Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dovish schreef:Ik las op Facebook dat hij bij iemand om de boerderij (schapen) liep, inclusief foto. Ik vond hem op de filmbeelden bij het journaal al helemaal niet schuw overkomen en zij bevestigde dat. Zal het niet gewoon een ontsnapt dier zijn?
Edit: was overigens in Wezuperbrug.
Froukje1993 schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat iedere bokker die heel hard ropet dat ze terug moeten komen niet hoeft te leven van een kudde schapen?
Sjonge.. "even een 2de omheining maken die de wolf tegenhoud" "ze zijn beschermd, dus alle dooie schapen worden vergoed"![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het machtige beesten, maar niet in dit kleine kikkerlandje. Die muizenplaag is straks ook over, wilde konijnen worden ook schaars als er meer wolven deze kant op komen en dan gaan ze toch echt wel opzoek naar iets anders.
En dan zijn kleine, 1 weeks oude lammetjes een goede 2de keus..
Leuk dat dat vergoed wordt, maar wat heb je daar emotioneel aan? Fokkers van schapen hebben òòk een hart.
janderegelaa schreef:Veulen84 schreef:Voor sommige mensen is het wel goed om even deze site te lezen: http://www.wolveninnederland.nl/
Zo veel problemen hoef je niet te verwachten van wolven.
Nou, ik denk het wel. Zie onderstaand filmpje. In een linkje, niet kijken als je gevoelig bent of hondenliefhebber.
http://youtu.be/Jtzx4tyVQqA
manie schreef:Froukje1993 schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat iedere bokker die heel hard ropet dat ze terug moeten komen niet hoeft te leven van een kudde schapen?
Sjonge.. "even een 2de omheining maken die de wolf tegenhoud" "ze zijn beschermd, dus alle dooie schapen worden vergoed"![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het machtige beesten, maar niet in dit kleine kikkerlandje. Die muizenplaag is straks ook over, wilde konijnen worden ook schaars als er meer wolven deze kant op komen en dan gaan ze toch echt wel opzoek naar iets anders.
En dan zijn kleine, 1 weeks oude lammetjes een goede 2de keus..
Leuk dat dat vergoed wordt, maar wat heb je daar emotioneel aan? Fokkers van schapen hebben òòk een hart.
Dit dus....
Beest heeft dikke pech wanneer hij voor mijn 4x4 belandt!
En hij zit hier heel dicht in de buurt.
manie schreef:Kleine moeite?!?!
Investeren in een betere omheining???
Wordt dat ook vergoed dan???
Mooie beesten, maar niet in mijn achtertuin
manie schreef:Tja niemand hoeft mijn mening te delen of te waarderen hoor....
'T is gewoon hoe ik er als schapenhouder tegenover sta.
Mijn schapen zijn niet voor de kebab, maar echt hobbydieren, zoals ook mijn paarden dat zijn.
Vandaar dat ik liever geen wolf zie..... (En dus ook niet zal remmen)
Helaas voor de wolven liefhebbers, maar ik heb meer met mijn schapen
Citaat:Als je nu had gezegd waarom je liever geen wolven zou zien in de omgeving, dan kan ik je serieus nemen en kan er nog een discussie uit voortkomen (want daarvoor staat het op NM), maar met zo'n botte reactie lok je vooral uit dat mensen met modder gaan gooien ipv ene discussie voeren.
manie schreef:Tja niemand hoeft mijn mening te delen of te waarderen hoor....
'T is gewoon hoe ik er als schapenhouder tegenover sta.
Mijn schapen zijn niet voor de kebab, maar echt hobbydieren, zoals ook mijn paarden dat zijn.
Vandaar dat ik liever geen wolf zie..... (En dus ook niet zal remmen)
Helaas voor de wolven liefhebbers, maar ik heb meer met mijn schapen