pedofiel , naakt fotografische foto's bewerken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:35

ik zou wel degelijk koffie durven te drinken met zo iemand, al was ik niet degene die het zei.

zelfs met de kinderen erbij als de kinderen het gezellig vinden..alleen mogen ze niet alleen bij hem gaan spelen, noch komt hij bij de kinderen als ik er niet zou zijn.. En daar zou ik ook heel duidelijk in zijn..

Ik heb hem dan ook persoonlijk liever naast mij willen hebben dan drie straten verderop bij wijze van spreken.. want dan heb ik zicht op de situatie.. plus in het geval van iemand die vrijgelaten is en behandeld wordt, heb je ook nog eens extra toezicht op hem..

beter dat dan een onbekende pedoseksueel die 6 huizen verder zonder dat iemand het weet woont.

----

daarnaast wil het niet zeggen dat de pedofiel die naast je woont het op je kinderen voorzien heeft natuurlijk of zelfs maar vecht tegen zijn behoefte waar het jouw kinderen betreft.. immers jij valt toch ook niet op iedere hetero buurman?

het is het gevoel 'hij zou op mijn kinderen kunnen vallen' wat de situatie een beetje op scherp zal zetten.. maar ik denk dat je je moet beseffen dan in zo'n geval, dat hij dat net zo erg vind als jijzelf. hij weet dat jij weet dat hij op kinderen kan vallen (net als een hetero, zal hij ook niet continue verliefd zijn en op alle kinderen vallen natuurlijk) en dat jij je daar zeer onprettig bij voelt.. dat voelt voor hem ook niet prettig want hij trickert dan bij jou een gevoel, maar hij kan er niets aan doen om dat gevoel weg te nemen..

'ik zal het bewijzen, geef je kinderen maar mee dan ga ik naar de speeltuin'.. dat zou de situatie immers alleen maar erger maken ;).. het enige dat hij kan doen is zorgen dat er niets gebeurd en hopen dat jij er mee kunt leven dat hij zo is, hij kan het verder niet veranderen. niets wat hij zegt of doet zal jou kunnen overtuigen natuurlijk.. hoe meer hij zegt, des te terughoudender zal je worden..

enige wat hij kan doen is zijn ballen op sterk water laten zetten en het aan je laten zien.. maar ja, dat gaat ook wel weer heel erg ver om het vertrouwen van je buren te krijgen toch?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:37

Ik zei dat, dat ik een pedofiel gerust op de koffie zou uitnodigen. Ik denk dat je als ouder helemaal niet per sé ongerust hoeft te zijn met een pedofiel naast de deur. Je hebt het immers snel genoeg in de gaten als hij toenadering zoekt of je kinderen bij hem binnen probeert te krijgen. Wat dat betreft is een pedofiel 4 straten verderop enger, daar heb je geen toezicht. Maar goed, dat gaat over wildvreemden terwijl veel misbruik juist wordt gepleegd door bekenden in wie de ouders het volste vertrouwen hebben. Oom Klaas, oppasbuurman Piet, en neefje Tom zijn vaker de dader dan de onbekende man van nummer 48.

Wat betreft de klopjacht: ik heb eens een documentaire gezien over Marthijn Uittenbogaard, lid van voormalig partij Martijn en nooit veroordeeld voor of betrapt op grensoverschrijdend gedrag. Hij werd achterna gezeten, in elkaar geslagen, moest keer op keer onderduiken of verhuizen, kon zijn ruiten wekelijks vervangen, had al eens brandende materialen door zijn brievenbus gekregen, kogelbrieven, en meer ellende. Geïnterviewden vonden dat hij de gracht in gesmeten moest, op een eiland gedumpt, gecastreerd, of wilden vergelijkbare (lijf)straffen toepassen. En ze wisten zeker dat hij vast de fout in zou gaan, want dat deden ze allemaal. Zo'n leven gun ik niemand. Een pedofiel zou daarvoor moeten kunnen uitkomen zonder dat hij letterlijk voor zijn leven moet vrezen.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:44

