"Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:42

geerke schreef:
voorlopig hebben we in Europa geen last van mensen uit indonesie en wel uit marokko

Je schuift weer de grenzen op. Het ging over alle moslims. Maar zodra blijkt dat het onzin is, dat al die verdachtmakingen helemaal niet gelden voor 'alle moslims' is dat ineens niet belangrijk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:43

randalinpony schreef:
geerke schreef:
voorlopig hebben we in Europa geen last van mensen uit indonesie en wel uit marokko

Ik hoop wel dat je beseft dat iemand uit Marokko ook geen Arabier is...

We hebben ook onze zorgen gehad over mensen uit Indonesië in Europa..
Met name in Nederland..

WAs er niet laatst iets over een mollukse woonwijk?
Kom niet met.. dus de islam.. Dit had niets met geloof te maken, maar met een belofte van Nederland aan een bevolkingsgroep dat ze aan hun zijde hadden.

we hebben heel wat te stellen gehad met de mollukkers in Nederland..

---
In tijd en plaats heb je altijd wel problemen met een bevolkingsgroep
Het issue met Wilders is.. Hij gooit ze op een hoop..
Het gevolg is, dat mensen ze dus ook op 1 hoop gaan gooien en geheel de kluts kwijt zijn over welke groep nu precies wat is, wie er nu een dreiging zijn en wie niet en vooral maar vergeten wat onze rollen zijn bij het creeren van gevaar en nog beter zijn in het negeren van het 'hollandse' gevaar dat in Nederland rondloopt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:43

Shadow0 schreef:
geerke schreef:

Je schuift weer de grenzen op. Het ging over alle moslims. Maar zodra blijkt dat het onzin is, dat al die verdachtmakingen helemaal niet gelden voor 'alle moslims' is dat ineens niet belangrijk.

Bovendien heb ik (ook) geen last van mensen uit Marokko.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:45

geerke schreef:

Gezien je leeftijd... de treinkapingen vergeten????

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:48

c_alsemgeest schreef:
Daarom zouden juist mensen die het islamitische geloof aanhangen op moeten staan en de daden van deze gekken veroordelen. Zo lang dat niet gebeurt zal het over 1 kam geschoren worden... Hoe kortzichtig dit ook is.

hoe vaak sta jij op als er een christen extremist een aanslag heeft gepleegt, of een kaaskop wat uithaalt?

bij afschuwelijke daden staan mensen direct op.. zeker ook de moslims.

maar dat ze niet op staan als er er een morakaan iemand van een fiets schopt die verder niet gewond is.. Je kunt je niet over alles 'aangesproken voelen'.. Wij staan ook niet op met zijn allen om naar de moslimgemeenschap sorry te zeggen als er iemand te onrechte van winkeldiefstal wordt beschuldigd en door een medewerker in elkaar wordt getramd..

als je iets van anderen verwacht, een hele gemeenschap die zijn afschuw uit.. dan zul je zelf als hele gemeenschap het voorbeeld mogen geven..

We hebben nog niet eens onze excuses aangeboden voor onze misdaden in Indonesië.. bang voor claims.. En we verwachten wel van anderen dat die opstaan en hun eigen achtergrond afwijzen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:49

Uuuhmm....pas even op: als je een Molukker wil beledigen moet je hem Indonesier nomen.....

Voor de duidelijkheid (lang leve Wiki): Na de Japanse bezetting van Nederlands-Indië tijdens de Tweede Wereldoorlog wilde Nederland de oude koloniale situatie herstellen. De inheemse Indonesiërs kwamen daar echter tegen in opstand en onder leiding van Soekarno brak tussen 1945 en 1949 een onafhankelijkheidsstrijd uit. Het heropgerichte Koninklijk Nederlandsch-Indisch Leger (KNIL) kreeg van de Nederlandse overheid de opdracht de orde te handhaven en de vrijheidsstrijders te ontwapenen. Molukse beroepsmilitairen vormden een belangrijk deel van dit leger. Hierdoor werd de Molukse bevolkingsgroep door de Nederlanders beschouwd als bondgenoten en vice versa. De regering van Nederland had hen beloofd dat zij een eigen, vrije staat zouden krijgen, als zij Nederland hielpen. Nadat de regering van Nederland internationaal, met name van de Verenigde Staten geen steun kreeg bij haar pogingen de kolonie te behouden, kon de Nederlandse regering zich ook niet meer aan haar belofte aan de Molukkers houden. De Molukkers, die door de Indonesiërs als collaborateurs werden gezien, moesten op dienstbevel van het KNIL naar Nederland.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:49

