V&D in de problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:12

Danique_G schreef:
Dat zei ik ook niet. Ik zei alleen dat deze twee wel een aanpassing in hun concept hebben aangebracht.

Edit: oké nee het stond het er niet super concreet, als je het heel letterlijk wilt nemen :+ was een reactie op het voorgaande.

Het is een beetje te vroeg om te beoordelen of de Hema en Bijenkorf het 'ook konden'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:14

Joman schreef:
Danique_G schreef:
Dat zei ik ook niet. Ik zei alleen dat deze twee wel een aanpassing in hun concept hebben aangebracht.

Edit: oké nee het stond het er niet super concreet, als je het heel letterlijk wilt nemen :+ was een reactie op het voorgaande.

Het is een beetje te vroeg om te beoordelen of de Hema en Bijenkorf het 'ook konden'.

Ik heb toch wel het idee dat iig de hema het stukken beter doet dan de V&D.

Ik snap dat het voor jou frustrerend is als mensen hier niet geloven in jouw bedrijf, en denken dat andere bedrijven het beter doen terwijl jij dat anders ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:20

Vjestagirl schreef:
Joman schreef:

Ik snap dat het voor jou frustrerend is als mensen hier niet geloven in jouw bedrijf, en denken dat andere bedrijven het beter doen terwijl jij dat anders ziet.

Mijn bedrijf?

Overigens vind ik de vergelijking met Hema niet 100% op z'n plek. Hema heeft immers franchisers, die een groot verschil kunnen maken!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:27

Joman schreef:
Vjestagirl schreef:

Mijn bedrijf?

Overigens vind ik de vergelijking met Hema niet 100% op z'n plek. Hema heeft immers franchisers, die een groot verschil kunnen maken!

Je verdedigd het alsof je er heel persoonlijk iets mee te maken hebt :).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:49

Joman schreef:
Danique_G schreef:
HEMA en bijenkorf konden het ook

Denk maar niet dat Hema uit de problemen is. Ik persoonlijk denk dat de Bijenkorf ook nog met eea te kampen heeft. Even afwachten dus.

Van de Bijenkorf is dat al sinds vorig jaar bekend. Op Rotterdam,Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Eindhoven na sluiten alle filialen. Heeft nog uitgebreid in de krant gestaan.

FelineNanet

Re: V&D in de problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:54

Hema gaat idd ook niet zo goed, net zoals de blokker en de bijenkorf :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:55

Maar dat zeg ik toch helemaal niet? :') het ging over verandering van concept en dat dat wel de HEMA en se bijenkorf destijds redde

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:32

Het probleem bij vd is met name de hoge kosten ze draaien nog steeds een omzet van 650 miljoen. Nu hebben ze een akkoord met de verhuurders dat gaat al miljoenen qua kosten schelen. Enige fout is dat ze daar al eerder aan hadden moeten denken. Kijk naar blokker die doet het preventief

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:49

V&d heeft idd veel te lang gewacht, ze zitten al zeker 10 jaar in de problemen.
Hema en blokker gaan ook niet best maar is veel minder in de media, bijenkorf heeft zo'n 25 jaar een bijna faillissement overleeft maar gaat dacht ik nu wel aardig.
La place heeft hier tot op zekere hoogte niks mee te maken, la place is zo'n 6 jaar geleden gescheiden van v&d, wij hebben ook niks te maken met loonmindering enz (gelukkig) , maar als v&d zou sluiten hebben wij ook een prbleem omdat nog steeds de meeste restaurants boven de v&d zitten.

Over dat la place duurder is dan hema wil ik ook wel even iets zeggen (omdat dit al een paar keer aangehaald is), la place gebruikt alleen pure, eerlijke en biologische produkten, en daarbij staan we dat elke ochtend zelf vers te maken, dat kan je van de hema niet echt zeggen waar zelfs de gekookte eieren zo binnen komen.
Verder is la place echt niet duurder dan een ander restaurant en met sommige dingen zelfs een stuk goedkoper.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:57

Ik haalde er altijd een broodje op kosten van de zaak :+.
Vindt de La Place erg eentonig qua broodjes.
Kruidenkaas, beenham, kip en een speciaalbroodje. Maar vaak waren die maar tijdelijk, en die kruidenkaas is altijd zo dik dat het op een gegeven moment niet meer lekker is.

Om te snuffelen vind ik het een leuke winkel, heb er laatst een Enrico Benetti tas gekocht voor maar € 12,-!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:01

barbar schreef:
Over dat la place duurder is dan hema wil ik ook wel even iets zeggen (omdat dit al een paar keer aangehaald is), la place gebruikt alleen pure, eerlijke en biologische produkten, en daarbij staan we dat elke ochtend zelf vers te maken, dat kan je van de hema niet echt zeggen waar zelfs de gekookte eieren zo binnen komen.
Verder is la place echt niet duurder dan een ander restaurant en met sommige dingen zelfs een stuk goedkoper.

