Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:53

Dat kan wel zo zijn, maar iedereen weet dat bij een overspoelimg van mensen regels versoepelt worden om doorgang te creerren.

Ook is het zo dat alles wat binnenkomt en op afwachting van is...dit dus niet weet, die zijn wijsgemaakt dat als je je tenen op de bodem zet wordt je met een bus naar je nieuwe huis vervoerd..misschien eerst even papieren ophalen met een overnachting in een op opvang adres. Dat ze er jaren kunne zitten...dan gaan ze zwerven..

De IND is een zootje en dat is het al jaren...dat is zo een suffe ambtenarij waar zoveel bezuinigingen zijn geweest, dat het niet kan functioneren met zoveel aanvragen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:54

Klopt maar nu net was het aangepast naar aanranding, net zo erg!

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:58

Oke maar ik vind het wel een erg groot verschil, aanranding of verkrachting.
Beide net zo erg natuurlijk.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 09:03

gohya schreef:

Nou ik vind het vrij duidelijk. Ze hebben ergens aangezeten waar ze helemaal niet aan mogen zitten hoe ver dit is gegaan maakt mij eigenlijk niet uit. Geef het een woord of een naam de situatie is eigenlijk gelijk -:(-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:04

als ze alleen was geweest was ze door 3 kerels verkracht...dat is het verschil....vriendin was een kanjer...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:15

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:15

Jillsil schreef:
gohya schreef:

Nou ik vind het vrij duidelijk. Ze hebben ergens aangezeten waar ze helemaal niet aan mogen zitten hoe ver dit is gegaan maakt mij eigenlijk niet uit. Geef het een woord of een naam de situatie is eigenlijk gelijk -:(-

Daarom zeg ik ook: Beide is even erg.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:34

Er was al bekend dat alleenstaande vrouwelijke vluchtelingen verkracht worden in AZC's.
Zij worden gezien als h o er, dus uitschot in hun ogen.
Ik denk dat een hoop mannen denken dat (Nederlandse) vrouwen/meisjes die er in hun ogen niet netjes uit zien en zonder begeleiding op straat lopen, dat die h o er zijn.
En ze dus het recht hebben om ze te aan te randen of te verkrachten.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:35

Gisteren een meneer met 2 meiden in de trein, die meneer wil naar Duitsland maar heeft een enkel kaartje Duisburg-Amsterdam! Deze meneer komt uit Syrië en wil zo snel mogelijk terug naar Duitsland, ik ga hem geen kaartje "geven" ( kost €35; x 3) en staat mij een partij boos aan te kijken en druk te doen, de gemeente Amsterdam vangt vluchtelingen op en daar hebben wij hem en z'n kinderen heen gebracht, maar de instelling van deze man.... :n overigens stonden er nog meer vluchtelingen te wachten tot de bus zou vertrekken, alleen maar mannen, die vrouw van de gemeente reageerde helemaal verbaasd en blij toen ze die 2 meisjes zag >;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:35

Dit is nog maar het topje van de ijsberg, ik vrees dat het nog erger wordt maar ik hoop het natuurlijk niet maar ik denk niet dat we het in dit land in de hand kunnen houden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:37

Tcm62 schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar iedereen weet dat bij een overspoelimg van mensen regels versoepelt worden om doorgang te creerren.

Ook is het zo dat alles wat binnenkomt en op afwachting van is...dit dus niet weet, die zijn wijsgemaakt dat als je je tenen op de bodem zet wordt je met een bus naar je nieuwe huis vervoerd..misschien eerst even papieren ophalen met een overnachting in een op opvang adres. Dat ze er jaren kunne zitten...dan gaan ze zwerven..

De IND is een zootje en dat is het al jaren...dat is zo een suffe ambtenarij waar zoveel bezuinigingen zijn geweest, dat het niet kan functioneren met zoveel aanvragen.

