AH is echt niet de enge werkgever voor een 18 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jenny_S schreef:Wat een gezeur om niks. Wat verwacht je nou? Je bent 19 komt net kijken en dan ook nog veel willen verdienen. Ik kreeg bij de overheid op mijn 19 de ook jeugdloon. Lekker belangrijk. Later allemaal ingehaald. Eerst maar eens laten zien dat je kan werken daarna word je daarvoor beloont. Vakkenvullen is nou eenmaal geen werk waar je hoop verstand voor hoeft te hebben en ga het nou niet vergelijken met werk waarvoor je veel verantwoording bij hebt.
Shenavallie schreef:@ Joman: Iemand met papieren is echt niet meer dan iemand zonder. Uiteindelijk vegen we allemaal onze eigen r**t af. Ik heb zelf een stapel diploma's en niet de minste, maar ik voel me allesbehalve verheven boven mensen die in de ogen van anderen "minder werk" doen. Sterker nog: ik ga liever met die mensen om dan mensen die op "mijn niveau" gestudeerd hebben. Oké, ik zou me doodvervelen als ik dat werk moet doen, omdat ik geestelijk bezig moet zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik mensen die dit werk doen (zij het opleidingsgewijs, zij het omdat er niets anders is, zij het omdat ze er al vanaf jonge leeftijd werken, of welke reden ook) niet méér gun. Dankzij deze mensen kan ik tenminste het eten kopen dat ik wil en grijp ik niet mis. Hetzelfde voor degenen die vuilnis op komen halen, iets waar menigeen niet aan moet denken. Ik ben blij dat er mensen zijn die het wèl willen doen, anders zit ik met die sh*tload aan troep in mijn huis of slingert het langs de weg met alle gevolgen van dien. Ik leef me nu eenmaal in in andere mensen en hun (beweeg)redenen. Wat dacht je van piloten die zijn uitgeloot? Ook niet de minste opleiding, maar al deze mensen staan wel jouw boodschappen aan te vullen, ALS ze al aan de bak komen: deze mensen zijn tenslotte te hoog opgeleid voor het werk. Zij willen echter wel werken en pakken alles aan. Wie weet heeft deze jongeman van het filmpje wel een opleiding afgerond, maar komt hij niet aan een andere baan. Blijft hij om die reden bij AH werken, maar wil wel graag zijn lasten kunnen bekostigen...
Shenavallie schreef:Jenny_S schreef:Wat een gezeur om niks. Wat verwacht je nou? Je bent 19 komt net kijken en dan ook nog veel willen verdienen. Ik kreeg bij de overheid op mijn 19 de ook jeugdloon. Lekker belangrijk. Later allemaal ingehaald. Eerst maar eens laten zien dat je kan werken daarna word je daarvoor beloont. Vakkenvullen is nou eenmaal geen werk waar je hoop verstand voor hoeft te hebben en ga het nou niet vergelijken met werk waarvoor je veel verantwoording bij hebt.
Wat als die jongen al vanaf zijn 15e voor dit bedrijf werkt, met hart en ziel? Een keiharde werker, niet zeurt over wat langer doorgaan? Je altijd op hem kunt rekenen? Er voor het bedrijf staat en goede reclame voor jouw bedrijf is?
Shenavallie schreef:Wat als die jongen al vanaf zijn 15e voor dit bedrijf werkt, met hart en ziel? Een keiharde werker, niet zeurt over wat langer doorgaan? Je altijd op hem kunt rekenen? Er voor het bedrijf staat en goede reclame voor jouw bedrijf is?
Colorado schreef:@Joman; Nee hoor, het jeugdloon is overal lager dan het minimumloon, vandaar mijn vraag, waar dan? Dat is er niet namelijk.Jenny_S schreef:Wat een gezeur om niks. Wat verwacht je nou? Je bent 19 komt net kijken en dan ook nog veel willen verdienen. Ik kreeg bij de overheid op mijn 19 de ook jeugdloon. Lekker belangrijk. Later allemaal ingehaald. Eerst maar eens laten zien dat je kan werken daarna word je daarvoor beloont. Vakkenvullen is nou eenmaal geen werk waar je hoop verstand voor hoeft te hebben en ga het nou niet vergelijken met werk waarvoor je veel verantwoording bij hebt.
Niet veel, maar genoeg om van te leven (eten, huren, zorgverzekering betalen, studie betalen), niet iedereen kan meer bij pappie en mammie wonen namelijk.