Elena, ik snap wat je wil zeggen, maar is dat geen al te rooskleurige voorstelling van de doorsnee pedofiel? Waarop baseer je je trouwens om te zeggen dat de meeste pedofielen nooit iets zullen doen? Is er veel onderzoek verricht? Welke percentages van de bevolking zouden pedofiel zijn, puur interesse naar cijfers.
Ik ken ook genoeg mannen die als de nood er is met elke vrouw naar bed zouden gaan, verliefd of niet, dus dat stelt mij niet gerust.
Stel, je pedofiele buurman komt op bezoek en je 5 jarige dochter kruipt bij hem op schoot. Wat ga je doen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:45

Martijn en Marthijn zijn niet dezelfde toch?
want de partij zelf kreeg ik wat rillingen van.. nooit ingedoken maar bepaalde punten gingen voor mij wat over de grens.. al vind ik idd niet dat je een lid zondermeer mag veroordelen..

ik denk ook dat als de maatschappij open zou staan voor mensen die pedofiel zijn, er ook een hoop last, druk en stress wegvalt bij deze groep mensen.. ze kunnen dan makkelijker spreken over wat er in hun omgaat zonder de situaties zoals Dani die schetst.

op het moment dat de druk van het vat is, is de kans dat het vat explodeert zoveel malen kleiner.

terug naar het voorval stel je buurman/broer van je man mag en kan durven aangeven dat hij op kinderen valt.. dan mag en durft hij ook eerder aan te geven dat hij liever niet op je dochter zou passen omdat hij gevoelens voor haar ontwikkelt die niet ok zijn.. Dan zou je eerder opgelucht zijn dat hij het vertelt.. immers kunnen jullie samen er voor zorgen dat je dochter niet onbedoeld in een situatie terecht komt die mogelijk gevolgen heeft die niemand wil.

keep your friends close but your enemy closer.. gaat zeer zeker op in dit geval al moet je enemy even vervangen door risicopersoon

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:54

elenaMM77 schreef:
terug naar het voorval stel je buurman/broer van je man mag en kan durven aangeven dat hij op kinderen valt.. dan mag en durft hij ook eerder aan te geven dat hij liever niet op je dochter zou passen omdat hij gevoelens voor haar ontwikkelt die niet ok zijn.. Dan zou je eerder opgelucht zijn dat hij het vertelt.. immers kunnen jullie samen er voor zorgen dat je dochter niet onbedoeld in een situatie terecht komt die mogelijk gevolgen heeft die niemand wil.

keep your friends close but your enemy closer.. gaat zeer zeker op in dit geval al moet je enemy even vervangen door risicopersoon

Of die persoon dat kan vertellen of niet, zou dat zo veel verschil maken? Iemand die weet dat het gedrag niet kan zal sowieso dergelijke situatie vermijden. Of zo iemand toch over de schreef gaat zal eerder door externe triggers zijn die op zich niet met pedofilie te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld alcohol.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:57

Callisto04 schreef:
Elena, ik snap wat je wil zeggen, maar is dat geen al te rooskleurige voorstelling van de doorsnee pedofiel? Waarop baseer je je trouwens om te zeggen dat de meeste pedofielen nooit iets zullen doen? Is er veel onderzoek verricht? Welke percentages van de bevolking zouden pedofiel zijn, puur interesse naar cijfers.
Ik ken ook genoeg mannen die als de nood er is met elke vrouw naar bed zouden gaan, verliefd of niet, dus dat stelt mij niet gerust.
Stel, je pedofiele buurman komt op bezoek en je 5 jarige dochter kruipt bij hem op schoot. Wat ga je doen?

Omdat pedofilie gevoelens zijn.. geen uitingen..

de meeste mensen die ervan dromen om een ander te vermoorden, zullen ook nooit een moord begaan of een vlieg kwaad doen..

