Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:44

Emmaa_ schreef:
Ik vind het juist wel goed dat er hier ook wordt aangegeven dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Ik had er ook mijn vraagtekens bij, maar je ziet wel dat deze vrouwen alleen maar de beste bedoelingen heeft en daar heb ik ook respect voor. Dat haar manier van goede bedoelingen uiten misschien iets anders zijn hoe de meeste mensen het doen betekent niet dat ze dit verdient. Het is gewoon ontzettend sneu en ik gun haar alles om het zo snel mogelijk weer op te bouwen.

Mensen moeten natuurlijk zelf bepalen of ze geld willen doneren of niet, maar het is heel goed dat de mogelijkheid er is. Ik heb zelf overgemaakt wat ik kon missen op dit moment, wat niet veel is. Mocht er nog behoefte aan zijn als ik wat ruimer zit over twee weken dan gaat er absoluut nog iets die kant op :j Denk dat als iedereen een euro overmaakt ze al een bedrag heeft waar ze in ieder geval mee kan beginnen.
Ik ben het hier ook mee eens. :j
Kreeg ook al een paar pb's met de vraag of ik mijn reactie wilde aanpassen en begon al te twijfelen of die ongepast was, maar ik vind hem zelf heel netjes, zeker vergeleken bij andere reacties.
Dit gun je inderdaad je ergste vijand nog niet en de dieren komen er niet mee terug als men door blijft gaan over hoe het beter/anders had gekund.
Ik zal zelf niks doneren of geven, dat heb ik eerder aangeboden en daar kreeg ik een onwijze k*treactie op, maar ik hoop dat ze in ieder geval van de verzekering genoeg geld terug krijgt om iets nieuws op te bouwen en misschien zo ook een betere plek voor haar dieren kan realiseren.
Ik zou niet graag in haar schoenen willen staan.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:51

Ik vind het zo bijzonder dat iedereen hier een mening heeft over hoe Norma haar dieren houdt. Hebben jullie met eigen ogen mogen aanschouwen hoe het is? Ik kan tientallen voorbeelden noemen van dieren'liefde' die ik vele malen erger vind. Ach, laat ook maar. Dit is niet de plek en zeker niet het moment om het daar over te hebben.

Ik heb haar nog niet zo lang geleden mogen interviewen voor een artikel. Heb bijna 2 uur met haar aan de telefoon gehangen en ik was erg, heel erg, onder de indruk van deze vrouw. Van haar liefde, van haar kijk op de wereld, van alles wat ze zich zelf ontzegt en gééft aan degenen die het nodig hebben.

Natuurlijk ga ik ook geld overmaken.

Anoniem

Re: Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:11

Maar no offence hoor, maar als je nu meer dan 300 dieren op zo een kleine boerderij houd, dan is de vergelijking met het boerenbedrijf toch ook zo gemaakt? Ik zie het verschil niet eigenlijk?

Ook ik vind het vreselijk wat daar is gebeurt en hoop het allerbeste voor de dieren die het overleefd hebben en haar zelf, maar wees nou gewoon eerlijk? Meer dan 100 dieren levend verbrand? Hoe hutje op mutje zat daar dan alles eigenlijk?

Ik denk dat Wendyenbram het keurig heeft verwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:19

Euhm er stonden geen 300 koeien, of 300 paarden of ander groot vee.
Ze had ook reptielen en ander kleine dieren.
Dat telt ook aan in de aantallen en dat kleine spul kan met beduidend minder ruimte toe in vergelijking met groot vee.
Dat het allemaal als een zooitje er uitzag wil niet zeggen dat de zorg voor dieren te kort schoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:30

Dat begrijp ik heel goed OsMo. En ik wil hier geen discussie aangaan over of zulke hoeveelheden dieren houden en verzorgen nou zo verstandig is in je dooie uppie, maar als je naar de hoeveelheden dieren kijkt die ze had en de hoeveelheid wat dus verbrand is, dan vind ik de vergelijking met een boerenbedrijf helemaal niet buiten proportie. En ieder zijn mening, waarvan ik trouwens ook vind dat ieder de voor en tegenstanders, die keurig en zeer respectvol verwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:33

Klopt, want iedereen verdient respect en zeker in zo'n situatie.

