5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:05

Jennyj01 schreef:
Er zullen allemaal fantastische verklaringen zijn voor het gedrag maar sommige mensen (en dieren) worden nou eenmaal met een naar karakter geboren.

En sommige mensen worden kortzichtig geboren :roll:

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:07

Bedoel je jezelf misschien mee. Ik plaats deze opmerking gewoon serieus in deze discussie. Maar jij vind het nodig om gelijk op de man te spelen.

Mungbean

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:13

Ik vind het inderdaad een erg nare en veroordelende opmerking als je in je hoofd hebt dat het om een kleuter gaat die duidelijk geen enkele vorm van ouderlijke begeleiding had.
Misschien komt hij geschreven harder over dan je bedoeld had.

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat hele jonge kinderen opzettelijk dieren kwaad deden. In al deze gevallen was het een schreeuw om gezien te worden door de ouders. Ja, deze kinderen kwamen later inderdaad niet best terecht, maar dat had waarschijnlijk niet gehoeven als ze af en toe gehoord werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:15

Ik kan me alleen maar bij Sizzle aansluiten.
Een groot deel van de vorming van een karakter is terug te leiden naar opvoeding. Tenzij er sprake is van een stoornis kan je in mijn ogen niet spreken van aangeboren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:20

@ size Jij weet helemaal niet of het kind geen begeleiding heeft gehad. Je doet aannames.

En inderdaad lente sommige kinderen kunnen met een stoornis worden geboren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:30

Ga ga uit van de geheven informatie dat er geen ouders of andere begeleiding in de buurt was en dat de ouders ongeinterreseerd reageerden. Niets aanames.
of het waar is kan ik niet over oordelen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:49

Er waren alleen 2 kinderen van 6 en 5 aanwezig. Hoe kan iemand dan weten wat er precies is gebeurd? 2 kinderen die in paniek zijn en in paniek door volwassenen worden ondervraagd.

En dan al die roddels van mensen die wel even weten wat er precies aan de hand is. Bah.

heel triest voor alle betrokkenen en het hondje.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:52

Ik heb al een gruwelijk hekel aan kinderen.. Wordt er niet beter op zo..

Walgelijk..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:55

Ik denk zomaar dat dit geen doorsnee Nederlands gezin was. Hier zal zeker al wat mis zijn gegaan want een normaal opgevoede 5 jarige doet zoiets gewoon niet.
Hier moet Jeugdzorg eens een keer goed ingrijpen want zulke kinderen kunnen zich later wel ontwikkelen tot volwassenen die geen grenzen kennen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:00

nine1987 schreef:

Walgelijk..

Dat was mijn gedachte.
Vind het ronduit ziek.
Een jochie van 5 is idd niet helemaal alles te verwijten, het bleek sowieso om een probleemgezin te gaan.
Maar goed ik kan me niet herinneren dat er vroeger kinderen waren die tot zoiets in staat waren.
Mensen worden steeds zieker in hun hoofd en het begint al steeds jonger.
Maar zo'n joch is pas 5 jaar wat gaat die nog meer aanrichten??

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:01

jessdaniels schreef:
Zo.. ik zie hier een paar mensen voorbij komen waarvan ik heeeel erg hoop dat ze zich niet gaan voortplanten :wow:

Op facebook zag ik ook al een aantal maffe tokkies roepen dat ze het kind wel wilden verdrinken, zelfs eentje die riep dat ze haar rotweiler er wel op los wilde laten. Nee dat laat lekker zien dat je psychisch in orde bent.. :roll:

+:)+

Hier gaan inderdaad ook een paar mensen los op een manier dat je denkt: ben blij dat jij niet naast me woont......

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:04

Ik las toevallig net een kranten artikel (AD) waarin de moeder van het meisje (dus de eigenaren van de puppy) reageerde. Ze had het hondje van haar vakantiegeld gekocht en wil toch proberen een schadevergoeding te eisen van de familie van het jongetje, die eigenlijk geen schadevergoeding kunnen betalen en niet WA verzekerd zijn.
Van dat geld wil de moeder van het meisje dan blijkbaar zsm een nieuwe puppy kopen.