LauraMc schreef:Shenavallie schreef:@ Joman: Iemand met papieren is echt niet meer dan iemand zonder. Uiteindelijk vegen we allemaal onze eigen r**t af. Ik heb zelf een stapel diploma's en niet de minste, maar ik voel me allesbehalve verheven boven mensen die in de ogen van anderen "minder werk" doen. Sterker nog: ik ga liever met die mensen om dan mensen die op "mijn niveau" gestudeerd hebben. Oké, ik zou me doodvervelen als ik dat werk moet doen, omdat ik geestelijk bezig moet zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik mensen die dit werk doen (zij het opleidingsgewijs, zij het omdat er niets anders is, zij het omdat ze er al vanaf jonge leeftijd werken, of welke reden ook) niet méér gun. Dankzij deze mensen kan ik tenminste het eten kopen dat ik wil en grijp ik niet mis. Hetzelfde voor degenen die vuilnis op komen halen, iets waar menigeen niet aan moet denken. Ik ben blij dat er mensen zijn die het wèl willen doen, anders zit ik met die sh*tload aan troep in mijn huis of slingert het langs de weg met alle gevolgen van dien. Ik leef me nu eenmaal in in andere mensen en hun (beweeg)redenen. Wat dacht je van piloten die zijn uitgeloot? Ook niet de minste opleiding, maar al deze mensen staan wel jouw boodschappen aan te vullen, ALS ze al aan de bak komen: deze mensen zijn tenslotte te hoog opgeleid voor het werk. Zij willen echter wel werken en pakken alles aan. Wie weet heeft deze jongeman van het filmpje wel een opleiding afgerond, maar komt hij niet aan een andere baan. Blijft hij om die reden bij AH werken, maar wil wel graag zijn lasten kunnen bekostigen...
Dan nog blijf je toch zoeken naar een andere baan en zie je dit als iets 'tijdelijks'?
Jenny_S schreef:snap ik, maar soms moet je eerst even doorbikkelen voordat je iets bereikt. ik moest ook naast mijn studie 30 uur per week werken om alles te kunnen betalen.
Jenny_S schreef:Colorado je gaf zelf aan in 1 van je vorige tekst dat als jij afgestudeerd was aan universiteit en je dan dat werk zou moeten doen je het niet normaal vond dat je dat loon zou krijgen en wat als iemand anders met mbo dat werk gaat nemen moet diegene dan minder betaald krijgen dan jij voor hetzelfde werk?
Een hoger minimum start betekend dat alle andere schalen en treden ook moeten stijgen en dat is gewoon niet haalbaar
Enige jammere vind ik dat ze heel veel te kort doen aan studerende denk aan studiefinanciering etc. Denk dat ze daar de plank bij misslaan want dat is de basis.
Maar als je besluit om alleen te gaan werken op je 18de dan weet je dat je niet gelijk bergen geld krijgt.
Dus we moeten wel even studerenden en alleen werkers van elkaar scheiden want die kan je niet met elkaar vergelijken
Colorado schreef:Jenny_S schreef:Colorado je gaf zelf aan in 1 van je vorige tekst dat als jij afgestudeerd was aan universiteit en je dan dat werk zou moeten doen je het niet normaal vond dat je dat loon zou krijgen en wat als iemand anders met mbo dat werk gaat nemen moet diegene dan minder betaald krijgen dan jij voor hetzelfde werk?
Een hoger minimum start betekend dat alle andere schalen en treden ook moeten stijgen en dat is gewoon niet haalbaar
Enige jammere vind ik dat ze heel veel te kort doen aan studerende denk aan studiefinanciering etc. Denk dat ze daar de plank bij misslaan want dat is de basis.
Maar als je besluit om alleen te gaan werken op je 18de dan weet je dat je niet gelijk bergen geld krijgt.
Dus we moeten wel even studerenden en alleen werkers van elkaar scheiden want die kan je niet met elkaar vergelijken
Ik denk dat je me door elkaar haalt met iemand anders!
Verder hoeft het minimum niet omhoog, het minimum voor die leeftijd moet rechtgetrokken worden naar dat van volwassenen, is iets heel anders! Andere lonen hoeven dus helemaal niet aangepast worden.
En ik vind dat die twee helemaal niet gescheiden hoeven te worden. Er zijn allerlei redenen om liever te willen werken dan studeren en met geen van allen is iets mis. Full time werken is fulltime minimunloon voor volwassenen waar van te leven valt, 18 jarigen zijn volwassen.
Jenny_S schreef:[ [url=m/tXJGX9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is je eige tekst
Maar goed ik hoef me gelijk niet te halen maar het is helder dat het niet slim is in Nederland om er zelf voor willen kiezen te werken als je het loon niet accepteerd. Laten we het daar maar op houden haha
Colorado schreef:Jenny_S schreef:[ [url=m/tXJGX9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is je eige tekst
Maar goed ik hoef me gelijk niet te halen maar het is helder dat het niet slim is in Nederland om er zelf voor willen kiezen te werken als je het loon niet accepteerd. Laten we het daar maar op houden haha
Nee dat is iets wat ik van iemand anders heb gequote, klik maar door naar het bericht.
Dus je zegt eigenlijk, werk maar niet en ga voor een uitkering of bouw schulden op, ook een optie ja!
Jenny_S schreef:Oh sorry dat is dan verkeerd van mij
En nee of je gaat werken en verwacht niet te veel of ga studeren voor hoop ik een betere toekomst
Anoniem schreef:I.Als je als 18jarige onder het reguliere jeugdloon wil vallen, ja leuk, maar kom je dan niet met het punt te zitten dat je vervolgens op je 18e er keihard uitvliegt omdat een 16jarige die wél onder het jeugdloon valt, goedkoper is?