Idd, er zijn genoeg mannen die als de nood aan de man is boven op iedere vrouw kruipen, zolang ze nog ademen.. Deze mensen hebben een vrijbrief, omdat wat ze voelen een uitlaatklep mag hebben..

naast het feit dat ze weten dat het ongewenst is, is een pedofiel natuurlijk ook doordrongen van het feit dat als ze uit gaan glijden, de kans aanwezig is dat ze daarvoor zware straffen krijgen.. dat is een extra drempel die ervoor zorgt dat ze er tegen vechten.

zelfs als jij en ik moordneigingen hebben, bega je dan een moord?
Je hebt natuurlijk altijd een rem op je bewuste acties..

en het strafbare of schadelijke gedeelte zit in het bewuste gedeelte. Het onbewuste gedeelte (zoals blozen in het bijzijn van je kind) zet bij jou je rugharen overeind, bij het kind roept het misschien de vraag op waarom de buurman rood wordt.. maar er wordt geen schade berokkend, noch gaat hij een grens over.
+---

op je vraag wat ik zou doen als mijn of een vijfjarige bij een pedofiele buurman op schoot kruipt..
helemaal niets, tenzij hij iets zou doen dat niet acceptabel is.

je kind mag immers ook gewoon bij anderen op schoot klimmen.. als ik het er panisch af zou trekken of stennis zou maken, maak je feitelijk alleen het kind bang, terwijl er niets gebeurd dat niet door de beugel kan..

wel blijf ik er bij, want ik wil wel zeker weten dat die handen of armen van hem niet onder haar navel, of boven haar knieen gaan komen. dus normale manier van een kind op schoot hebben, zoals de rest van de wereld ook een kind op schoot heeft..

als ik mijn twijfels heb omdat hij rood aanliep.. dan 'lok' ik het kind eraf om limonade te komen halen en spreek ik de buurman er later op aan dat ik liever niet meer heb dat hij haar op schoot neemt, omdat hij gevoelens toonde die verder gingen dan een normale interactie tussen een volwassene en een kind..

maar het is wel een hele lastige, want je moet dan je gevoel wel onderdrukken om niet je kind van zijn schoot te rukken en veilig achter je te verbergen denk ik.. ik denk echter ook dat er in basis niets mis is met een kind op schoot nemen, een knuffel geven of een kusje op de wang, mits dit in je gezin normaal ook gewoon het geval is..

dus zit je kind nooit op schoot, dan zou ik niet accepteren als hij als enige met haar persee 'boerenpaardje wil spelen'.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:07

Wat een open en leerrijke discussie is dit! _/-\o_ _/-\o_

Ik ben blij dat er toch mensen rondlopen die nuchter en realistisch tegen dingen kunnen aankijken en zich in anderen kunnen inleven. Hartverwarmend! <3

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:08

Callisto04 schreef:
elenaMM77 schreef:

Of die persoon dat kan vertellen of niet, zou dat zo veel verschil maken? Iemand die weet dat het gedrag niet kan zal sowieso dergelijke situatie vermijden. Of zo iemand toch over de schreef gaat zal eerder door externe triggers zijn die op zich niet met pedofilie te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld alcohol.

als je geen gevoelens voor een specifiek kind hebt dan zal dat kind in principe 100%, ok, daar steek ik mijn handen niet voor in het vuur -O- laat ik het bijstellen naar 'vrijwel zeker', veilig zijn bij een pedofiel.. het gaat namelijk niet om het lichaam van een kind.. maar om een specifiek kind of een type kind waarop hij verliefd kan worden..

als je weet dat een vriend valt op vrouwen van het volgende type: lange vrouwen, rood haar, groene ogen, volle borst, maatje 36-38 ongeveer en sportief korte haardracht.. En echt als hij er zoeen in het vizier heeft, lijkt ie wel gek, hij zal er alles aan doen om haar in bed te krijgen, handtastelijk en op het randje van ongewenst.. En jij bent 1.60, maatje 44 hollands welvaren met hemelsblauwe ogen en lang blond haar.. voel jij je dan onveilig als je bij hem gaat slapen en zelfs tig flessen wijn met hem achterover tikt?..