Mijn ervaring met Norma is als je haar iets aanbiedt vanuit een goed hart, ze daar geen genoegen mee neemt en er ook nog geld/voer/helpen met schoonmaken en mesten bij wil.
Ik hoop dat ze, nu ze in deze situatie zit, een klein beetje vertrouwen terug krijgt in de goedheid van de mensen (want dat bestaat zeker nog) en hulp zal accepteren.
Dit is te groot voor 1 persoon om op te knappen en er zijn genoeg mensen die haar willen helpen, maar dan zal ze het wel aan moeten nemen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:29

Voor zo er nu bekend is zijn er 18 dieren dood vraag me af hoe jij bij meer dan 100 komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:31

Vele vissen ook geloof ik

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:32

Dat geeft Norma aan in het stuk van het AD.

Ik vind het zo verschrikkelijk voor haar.. Volg haar op facebook en ben het echt niet altijd eens met haar acties en uitspraken maar als er iemand een hart voor dieren heeft is zij het wel..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:51

Ik vind het onwijs raar dat mensen het niet eens zijn met haar manier van dieren houden. Volg je norma? Nee? Dan kan je het niet weten. Die dieren leven daar namelijk als een SPROOKJE zo mooi! Zielsgelukkig. Hun bestaan is dierwaardiger dan die van 99 van de 100 andere dieren. Of nee wat zeg ik? 9999 van de 10000!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:05

Ik vind het ook wel een beetje raar dat een ander wil oordelen over de dieren die ze red.
Net als toen met het blinde veulen en de hele discussie daarover; waarom een verder gezond dier in laten slapen omdat het niks kan zien? En de diertjes in rolstoeltjes of op andere manier een handicap; als die pijnvrij door het leven kunnen gaan en op wat voor manier dan ook lekker rond kunnen lopen, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze die dood had moeten laten maken?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:10

Ja, ik volg Norma wel, maar ik kan echt niet zeggen dat Janaii of Maya een dierwaardig bestaan heeft/had. En ook Zjenne vind ik geen echt dierwaardig bestaan hebben. Ik zie persoonlijk liever een dier met soortgenoten in een ligboxenstal met goede voorzieningen bij een veehouder die goed is in het management en het niet nodig vind om alle koeien te knuffelen, dan de situatie bij Norma. Ik wil ook niet aangeven dat ze die dieren dood had moeten maken, dat is haar eigen keuze. Ik zou het alleen zelf niet zo doen omdat ik het persoonlijk niet dierwaardig vind. Ik zie het liever anders. Net als dat Norma liever geen dieren in de veehouderij ziet. Die mening mag ze absoluut hebben en uitspreken, alleen ben ik het er niet mee eens.

Maargoed, hier gaat het topic verder niet over. Ik geloof dat er hier al meerdere topics over gelopen hebben. Naast mij zijn er meerdere mensen die het niet altijd eens zijn met haar wat betreft het redden van bepaalde dieren of haar uitspraken over de veehouderij. Maar iedereen toont medeleven met haar en bij de meesten lees ik dat ze ook een donatie gedaan hebben.

De reden dat ik aangaf dat ik het niet altijd eens ben met haar manier van doen en opvattingen, is omdat er ook wel eens discussies over haar werkwijze voorbij gekomen zijn. Ik ben er altijd open over geweest dat ik het niet altijd even goed vind wat ze doet met de dieren, maar dat dat voor mij ook niet wegneemt dat ik het ontzettend sneu vind en ik graag steun zou bieden aan haar in deze moeilijke tijden. Je hoeft het niet per se met iemand eens te zijn om medeleven te tonen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:12

Ook mee eens inderdaad. :j
Ik vind dat iedereen het netes verwoord ook.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:16

Vreselijk hé.. Ik ben bij haar geweest voor m'n spreekbeurt en het is zo'n lieve vrouw.. Dat het net haar moet overkomen :n Jannai(Blind veulen) is gered, Zjene(De koe) ook, het lammetje ook.....
Toch zo'n 20 dieren dood ;(

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:21

Nico_lette schreef:
Vreselijk hé.. Ik ben bij haar geweest voor m'n spreekbeurt en het is zo'n lieve vrouw.. Dat het net haar moet overkomen :n Jannai(Blind veulen) is gered, Zjene(De koe) ook, het lammetje ook.....

