Ik houd wel van een diverse groep

Koran in boekvorm zou ik wel willen krijgen, kan die mooi naast de Bijbel staan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tytonidae schreef:Hmmm,
Mijn ervaring is juist dat de jeugd wat aan het 'radicaliseren' is en de ouders vaak wat passiever/toleranter zijn.
Maar sowieso is het heel divers. Ik heb kort geleden op school gezeten met zowel een hele aardige moslim als met een moslim die gewoon keihard ontkende dat de aanslag op Charlie Hebdo door moslimfundamentalisten was uitgevoerd.
liedje89 schreef:Lijkt me echt zonde, waarom niet gewoon 15 000 flyers met een QR code naar zo'n koran app, het is toch zonde om zoveel boeken te drukken met een grote kans dat het merendeel niet gelezen wordt?
Overgens vind ik het wel appart dat een ongelovige de koran niet mag aanraken.Dat maakt het mensen toch alleen maar moeilijk zich te bekeren tot de islam, hoe moet je immers bekeerd raken als je niet mag lezen wat de bedoeling is.
Tytonidae schreef:Citaat:Een land als Saoedi-Arabië is een theocratie. De normen en waarden en wetten en regels zijn opgesteld vanuit het geloof. Nederland is geen theocratie, dus onze normen en waarden en regels en wetten zijn niet 'vastgepind' op 1 geloofsovertuiging. Natuurlijk kent de islam verschillende stromingen, net zoals het christendom, maar vrijwel de volledige bevolking in een land als Saoedi-Arabië is aanhanger van de islam. Hier in Nederland is tegenwoordig meer dan de helft van de bevolking niet meer gelovig.
Hoe zou jij er tegen aan kijken als we het bijvoorbeeld zouden hebben over een land zoals Egypte? Er wonen daar veel moslims, maar ook enorm veel christenen
liedje89 schreef:Lijkt me echt zonde, waarom niet gewoon 15 000 flyers met een QR code naar zo'n koran app, het is toch zonde om zoveel boeken te drukken met een grote kans dat het merendeel niet gelezen wordt?
Overgens vind ik het wel appart dat een ongelovige de koran niet mag aanraken. Dat maakt het mensen toch alleen maar moeilijk zich te bekeren tot de islam, hoe moet je immers bekeerd raken als je niet mag lezen wat de bedoeling is.
Science90 schreef:44Myrthe44 schreef:Ben erg benieuwd wie je hier met ''wij'' bedoeld, haha
'De Nederlander' die hier een stamboom heeft die honderden jaren terug gaat. Nederland is namelijk vanuit de geschiedenis al Christelijk. Overigens ken ik geen enkel hotel waar een Bijbel voor je klaar ligt hoor![]()
Bij het verlaten van de basisschool hebben wij ook een Bijbel gekregen, maar dat was dan ook een Christelijke school. Ik vond het een mooi gebaar, een fundament voor de rest van je leven.
Overgens vind ik het wel appart dat een ongelovige de koran niet mag aanraken. Dat maakt het mensen toch alleen maar moeilijk zich te bekeren tot de islam, hoe moet je immers bekeerd raken als je niet mag lezen wat de bedoeling is.
geerke schreef:worden betaald door sponsoring...dus ook stichtingen geven geld die gewoon subsidie krijgen,en die subsidie komt uit belastinggeld wat de burger ophoest.
geerke schreef:dat soort acties worden gewoon betaald van ons belasting geld hoor
liedje89 schreef:geerke schreef:dat soort acties worden gewoon betaald van ons belasting geld hoor
Maakt niet uit wiens geld het is het is gewoon zonde van het papier en de moeite om dingen uit te delen die grotendeels op de vuilberg belanden, op zo'n schaal ook 15 000.
Met een ieder boek trouwens ik kreeg laatst een gratis uitgave van "een vlucht regenwulpen", wat moet je daar nu mee, niemand wilde hem hebben ook. Zelfs op de lokale weggeefhoek hapte niemand, je kan daar nog een sok met een gat op zetten en iemand komt hem halen. Zonde van al dat papier...