Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:43

Maar als je dan ook verhalen leest dat ze het niet eens zijn met wat ze krijgen. Daar kan ik dan echt boos om worden. Dan denk ik echt daar is het gat van de deur

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:45

Ragdollcat schreef:
Ik vind het vooral kwalijknemend dat de politie/ regering hier niets doet, ze vallen de mensen lastig en vervuilen er de hele boel. En ze brengen de mensen ook in gevaar.

Hup weg ermee, oppakken en terug naar waar ze vandaan komen.

Laat ze daar maar eens wat aan gaan doen aan de problemen daar en dan vooral niet gaan doneren maar ga het ze leren hoe ze het er zelf kunnen gaan rooien met de mogelijkheden en de onmogelijkheden en vooral de corrupte regeringen daar hard aan pakken............

Dat is al heel lang zo en het wordt alleen maar erger.

Hoog tijd om er wat aan te gaan doen en vooral ook zoveel mogelijk voorkomen dat er raak gefokt gaan worden........

Maar ja ik heb hier makkelijk praten.

Je hebt zeker weten makkelijk praten. Te makkelijk.

Niet doneren, het maar zelf moeten rooien in een land dat een extreem corrupte regering heeft... +:)+ Sounds like a plan.

De gewone burger heeft niks tegen de regering in te brengen. Laat staan hard aanpakken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:54

Dan wordt het tijd dat de hele wereld samenwerkt om die corrupte regeringen aan te gaan pakken...........zoiets.

Ik blijf erbij, lost het er plekke op (daar is ook veel meer ruimte), want dit ellende in Europa kan gewoon niet, ze zijn met te veel en veroorzaken te veel ellende en dat moet niet zo langer doorgaan.

Ik heb er geen medelijden mee, want ze veroorzaken teveel ellende en maken alles kapot en vallen de mensen lastig en vernielen alles en dat mag gewoon niet. Ze maken de onschuldige mensen kapot, dus dat zijn geen lieverdjes en er zitten er zat bij die mensen hadden vermoord en of erge dingen hebben gedaan.

Stel je eens voor: als het apen waren geweest, werden ze toch ook gevangen en opgesloten!! Nou zo gedragen ze zich wel, staan op de auto's en doen agressief tegen de mensen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:12

Natuurlijk moeten problemen daar opgelost worden, iedereen naar Europa halen is geen houdbare oplossing. Vergeet niet dat de schaarste en corruptie van nu in bepaalde delen van de wereld voor een groot deel historisch door westerlingen veroorzaakt is, iets dat tegenwoordig nog steeds impact heeft.

Op sommige plekken heb je geen keuze. Als je met de taliban meevecht, word je vermoord door het leger. Als je bij het leger vecht, word je vermoord door de taliban. Als je neutraal blijft, word je door allebei vermoord... en dan?

In Calais zijn die tentenkampen net sloppenwijken, het is er koud en nat en bepaald geen luxe. Kennelijk is dat nog altijd beter dan naar huis gaan.

Veel vluchtelingen willen graag werken. Degenen die asiel aanvragen, moeten aan bepaalde criteria voldoen en krijgen dan een verblijfsvergunning. Voldoen ze niet, worden ze weer uitgezet. Mensen die echt illegaal zijn, zullen zwart moeten werken. Vrees niet voor de uitkeringen, die kunnen ze onmogelijk aanvragen.

Overigens is het geweld in Calais vaker tegen vluchtelingen gericht dan van hen afkomstig.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:45

Juist, dan moeten de westerlingen het weer op gaan lossen ter plekke wat ze in het verleden kapot/ verpest hadden/ gemaakt, van wat nu de situatie is.

Daarom is het misschien een goed om de hele wereld samen te gaan werken (samen sta je sterker en machtiger, maar dan wel op een goede manier) om er de problemen op te gaan lossen en niks meer te gaan pikken en de Taliban + IS helemaal uit te gaan roeien en flink onder de duim te houden wanneer ze weer de fout in gaan............De onschuldige mensen te gaan beschermen ipv aan hun lot over te laten en te laten vermoorden door die gekken van een IS en Taliban.

En leer de mensen hoe ze zichzelf kunnen rooien zoals een winkel te gaan beginnen (kapper, groente, fruit, water, kleding, voedselbank en noem maar op) en iemand in dienst te gaan nemen enzovoorts............opbouwen naar een heel mooi en vredig Afrika waar het er prettig leven is maar wel met respect voor dier en natuur, flora en fauna incl. de mensen. Het is er erg groot en ruimte zat en het is er prachtig......

