Verhuis iedereen uit bevingsgebied en draai de gaskraan open

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:57

BaileyMix schreef:
Waar wil je al die mensen gaan zetten dan Vjestagirl? Heel de Amsterdamse wijken vol met Groningse boeren? Denk niet dat dat een succes gaat worden.

Beetje kortzichtig om te denken dat nederland niet groter is dan amsterdam en groningen :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:59

anneliesdj schreef:
BaileyMix schreef:
Waar wil je al die mensen gaan zetten dan Vjestagirl? Heel de Amsterdamse wijken vol met Groningse boeren? Denk niet dat dat een succes gaat worden.

Beetje kortzichtig om te denken dat nederland niet groter is dan amsterdam en groningen :')

Was even een overdreven voorbeeldje :)) Ik woon in geen van beiden dus heb wel enig besef dat er meer bestaat :')

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:00

Ik denk dat er veel mensen zijn met het idee om naar het buitenland te gaan, maar slechts een klein percentage dit zullen doen.

Waarom: Familie, Vrienden, Werk, Cultuur, Taal barrière enz...

Ik heb er ook wel eens over nagedacht, hoe zou het zijn als ik ergens in het buitenland opnieuw begin. Maar ga ik verder kijken dan denk ik, wat laat ik hier allemaal achter. Mijn familie kan ik niet allemaal meenemen, mijn vrienden zullen niet mee gaan, Ik heb mijn baan hier, ik zou een nieuwe taal moeten leren (alleen Engels gehad, en kan een klein beetje Duits).. Voor mij dus al genoeg redenen om het niet te doen. En al doe ik het wel, wat moet ik daar dan gaan doen qua werk.

Het enige wat een optie zou zijn is om bijv. net over de grens bij Duitsland te wonen, en in Nederland blijven werken. Maar ook dat is een hele onderneming om te doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:01

sanne1992 schreef:
Het enige wat een optie zou zijn is om bijv. net over de grens bij Duitsland te wonen, en in Nederland blijven werken. Maar ook dat is een hele onderneming om te doen.

Maar financieel zeer aantrekkelijk!

Destination

Re: Verhuis iedereen uit bevingsgebied en draai de gaskraan open

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:03

Redelijk veel mensen wonen ook in Duitsland en werken in Nederland. Maar als heel Groningen uitgekocht wordt, heeft het ook geen nut meer om langs de Nederlandse grens bij de provincie Groningen te gaan wonen, aangezien er geen bedrijven meer zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:04

Vjestagirl schreef:
BaileyMix schreef:

Ik denk dat met dit plan een flink aantal jongeren ervoor gaan kiezen om hun geluk in het buitenland te gaan zoeken. Er spelen véél mensen met die plannen, dit zou best weleens een goede reden voor die mensen kunnen zijn om het daadwerkelijk te proberen. Misschien zelfs ook wel voor mensen uit andere gebieden die bang zijn dat het te druk wordt.

Ik denk dat die angsten ("maar moeten we/ze wonen dan") meer een angst dat er iets veranderd is, dan dat mensen écht geen plek gaan kunnen vinden om te wonen.

Ik denk dat het beide is. Zowel angst als gewoon echt ruimtegebrek. Er zijn trouwens niet zo veel jongeren hier, die trekken al weg. De mensen hier zijn gewend aan veel ruimte en veel willen dat niet opgeven. Ik ben hier bewust gaan wonen omdat ik me hier thuis voel EN omdat ik hier wel een huisje met land kon kopen. Dat is hoe ik wil leven, ik hou van het buitenleven. Ik vind drenthe eigenlijk al te druk, men woont daar al veel dichter op elkaar dan hier. Enige wat qua ruimte soortgelijk is, is friesland. En zoals ik al zei, dat gaat niet samen. Denk dat veel groningers liever verhuizen of met hun huis de grond in gaan, dan naar friesland te vertrekken.

En daar kom je op het andere probleem: veel mensen wonen hier omdat ze in hart en nieren groninger zijn. Een fries is geen drent, een limburger is geen brabander. Het landje is klein en we wonen dicht bij elkaar, maar als je praat over sfeer, mentaliteit en manier van leven, zijn er echt grote verschillen. Dit is de enige provincie waar ik me echt thuis voel. Door groningen van de kaart te vegen, dwing je al die mensen om te gaan verspreiden over het land en buitenland. Je moet niet alleen je huis, je werk, school, buren, kennissen, familie achterlaten (want verspreiding!) maar ook je manier van leven moet je aanpassen. En dat is voor mij nog de voornaamste reden om keihard te blijven zitten waar ik zit. Die 5 ton die genoemd werd als uitkoopbedrag is wel het minimale voor mij, want dat bedrag hebben we al nodig om een soortgelijke woning elders te kunnen vinden. En dan zit ik nog op een postzegelstukje van een halve hectare. Veeeeeeel mensen hebben een stuk meer hier. Ga dat maar eens vergoeden....

Ik vind wel dat er echt iets moet gebeuren. Wel goed onderzocht en goed doordacht, we hebben er ook niks aan als de gaskraan dicht gaat en dat blijkt niet te helpen. Dan is het probleem niet opgelost EN is er economische schade. Maar als het wel werkt... Verliezen we geld vanwege de contracten (schulden) maar dit kan dan wel worden opgelost door HEEL nederland. Iedereen draagt dan bij en nu zijn het echt alleen de groningers die de dupe zijn. De winst van het gas gaat niet naar de reparatie van de woningen/bedrijven... Tijd om het als heel nederland te gaan oplossen, ipv winst te draaien ten koste van de groningers.
Oh en ter illustratie: dit gebied gaat het dus om: http://www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?t ... raardschok

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:04

Ze hebben nog dikke plannen om station Groningen te verbouwen, dus zal wel mee vallen met de massale verhuizing. Ik zou trouwens best naar het buitenland willen :)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:10

Als ze ons hier uit willen kopen bieden ze maar een mooie boerderij met een lap grond aan.. En onderhouden ze ons maar als wij elders in het land geen werk meer hebben := Bovendien is het gewoon niet haalbaar om hele dorpen plat te gaan leggen en iedereen te verhuizen.. De mensen van de gaswinning zijn helaas alleen maar uit op geld. :\