslag van het onderzoek niet bekend was, in doodsangst rond.

En ja, ik heb zelf leukere ervaringen met asielzoekers, maar geen haar op mijn hoofd om in mijn eentje naar zo'n gefrustreerde verzameling jongemannen te gaan, die ook nog vaak geleerd is dat vrouwen in het westen het minder nauw nemen met de zedelijke moraal, om het netjes te zeggen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:51

vuurneon schreef:
Mousmous schreef:

Heb je een betrouwbare bron? Want als ik google kom ik echt alleen uit op wazige sites....

Tja... mijn Noorse slechtziende vriendin wordt met haar hond regelmatig geweigerd in taxi's, vanwege het feit dat menig moslim als taxichauffeur werkt. Ook is ze aangerand door een ex-asielzoeker...
Statistisch weinig zeggend, maar persoonlijk zegt het zeer veel.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:31

Waarom gaan mensen meteen terug naar vooroordelen. Net alsof het allemaal moordenaars en verkrachters zijn.
Jaarlijks worden meer vrouwen verkracht door gewone Nederlandse jongens en mannen dan door asielzoekers.
Om nou meteen te gaan roepen mijn kinderen mogen er niet alleen langsfietsen vind ik rond uit belachelijk. Gaan we deze generatie meteen leren dat alle buitenlanders verkrachters zijn.

Wij zitten hier ook met een AZC in de buurt en geen tot weinig overlast van gehad in al die jaren dat ze erzitten, en kinderen fietsen er dagelijks langsheen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:44

Goyha ter apel is aanmeld centrum alles komt hier