MarliesV schreef:Ik geloof ook dat God genezen kan. Maar alles en iedereen? En dus de hele wereld en mensheid gezond houden ed daar geloof ik niet in.
De genezingen in de Bijbel ben ik wel van overtuigd, die verhalen geloof ik dus inderdaad wel.
Hoe ik God zie?
Jeetje, moeilijk op papier uit te drukken maar zal het proberen.
God is voor mij de Schepper, al zal ik de evolutietheorie nooit helemaal van tafel vegen. Daarvoor ben ik teveel aan het nadenken en zie ik de Bijbel voor een deel als letterlijke waarheid en een deel als figuurlijke waarheid.
God is voor mij de rust, diegene die altijd luistert naar iedereen, die troost en comfort bied maar ook deelt in vreugde, waar je blij bij kan zijn en verdrietig en waar je altijd je verhaal bij kwijt kan.
In moeilijke maar ook hele blije tijden ga ik graag naar bv het graf van mijn oma. Om tegen haar te praten en ook tegen God. Ik denk dat zij bij Hem is namelijk en dat hij ons nog verbind. Door tegen Hem te praten en dat op die plek brengt een gevoel van verbondenheid en rust.
Ik geloof in een leven na de dood. Niet lichamelijk maar wel geestelijk.
Ik vind het mooi om te lezen hoe je het geloof vormgeeft!
Het stukje over genezen blijf ik een lastig punt vinden. Als hij niet alles en iedereen geneest, maar sommige mensen wel, heb je dan niet hard genoeg gebeden, ben je dan niet gelovig genoeg geweest?