Dat het systeem waardeloos is kunnen die mensen weinig aan doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:42

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze zich als haantjes of barbaren hoeven te gedragen! Mij is altijd geleerd dat als je ergens anders komt je je aanpast en daar schort het bij hun wel aan.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:45

Gillbo schreef:
Ik werk zelf in de zorg met een van de meest intensieve doelgroepen die er op dit moment is dus weet waar ik over praat.Vrijwilligers zijn het gewicht in goud waard
Als mensen die hier zo hard roepen dat ze het zo erg vinden voor de bejaarden allemaal vrijwilligerswerk zouden gaan doen dan houden ook de verpleegkundige meer tijd over.
Normaal zit je bijvoorbeeld met 3 verpleegkundige aan de eettafel( op een grote afdeling) om te helpen. Maak hier 2 verpleegkundige en een vrijwilliger van dan houdt die 3e verpleegkunidge tijd over om iemand in bad te doen.
Het zijn de kleine dingen die het doen, een middagje in de maand draagt al bij
Het is heel makkelijk om allerlei redenen te noemen waarom je iets niet zou doen maar juist die ene reden waarom je het wel zou doen die telt

Even buiten de discussie om, Ik zie voornamelijk, dat waar veel vrijwilligers zijn, de uren van personeel gekort word. Dus als er elke avond 1 a 2 vrijwilligers zijn bij het eten, is de 3e verpleegkundige het haasje, deze kan dus NIET een client in bad gaan doen, maar word wegbezuinigd. Of moet later beginnen, Na de maaltijd pas. Tuurlijk zijn wij ook blij met onze vrijwilligers Ze zijn TOP, Maar hoe meer werk er af komt in minder tijd, resulteert, in volgend jaar minder uren. Dus eigenlijk zijn de vrijwilligers het werk aan het doen.

Wat deze discussie betreft, Ik vind dat we vluchtelingen moeten helpen, echter vind ik niet elk persoon wat op dit moment Nederland binnen komt een vluchteling. Maar je weet niet van te voren wie wel en wie niet, dus haal je ze allemaal binnen. Een middenweg is er niet helaas. Kon je aan iemands neus maar zien, of het echt is of niet.

Het is schrijnend om te zien dat er zoveel geld vrijgemaakt wordt voor het probleem van de vluchteling vanuit de regering, EN daarbij nog al het geld wat door goede doelen wordt ingezameld, En dat dus de ouderen/gehandicapten enz, zo weinig geld toebedeelt krijgen. En het elk jaar met minder personeel moet doen, maar wel het zelfde werk klaar moet zien te krijgen. Maar zo ook in het onderwijs, en bij al het andere in Nederland. Zelfs bij de politie worden al vrijwilligers gevraagd. Ik zeg je straks is iedereen ontslagen, en kunnen ze hun "werk" vrijwillig voortzetten ;-)

Maar ik vind dat we voor ALLE mensen goed moeten zijn, en voor ze zorgen moeten. Of dat nu de ouderen/zwakkeren van ONZE samenleving zijn, of dat het nu vluchtelingen zijn.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:47

Barbet schreef:
Er was al bekend dat alleenstaande vrouwelijke vluchtelingen verkracht worden in AZC's.
Zij worden gezien als h o er, dus uitschot in hun ogen.
Ik denk dat een hoop mannen denken dat (Nederlandse) vrouwen/meisjes die er in hun ogen niet netjes uit zien en zonder begeleiding op straat lopen, dat die h o er zijn.
En ze dus het recht hebben om ze te aan te randen of te verkrachten.

Het kan me eigenlijk niet schelen wat voor reden ze ervoor hebben. Ze vluchten zogenaamd omdat ze in hun eigen land in gevaar zijn en vervolgens gaan ze de mensen hier in gevaar brengen.
Eruit ermee en niet terug komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:57

Ik begrijp best dat er mensen zijn die vluchten voor het geweld. Maar ik snap niet dat ze dan naar Nederland moeten komen. Helaas worden we door een dictatuur uit Brussel verplicht om dit soort mensen op te nemen. Wel vind ik dat mensen die zich misdragen gelijk terug moeten naar land van herkomst. Voor mensen die zich misdragen is hier geen plek

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:12

Tcm62 schreef:
Ersina, Saoudi Arabie is er heel duidelijk over waarom ze het niet doen en niet gaan willen...