zo is het feitelijk ook met een pedofiel.. hij zal niet zomaar op ieder willekeurig kind vallen natuurlijk, laat staan dat je zonder een relatie op te bouwen erboven op zou duiken (want er is natuurlijk nog een verschil tussen een pedoseksueel en ieamand die in een opwelling een ander volwassene of kind verkracht.. ieamand die een kind de bosjes in trekt en verkracht als onbekende vind ik eerder meer typerend een verkrachter, dan een pedofiel, want van houden van is dan natuurlijk geen sprake.. het feit dat de verkrachte persoon een kind is mag hem extra en zeer zwaar worden aangerekend, maar ik vind dat dan bijna een belediging voor de mensen die pedofiel zijn als ze in het zelfde hokje geplant worden)

persoonlijk zou ik hem sowieso niet op mijn kind laten passen als ik het vooraf wist..
maar ik bedoelde eigenlijk in een situatie waar je het vooraf nog niet wist, maar in een maatschappij waarin mensen open kunnen spreken als zoiets als een verliefdheid op een kind bespreekbaar is zonder iemand te veroordelen.. als in zo'n geval dus een oom naar je toe zou komen en het aan durft te kaarten om daarmee die situatie te stoppen voor gevoelens te diep worden..

---------

dronken mensen kennen minder seksuele remming.. dus met alcohol in het spel zou ik een kind abosoluut direct onttrekken aan de situatie.. dus of ome klaas gaat naar huis als hij openlijk gaat zitten kwijlen en zijn broek ineens een model tent gaat krijgen.. of als het al laat is gaat het kind naar bed (en ome klaas volg ik toch stiekem als hij naar het toilet gaat, want wil niet hebben dat hij een nachtkusje gaat geven omdat dat toch niet verkeerd is). maar ze blijven zeer zeker niet in een ruimte als blijkt dat ome klaas door de alcohol in zijn mik zijn zelfbeheersing verliest..

maar die weg gaat ook iedere andere gast die zich onzedelijk gaat gedragen door alcohol..
de deur uit en anders weten ze waar de koelkast staat, ik ga pitten tabee.. in die trant

Callisto04

Re: pedofiel , naakt fotografische foto's bewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:24

Bij de pedofielen die ik ken was er toch echt niet altijd sprake van een specifiek kind of type kind. Ja, in zekere zin wel, vaak kinderen uit achtergestelde gezinnen, kwetsbare kinderen in moeilijke situaties, maar dat is eerder omdat dit het makkelijker maakt. Soms ook door opgebouwde "relaties", maar eigenlijk zeer divers en er was niet "een pedofiel". Ook dan nog onderscheid tussen pedofielen en incestplegers die op zich niet echt kernpedofiel zijn. Maar ik ken weinig wetenschappelijk onderzoek rond pedofielen die geen pedoseksueel gedrag stellen, dus als je een paar referenties hebt, zeer graag.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:43

Ik ben wel benieuwd naar jouw contact met pedofielen, is dat werkgerelateerd of zo? Puur nieuwsgierigheid hoor, niet dat ik je in twijfel trek. :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:44

Allemaal heel mooi hoor, die begripvolle theorieen, pagina's vol. Maar je hebt er geen ru.. aan als het je kind overkomt of jezelf overkomen is.
Dan wil ik graag ook die begripvolle types, die maar door neuzelen over het verschil tussen pedofiel en pedoseksueel,horen uitleggen dat ze de koffiedrinkende buurman toch ietsiepietse verkeerd hadden ingeschat. Want tsja, hoe leggen we dit dan weer aan het misbruikte kind uit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:48

CharleyT schreef:
Allemaal heel mooi hoor, die begripvolle theorieen, pagina's vol. Maar je hebt er geen ru.. aan als het je kind overkomt of jezelf overkomen is.
Dan wil ik graag ook die begripvolle types, die maar door neuzelen over het verschil tussen pedofiel en pedoseksueel,horen uitleggen dat ze de koffiedrinkende buurman toch ietsiepietse verkeerd hadden ingeschat. Want tsja, hoe leggen we dit dan weer aan het misbruikte kind uit.

Of juist wel, de meeste mensen hier zien het meer grote geheel i.p.v. een individueel incident (waarmee ik niet zeg dat dit incident niet erg is en verstrekkende gevolgen kan hebben). Zeker in het begin van dit topic was er veel onbegrip en zelfs dood-verwensingen, hopelijk komt er nu iets meer inzicht.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:53

Doodsverwensingen gaan te ver, helemaal mee eens. En prima hoor dat er enige nuances aangebracht worden. Maar bij mij staat elk slachtoffer altijd ver boven de dader als het om begrip en zorg gaat.
Een zin als hierboven, dat een pedo niet zomaar op kind elk valt(is dit een geruststelling?) daar wordt ik beetje flauw van. Een Robert M was niet verliefd op al die misbruikte baby's en peuters, die had zijn driften niet onder controle en pakte wat ie pakken kon. En zo zijn er meer gevallen bekend.