Maar ja makkelijk praten en dromen he.............

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:00

Appelmoes_11 schreef:
Natuurlijk moeten problemen daar opgelost worden, iedereen naar Europa halen is geen houdbare oplossing. Vergeet niet dat de schaarste en corruptie van nu in bepaalde delen van de wereld voor een groot deel historisch door westerlingen veroorzaakt is, iets dat tegenwoordig nog steeds impact heeft.

Op sommige plekken heb je geen keuze. Als je met de taliban meevecht, word je vermoord door het leger. Als je bij het leger vecht, word je vermoord door de taliban. Als je neutraal blijft, word je door allebei vermoord... en dan?

In Calais zijn die tentenkampen net sloppenwijken, het is er koud en nat en bepaald geen luxe. Kennelijk is dat nog altijd beter dan naar huis gaan.

Veel vluchtelingen willen graag werken. Degenen die asiel aanvragen, moeten aan bepaalde criteria voldoen en krijgen dan een verblijfsvergunning. Voldoen ze niet, worden ze weer uitgezet. Mensen die echt illegaal zijn, zullen zwart moeten werken. Vrees niet voor de uitkeringen, die kunnen ze onmogelijk aanvragen.

Overigens is het geweld in Calais vaker tegen vluchtelingen gericht dan van hen afkomstig.
dikke kwats.. Vrijwel alles...... Voor de komst van de westerlingen waren het vechtende stammen.. Westerling trekt een streepje en bepaald wat welk land is en ze vechten nog steeds.. De ene stam tegen de andere..

Deze mensen komen veelal uit Afrika...een enkeling uit het midden oosten en daar achter. Ze kunnen niet naar huis, want er is goud geld betaald om ze daar te krijgen. Terug gaan is gezichtsverlies.. Er lopen ook criminelen rond wiens enige reden om de plas over te steken het ontlopen van de doodstraf is geweest. Sommigen lopen in merkkleding en met iPhones en samsungs rond. En van diegenen die het geluk is hier te mogen blijven en werk te krijgen wil het gross van maar al te graag naar huis.. Maar ja.. Dat gezichtsverlies..

En dat laatste.. Serieus... Ga er eens kijken.. Rijdt er eens rond en oordeel en nogmaals wie wat, maar vooral waarom.

Mensen moeten eens af van het idee dat deze mensen alleen maar heel erg zielig zijn en hulp nodig hebben. Hulp prima, maar niet in Europa.. Het probleem bevindt zich in Afrika en in de hoofden van de mensen die daar wonen en die verteld worden dat in Europa alles en iedereen rijk is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:10

Volgens t nieuws verwacht GB binnen enkele dagen de situatie onder controle te hebben. Ze worden echter enkele weggejaagd, dus ben benieuwd waar die 9000 man naar toe gaat uitwaaien.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:14

Ik vind het een akelig probleem.....mensen vluchten voor armoede en de rijke landen willen ze niet helpen, dat is toch niet te begrijpen voor die mensen???

En uberhaupt toch niet te bevatten dat de rijke landen in het westen, middenoosten, azie en amerika de landen die in het slob zitten niet overeind kunnen trekken? Dat die situatie gewoon zo blijft? En dat alles onder het mom van politiek en economie?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:19

Sammie schreef:
Knakker ik denk dat je wat door elkaar haalt. Ik ken dat verhaal maar dan wel iets anders. Heb je een bron van de jouwe? De afloop is mij onbekend.

Het is in Nederland niet meer zo eenvoudig, wel ooit geweest, om een verblijfsvergunning te krijgen. En de grenzen zijn ook dicht. De bewaking zou zeker beter moeten, maar ja elke gammele boot die ze tegenkomen wordt nog wel gered bij diezelfde bewaking.

Begrijpelijk enerzijds, anderzijds ontmoedigt het totaal niet. Lastig.. moedwillig laten verdrinken ... dat moeten we ook niet willen.

ik heb dit toch echt op het nieuws gehoord :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:21

AaronYve schreef:
Sammie schreef:
Knakker ik denk dat je wat door elkaar haalt. Ik ken dat verhaal maar dan wel iets anders. Heb je een bron van de jouwe? De afloop is mij onbekend.

Het is in Nederland niet meer zo eenvoudig, wel ooit geweest, om een verblijfsvergunning te krijgen. En de grenzen zijn ook dicht. De bewaking zou zeker beter moeten, maar ja elke gammele boot die ze tegenkomen wordt nog wel gered bij diezelfde bewaking.