Je verwacht dat juist vanuit de Koran, Moslims Moslims helpen, maar niks is minder waar, juist alle net even anders denkende Moslim komt in conflict met elkaar...niet te praten over elke stroming die zijn extremisten/terreur beweging hebben en elkaar bestrijden, tegen elkaar en tegen het Westen...

Het is bjna ons probleem geworden en wij maken nu ruzie met elkaar...maar het eigenlijke probleem zit daar in het Mdden Oosten tussen al die groeperingen die willen omderdrukken middels macht...

Die duidelijkheid is mij niet bekend. Maar indien een land zo rigide reageert, vind ik het tijdelijk verbreken met het contact op zijn plaats. Ieder heeft recht op zijn eigen mening en een land kan ook een wonderlijke gedachte op na houden. Maar alles wat je beslist heeft gevolgen. Dus ik hoop dat er een gesprek komt en men bij blijvende weigering vertelt even duidelijk maakt dat Nederland het daar niet mee eens is en waarom.....Oh ja, Nederland durft heel vaak niet voor zijn mening uit te komen, da's waar. We zijn niet alleen katholieken, moslims, Hindoes en ga zo maar door, maar bovenal mens. Heel jammer dat Nederland geen goede woordvoerder heeft, die hier de nadruk op kan leggen. Ook in ons eigen land wordt wel een mening voorgeschoteld, maar geen goede uitleg wat het nu betekent dat Nederland inmiddels 17.000 vluchtelingen heeft opgenomen. (Hoeveel miljoen inwoners zijn er ook alweer? )Nederland creëert een chaos door veel te langzaam of niet te reageren en weinig verslag uit te brengen, wat inmiddels bereikt is. Want eerlijk gezegd, had ik verwacht dat tijdelijk het aantal werklozen OOK even zou dalen, doordat met man en macht mensen ingezet gaan worden om de stroom te huisvesten, wegwijs te maken, te bevoorraden. Wat gebeurt er, er worden vrijwilligers ingezet en betaalde hulp, die goed gecoördineerd wordt blijft achter. Mensen worden milder, als ze ook de voordelen ervan inzien, als er een offer gebracht moet worden. Maar ja, Nederland laat heel vaak zien dat als er flexibiliteit en daadkracht nodig is, men helemaal niet zo goed kan reageren.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:15

purny schreef:
Ik begrijp best dat er mensen zijn die vluchten voor het geweld. Maar ik snap niet dat ze dan naar Nederland moeten komen. Helaas worden we door een dictatuur uit Brussel verplicht om dit soort mensen op te nemen. Wel vind ik dat mensen die zich misdragen gelijk terug moeten naar land van herkomst. Voor mensen die zich misdragen is hier geen plek

Mensen vluchten overal naar toe, OOK naar Nederland.
Ben het wel met je eens dat direct het kaf van het koren gescheiden moet worden en dat Nederland beslist wie men opneemt. Overigens zijn er ook Nederlanders die zich nu misdragen, doordat er vluchtelingen zijn, wat doen we met hun? ;(

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:19

gohya schreef:
Er is een 18 jarige vrouw verkracht door 3 asielzoekers in Almere. Dit kan niet goed gaan zo.
Ze moeten echt geen asielzoekers mer binnen laten,alleen échte vluchtelingen,die hier willen blijven tot hun land weer veilig is.

Ik las aangerand en niet verkracht. Deze mannen hadden ook al vaker vrouwen lastig gevallen, maar eruit zetten; ho maar. Zulke figuren moet je gelijk eruit donderen; je wordt hier geholpen en dit is je dank; vrouwen/meiden lastig vallen.

Gelukkig had deze dame een vriendin bij zich die in staat was om die gasten van hun af te houden, anders was het waarschijnlijk idd een verkrachting geworden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:26

chanicha schreef:
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze zich als haantjes of barbaren hoeven te gedragen! Mij is altijd geleerd dat als je ergens anders komt je je aanpast en daar schort het bij hun wel aan.

