Jennyj01 schreef:Er zullen allemaal fantastische verklaringen zijn voor het gedrag maar sommige mensen (en dieren) worden nou eenmaal met een naar karakter geboren.
En sommige mensen worden kortzichtig geboren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nine1987 schreef:Ik heb al een gruwelijk hekel aan kinderen.. Wordt er niet beter op zo..
Walgelijk..
jessdaniels schreef:Zo.. ik zie hier een paar mensen voorbij komen waarvan ik heeeel erg hoop dat ze zich niet gaan voortplanten
Op facebook zag ik ook al een aantal maffe tokkies roepen dat ze het kind wel wilden verdrinken, zelfs eentje die riep dat ze haar rotweiler er wel op los wilde laten. Nee dat laat lekker zien dat je psychisch in orde bent..
xDenies schreef:Lente schreef:Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met jeugdzorg overigens.
Gelukkig maar, dat scheelt een hoop nare ervaringen.
Maar helaas zijn er niet veel die deze ervaring met je kunnen delen.
Lente schreef:purny schreef:Voor als ik weet leven we in Nederland en hoef je je eten niet te doden.
Wederom; dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat als een kind dat gedrag vertoont het niet meteen een psychopaat is maar dat het waarschijnlijk gaat om aangeleerd gedrag (of een gebrek daaraan).
Inoterry schreef:Wat me, naast dit hele verhaal, ook schokt is dat er meteen een hoop aannames gemaakt worden die nergens worden bevestigd en dat dat ook word gelooft. Waar staat er dat ze uit een andere cultuur komen? En hoe kan iemand nu weten dat de moeder van het jongetje met iemand anders in bed lag? En wat doet dit er eigenlijk toe?
Het is gewoon vreselijk wat er gebeurt is en voor diegene die meteen denken dat alle 5 jarige kinderen al weten dat het doden van dieren iets is wat slecht is, raad ik het boek 'schreeuw om hulp' geschreven door Gitta Sereny aan. Dat gaat over een meisje van 11 jaar die 2 peuters heeft vermoord.
mairead schreef:Ik las toevallig net een kranten artikel (AD) waarin de moeder van het meisje (dus de eigenaren van de puppy) reageerde. Ze had het hondje van haar vakantiegeld gekocht en wil toch proberen een schadevergoeding te eisen van de familie van het jongetje, die eigenlijk geen schadevergoeding kunnen betalen en niet WA verzekerd zijn.
Van dat geld wil de moeder van het meisje dan blijkbaar zsm een nieuwe puppy kopen.
Kwam uit het artikel eigenlijk een beetje over alsof ze anders geen geld zou hebben voor de aanschaf van een nieuwe hond. En dat ze voor de verdronken puppy al aardig in de buidel had moeten tasten. Dan vraag ik me af hoe ze dan had willen betalen voor evt dierenarts-rekeningen? Bovendien leek het in het artikel alsof ze de verdronken pup wel erg makkelijk dacht te vervangen...
Maargoed; misschien ligt dat wel aan de manier waarop het artikel geschreven is.
En natuurlijk blijft het gewoon compleet gestoord gedrag wat zo'n jongetje van 5 vertoont! Ik hoop dat daar sowieso iets aan gedaan zal worden.
Lente schreef:Laten we de jeugdzorgdiscussie eventueel in een ander topic voortzetten en hier on topic blijven
Zonder toezicht buiten spelen op die leeftijd is denk ik compleet afhankelijk van locatie en kind. Ik woonde tot voor kort in een flat met de speeltuin op de hoek. Mijn zoontje speelde vanaf zijn vijfde echt wel zelf buiten. Ik speelde vroeger ook altijd buiten op die leeftijd en daar zat mijn moeder ook niet steeds bovenop.
Maar ik was een kind die dat aankon en mijn zoontje was dat óók. En daar zit hem het probleem in.
Ailill; ja (vrijwel) elke (serie)moordenaar is begonnen met het doden van dieren. Maar omdat alle mensen een zoogdier zijn zijn ook niet alle zoogdieren mensen he?