Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:20

Waarpm nemen mensen reclame überhaupt serieus?
Mij kan het echt niet schelen in iedergeval wie of wat ze gebruiken.
Daarnaast: smaken verschillen. Ik vind die tweede vrouw in de post van kbk inderdaad gewoon dik. Dat is gewoon mijn mening.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:21

Ik vind de reactie van sommige vrouwen hierop walgelijker dan hoe dun zij is.. (Had veel op fB erover zien voorbij komen).. Geef jongen meiden eerder betere voorlichting.. Anorexia gevoelige meiden zien overal 'slechte' voorbeelden, die hun zelfbeeld verzwakken.. Enkele foto's schrappen heeft echt geen nut..

Anoniem

Kana schreef:
[naam] schreef:
H&M noemt dit Plus size!!!
[ Afbeelding ]

Dit is geen plus size, dit is normaal.
Zij zou een rolmodel horen te zijn voor jonge meiden, niet de meid uit de OP.
Wat niet betekent dat zij geen model mag zijn, maar voor andere campagnes.

Kana schreef:
Mensen verwarren de hele tijd plus size model met plus size normale(jaja wat is normaal enzenz ik bedoel het gemiddeld straatbeeld) vrouw. Dat is niet hetzelfde.
Dan vind ik dat je dat geen plus size modellen moet noemen. :n

Anoniem

Ik vindt dat ze het zelf moeten weten. En ik vraag mij zelfs af of het geen discriminatie is om dunne modellen te verbieden om hun werk uit te oefenen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:22

Ik vraag me af wanneer magere mensen eens beschermd gaan worden voor body-shaming. :)

En nee, dat bejubelde model met het witte ondergoed vind ik geen "rolmodel" want haar type figuur is een erg ongezond type (vet aan de buik) en neen, zij heeft geen "gezond gewicht". Ze is ook niet gruwelijk dik, maar ook niet gewoon gezond van gewicht.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:24

Anoniem

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:26

Dan is de naam plus size model dus gewoon onwijs misleidend.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:26

Ayasha schreef:
Ik vraag me af wanneer magere mensen eens beschermd gaan worden voor body-shaming. :)

En nee, dat bejubelde model met het witte ondergoed vind ik geen "rolmodel" want haar type figuur is een erg ongezond type (vet aan de buik) en neen, zij heeft geen "gezond gewicht". Ze is ook niet gruwelijk dik, maar ook niet gewoon gezond van gewicht.

Moeten reclames perse een gezond beeld uitstralen? Waarom niet gewoon de variatie van de mens? Als een fabrikant of marketing man denkt dat zijn product het beste verkocht wordt door een dame met wat buikvet, dan huren ze de dame met buikvet in. Maatje 0 beter? Dan nemen ze iemand met maatje 0. Liever iemand die 150 kilo weegt? Dan zoek je een model van 150 kilo.

Ik snap niet dat we zó gigantisch geobsedeerd zijn door reclames met z'n allen. Of nou ja, met wie er voor die reclame gebruikt wordt. Ik zou me eerder druk maken om het feit dat we de hele dag door subtiel en minder subtiel beïnvloed worden in onze keuzes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:44

Ze zullen gebruiken wat verkoopt.
I don't care.
Maar als een winkel reclame maakt met maat 44 dan ga ik er vanuit dat ik daar niets te zoeken heb. Idem als het model 14 is en maat 32 heeft. Die leeftijd ben ik immers ook uit. Zo simpel werkt het.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:48

Vjestagirl schreef:
Moeten reclames perse een gezond beeld uitstralen? Waarom niet gewoon de variatie van de mens? Als een fabrikant of marketing man denkt dat zijn product het beste verkocht wordt door een dame met wat buikvet, dan huren ze de dame met buikvet in. Maatje 0 beter? Dan nemen ze iemand met maatje 0. Liever iemand die 150 kilo weegt? Dan zoek je een model van 150 kilo.

Ik snap niet dat we zó gigantisch geobsedeerd zijn door reclames met z'n allen. Of nou ja, met wie er voor die reclame gebruikt wordt. Ik zou me eerder druk maken om het feit dat we de hele dag door subtiel en minder subtiel beïnvloed worden in onze keuzes.

