Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Omdat mijn hond bijvoorbeeld, het oprecht leuk vind om in het middelpunt van de aandacht (en eten) te staan.
Een hond is ook veel makkelijker te houden dan een olifant. Ooit wel eens een olifant bij een circusuitbater op bed zien liggen? Of lekker in de woonwagen.
DezeNaam schreef:En dolfinariums.. Dat vind ik echt vreselijk./= Er zitten ten eerste al genoeg dolfijnen in de zee (ok er zijn uitstervende soorten maar die vind je niet terug in dolfinaria) en 'meehelpen' met uitzetten helpt toch niet want dolfijnen en orka's hebben hun eigen familie, eens ze die kwijt zijn is de enigste optie ze terug vinden of het dier gewoon aan zijn lot overlaten. Binnen deze families hebben dolfijnen en orka's trouwens allemaal een eigen taal en daarom is het dus eigenlijk onmogelijk om orka's of dolfijnen zomaar even bij andere soortgenoten te droppen.
Moet je ook nog even nagaan dat er 17 dolfijnen gedood worden om één dolfijn in gevangenschap te houden.. De rest wordt gewoon dood geharpoeneerd en eindigen in het blik, de gebroken hartjes mogen uiteindelijk 'leuk' gaan werken voor het entertainen van mensen terwijl ze net op een gruwelijke wijze van hun familie zijn gescheiden. Zo zijn er veel dieren in gevangenschap die uit frustratie hun hoofd tegen de wanden slaan, in de muren bijten en soortgenoten aanvallen, iets wat deze dieren in het wild nooit zouden doen..
Verder wordt de echolocatie van deze dieren ook erg verstoord doordat het terugkaatst op de wanden, zullen die beesten ook wel gek van worden nee?
xApple schreef:Vorig jaar was ik naar Artis en het Dolfinarium en ik moet zeggen dat ik er wel een beetje verdrietig van werd.. Veel dieren in super kleine verblijven en dolfijnen en zeehonden die 5000x per dag hetzelfde stukje zwemmen..
Ik heb toen besloten dat ik dit soort dierentuinen liever zelf niet meer financier omdat ik mij er zelf gewoon niet prettig meer hij voel. Grote parken waar dieren veel bewegingsvrijheid hebben vind ik veel prettiger om heen te gaan. Circussen ga ik sowieso al nooit heen. Op olifanten rijden en/of met dolfijnen zwemmen ga ik ook nooit doen.
Mijn eigen dieren (2 pony's en 2 cavia's) hebben ook veel bewegingsvrijheid. De paarden lopen 24/7 buiten en de cavia's wonen in stuk afgezette stal van 1,5 bij 1,5. Daar moet ik nog even (oké mijn vader) een mooi groot buitenhok voor maken, ik heb ze pas. Met de pony's rij ik alleen buitenritten dus die staan redelijk dicht bij de natuur vind ik. Ik doe in ieder geval erg mijn best![]()
Qua vlees/leer enz., denk ik altijd; doe wat je kunt en waar je je goed bij voelt. Ik eet alleen biologisch vlees, vis en groentenburgers. Maar ik eet ook wel eens een hamburger van de Mac, ik probeer in mijn 'gewone' situatie zo'n 80% veel te denken om dierenleed/vleesconsumptie maar het lukt niet 100% van de tijd. En dat vind ik acceptabel
Ankie2011 schreef:Ik blijf het toch fascinerend vinden dat mensen het doodnormaal vinden om op een paard te rijden, maar owee als een dolfijn kunstjes moet uitvoeren, op een paard rijden en die aan de teugel laten lopen of over een hindernis laten springen is net zo goed een kunstje uitvoeren. Misschien nog wel erger omdat je er ook nog op gaat zitten.
Citaat:En dan heb je ook nog de dierenparken in azië waar je tijgers kunt aaien of olifanten kunt bereiden,
Ankie2011 schreef:Ik blijf het toch fascinerend vinden dat mensen het doodnormaal vinden om op een paard te rijden, maar owee als een dolfijn kunstjes moet uitvoeren, op een paard rijden en die aan de teugel laten lopen of over een hindernis laten springen is net zo goed een kunstje uitvoeren. Misschien nog wel erger omdat je er ook nog op gaat zitten.
Sizzle schreef:Dat is dus echt onzin.
Sommige circussen zijn misschien slecht met hun dieren maar de laatste 2 waar ik geweest ben hadden super grote boxen met sociaal contact over de wand en weidegang voor hun hengsten.
De overige dieren liepen allemaal samen in een grote paddoch.
PowerReiner schreef:Ik heb gezwommen met wilde dolfijnen.
Veel leuker voor de dieren en bovendien nog veel indrukwekkender. Iedere keer uit de boot springen om vervolgens tussen een school wilde dolfijnen (met baby's) te zwemmen
Sizzle schreef:Dat is dus echt onzin.
Sommige circussen zijn misschien slecht met hun dieren maar de laatste 2 waar ik geweest ben hadden super grote boxen met sociaal contact over de wand en weidegang voor hun hengsten.
De overige dieren liepen allemaal samen in een grote paddoch.