Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rhian schreef:Ff offtopic...
Mensen die beweren dat je vlees nodig hebt om te overleven...![]()
Waar zijn onze 'vleesetende' kenmerken dan? Zoals klauwen, lange snijtanden en knipkiezen? verkorte verterings stelsel zoals bij een hond of kat? Ik bedoel... wij hebben niet voor niks zoveel meter darm in onze buikjes zitten...
Gebaseerd op onze anatomie en ons verterings stelsel zijn wij fructivoren, oftewel 'fruiteters'...
Dat wij op een gegeven moment vlees zijn gaan eten om ook op andere (koudere) gebieden in de wereld te kunnen overleven lijkt niemand te weten...
Ik eet nu ruim 18jaar geen vlees en geloof me. Ik ben zo fit als een hoentje. Niet bleek of mager. Mooie gemiddelde bloedwaarden.
Van mij hoeft niemand een vegetarier te worden... echt niet. Ieder zn ding. Als je vlees lekker vind: Prima, eet het! Ik lust het gewoon ook niet dus voor mij is het geen moeite het te laten.
Maar het is een fabel dat je vlees zou nodig hebben om gezond te blijven...
Ayasha schreef:even heel simpel; omdat een dolfijn niet happy is met de plek waar ie zit. Die denkt niet "joh ik ga hier nog 5 of 10 jaar zitten, daar heb ik geen zin in." die denkt gewoon "man wat is dit poedersuiker" en doet er wat aan.
Wij denken over tien jaar, 20 jaar, 30 jaar. Gezien een dier niet het tijdsbesef heeft zoals wij kan ie dat niet. Mijn hond kijkt ook uit naar het koekje dat ze elke avond krijgt want zodra de tijd bijna daar is gaat ze heel subtiel zitten kijken. Maar mijn hond heeft geen plannen, die denkt niet "volgende week wil ik dat of dat doen."
Dat bedoel ik met geen toekomstperspectief. Verleden herinneren is geen toekomstperspectief....Ik heb nergens beweerd dat ze geen verleden kunnen herinneren dus waarom je dat er bij haalt?
Er zijn heel veel, veel slimmere mensen dan jij en ik die niet eens weten wat het doel van leven is. Er zijn vermoedens en voortplanten lijkt oa "een doel" maar hét doel... Nee daar is volgens mij nog maar weinig duidelijkheid over.
Euthanasie bij mensen krijg je amper klaar.
Je beweerd toch zo graag dat mensen ook dieren zijn? Wel, dieren vermoorden elkaar ook. En dat heeft lang niet altijd met hun eigen welzijn of dat van het dier dat ze vermoorden te maken. Niets dierlijks is ons vreemd dus. Dat is meer van toepassing in deze discussie dan jouw depressieve dolfijnen.
rhian; praat jij even met mijn dieetist en gastro-enteroloog als je zo overtuigd bent?
Riraito schreef:Ik vraag me af of die mensen niet liever op een andere manier hun geld verdienen. Niet liever eerlijk werk doen ipv een dier dood te maken. Dan denk je natuurlijk 'maar slachters dan?', maar dat vind ik toch weer anders. Ik vind dat een mens vlees nodig heeft (die leeuw at ook vlees?), alleen veel minder dan zeven keer per week. Als we dat nu allemaal deden, dan werd het leed misschien nog wat beperkt.
DaraBariton schreef:Goed voor die vent dat hij ondergedoken zit. Zou hij voelen dat er op hem gejaagd wordt? Doden doe je niet voor de fun. Misselijkmakend dat hij nog geld heeft betaald ook. En ik hoop dat de welpjes het overleven maar de kenners zeggen van niet
xMercury schreef:Hij is net zo slecht als alle jagers, maar ik denk dat iets te maken heeft met social media... Denk je ook niet?
RaafSmits schreef:xMercury schreef:Hij is net zo slecht als alle jagers, maar ik denk dat iets te maken heeft met social media... Denk je ook niet?
Vind ik niet.
Of je het nu leuk vind of niet, er bestaat zo iets als bewúst jagen.
En met "bewust" bedoel ik dan dat je wordt gevráágd om de natuur mee in stand te helpen houden.
Deze man heeft voor de fun gejaagd.....omdat hij er een kick van krijgt, omdat hij wéér een diersoort kan wegstrepen op zijn to do lijstje, omdat hij de blitz kan maken bij zijn minder in de slappe was zittende clubgenootjes.
50.000 dollar was hem dat waard......een bedrag waarbij je je moet afvragen of dat allemaal wel "legaal "is.
Én of dat je dat er voor over moet willen hebben, al heb je geld te veel.
Scheer niet alle jagers over één kam ( al heb ik er maar één in mijn vriendenkring )
Een dierenarts dood ook in het belang van het dier, ook al ziet dat er voor de meeste mensen veel vriendelijker uit.
Tcm62 schreef:Nou jagen, eerst lokken met eten, dan verwonden en dan opjagen, een leeuw die al niet meer echt wild was....dan durven de helden wel....niet voor niets hebben ze wildreservoirs...gewoon omdat er nog maar weinig van deze dieren is en totaal geen gevaar voor de mens meer is...
Collie2008 schreef:Nou volgens mij zijn die toch echt opgezet om een gebied 'veilig' te stellen (onder bescherming) omdat daar bijvoorbeeld bepaalde (bedreigde, zeldzame, uitstervende) diersoorten voorkomen.
Of heb jij andere info?
Collie2008 schreef:Nou volgens mij zijn die toch echt opgezet om een gebied 'veilig' te stellen (onder bescherming) omdat daar bijvoorbeeld bepaalde (bedreigde, zeldzame, uitstervende) diersoorten voorkomen.
Of heb jij andere info?
bruintje123 schreef:Tillie20 schreef:Er is een directe causatie tussen de consumptie van vlees en het ontwikkelen van kanker in de mens ja. Wat zegt dat over mijn wijsheid?
Omdat mensen tegenwoordig te veel vlees eten.
Maar je stelling dat het door alleen maar vlees eten komt klopt niet, dan zouden konijnen, paarden enz het niet krijgen en dat is helaas niet zo.
Maar te veel offtopic.
Citaat:Als het Westen minder vlees zou eten zou het hongerprobleem opgelost worden. Bovendien zou het broeikaseffect een veel minder groot probleem worden. We zouden geen watertekorten hebben en geen fosfaatprobleem. Er zou veel minder tropisch regenwoud worden gekapt en het grootschalig dierenleed zou beperkt worden. (Dit is allemaal veelvuldig onafhankelijk wetenschappelijk onderzocht, dus geen claim van Wakkerdier oid)
Dat, tegenover het feit dat vlees lekker is. Vlees is niet noodzakelijk, een groot deel van de wereld is te arm om überhaupt vlees te kopen. In India zijn énorm veel mensen vegetarisch of veganistisch. Vitamine B12 is niet alleen in dierlijke producten te vinden.