Het grote geheel zien is prima, maar wel theorie. Juist de ''kleine dingen'', het echt misbruik, is per geval steeds weer erg schrijnend en verdrietig voor het slachtoffertje en omgeving.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 01-07-15 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:56

Ik heb geen enkel begrip voor pedoseksueel gedrag. Als in, niet. Je hebt je handen thuis te houden, klaar. Dus die koffiedrinkende buurman is een klootzak die straf verdient. En het kind is slachtoffer van een naar en ellendig misdrijf. Maar ik zie niet waarom ik geen begrip zou kunnen hebben voor degenen die wél hun handen thuis houden, die géén misbruik plegen. Wat heeft het ene met het andere te maken? Ik veroordeel kindermisbruik ten strengste, maar ik kan toch prima normaal doen tegen iemand met een afwijkende seksuele voorkeur?

Overigens schreef ik eerder al dat ik geen enkel risico zou nemen met kinderen alleen laten bij een pedofiel, juist omdat je altijd een inschattingsfout kunt maken. Van een 'verkeerde inschatting' is dan dus geen sprake, want dat risico zou ik al niet nemen. Tenzij je doelt op alle ouders die hun kinderen veilig achterlaten bij opa, oom, neef, oppas of buurman - die achteraf helemaal niet zo veilig blijkt. Da's nogal een inschattingsfout, ja. Maar die wordt minstens zo vaak gemaakt door mensen die geen enkel begrip tonen.

Verder heb je nooit iets aan begrip voor de dader als jij het slachtoffer bent. Wat denk je, dat ik rustig een gesprekje aan zou gaan met een man die mijn nichtje heeft verkracht? Die zou ik ook 't liefst de ogen uit de kop krabben. En precies om die reden moet je slachtoffers niet de strafmaat laten bepalen (omdat elke objectiviteit dan verloren gaat) en is het belangrijk duidelijk onderscheid te bewaren tussen daders van strafbare feiten en fantasieën van strafbare feiten.
Laatst bijgewerkt door Dani op 01-07-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:56

CharleyT schreef:

Je kan ook jaren getrouwd zijn met een seriemoordenaar zonder het te weten. Kun je je wel voor je kop slaan, maar het zij zo. Het is niet jouw fout, maar die van de pedo..

En dan nog is toch geen vrijbrief om iemand bij voorbaat al te verketteren en te stenigen. Dan wordt de spoeling wel erg dun als we mensen gaan veroordelen vóór dat ze iets gedaan hebben.

En tuurlijk zou een eerste reactie zijn kind wegtrekken, begrijpelijk maar niet altijd direct de juiste. Zowel niet voor het kind en niet voor de pedofiele buurman (iemand dus niet toe probeert te geven aan de gevoelens). En laten we het natuurlijk ook niet in de hand gaan spelen. Met op schoot zetten zou ik zeker moeite hebben. Toezicht en waakzaamheid moet je altijd hebben, maar het zou zo maar kunnen dat jou kinderen prima bij de pedofiele buurman kunnen blijven slapen, maar de kids van twee deuren verder weer niet. Ik weet niet of iemand hier recent een aflevering van Dr. Phil heeft gekeken. De kleindochters beschuldigden oma ervan er altijd van geweten te hebben dat opa hen misbruikte. Oma ontkende in alle toonaarden. Toen kwam er een vriendin van oma bijzitten en die zij dat die man onschuldig was, omdat haar kinderen niet misbruikt waren. Toen dr. Phil het uit probeerde te leggen waarom een pedoseksueel óók kiest zei ze recalcitrant oh mijn kinderen waren niet interessant genoeg. “Wees blij!”.

