IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:39

Er hebben een miljoen mensen op Wilders gestemd....daarom heeft hij een stem(in de oppositie)niet om een andere reden.En je kunt vinden van Wilders wat je vind.Er is democratisch op hem gestemd,niemand was daar toe verplicht.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:43

geerke schreef:
Er hebben een miljoen mensen op Wilders gestemd....daarom heeft hij een stem(in de oppositie)niet om een andere reden.En je kunt vinden van Wilders wat je vind.Er is democratisch op hem gestemd,niemand was daar toe verplicht.

http://frontbencher.nl/peilingen/
En de grootste partij momenteel volgens de peilingen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:45

dat is niet de eerste keer..
alleen met de verkiezingen laten ze het afweten (godzijdank)

overigens is het niet de grootste partij op dit moment..

als er nu verkiezingen zouden zijn (die er niet zijn, geen campagnes etc), dan zou pvv de meeste stemmen krijgen..

men vergeet alleen dat de pvv'ers de weg naar de stembus meestal al te ver lopen vinden, omdat ze liever achter hun pc blijven zwartkijken. hierdoor halen ze het bij een verkiezing tot op heden niet.
daarnaast is er gelukkig een groot deel dat op het laatste moment besluit toch geen schaap te zijn die achter een roeptoeter aanloopt en een stel eigen hersenen kweekt en daarmee besluit op wie ze willen stemmen uiteindelijk. En hopelijk blijft dat ook zo in de toekomst.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:54

oja...want alle PVV'ers zitten de hele dag op de bank,werkeloos te zijn en bier te drinken,zijn laag opgeleid en populistisch.Zoiets?
En ze hebben geen hersens....je klinkt net zo stigmatiserend als je Wilders het verwijt :+

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:38

elenaMM77 schreef:
dat is niet de eerste keer..
alleen met de verkiezingen laten ze het afweten (godzijdank)

overigens is het niet de grootste partij op dit moment..

als er nu verkiezingen zouden zijn (die er niet zijn, geen campagnes etc), dan zou pvv de meeste stemmen krijgen..

men vergeet alleen dat de pvv'ers de weg naar de stembus meestal al te ver lopen vinden, omdat ze liever achter hun pc blijven zwartkijken. hierdoor halen ze het bij een verkiezing tot op heden niet.
daarnaast is er gelukkig een groot deel dat op het laatste moment besluit toch geen schaap te zijn die achter een roeptoeter aanloopt en een stel eigen hersenen kweekt en daarmee besluit op wie ze willen stemmen uiteindelijk. En hopelijk blijft dat ook zo in de toekomst.

Hoe bedoel je bevooroordeeld..
Er zijn nog wel veel meer punten die bepalen op wie iemand stemt. Er zijn miljoenen mensen due het eens zijn met wat wilders brengt. Maar er zijn nog zoveel meer belangrijke punten om voor te stemmen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:39

Peilingen zeggen zo weinig, niets zo wispelturig als de mens :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:57

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:12

Fijn! Hoop dat er veel smokkelaars worden gepakt

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:17

Ariannee schreef:
En zo dom is Nederland. Duitsland sluit de grenzen, en Nederland houd ze gewoon open. Waar denk je dat ze nu naar toe komen -O-

Is de gedachte dat ze dan over Duitsland heen springen? Voor vluchtelingen in Nederland komen zullen ze eerst een paar andere grenzen moeten passeren, bijv die van Duitsland.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:20

henshem schreef:
Ariannee schreef:
En zo dom is Nederland. Duitsland sluit de grenzen, en Nederland houd ze gewoon open. Waar denk je dat ze nu naar toe komen -O-

Is de gedachte dat ze dan over Duitsland heen springen? Voor vluchtelingen in Nederland komen zullen ze eerst een paar andere grenzen moeten passeren, bijv die van Duitsland.

Smokkel zal toch wel gebeuren, maar ook België heeft dacht ik de grenzen al dicht, dan is toegang tot NL lastig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:34

Elena, ik ken veel opgeleide pvv stemmers...sommigen zelf behoorlijk goed opgeleid...en zoals bij vele stemmers zijn vaak maar een paar dingen die hun aanspreken..

Pvv houd ons scherp...gelukkig..