Kwam uit het artikel eigenlijk een beetje over alsof ze anders geen geld zou hebben voor de aanschaf van een nieuwe hond. En dat ze voor de verdronken puppy al aardig in de buidel had moeten tasten. Dan vraag ik me af hoe ze dan had willen betalen voor evt dierenarts-rekeningen? Bovendien leek het in het artikel alsof ze de verdronken pup wel erg makkelijk dacht te vervangen...

Maargoed; misschien ligt dat wel aan de manier waarop het artikel geschreven is.
En natuurlijk blijft het gewoon compleet gestoord gedrag wat zo'n jongetje van 5 vertoont! Ik hoop dat daar sowieso iets aan gedaan zal worden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:10

Ik vraag mij af wat een jongetje en een meisje van 5 en 6 zonder ouderlijk toezicht buiten doen!
Daarbij hebben ze een jong dier bij zich wat m.i. niet zonder ouderlijk toezicht naar buiten mag met zulke jonge kids.
Waarschijnlijk ontbreekt bij beide kido's een zwemdiploma en zijn ze bij een fontijn die diep genoeg is om in te verdrinken!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:13

xDenies schreef:
Lente schreef:
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met jeugdzorg overigens.

Gelukkig maar, dat scheelt een hoop nare ervaringen.
Maar helaas zijn er niet veel die deze ervaring met je kunnen delen.

Inderdaad, ik zal me niet snel negatief uitlaten betreffende een instantie. Hier maak ik graag een uitzondering, bureau jeugdzorg heeft een veel te sterke positie binnen de maatschappij en het recht en misbruikt die vrijwel altijd met verstrekkende gevolgen. Vervolgens wijzen ze naar een ander.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:15

Ik las het ook en kon het niet geloven.. Wat erg.. Dat is inderdaad ziek gedrag en valt niet goed te praten. Ik vind het zo erg voor de mensen die hun hondje zijn verloren en het arme dier zelf natuurlijk. Waarom moeten die gestoorde lui het altijd (eerst) op dieren gemund hebben. Arm onschuldig hondje... Bah walgelijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:16

Lente schreef:
purny schreef:
Voor als ik weet leven we in Nederland en hoef je je eten niet te doden.

Wederom; dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat als een kind dat gedrag vertoont het niet meteen een psychopaat is maar dat het waarschijnlijk gaat om aangeleerd gedrag (of een gebrek daaraan).

Draai het plaatje eens om; nagenoeg iedere - of eigenlijk iedere - moordenaar is begonnen met het martelen en vermoorden van dieren.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:18

Als ik dat jongentje was geweest had ik zooooo lang huisarrest gehad. Tegen de tijd dat ik weer "los" op straat zou zijn gelaten kon ik direct door naar het bejaardenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:19

Laten we de jeugdzorgdiscussie eventueel in een ander topic voortzetten en hier on topic blijven :)

Zonder toezicht buiten spelen op die leeftijd is denk ik compleet afhankelijk van locatie en kind. Ik woonde tot voor kort in een flat met de speeltuin op de hoek. Mijn zoontje speelde vanaf zijn vijfde echt wel zelf buiten. Ik speelde vroeger ook altijd buiten op die leeftijd en daar zat mijn moeder ook niet steeds bovenop.

Maar ik was een kind die dat aankon en mijn zoontje was dat óók. En daar zit hem het probleem in.

Ailill; ja (vrijwel) elke (serie)moordenaar is begonnen met het doden van dieren. Maar omdat alle mensen een zoogdier zijn zijn ook niet alle zoogdieren mensen he?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:19

Inoterry schreef:
Wat me, naast dit hele verhaal, ook schokt is dat er meteen een hoop aannames gemaakt worden die nergens worden bevestigd en dat dat ook word gelooft. Waar staat er dat ze uit een andere cultuur komen? En hoe kan iemand nu weten dat de moeder van het jongetje met iemand anders in bed lag? En wat doet dit er eigenlijk toe?
Het is gewoon vreselijk wat er gebeurt is en voor diegene die meteen denken dat alle 5 jarige kinderen al weten dat het doden van dieren iets is wat slecht is, raad ik het boek 'schreeuw om hulp' geschreven door Gitta Sereny aan. Dat gaat over een meisje van 11 jaar die 2 peuters heeft vermoord.

Dit heb ik gelezeb uit eigen bronnen van de moeder. Staat openbaar op haar fb profiel en ook hoe het met de politie staat en hoe haar kind van de kaart is.
Dus de in jouw ogen aannames, zijn door moeder zelf getypt.

