Brainless schreef:Ik ken genoeg i(c)t-ers die wel afgerekend worden op hun werk.
Ook mijn man moet binnen een bepaalde tijd opdrachten af hebben en werkt daardoor veel extra ('s avonds thuis) om het werk af te hebben.
Ok, consultants dan
Overigens - het afrekenen op deadlines is niet hetzelfde als echt verantwoordelijkheid hebben of dragen. Want het afrekenen gebeurt vooral op simpele dingen (deadlines) maar niet op echte kwaliteit (zoals het zien van fundamentele problemen diep in de opzet.) Met als gevolg dat er toch met grote regelmaat hele dure projecten worden opgeleverd die welliswaar aan de vinkjes voldoen maar niet werken zonder dat er werkelijk iemand verantwoordelijk is voor het functioneren van het geheel.
Wat betreft de slechte tijden: toont misschien vooral aan hoe makkelijk zelfs dat soort beroepen steeds onprettiger worden. Zonder dat het nodig of zelfs maar functioneel is: het wordt er niet beter van, eigenlijk voor niemand. Volgens mij is de oplossing niet mensen nog meer betalen en tegelijkertijd nog meer klem te zetten, maar door het juist allemaal een beetje rustiger en gematigder te maken.
(Maar ook met rottijden en geplande ontslagrondes is het niet genoeg om het verschil in betaling te verklaren.)