Het lammetje is toch wel gered? Ik dacht dat het lammetje de brand niet overleefd had. -O-

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:25

Ik las ook idd dat het lammetje t niet gered heeft ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:26

Op de foto in de laatste(?) link zit ze wel een lammetje de fles te geven, of is dat een oude foto?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:26

Animal schreef:
Nico_lette schreef:

Het lammetje is toch wel gered? Ik dacht dat het lammetje de brand niet overleefd had. -O-

Jawel hoor, Eltharin is gered :j
Mijn moeder, stiefzusje en ik hebben haar van afstand geadopteerd :')
Hond in de rolstoel heeft 't niet overleefd, had geen schijn van kans :(
3(?) honden en meer dan 15 katten hebben 't niet overleefd ;(
Weet ik trouwens allemaal omdat mijn moeder veel voor haar doet en ik dus ook

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:31

Volgens mij is het nog niet 100% zeker dat maya het niet heeft overleefd toch? Al is de kans dat ze zichzelf weggesleept heeft klein..

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:32

Geryon schreef:
Volgens mij is het nog niet 100% zeker dat maya het niet heeft overleefd toch? Al is de kans dat ze zichzelf weggesleept heeft klein..

Het is zo goed als zeker dat Maya het niet heeft overleefd, is zo'n lief beestje....
Hopelijk heeft Scott het overleefd, heb ik nog mee geknuffeld

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:33

KoudbloedKim schreef:

Mijn ervaring met Norma is als je haar iets aanbiedt vanuit een goed hart, ze daar geen genoegen mee neemt en er ook nog geld/voer/helpen met schoonmaken en mesten bij wil.
Ik hoop dat ze, nu ze in deze situatie zit, een klein beetje vertrouwen terug krijgt in de goedheid van de mensen (want dat bestaat zeker nog) en hulp zal accepteren.
Dit is te groot voor 1 persoon om op te knappen en er zijn genoeg mensen die haar willen helpen, maar dan zal ze het wel aan moeten nemen.

Het mens is alles kwijt. Misschien benadert ze bepaalde dingen niet op een handige manier maar het onderwerp van dit topic is dat ze een groot deel van haar geliefde dieren kwijt is, en dat lijkt mij al verschrikkelijk genoeg. Is het dan écht nodig om dit soort dingen te gaan zeggen? Is het echt nodig om toch even met een vingertje te gaan wijzen?
Je hóeft het niet aan te halen, je kan er ook voor kiezen om even op je handen te zitten....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:34

Verschrikkelijk wat daar gebeurd is.

Zo nu en dan zag ik wat beelden van Norma en haar dieren op Facebook en eerlijk gezegd denk ik dat de dieren het beter hadden kwa huisvesting en verzorging dan zij zelf.
De boerderij waar zij in zat leek, oordelend vanaf de beelden, in erg slechte staat te verkeren.

Toch zag ik ook wel wat in haar manier van onthaast leven met de dieren en als ik de ideeën voor een nieuw universum lees dan zie ik daar kansen en mogelijkheden. http://www.hetnieuwenormasuniversum.nl/#overdeactie

Ik kan alleen maar hopen dat uit zoveel ellende heel veel goeds komt, een beter en veiliger thuis voor Norma en haar dieren. Wat meer comfort en voldoende ruimte om haar ideeën uit te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:36

Gulpje schreef:
[naam] schreef:

Het mens is alles kwijt. Misschien benadert ze bepaalde dingen niet op een handige manier maar het onderwerp van dit topic is dat ze een groot deel van haar geliefde dieren kwijt is, en dat lijkt mij al verschrikkelijk genoeg. Is het dan écht nodig om dit soort dingen te gaan zeggen? Is het echt nodig om toch even met een vingertje te gaan wijzen?
Je hóeft het niet aan te halen, je kan er ook voor kiezen om even op je handen te zitten....
Typisch dat alleen mijn reactie eruit wordt gehaald, maar goed, om antwoord te geven om je vraag; dit speelde niet gisteren of vandaag, maar al iets eerder toen er nog niks aan de hand was.
Je zou ook gewoon eens goed kunnen lezen en zelf eens op je handen gaan zitten i.p.v mij eruit te pikken om je op af te reageren.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:38

In dat geval zal ik het wat algemener zeggen KbK. Mijn reactie is ook aan anderen in dit topic gericht. Hoe netjes ook verwoord, hoe goed er ook over nagedacht; is dat nu écht nodig in zo'n triest topic als deze?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:39

@Gulpje: nee dat is gewoon Norma. Vind ik echter niets uitmaken maargoed..