Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kana schreef:Dan vind ik dat je dat geen plus size modellen moet noemen.[naam] schreef:H&M noemt dit Plus size!!!
[ Afbeelding ]
Dit is geen plus size, dit is normaal.
Zij zou een rolmodel horen te zijn voor jonge meiden, niet de meid uit de OP.
Wat niet betekent dat zij geen model mag zijn, maar voor andere campagnes.Kana schreef:Mensen verwarren de hele tijd plus size model met plus size normale(jaja wat is normaal enzenz ik bedoel het gemiddeld straatbeeld) vrouw. Dat is niet hetzelfde.
KoudbloedKim schreef:Dan vind ik dat je dat geen plus size modellen moet noemen.
Ayasha schreef:Ik vraag me af wanneer magere mensen eens beschermd gaan worden voor body-shaming.![]()
En nee, dat bejubelde model met het witte ondergoed vind ik geen "rolmodel" want haar type figuur is een erg ongezond type (vet aan de buik) en neen, zij heeft geen "gezond gewicht". Ze is ook niet gruwelijk dik, maar ook niet gewoon gezond van gewicht.
Vjestagirl schreef:Moeten reclames perse een gezond beeld uitstralen? Waarom niet gewoon de variatie van de mens? Als een fabrikant of marketing man denkt dat zijn product het beste verkocht wordt door een dame met wat buikvet, dan huren ze de dame met buikvet in. Maatje 0 beter? Dan nemen ze iemand met maatje 0. Liever iemand die 150 kilo weegt? Dan zoek je een model van 150 kilo.
Ik snap niet dat we zó gigantisch geobsedeerd zijn door reclames met z'n allen. Of nou ja, met wie er voor die reclame gebruikt wordt. Ik zou me eerder druk maken om het feit dat we de hele dag door subtiel en minder subtiel beïnvloed worden in onze keuzes.
Jolien87 schreef:De 'anti gratenk*t-groep' vindt het natuurlijk fantastisch wanneer mensen met overgewicht ergens op de cover verschijnen "want ook dikke mensen zijn mooi". Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar gezond is natuurlijk anders.
Daarbij merk je dat mensen snel hun eigen conclusies trekken en er maar vanuit gaan dat iemand voor zijn of haar eigen omvang of gewicht heeft gekozen. "Dikke mensen nuttigen de hele dag door alleen maar chips & cola en magere mensen hebben alleen bleekselderij in de koelkast liggen". Dit is het beeld wat veel mensen hebben, maar ervan uitgaan dat er wellicht een medische reden achter zit gebeurt niet zo snel.
xxCYNNxx schreef:Jolien87 schreef:De 'anti gratenk*t-groep' vindt het natuurlijk fantastisch wanneer mensen met overgewicht ergens op de cover verschijnen "want ook dikke mensen zijn mooi". Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar gezond is natuurlijk anders.
Daarbij merk je dat mensen snel hun eigen conclusies trekken en er maar vanuit gaan dat iemand voor zijn of haar eigen omvang of gewicht heeft gekozen. "Dikke mensen nuttigen de hele dag door alleen maar chips & cola en magere mensen hebben alleen bleekselderij in de koelkast liggen". Dit is het beeld wat veel mensen hebben, maar ervan uitgaan dat er wellicht een medische reden achter zit gebeurt niet zo snel.
Ah waaaaaaat, verdorie val ik zomaar buiten het clichébeeld; morgen gelijk wat bleekselderij in de koelkast leggen![]()
Aan gezien ik door sommigen ook nog wel als te mager betitelt wordt. Dieptepunt was toch wel die ene werkgever die me letterlijk een gratenpakhuis noemdeEn ok ik ben zeker slank, maar met 1.70 en 55 kilo ben ik echt geen gratenpakhuis grrrrrr, zou dr bijna opstandig van worden
![]()
Ach de modewereld heeft sowieso een verwrongen beeld van wat slank en dik is; als iemand van mid 60 kilo al een plussize wordt genoemd, dan weet je wel genoeg natuurlijk.
KoudbloedKim schreef:H&M noemt dit Plus size!!!
[ Afbeelding ]
Dit is geen plus size, dit is normaal.
Zij zou een rolmodel horen te zijn voor jonge meiden, niet de meid uit de OP.
Wat niet betekent dat zij geen model mag zijn, maar voor andere campagnes.
Sjira schreef:xCarpediem schreef:Ongezond dikke mensen worden immers ook niet uit een blaadje verbannen.
Of van de tv. DAT zouden ze nou eens moeten doen....
KoudbloedKim schreef:@Liedje89; Om antwoord te geven op je vragen.
Ik vind dat extreem dunne mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met ondergewicht.
Ook vind ik dat dikke mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met overgewicht.
Als ik in een modeblad kijk of een blad dat kleding verkoopt, zou ik veel liever het "plus size" model van de H&M zien dan het meisje uit de OP.
Maar dat is een persoonlijke mening.
Gianti schreef:Kopen bij 'de YSL' alleen maar magere mensen kleding dan?[naam] schreef:@Liedje89; Om antwoord te geven op je vragen.
Ik vind dat extreem dunne mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met ondergewicht.
Ook vind ik dat dikke mensen best campagnes kunnen doen die te maken hebben met overgewicht.
Als ik in een modeblad kijk of een blad dat kleding verkoopt, zou ik veel liever het "plus size" model van de H&M zien dan het meisje uit de OP.
Maar dat is een persoonlijke mening.
maar de hm en YSL zijn hele andere doelgroep