Ik ben er van overtuigd dat als er meer begrip zou zijn het minder vaak voorkomt. En dat is wat we willen als samenleving. Dan kan er namelijk de juiste hulp geboden worden. Met veroordelen, schelden en vervloeken tot viespeuk, smeerlap en idioot drijf je mensen de verkeerde hoek in. En begrip is geen medelijden en ook geen ach ga je gang maar maar weten dat zulke mensen er zijn en waarom. Vooral het waarom. Daar kan vervolgens naar gehandeld worden.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:03

Dani schreef:
Ik ben wel benieuwd naar jouw contact met pedofielen, is dat werkgerelateerd of zo? Puur nieuwsgierigheid hoor, niet dat ik je in twijfel trek. :)

Nee niet werkgerelateerd. Pedoseksueel familielid, ik kende zijn "vrienden" een beetje, was een wat aparte groep naast de gewone vrienden maar wist niet wat hen anders maakte, dan familielid overleden en heel wat correspondentie en zo gevonden bij het leegmaken van zijn huis.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:10

Callisto04 schreef:
Bij de pedofielen die ik ken was er toch echt niet altijd sprake van een specifiek kind of type kind. Ja, in zekere zin wel, vaak kinderen uit achtergestelde gezinnen, kwetsbare kinderen in moeilijke situaties, maar dat is eerder omdat dit het makkelijker maakt. Soms ook door opgebouwde "relaties", maar eigenlijk zeer divers en er was niet "een pedofiel". Ook dan nog onderscheid tussen pedofielen en incestplegers die op zich niet echt kernpedofiel zijn. Maar ik ken weinig wetenschappelijk onderzoek rond pedofielen die geen pedoseksueel gedrag stellen, dus als je een paar referenties hebt, zeer graag.

van Pedofilie.nl : Hoeveel pedofielen zijn er?

Op deze vraag is nog door niemand een bevredigend antwoord gegeven. Pedofielen zijn moeilijk te tellen, omdat ze zichzelf meestal niet als zodanig bekend maken, en er sowieso weinig onderzoek naar pedofielen wordt gedaan.
Schattingen lopen uiteen van 0,1 % tot 4 % van de bevolking (dus tussen de één op de duizend en één op de vijfentwintig mensen).

Artikel: Is Pedophilia a Sexual Orientation?
Michael C. Seto

Seto (2008) reviewed a range of studies and suggested that non-representative samples point to
an upper-limit prevalence of 5%inmen. For example, anonymous surveys have found that 3–4% of college-aged men admit to having had sexual contact with a prepubescent girl (Ahlers et al., 2011;
Smith, 1994)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:56

lovelys schreef:
Callisto04 schreef:

Op deze vraag is nog door niemand een bevredigend antwoord gegeven. Pedofielen zijn moeilijk te tellen, omdat ze zichzelf meestal niet als zodanig bekend maken, en er sowieso weinig onderzoek naar pedofielen wordt gedaan.
Schattingen lopen uiteen van 0,1 % tot 4 % van de bevolking (dus tussen de één op de duizend en één op de vijfentwintig mensen).

Michael C. Seto

Seto (2008) reviewed a range of studies and suggested that non-representative samples point to
an upper-limit prevalence of 5%inmen. For example, anonymous surveys have found that 3–4% of college-aged men admit to having had sexual contact with a prepubescent girl (Ahlers et al., 2011;
Smith, 1994)

Heel erg bedankt, maar in die cijfers gaat het om mensen die seksueel contact hadden met kinderen, ik was eerder benieuwd naar de cijfers van die andere groep, degenen die niet over de schreef gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:12

CharleyT schreef:

wat overkomen Charly?

want we hebben het over pedofielen..
dat zijn mensen die op kinderen vallen als aard zijnde maar op niet seksueel actief zijn voor wat betreft hun geaardheid.. denk je nu echt dat een pedoseksuele pedofiel die er op uit is jouw kind te misbruiken zich bekend maakt als pedofiel? Dat zijn de mensen die je nooit zult horen..

net zo min zal een man op staan die zegt, ik verkracht graag vrouwen, mag ik een bakje koffie bij je komen doen als je man weg is?

nee de mensen die actief op zoek zijn naar een illegale manier om hun aan hun trekken te komen, die zul je nooit of ten nimmer horen spreken.

dus je kunt geen 'overkomen' hebben met een pedofiel als hij/zij geen pedoseksueel is.

en opnieuw, niemand zegt hier dat ze hun kinderen alleen zouden laten met een pedofiele buurman?