Begrijpelijk enerzijds, anderzijds ontmoedigt het totaal niet. Lastig.. moedwillig laten verdrinken ... dat moeten we ook niet willen.

Dit is het verhaal waar Knakker het over heeft. Staat op de site van de politie

https://www.politie.nl/nieuws/2015/augu ... wagen.html

ha, dank je, maar inderdaad nog geen verblijfsvergunning maar ze mogen asiel aanvragen

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:22

Ja Sammie je hebt gelijk, er zit een criminele organisatie achter....ze hebben folders waarin staat dat ze een uitkering krijgen en een huis en dat alles gratis....ze betalen 5000 euro en hoppa ze hebben een leven als een godheid...verder zijn ze zo dom dat ze niet weten wat er met die bootjes gebeurd, welk probleem er zich aan die grensposten bevinden....

Want 5000 E betalen is iemand die contacten heeft of een winkeltje, nog boer of Inderdaad echt wel gestudeerd heeft, uit de grote stad komt en best wel een goede baan heeft gehad, die weten wel wat er speelt...maar gokken erop..de buit aan de overkant is in hun ogen groot als je het wel haalt...

Er zitten mensen tussen van goede willen, willen een baan en tja huis krijg je toch??, maar het werken en het werktempo hier kennen ze niet en kunnen ze niet, de werkzaamheden hier zijn voor hun onbekend, want wat moeten ze doen ? Behalve de gestudeerden, want die zitten er ook tussen hoor....die komen hier voor hun kinderen en niet voor zichzelf, maar deze groep heeft een aandeel in de economie.

Als Nederland immigratie van iedereen die een aandeel in de economie kan geven, prima toch? Doen meer landen...dan zullen er al heel wat vluchtelingen minder blijven hangen...die kunnen inreizen..

Laten ze maar eens echt jacht gaan maken op die mensensmokkelaars met hun grote leugens van achter de regenboog ligt de pot goud.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:29

ja, dan pak je al wel een heel groot deel aan!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:31

Ik denk dat we niet begrijpen waarom die mensensmokkelaars ook in het land zelf niet fanatiek worden opgespoort en berecht..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:17

Oh dat begrijp ik heel goed. := corruptie zit overal. En in andere delen zijn ze weer veel te druk met landjepik. Die geven er geen fluit om wat een ander doet. Doen zelfs nog mee ook! .
Citaat:
dank je, maar inderdaad nog geen verblijfsvergunning maar ze mogen asiel aanvragen

Dat is standaard procedure. Onderdeel van t schengenverdrag. Dit zegt verder niks over t toewijzen ervan. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:55

oke dank je, ik zou bijna zeggen: gelukkig maar....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:59

Als ik zo de beelden bekijk en dan lees dat ze in de VS gewoon schieten op Mexicanen dan vraag ik mij af hoe lang het nog duurt voordat chauffeurs zich ook gaan bewapenen. Die filmpjes zien er echt niet fijn uit, kan mij goed voorstellen dat het hele nare momenten zijn om daar te moeten rijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:11

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=152098

Citaat:
Wij zijn gewoon ondernemers, die ons werk proberen te doen. We hebben de Engelse overheid nu bijna zover, dat we geen boete meer krijgen als er een verstekeling wordt gevonden. We moeten dan wel kunnen aantonen dat wij alle mogelijke preventieve maatregelen hebben genomen.'
Dit is iig een klein positief nieuwtje

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:23

Waar zijn de rijke olielanden in dit verhaal? ze zouden moeten gaan helpen, geld en olie zat.

Maar nee.............

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:27

Omdat ze daar geen belang bij hebben Ragdollcat. Overigens heeft het geen zin om deze landen een smak geld te geven. Dat geld gaat niet naar de gewone mens daar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:30

Waarom moeten die in Europa helpen? Daar hebben zij geen enkel voordeel aan. Die hebben kleinschaliger hun eigen illigalen trouwens. Die worden daar als grof vuil behandeld maar zolang ze werken mogen ze blijven en anders is t een enkeltje naar huis of t gevang in. Tenminste zo werkte t enkele jaren geleden en ik kan mij haast niet voorstellen dat t inmiddels anders is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:38

Tcm62 schreef:
Ik vind het een akelig probleem.....mensen vluchten voor armoede en de rijke landen willen ze niet helpen, dat is toch niet te begrijpen voor die mensen???