Eens. Er is plek zat in de gevangenis, als je je niet gedraagt kun je daar blijven tukken tot de status van je vergunning duidelijk is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:27

Ersina schreef:
Tcm62 schreef:
Ersina, Saoudi Arabie is er heel duidelijk over waarom ze het niet doen en niet gaan willen...

Je verwacht dat juist vanuit de Koran, Moslims Moslims helpen, maar niks is minder waar, juist alle net even anders denkende Moslim komt in conflict met elkaar...niet te praten over elke stroming die zijn extremisten/terreur beweging hebben en elkaar bestrijden, tegen elkaar en tegen het Westen...

Het is bjna ons probleem geworden en wij maken nu ruzie met elkaar...maar het eigenlijke probleem zit daar in het Mdden Oosten tussen al die groeperingen die willen omderdrukken middels macht...

Die duidelijkheid is mij niet bekend. Maar indien een land zo rigide reageert, vind ik het tijdelijk verbreken met het contact op zijn plaats. Ieder heeft recht op zijn eigen mening en een land kan ook een wonderlijke gedachte op na houden. Maar alles wat je beslist heeft gevolgen. Dus ik hoop dat er een gesprek komt en men bij blijvende weigering vertelt even duidelijk maakt dat Nederland het daar niet mee eens is en waarom.....Oh ja, Nederland durft heel vaak niet voor zijn mening uit te komen, da's waar. We zijn niet alleen katholieken, moslims, Hindoes en ga zo maar door, maar bovenal mens. Heel jammer dat Nederland geen goede woordvoerder heeft, die hier de nadruk op kan leggen. Ook in ons eigen land wordt wel een mening voorgeschoteld, maar geen goede uitleg wat het nu betekent dat Nederland inmiddels 17.000 vluchtelingen heeft opgenomen. (Hoeveel miljoen inwoners zijn er ook alweer? )Nederland creëert een chaos door veel te langzaam of niet te reageren en weinig verslag uit te brengen, wat inmiddels bereikt is. Want eerlijk gezegd, had ik verwacht dat tijdelijk het aantal werklozen OOK even zou dalen, doordat met man en macht mensen ingezet gaan worden om de stroom te huisvesten, wegwijs te maken, te bevoorraden. Wat gebeurt er, er worden vrijwilligers ingezet en betaalde hulp, die goed gecoördineerd wordt blijft achter. Mensen worden milder, als ze ook de voordelen ervan inzien, als er een offer gebracht moet worden. Maar ja, Nederland laat heel vaak zien dat als er flexibiliteit en daadkracht nodig is, men helemaal niet zo goed kan reageren.

Leuk idee; contact verbreken met zo'n land...alleen zoiets werkt alleen als desbetreffende land jou nodig heeft. SA heeft Ned niet nodig; is vele malen rijker dan Nederland. Nederland heeft eerder SA nodig dan andersom, dus zo'n actie zou compleet nutteloos zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:41

xxCYNNxx schreef:
gohya schreef:
Er is een 18 jarige vrouw verkracht door 3 asielzoekers in Almere. Dit kan niet goed gaan zo.
Ze moeten echt geen asielzoekers mer binnen laten,alleen échte vluchtelingen,die hier willen blijven tot hun land weer veilig is.

Ik las aangerand en niet verkracht. Deze mannen hadden ook al vaker vrouwen lastig gevallen, maar eruit zetten; ho maar. Zulke figuren moet je gelijk eruit donderen; je wordt hier geholpen en dit is je dank; vrouwen/meiden lastig vallen.

Gelukkig had deze dame een vriendin bij zich die in staat was om die gasten van hun af te houden, anders was het waarschijnlijk idd een verkrachting geworden.