Van mijn part gebruiken ze mensen van 200kg voor reclames. Maar je moet wel een kat een kat noemen. Dat model heeft geen gezond model. Klaar. :)
Indien het imo (ja ik vind haar ook aan de magere kant) te magere model van de eerste pagina "niet mag" omdat het geen gezond beeld geeft. Dan het zwaardere model van deze pagina ook niet; Kwestie van de lijn door trekken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:55

Gewoon de donald duck lezen bij de tandarts ipv modeblaadjes, scheelt ook een hoop ergernis :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:56

Sizzle schreef:
Gewoon de donald duck lezen bij de tandarts ipv modeblaadjes, scheelt ook een hoop ergernis :D

Als die er liggen doe ik dat sowieso al! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:02

Sizzle schreef:
Klopt, of de Tina. :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:13

Jolien87 schreef:
De 'anti gratenk*t-groep' vindt het natuurlijk fantastisch wanneer mensen met overgewicht ergens op de cover verschijnen "want ook dikke mensen zijn mooi". Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar gezond is natuurlijk anders.
Daarbij merk je dat mensen snel hun eigen conclusies trekken en er maar vanuit gaan dat iemand voor zijn of haar eigen omvang of gewicht heeft gekozen. "Dikke mensen nuttigen de hele dag door alleen maar chips & cola en magere mensen hebben alleen bleekselderij in de koelkast liggen". Dit is het beeld wat veel mensen hebben, maar ervan uitgaan dat er wellicht een medische reden achter zit gebeurt niet zo snel.

Ah waaaaaaat, verdorie val ik zomaar buiten het clichébeeld; morgen gelijk wat bleekselderij in de koelkast leggen :P
Aan gezien ik door sommigen ook nog wel als te mager betitelt wordt. Dieptepunt was toch wel die ene werkgever die me letterlijk een gratenpakhuis noemde -O- En ok ik ben zeker slank, maar met 1.70 en 55 kilo ben ik echt geen gratenpakhuis grrrrrr, zou dr bijna opstandig van worden :P

Ach de modewereld heeft sowieso een verwrongen beeld van wat slank en dik is; als iemand van mid 60 kilo al een plussize wordt genoemd, dan weet je wel genoeg natuurlijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:19

xxCYNNxx schreef:
Jolien87 schreef:
De 'anti gratenk*t-groep' vindt het natuurlijk fantastisch wanneer mensen met overgewicht ergens op de cover verschijnen "want ook dikke mensen zijn mooi". Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar gezond is natuurlijk anders.
Daarbij merk je dat mensen snel hun eigen conclusies trekken en er maar vanuit gaan dat iemand voor zijn of haar eigen omvang of gewicht heeft gekozen. "Dikke mensen nuttigen de hele dag door alleen maar chips & cola en magere mensen hebben alleen bleekselderij in de koelkast liggen". Dit is het beeld wat veel mensen hebben, maar ervan uitgaan dat er wellicht een medische reden achter zit gebeurt niet zo snel.

Ah waaaaaaat, verdorie val ik zomaar buiten het clichébeeld; morgen gelijk wat bleekselderij in de koelkast leggen :P
Aan gezien ik door sommigen ook nog wel als te mager betitelt wordt. Dieptepunt was toch wel die ene werkgever die me letterlijk een gratenpakhuis noemde -O- En ok ik ben zeker slank, maar met 1.70 en 55 kilo ben ik echt geen gratenpakhuis grrrrrr, zou dr bijna opstandig van worden :P

Ach de modewereld heeft sowieso een verwrongen beeld van wat slank en dik is; als iemand van mid 60 kilo al een plussize wordt genoemd, dan weet je wel genoeg natuurlijk.

Hopelijk snap je toch wel dat ik hier zelf heel anders over denken. :(:)
Nou hup, snel die bleekselderij dan maar in de koelkast leggen, anders hoor je er niet bij.
Zonder gekkigheid, zolang jij maar blij bent met jezelf en je goed voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:24

Iedereen zou moeten kunnen zijn waar hij of zij zich goed bij voelt.
Of dat nou dik, dun of er tussenin is, dat zou niet uit moeten maken.