Maar La Place is wel vaak viezig, er slingert vaak nog troep rond op de leestafels, bestek is vaak op, borden en kopjes missen hapjes uit en bestek ziet er vaak niet netjes uit.
En ja, ze zijn goedkoper dan andere restaurants, maar ze zijn ook self-service. Zelf je tafelafruimen, je eten op een dienblad etc.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:03

De HEMA heeft stickertjes met in & uit tijden. Als je na die tijd een broodje koopt, krijg je hem gratis mee.
Na 2 uur worden de broodjes weggehaald en weggegooid. Daar worden elke 2 uur nieuwe broodjes gemaakt.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:11

En als iedereen dan ook eens zelf zijn dienblad opruimd zijn we allebij blij :Y)
Tegen hoe smerig gasten vaak zij valt haast niet schoon te maken, ze laten wat vallen, lachen er om en gaan weg, hakken je taart doormidden om maar het grootste stuk te krijgen, pakken alle smaken thee op, stoppen het zo'n beetje in hun neus om er aan te ruiken en leggen het weer terug, verschonen de poepluier van hun baby tussen etende mensen en leggen die vervolgens op de afruimband als verassing voor de gene die daar staat, en zo kan wel even door gaan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:14

Ess_Ramona schreef:
De HEMA heeft stickertjes met in & uit tijden. Als je na die tijd een broodje koopt, krijg je hem gratis mee.
Na 2 uur worden de broodjes weggehaald en weggegooid. Daar worden elke 2 uur nieuwe broodjes gemaakt.

Bij la place worden onder andere de broodjes elke 2 uur vers gemaakt, die 2uurs borging is door la place ontwikkeld, bij de hema worden de broodjes 'smorgens gemaakt en in grote bakken inde de koeling bewaard.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:15

barbar schreef:
Ess_Ramona schreef:

Bij la place worden onder andere de broodjes elke 2 uur vers gemaakt, die 2uurs borging is door la place ontwikkeld, bij de hema worden de broodjes 'smorgens gemaakt en in grote bakken inde de koeling bewaard.

Grapjas :P. In fastfood ketens over de hele wereld word al tijden lang een tijdsborging aangehouden, die heeft La Place echt niet ontwikkeld hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:16

Vjestagirl schreef:
Joman schreef:

Mijn bedrijf?

Je verdedigd het alsof je er heel persoonlijk iets mee te maken hebt :).

Ik verdedig helemaal niets. Ik merk wel dat er hier veel onzin wordt verteld en dat er maar weinig kennis hebben van faillissementen en bedrijven in moeilijkheden. Dat probeer ik in perspectief te zetten.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:17

Dus wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:18

barbar schreef:
Dus wel.

La Place heeft het idee "laten we ergens opschrijven hoe laat we deze producten gemaakt hebben en ze weg gooien als ze er langer dan tijd X liggen" níet zelf bedacht. Dat is echt een doodnormaal concept.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:18

Krijgen we hier nou een strijd wie het beste is?

Ik dacht dat het over de V&D ging......

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:21

Vjestagirl schreef:
barbar schreef:
Dus wel.

La Place heeft het idee "laten we ergens opschrijven hoe laat we deze producten gemaakt hebben en ze weg gooien als ze er langer dan tijd X liggen" níet zelf bedacht. Dat is echt een doodnormaal concept.

Nu wel, maar daar is iets meer onderzoek naar gedaan en ontwikkeld door la place en goedgekeurd door de wet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:23

barbar schreef:
Vjestagirl schreef:

Nu wel, maar daar is iets meer onderzoek naar gedaan en ontwikkeld door la place en goedgekeurd door de wet.

Het systeem is ontwikkeld door de NVWA, getest op het Rikilt Instituut in Wageningen en daarna opgenomen in de wetgeving.

Dat La Place misschien een kortere tijd aanhoudt dan andere aanbieders, of andere dingen besluit nét iets scherper aan te pakken: dat kan, daar kunnen ze uniek in zijn. Maar ze hebben het originele systeem niet ontwikkeld.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:24

Spreek je het trouwens uit als la plas of la plees?

Mama3

Vjestagirl schreef:
Joman schreef:
Ach, de vraag is of V&D er wel iets mee had kunnen doen en zo ja, wat. Zo'n grote organisatie is natuurlijk totaal niet wendbaar en aanpassingen kosten ontzettend veel tijd en geld.

Dan is dat misschien het grote struikelblok. Ondanks dat het zo'n grote organisatie is zullen ze mee moeten met de tijd, anders blijven je klanten weg...

Aangezien men tegenwoordig veel online koopt zouden ze iets op de verzend en retourkosten moeten verzinnen. Menig keren mijn mandje toch niet afgerekend vanwege de verzend en retourkosten, en de levertijd

Vjestagirl

Danique_G schreef:
Spreek je het trouwens uit als la plas of la plees?

La plas

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:25

Vjestagirl schreef:
barbar schreef:

Grapjas :P. In fastfood ketens over de hele wereld word al tijden lang een tijdsborging aangehouden, die heeft La Place echt niet ontwikkeld hoor.

Dat heeft LaPlace inderdaad niet ontwikkeld. Dat ik nog op de middelbare school werkte en in een lunchroom werkte in het weekend werd dat al gebruikt en dat is nog voor LaPlace bestond ;)
De broodjes bij de Hema hier worden altijd vers gemaakt. Er staan daar continu dames broodjes te beleggen.