En uberhaupt toch niet te bevatten dat de rijke landen in het westen, middenoosten, azie en amerika de landen die in het slob zitten niet overeind kunnen trekken? Dat die situatie gewoon zo blijft? En dat alles onder het mom van politiek en economie?
Deels eens, het is dan ook niet voor niets dat de 50 rijkste bedrijven ter wereld, rijker zijn dan de 50 armste landen bij elkaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:46

Maar dat is een mentaliteitsprobleem.. je kan wel een zak met geld in Afrika dumpen, maar dat blijft aan de strijkstok hangen. Er zijn al reeds miljarden naar Afrika gegaan voor ontwikkelingshulp. Je moet daar geen put graven, maar ze de middelen geven om zelf een put te kunnen graven.

Afrika zelf is ook rijk zat, maar dit zit ook bij een beperkt aantal mensen en de rest heeft pech. Je kan een paard wel naar het water leiden, maat je kan het niet dwingen te drinken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:18

Niniane schreef:
Omdat ze daar geen belang bij hebben Ragdollcat. Overigens heeft het geen zin om deze landen een smak geld te geven. Dat geld gaat niet naar de gewone mens daar.

Ik bedoel eigenlijk ze daar opvangen en asiel verlenen etc. dus geen geld doneren, want dat komt inderdaad bij de verkeerde corrupte mensen terecht.

Is het toch binnen het Afrika en vandaaruit langzaamaan naar een oplossing zoeken etc. en zo verder..........dat ze weer terug kunnen naar hun eigen geboortegrond en familie etc. maar dan moeten de corrupte regering en zeer slechte mensen die alleen maar oorlog voeren en rondmoorden kei en keihard aangepakt en uitgeroeid gaan worden.............zoiets...........

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:21

Sammie schreef:
Maar dat is een mentaliteitsprobleem.. je kan wel een zak met geld in Afrika dumpen, maar dat blijft aan de strijkstok hangen. Er zijn al reeds miljarden naar Afrika gegaan voor ontwikkelingshulp. Je moet daar geen put graven, maar ze de middelen geven om zelf een put te kunnen graven.

Afrika zelf is ook rijk zat, maar dit zit ook bij een beperkt aantal mensen en de rest heeft pech. Je kan een paard wel naar het water leiden, maat je kan het niet dwingen te drinken.

Juist, die mensen moeten gewoon eens gaan leren zelf zien te gaan rooien en dat is wat ik er ook mee bedoel, hup van hun luie reten af en van mentaliteit gaan veranderen en ga niet ruzie en oorlogen voeren en of mensen moorden/ verkrachten/ plunderen etc. maar ga er wat van maken ipv van de problemen weg te gaan lopen en anderen in andere landen veel ellende en overlast bezorgen. Daar wordt niemand beter van en ze krijgen een nog slechtere naam van en blijft de problemen bestaan in Afrika en het wordt ook steeds erger lijkt het wel.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:09

Ragdollcat schreef:
Sammie schreef:

Juist, die mensen moeten gewoon eens gaan leren zelf zien te gaan rooien en dat is wat ik er ook mee bedoel, hup van hun luie reten af en van mentaliteit gaan veranderen en ga niet ruzie en oorlogen voeren en of mensen moorden/ verkrachten/ plunderen etc. maar ga er wat van maken ipv van de problemen weg te gaan lopen en anderen in andere landen veel ellende en overlast bezorgen. Daar wordt niemand beter van en ze krijgen een nog slechtere naam van en blijft de problemen bestaan in Afrika en het wordt ook steeds erger lijkt het wel.

Wauw.

Van hun luie reten af en van mentaliteit veranderen? Ten eerste moet de gemiddelde burger daar 10x zo hard en lang werken dan menig persoon hier in het Westen. Ten tweede ligt het probleem voor een groot deel bij de overheid en deels ook criminaliteit. Een corrupte, fascistische regering dat zijn burgers liever ziet wegkwijnen aan ziektes, watertekort en hongersnood, dat verander je niet zomaar. Daarnaast hebben ze de handen vol aan criminele organisaties zoals Boko Haram.

Je moet eraan denken dat er maar bar weinig mensen zijn die hun land van herkomst verlaten op gevaar van eigen leven. Vaak moeten ze families achterlaten en kost het ze veel geld. Geld waar langer en harder voor is gewerkt dan wij ooit zullen hoeven doen.

Eerlijk, je doet een hoop mensen te kort zo.

Dat Europa er steeds meer last van begint te krijgen is een feit. Hier moet ook een oplossing voor komen. Een oplossing voor ene probleem dat door de Westerse wereld is begonnen en ook nog deels door in stand word gehouden.