Wel vind ik dat je op moet passen met jezelf als rolmodel neer te (laten) zetten. :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:24

KoudbloedKim schreef:
H&M noemt dit Plus size!!!
[ Afbeelding ]

Dit is geen plus size, dit is normaal.
Zij zou een rolmodel horen te zijn voor jonge meiden, niet de meid uit de OP.
Wat niet betekent dat zij geen model mag zijn, maar voor andere campagnes.

Maar voor wat voor campagnes mag zo'n model dan nog werken volgens jou, want YSL is nu absoluut geen merk wat zich erg richt op jonge meiden?

Trouwens onzin dat bovenstaand model zoveel realistischer zou zijn? Ik neem aan dat geen van beide vrouwen een cyborg is en ze dus beide werkelijk mensen zijn, hoezo is de een dan realistischer dan de ander. Dik worden kan ook niet iedereen, en van nature geweldige verhoudingen en een mooie kop hebben is eigenlijk ook helemaal niet zo gemiddeld en realistisch. Maar wat heb je ook aan iemand die er heel gemiddeld uit ziet als je de aandacht probeert te trekken :)*

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:29

Sjira schreef:
xCarpediem schreef:
Ongezond dikke mensen worden immers ook niet uit een blaadje verbannen.

Of van de tv. DAT zouden ze nou eens moeten doen....

True.

Overgewicht of zwaarlijvigheid of zelfs 25 kilo te veel wordt steeds meer geaccepteerd.. Geef mij maar die dunne modellen. Alles wat mijn postuur heeft of meer vind ik niet mooi :=

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:30

Volgens mij is het gewoon heel simpel en kan er beter een minimaal bmi komen voor een model. Misschien is het dunne meisje van de reclame gewoon van zichzelf zo dun, maar ook op de snapshots die ergens in een blog staan ziet ze er niet gezond uit.
Het zou gewoon geen voorbeeld moeten zijn. Maakt niet uit wat je zelf mooi of niet mooi vindt, te dik of te dun is allebei ongezond.

Van de plus size modellen snap ik trouwens niet waarom ze dan ook perse (bij dove iig) gelijk grote oma onderbroeken en onelegante mega bh's aan moeten. Je hoeft toch niet mager te zijn om een beetje sexy ondergoed te dragen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:31

@Liedje89; Om antwoord te geven op je vragen.
Ik vind dat extreem dunne mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met ondergewicht.
Ook vind ik dat dikke mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met overgewicht.
Als ik in een modeblad kijk of een blad dat kleding verkoopt, zou ik veel liever het "plus size" model van de H&M zien dan het meisje uit de OP.
Maar dat is een persoonlijke mening.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:33

KoudbloedKim schreef:
Ik vind dat extreem dunne mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met ondergewicht.
Ook vind ik dat dikke mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met overgewicht.
Als ik in een modeblad kijk of een blad dat kleding verkoopt, zou ik veel liever het "plus size" model van de H&M zien dan het meisje uit de OP.

maar de hm en YSL zijn hele andere doelgroep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:34

Gianti schreef:
[naam] schreef:

maar de hm en YSL zijn hele andere doelgroep
Kopen bij 'de YSL' alleen maar magere mensen kleding dan?
Of nee, laat ik het anders formuleren; mogen alleen magere mensen YSL dragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:38

Uiteraard niet KBK, maar YSL zijn nu eenmaal andere kleren dan H&M. H&M is een soort huismerk tegenwoordig terwijl YSL een professioneler, duurder, beroemder merk is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:43

Nee zeker niet.. Maar staan daar gewoon andere standaards... Haute contour willen ze ook liefst zo recht toe recht aan hebben.. Zonder kont en borsten.. Willen we dat in echte leven? Nee!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:43

Even heel kort door de bocht ben je denk aardig geobsedeerd door je uiterlijk als je duizende euro's uitgeeft aan een enkele outfit van YSL en kan ik me dan niet voorstellen dat een personal trainer er voor datzelfde uiterlijk niet af kon :Y) . Ik denk echt dat dergelijke merken gemiddeld gezien wel een slankere doelgroep hebben. (Maar misschien komt er nu iemand met verbazende jaarcijfers waaruit blijkt dat YSL de meeste outfits in maat XL verkoopt wie weet :Y) )