Zo had ik het nog niet bekeken, bedankt! Ik ga er eens over nadenken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Dus als ik het goed begrijp dan vinden jullie respect het zorgen dat een dier een goed, of zo goed mogelijk, leven heeft, en weinig tot geen stress ervaart als het doodgaat. Het feit dat het doodgaat is hierin minder belangrijk?
Vjestagirl schreef:Het feit dat het doodgaat is hierin minder belangrijk?
Vjestagirl schreef:HorseTopShop schreef:Je hebt juist respect voor dieren als je vlees eet.
Zou toch zonder zijn als al dat vlees weggegooid zou worden?![]()
![]()
Grapje?
Vjestagirl schreef:Dus als ik het goed begrijp dan vinden jullie respect het zorgen dat een dier een goed, of zo goed mogelijk, leven heeft, en weinig tot geen stress ervaart als het doodgaat. Het feit dat het doodgaat is hierin minder belangrijk?
mamamier schreef:Even een hersenspinsel: Stel dat ik vanaf vandaag mijn katten alleen nog maar bloemkool zou voeren, omdat ik zelf ook vegetarisch eet (is niet zo overigens), heb ik dan het meeste respect van jullie allemaal voor dieren of mishandel ik daarmee mijn katten?
Vjestagirl schreef:mamamier schreef:Even een hersenspinsel: Stel dat ik vanaf vandaag mijn katten alleen nog maar bloemkool zou voeren, omdat ik zelf ook vegetarisch eet (is niet zo overigens), heb ik dan het meeste respect van jullie allemaal voor dieren of mishandel ik daarmee mijn katten?
Ik denk dat je daarmee over 2 dingen heen zou stappen, namelijk
1) dat bloemkool geen alternatief is voor de natuurlijke voeding van je kat, wat uit 99% vlees hoort te bestaan. Ook de vegetarische brokken die je tegenwoordig kunt kopen bieden niet wat een kat nodig heeft. Vega voeding voor de mens bied dat wel.
2) de kat zelf heeft geen keuze, waar je dat als mens altijd wel hebt.
Ayasha schreef:Vjestagirl schreef:Ik denk dat je daarmee over 2 dingen heen zou stappen, namelijk
1) dat bloemkool geen alternatief is voor de natuurlijke voeding van je kat, wat uit 99% vlees hoort te bestaan. Ook de vegetarische brokken die je tegenwoordig kunt kopen bieden niet wat een kat nodig heeft. Vega voeding voor de mens bied dat wel.
2) de kat zelf heeft geen keuze, waar je dat als mens altijd wel hebt.
Niet voor elke mens.