;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:23

mairead schreef:
Ik las toevallig net een kranten artikel (AD) waarin de moeder van het meisje (dus de eigenaren van de puppy) reageerde. Ze had het hondje van haar vakantiegeld gekocht en wil toch proberen een schadevergoeding te eisen van de familie van het jongetje, die eigenlijk geen schadevergoeding kunnen betalen en niet WA verzekerd zijn.
Van dat geld wil de moeder van het meisje dan blijkbaar zsm een nieuwe puppy kopen.

Kwam uit het artikel eigenlijk een beetje over alsof ze anders geen geld zou hebben voor de aanschaf van een nieuwe hond. En dat ze voor de verdronken puppy al aardig in de buidel had moeten tasten. Dan vraag ik me af hoe ze dan had willen betalen voor evt dierenarts-rekeningen? Bovendien leek het in het artikel alsof ze de verdronken pup wel erg makkelijk dacht te vervangen...

Maargoed; misschien ligt dat wel aan de manier waarop het artikel geschreven is.
En natuurlijk blijft het gewoon compleet gestoord gedrag wat zo'n jongetje van 5 vertoont! Ik hoop dat daar sowieso iets aan gedaan zal worden.

Gok dat laatste.. op de facebook van moeder zet ze namelijk hele andere dingen betreffende het geld wat eventueel haar kant op komt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:25

nine1987 schreef:

Walgelijk..

haha, precies mijn gedachte :) :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:27

Lente schreef:
Laten we de jeugdzorgdiscussie eventueel in een ander topic voortzetten en hier on topic blijven :)

Zonder toezicht buiten spelen op die leeftijd is denk ik compleet afhankelijk van locatie en kind. Ik woonde tot voor kort in een flat met de speeltuin op de hoek. Mijn zoontje speelde vanaf zijn vijfde echt wel zelf buiten. Ik speelde vroeger ook altijd buiten op die leeftijd en daar zat mijn moeder ook niet steeds bovenop.

Maar ik was een kind die dat aankon en mijn zoontje was dat óók. En daar zit hem het probleem in.

Ailill; ja (vrijwel) elke (serie)moordenaar is begonnen met het doden van dieren. Maar omdat alle mensen een zoogdier zijn zijn ook niet alle zoogdieren mensen he?

In mijn optiek is jeugdzorg hier wel degelijk on topic vandaar dat ik ook die reactie heb geplaatst. Mijn andere was een reactie op jouw uitspraak dat het nog helemaal niet zeker is of hier sprake is van een psychopaat in wording, waar ik het mee eens ben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:29

Als dit jongetje [en moeder] idd. onder toezicht van Jeugdzorg staat,dan heeft Jeugdzorg [weer] gefaald!
Mijn zoon van toen 2 jaar oud,was sadistisch tegen dieren.Hij deed elk dier pijn.Hij gooide een hamster in de lucht om te kijken of die kon vliegen,stak onze kat in brand,althans probeerde hij.Deed onze hond pijn,stak in zijn ogen,trok aan de oren enz,enz.Zeer duidelijk dat hij 'gestoord' was.Was trouwens ook bezeten van vuur,stak ons huis in brand.
Ik zag al snel in dat dit niet normaal was en heb zelf aangeklopt bij de H.A. door gestuurd naar de kinderarts en van daaruit naar de kinder psyhiatrie.Het bleek dat hij een gevaar was voor anderen,maar ook voor zichzelf.
Hij is een jaar lang behandeld,en het is gelukkig goed gekomen.En hij was pas 2 jaar!

Ik vind dus dat Jeugdzorg,maar ook de ouder[s] hebben gefaald! en dat die schuldig zijn en niet dat jongetje.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:32

Ik heb een dubbel gevoel bij alles altijd maar op de ouders af te schuiven... Ouders hebben niet altijd zoveel invloed op kinderen. Een 'rotjong' hoeft niet perse asociale of ongeinteresseerde ouders te hebben. Integendeel zelfs... Het is voor alle partijen verschrikkelijk dat zoiets gebeurd is, maar het mag absoluut niet goedgepraat worden...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:33

Gohya dapper dat je dit hier durft te plaatsen. Zoals ik al eerder melde zijn er kinderen die met nare trekjes worden geboren.