Janine1990 schreef:
geerke schreef:

Waren molukkers geen indonesiers

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:50

Dat ''akkefietje'' in een de molukse woonwijk dat waren marokkanen en molukkers die elkaar te lijf gingen.(voordat gedoe over die woning)

En ja....ruim 70% van de marokkaanse bevolking identificeert zich als arabier.

Ik heb ook geen last van marokkanen,had er vroeger regelmatig mee te maken.Ze kwamen iedere week schapen slachten.Behalve dat ze niet wilde afrekenen met mij en ook mij geen hand wilde geven,prima.Daar kan ik niet mee zitten ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:51

Ik denk dat in dit topic duidelijk te zien is dat bepaalde mensen graag iets willen geloven/vinden... :') Allerlei dingen roepen die feitelijk onjuist zijn en niet reageren wanneer daar wat over gezegd wordt. Laat ik het volgende zeggen: probeer open te staan voor meningen en feiten van anderen. Het zal je verbazen hoe je soms tot andere inzichten kan komen. Sluit je niet af... Het is niet erg om van mening te veranderen als je in ziet dat het misschien toch anders in elkaar steekt dan je dacht.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 30-01-15 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:51

Janine1990 schreef:
geerke schreef:

ik zou zeggen....verdiep je eens in de geschiedenis....en kijk eens waar Indonesie ligt en de Molukken :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:52

Janine1990 schreef:
geerke schreef:

laten we niet vergeten wat een last we van de ira en de eta gehad hebben in de jaren 90 met meerdere aanslagen met doden in Nederland.. allemaal politieke aanslagen vanuit europa zelf..

Een de extremisten op dieren gebied.. die brand stichten in varkensstallen en nertsfokkerijen..
Ja, vroeger was echt alles beter, en de islam is het ultime kwaad.. Vooralsnog komen ze in europa nog niet eens een heel klein beetje in de buurt van wat extremisten in europa uitspoken die niets met de islam te maken hebben

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:54

elenaMM77 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Daarom zouden juist mensen die het islamitische geloof aanhangen op moeten staan en de daden van deze gekken veroordelen. Zo lang dat niet gebeurt zal het over 1 kam geschoren worden... Hoe kortzichtig dit ook is.

hoe vaak sta jij op als er een christen extremist een aanslag heeft gepleegt, of een kaaskop wat uithaalt?

bij afschuwelijke daden staan mensen direct op.. zeker ook de moslims.

maar dat ze niet op staan als er er een morakaan iemand van een fiets schopt die verder niet gewond is.. Je kunt je niet over alles 'aangesproken voelen'.. Wij staan ook niet op met zijn allen om naar de moslimgemeenschap sorry te zeggen als er iemand te onrechte van winkeldiefstal wordt beschuldigd en door een medewerker in elkaar wordt getramd..

als je iets van anderen verwacht, een hele gemeenschap die zijn afschuw uit.. dan zul je zelf als hele gemeenschap het voorbeeld mogen geven..

We hebben nog niet eens onze excuses aangeboden voor onze misdaden in Indonesië.. bang voor claims.. En we verwachten wel van anderen dat die opstaan en hun eigen achtergrond afwijzen?

Hieruit maak ik op dat Nederland helemaal geen probleem heeft.Zelfs Abouthaleb komt er voor uit dat er iets niet goed gaat.Heeft hij het dan ook bij het verkeerde eind?Dat is notabene een Marokkaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:54

Willl65 schreef:
Janine1990 schreef:

Waren molukkers geen indonesiers

Ik meende dat het ging om het continent of hoe je het maar wilt noemen. De Molukken liggen toch ook gewoon binnen de Indische Archipel? Ook allemaal VOC nederzettingen daar?