Overigens was er laatste een uitspraak tijdens een koffietafel op tv dat wij het rijkste land van de wereld zijn.

Dan vraag ik mij af waarom er geen geld voor defensie meer is...heb familie daar en wat ik laatst weer hoorde , dat is armoe troef.., geen geld voor de thuiszorg, de zorg uitgekleed, kinderopvang uitgekleed, de ouderenzorg uitgekleed, subsidie op onderwijs uitgekleed...

Eigenlijk is er nergens meer geld voor, maar wel miljarden voor Griekenland...waar alle grote bedrijven leegstaan, al jaren, waar gaat het geld eigenlijk naar toe? Of miljarden voor ontwikkelingshulp, miljarden nu voor vluchtelingenhulp....miljardenpotje voor bijzondere ziketekostenverzekeing oostblokkers, miljardenpotje voor zorgkosten onverzekerden oostblokkers en zo gaan we maar door.

Wij zijn inderdaad erg rijk, maar het zijn wel de doorsnee mensen die deze gulheid moeten betalen..

Heb je mensen in de genoemde doelgroepen binnen je leefgebiedje, dan ga je anders denken...en dan krijg je weerstand...zeker als blijkt dat er nu ook weer plannen voor veel extra banen speciaal voor de vluchtelingen worden gecreëerd...

Ach ja, ik ben al 8 jaar werkloos en kan het wel vergeten...misschien moet ik het maar als een luxe zien, overigens nooit een uitkering gekregen..mijn kontrakten waren steeds net te kort en net te lang tussen nieuw kontrakt..ook een luxeregeltje van een rijk land...

Ik voorzie een hoop sociale onrust aankomen en zeker in de grote steden en helaas denk ik dat er veel PVV stemmers bij komen, niet omdat ze PVV mindend zijn maar omdat ze een stem willen hebben...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:42

Werd ook echt teveel geld uitgegeven hoor in de ouderenzorg, je kon voorheen al in een verzorgingshuis komen puur omdat je oud was. Wij hebben er ook mensen zitten die er in zijn gekomen terwijl ze nog zelfstandig zijn en mentaal ze ook nog allemaal op een rijtje hebben.
Thuiszorg schoonmaakhulp, terwijl er bv gezonde volwassenen in huis woonden die anders ook gewoon even konden schoonmaken (maar ja, als je gratis een poetshulp kan krijgen... Wie wil dat niet!). Dus t was ook te gek := tientallen jaren geleden werd al gewaarschuwd dat als ze zo door gingen gaan, ze ten onder gingen aan hun eigen succes.
Mocht ook wel veranderen, soms moet het ook gewoon even erger worden (en dus helaas voor de mensen die tussen wal en schip vallen) voordat het kan verbeteren. Nu zie je dat er alweer wat meer geld vrij komt voor de zorg :)
Kinderopvangtoeslag gaat ook alweer omhoog in 2016.

(Overigens vind ik wel dat er gewoon teveel losse regelingen zijn: toeslag voor dit, korting op dat. T is een hoop administratie en dat is ook zonde van het geld. En de zorg is ook de andere kant opgeslagen; van niet efficiënt en maar geld uitgeven naar hand op de knip en zorgmijders. Moet wel goed toegankelijk blijven: onderwijs en zorg zijn zo belangrijk om de samenleving gezond te laten ontwikkelen. Moet ook echt veranderen dit)
Ik snap heel goed dat mensen boos zijn, dat er wel geld is voor in hun ogen niet relevante zaken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:53

Nederland het rijkste land.. daar geloof ik niks van. Misschien als je het berekent over hoeveel geld de inwoners gemiddeld hebben.. Maar Nederland zelf heeft een enórme staatsschuld en die loopt alleen maar op.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:54

Snollygoster schreef:
Dit had mijn vader allang voorspeld dat tussen die "vluchtelingen" ook IS strijders zouden zitten. Ze zouden inderdaad beter alles gewoon sluiten en het probleem in eigen land aanpakken.

Hekken om het land? Hoe wil je in godsnaam de "grenzen sluiten?"