Wat kan er verkeerd in te schatten zijn aan koffiedrinken dan in jouw ogen?

want als de buurman op jouw kind valt, dan valt hij dat ook zonder je koffie hoor..
sterker nog, dan waant hij zich misschien wel onbespied of juist 'veroordeeld' ongeacht of hij iets doet of niet..

hoe voel jij je als mensen je bij voorbaat veroordelen voor iets wat sommigen van jouw geaardheid doen. of verguist te worden om wie je bent, ongeacht wat je doet? Sta je dan ontspannen in het leven of zorgt dat er eigenlijk voor dat je een tikkende tijdbom bent?

jij spreekt alsof een pedofiel een misdadiger is, ongeacht of hij iets doet of niet. want ook al doet hij nu niets, straks doet hij wel iets omdat je hem koffie gegeven hebt?

ik kan geloof ik de relatie niet helemaal leggen erbij sorry..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-07-15 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:14

Callisto04 schreef:
lovelys schreef:

Michael C. Seto

Smith, 1994)

Heel erg bedankt, maar in die cijfers gaat het om mensen die seksueel contact hadden met kinderen, ik was eerder benieuwd naar de cijfers van die andere groep, degenen die niet over de schreef gaan.
Het lijkt me niet dat die zich allemaal vrijwillig melden, de cijfers die bekend zijn zullen waarschijnlijk gebaseerd zijn op mensen die zijn opgepakt en/of online data-info.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:26

ik zou ook niemand vertrouwen met die informatie helaas..
je weet nooit met wat voor achtergrond mensen zoiets aan je vragen..
voor hetzelfde geld antwoord je eerlijk dat je pedofiel bent, maar nooit contact zoekt met kinderen om niet aan verleidingen blootgesteld te worden en verre bijft van alles dat je gevoel kan trickeren..

en de volgende dag heb je een brandbom door je raam omdat een gek via een 'enguette' alle pedofielen wel even van de aardbodem zal verwijderen.

ben benieuwd hoe je iemand zover krijgt zich uit te durven spreken als het klimaat er een is van haat en wantrouwen als het gaat om een pedofiele geaardheid hebben.

ik denk zelfs dat dit nooit zal veranderen, omdat het een enorm taboe is.. en omdat degene die wel seksueel actief zijn enorme schade berokkenen. dit betekent dat mensen nooit zomaar zullen durven spreken over deze geaardheid en altijd in een isolement zullen blijven leven.
In feite kom je er dus nooit achter wie je op de koffie hebt.. een pedofiel, een belasting ontduiker, een massamoordenaar of wellicht een verkrachter die alleen even wacht tot je de suiker pakt.

ik zou liever wel weten wie ik op de koffie heb en open kan spreken met iemand..
op die manier weet ik meer over iemand dan iemand bji voorbaat te verguizen en niets over diegene weten.

wat zou ik mij beroerd voelen als ik erachter kwam later dat hij aan de medicijnen zit, regelmatig therapie volgde en er voor zorgt dat hij niet in een omstandigheid is waar hij alleen met een kind is... en ondertussen had ik hem al die tijd nagewezen en verder de grond in geboord, mijn hoofd had weggedraaid en als het even tegenzit ook nog eens anderen gewaarschuwd had voor 'die kindermisbruiker' terwijl hij nog nooit een kind aangeraakt heeft? wie is er dan een slecht persoon?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-07-15 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:33

CharleyT schreef:
Ik ben het hier stiekem wel mee eens.

Mijn verstand snapt best wat bijv. Elena allemaal zegt en is het daar in grote lijnen ook mee eens (al zal ik zelf NOOIT mijn kind bij een pedofiel in de buurt laten).
Mijn gevoel vanuit mens, maar ook vanuit slachtoffer, zegt totaal iets anders en ik vind het een beetje misselijkmakend (NIET PERSOONLIJK BEDOELD, maar omdat het mezelf overkomen is 4 jaar lang komt er letterlijk een golf van misselijkheid door me heen als ik het begrip lees dat ik als slachtoffer heel lang niet gekregen heb) als ik het lees.