Ja dat hebben ze weer veranderd.Eerst werd er gezegd Verkrachting. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:07

Jillsil schreef:
Het is al eerder in het topic gezegd maar ze moeten in Syrië zelf gaan ingrijpen en hier niet over blijven praten. Gisteren een stuk gelezen op het AD dat Rusland een bondgenoot wil worden van Syrie. Dat maakt mij bang. Maar de regering hoor je er niet over. Die bedekken het allemaal met de mantel der liefde (uhh leugens)

Mij niet, wat mij veel meer zorgen baart is een land als Frankrijk dat staat te stampvoeten dat Assad als wettelijk gekozen leider weg moet. http://www.nu.nl/buitenland/4133682/fra ... ebben.html
Er is vanuit de EU/VS/NAVO weinig tot geen echte wil om rust in het gebied terug te krijgen (is ook lastig als je als VS zelf IS hebt opgericht en nog steeds eigenlijk financiert). Rusland samen met China en Iran zetten nu in op 2 fronten druk zetten op IS om daarmee de groep weg te krijgen. Die moeten dan uitwijken naar Turkije en Saudi-Arabië (de andere financier van IS).

Imho mogen alle mensen die hier komen en zich tegen elkaar of anderen agressief gedragen meteen het land uit. Dan maar een 1e grove schifting doen op hoe mensen in eerste instantie over komen. Dat mag aan alle kanten fout geacht worden, maar hoe mensen nu reageren is grotendeels hoe het verder ook zal gaan.

Andere kijk op het hele wij moeten deze mensen opvangen idee :

En iets waar ik het mee eens kan zijn. Als bevolking hebben wij eigenlijk geen invloed op wat onze regering doet en beslist, maar wij moeten wel de gevolgen dragen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:08

Ik wil graag even inhaken op dat er veel mannen alleen vanuit Syrie komen en dat de vrouwen niet meekomen. In mijn ogen heel logisch. De tocht naar Europa is gevaarlijk. Er gaan velen dood tijdens de reis. Dat weten deze families ook. Vaak worden de kinderen en vrouwen ergens ondergebracht waar ze kunnen schuilen voor de bomaanslagen en andere afschuwelijke dingen. Ze laten vaak al hun bezittingen achter, hun mooie huis, hun goede baan en hun familie en vrienden. De man maakt de overtocht en ALS ze dat overleven proberen ze naar een veilig land te gaan om zo het gezin veilig naar dat land te laten reizen. De mannen worden in hallen gepropt en eten voedsel wat voor hen onbekend is. Ik sprak een man die vertelde dat hij niet eens wist wat hij in zijn mond stopte! Hij herkende het nederlandse eten niet en miste het eten uit Syrie heel erg.
Hij vertelde dat als gezinnen vanuit Syrie kwamen via de gevaarlijke weg, deze vaak al arm waren en heel wanhopig zijn. Deze families riskeren om hun kind (zoals Aylan) dood te laten gaan.
Deze mensen zoeken ten eerste een veilige plek waar ze kunnen leven. De meeste hebben goede banen gehad en zullen graag weer terug willen, maar ik kan mij ook voorstellen dat wanneer je een goede baan hebt gekregen in Nederland (nadat je een verblijfsvergunning hebt gekregen) en je hier goed thuis voelt niet meer terug wilt gaan. Je hebt hier alles en terug gaan betekent weer opnieuw beginnen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:11

In Zwitserland is enkele weken geleden ook al een vrouw verkracht door een groep vluchtelingen, en er gaan er nog veel meer volgen. Het cultuurverschil is hier te groot, voor hun zijn vrouwen minderwaardig en denken ze dat zij het 'recht' hebben om vrouwen terecht te wijzen als ze schaars gekleed gaan oid. Ik zou zo'n "vluchtelingen" meteen eruit gooien via een enkeltje op een rubberen bootje.
Er gaan nog meer zulke incidenten volgen, wacht maar af, dit is slechts het begin. Gisteren ook al gelezen dat in een kamp in Duitsland een zware vechtpartij is ontstaan tussen verschillende nationaliteiten, als deze mensdn allemaal voor de oorlog zouden vluchten, wat maakt die nationaliteit dan uit? Lijkt me duidelijk wat voor soort "vluchtelingen" dit zijn. Er geraakten ook drie agenten zwaar gewond bij die vechtpartij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:22

Gaan we nu weer gezellig in dit topic verder? :') Wat was er mis met de andere 3? :=