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:57

8nnemiek schreef:
Nederland het rijkste land.. daar geloof ik niks van. Misschien als je het berekent over hoeveel geld de inwoners gemiddeld hebben.. Maar Nederland zelf heeft een enórme staatsschuld en die loopt alleen maar op.

ze kijken dan toch ook naar het bruto binnenlands product?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:06

TCM..
schapen heb je in alle lagen van de bevolking,
wel is het gemiddelde opleidingsniveau onder de PVV stemmers veel lager dan bij de andere partijen (samen met groen links).

PVV houdt mij totaal niet scherp.. PVV en met name sir roeptoeter houden mij chronisch misselijk.

---

Hoe bedoel je trouwens 8 jaar werkeloos, maar de perioden van contract tot contract? dan werk je dus wel, maar korte perioden werkeloos?

Sociale onrust is er altijd wanneer er ergens in de wereld de pleuris uitbreid en er elders mensen moeten worden opgevangen.. Dat is niets nieuws.. dat doen 'we' bij iedere instroom van vluchtelingen..

in de jaren 80 riep de heer janmaat al dat nederland vol was.. maar die was er een stukje eerlijker in.. die zei gewoon 'eigen volk eerst'.. dat is not done meer, dus wordt er nu een sugarcoating bedacht en angst gezaaid, om het eigen volk eerst te stellen en te zorgen dat er geen vreemdeling meer binnen komt..

ik heb genoeg mensen binnen mijn 'leefgebiedje' die het matig tot slecht hebben, alleen zodra men zich in zelfmedelijden gaat wentelen of ongenuanceerd een blame game gaat spelen, dan ben ik er snel klaar mee en dat zeg ik dan ook.

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:07

Grenzen dicht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:10

Ik ben het eens met vuur. Ik heb zelf in de zorg gewerkt en hoefde bij bepaalde mensen alleen maar steunkousen te doen. De rest kon ze zelf. En die woonde in een zorgcentrum. Thuiszorg kon het makkelijk doen. Maar gaan we niet een klein beetje off topic?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:10

Dat roep ik al van het begin af aan en had onderstaande plaatje ook al eerder hier gepost. Dat men niet dom moet doen en alleen maar ze met open armen moet gaan ontvangen.

Ik zeg oprotten en grenzen dicht.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-09-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:11

Yoshiko schreef:
Grenzen dicht.

Werkt in de VS ook geweldig :j al gooi je een hek erom, mensen die willen komen; komen wel.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:11

Waarom zou een IS strijder via een bootje een helse tocht doorstaan om Europa binnen proberen te komen om over 5 maand iemand te vermoorden als ze ook gewoon met het vliegtuig of de auto kunnen gaan...? Zo denk ik er persoonlijk over :7

We zouden beter moeten zoeken naar hoe we een deel van Sirië zo veilig kunnen maken dat de mensen daar durven te blijven of zelfs weer prettig terug kunnen naar hun eigen land. Er zitten wat rotte appels bij maar het grootste deel van wat er in Ter apel rond loopt ziet er niet erg happy uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:13

Omdat dat minder opvalt? Tenslotte staat het niet op z'n voorhoofd geschreven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:14

De IS zal het eerder schandalig vinden dat de mensen vluchten ipv vechten voor Allah (want allerliefste ronselen ze natuurlijk mensen ter plekke om nog meer macht te krijgen) , al geldt dat voor Syrië ook; daar is het ook not done om zomaar het land te ontvluchten: dienstplicht ontlopen is ook foei.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:17

purny schreef:
Omdat dat minder opvalt? Tenslotte staat het niet op z'n voorhoofd geschreven

Nou en precies daarom kan die gene toch gewoon met het vliegtuig of de auto hierheen? waarom zouden ze dan eerst zo'n toch willen doorstaan? (niet als aanval, maar ik geloof het gewoon niet :( )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:18

Ze hoeven niet eens hierheen te komen, ze zitten er heus al wel :=

Wij hebben volgens mij ook meer te vrezen van incidentele aanslagen van binnen uit (dus de mensen die hier altijd al gewoon hebben bv) dan dat het groots aangepakt gaat worden. Enkele keer wordt een cel even wakker en doet 1 persoon wat en slapen ze weer. (En wij weten ook niet wat er door de veiligheidsdiensten al wordt verijdeld of in de gaten wordt gehouden).
Of t komt juist uit een onverwachte hoek zoals Breivik.