Want hoe dun is in veel gevallen die grens tussen pedofiel en pedoseksueel?
Hoeveel pedofielen worden in hun leven ook pedoseksueel?
Zijn daar gegevens over bekend?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:43

Elke pedoseksueel is ooit pedofiel geweest natuurlijk. Maar dan kom je weer terug op hoeveel fielen zijn er, waarvan geen getallen bekend zijn en hoeveel nemen die stap zal ook niet bekend zijn. Ik denk schrikbarend veel. Teveel.

En begrip voor een slachtoffer moet er zeker en altijd (ook) zijn. Zoals ik al zei begrip voor het hoe en waarom voor/van een fiel of sexueel mag nooit echt nooit gezien worden als vrijbrief of een akkoordverklaring dat zo'n persoon zijn of haar gang mag gaan. Laat het een brug zijn naar het zoeken van hulp zodat er juist minder slachtoffers zijn.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 01-07-15 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:44

KoudbloedKim schreef:
Ik ben het hier stiekem wel mee eens.

Mijn verstand snapt best wat bijv. Elena allemaal zegt en is het daar in grote lijnen ook mee eens (al zal ik zelf NOOIT mijn kind bij een pedofiel in de buurt laten).
Mijn gevoel vanuit mens, maar ook vanuit slachtoffer, zegt totaal iets anders en ik vind het een beetje misselijkmakend (NIET PERSOONLIJK BEDOELD, maar omdat het mezelf overkomen is 4 jaar lang komt er letterlijk een golf van misselijkheid door me heen als ik het begrip lees dat ik als slachtoffer heel lang niet gekregen heb) als ik het lees.

Want hoe dun is in veel gevallen die grens tussen pedofiel en pedoseksueel?
Hoeveel pedofielen worden in hun leven ook pedoseksueel?
Zijn daar gegevens over bekend?

Die grens is heel duidelijk: fantasie versus gedrag. Van een kind blijf je af. Klaar.
Maar jij bedoelt waarschijnlijk hoe dun die grens voor het individu zelf is, dus hoe makkelijk een pedofiel toch overgaat tot misbruik? Dat weet ik niet. Ik denk dat niemand dat weet, omdat veel pedofielen hun voorkeur angstvallig verborgen zullen houden. Misschien wordt bijna elke pedofiel vroeg of laat pedoseksueel, en in dat geval moet je inderdaad nadenken over voorzorgsmaatregelen. Maar misschien is het juist een heel klein percentage wat overgaat tot strafbare feiten. Ik denk toch dat de enige manier om daar ooit achter te komen is om pedofilie enigszins uit de taboesfeer te halen, waardoor pedofielen sneller eerlijk voor hun voorkeur uit durven komen.

Verder vind ik het vreselijk verdrietig wat jou is overkomen en nog veel verdrietiger dat daar blijkbaar geen begrip of zorg voor is geweest. Dat zou geen enkel kind moeten meemaken. En ten overvloede: ik heb echt geen enkel begrip voor degenen die jou dat hebben aangedaan. Ik heb enig begrip voor de strijd van degenen die er niets mee doen, die zich nooit aan een kind vergrijpen op welke wijze ook. Dus niet eens specifiek voor de persoon zelf, maar puur voor hoe lastig hun leven waarschijnlijk is. De pedoseksuelen die wél de grens overschreiden zijn klootzakken. Het is zo'n beschadigend misdrijf dat ik nooit enig begrip zal hebben voor iemand die stelselmatig een kind misbruikt.

Anoniem

Re: pedofiel , naakt fotografische foto's bewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:49

Ja, dat bedoel ik inderdaad. :j
Ik snap ook best dat het voor pedofielen die pedofiel blijven tot hun dood, onwijs afzien is.

Ik hoop dat men ooit over 300 jaar ofzo een techniek verzint, waarmee mensen de 'draadjes' in hun hersenen kunnen 'repareren'.
Niet alleen voor Pedofilie, maar bijv. ook voor psychische ziektes.
Maar goed, dat is vast te hoopvol gedacht.