Maar wat ik uiteindelijk bedoel heeft sowieso niets met welke bevolkingsgroep te maken, of juist wel... Overal zitten rotte appels tussen... Het is niet de schuld van een geloof, het geloof wordt (zoals ik vanochtend ook al zei) gewoon misbruikt ter verantwoording van een oorlog.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:55

Cowboy55 schreef:

dat weet ik heel goed.. Maar Nederland heeft nagelaten om de molukse staat te bewerkstelligen zoals ze beloofd hadden.. Daarmee komen molukkers helaas nog steeds uit Indonesië en zijn het officieel dus nog altijd echt Indonesiërs..

Net zoals als Friezen gewoon ook Nederlanders zijn, al zouden ze dat graag ontkennen.. Stel je voor dat Nederland de provincie Friesland zou hebben uitgeknepen en onderdrukt.. Dan krijg je ook dikke herrie met Friezen als je ze nederlanders noemt.. officieel zijn ze het echter wel..

Mollukkers Indonesiërs noemen in negatieve context + blijk geven van onwetendheid, dat kun je als belediging opvatten inderdaad.. dan weten mensen gewoon echt niet waarover ze het hebben. Neem aan dat uit mijn stukjes wel anders blijkt ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 15:55

geerke schreef:
De meeste moslims hebben inderdaad iets tegen joden,en waarom begrijp ik dus niet.

"Tegelijkertijd bestaan in de islamitische geschiedenis redenen om Joden uit te roeien. Continu wordt in Iran en andere islamitische landen verteld dat de profeet Mohammed is vergiftigd door een Joodse vrouw, waarop hij ziek werd en heenging."

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/ ... -1693232W/

Dat lijkt me reden genoeg om de hele joodse gemeenschap te haten en uit te roeien... toch?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:56

In ieder geval ben nog geen enkele Moslim tegen gekomen uit afrikaanse delen van de wereld die geen Jood haat.

Kun jemey een Indonesische collega aankomen maar die vechten in dat land ook regelmatig tegen de regels die moslims daar willen opleggen.
Vertel me eens waarom mag er op de scholen geen les meer worden gegeven over de holocaust ? Waarom laten scholen dat grgeven vallen omdat het zo gevoelig ligt?

Waarom mag ongestraft, zonder dat er ook maar 1 haan naar kraait, Joden dood gewenst worden in een demonstratie waar overwegend allemaal moslims aanwezig zijn?? Waarom kan iemand met een kappel zijn leven niet zeker zijn zijn in de schelderswijk????
Blijf vooral wegkijken de andere kant op. Wij zijn het gewend.
Alleen zal de geschiedenis zich niet op dezelfde wijze herhalen dat beloof ik je wel.
Leef het maar eens e kom dan nog maar eens roepen dat het allemaal wel meevalt
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 01-02-15 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek gebruiker.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:57

elenaMM77 schreef:
Cowboy55 schreef:

dat weet ik heel goed.. Maar Nederland heeft nagelaten om de molukse staat te bewerkstelligen zoals ze beloofd hadden.. Daarmee komen molukkers helaas nog steeds uit Indonesië en zijn het officieel dus nog altijd echt Indonesiërs..

Net zoals als Friezen gewoon ook Nederlanders zijn, al zouden ze dat graag ontkennen.. Stel je voor dat Nederland de provincie Friesland zou hebben uitgeknepen en onderdrukt.. Dan krijg je ook dikke herrie met Friezen als je ze nederlanders noemt.. officieel zijn ze het echter wel..

Mollukkers Indonesiërs noemen in negatieve context + blijk geven van onwetendheid, dat kun je als belediging opvatten inderdaad.. dan weten mensen gewoon echt niet waarover ze het hebben. Neem aan dat uit mijn stukjes wel anders blijkt ;)

Yes ma'am!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:58

geerke schreef:
Hieruit maak ik op dat Nederland helemaal geen probleem heeft.Zelfs Abouthaleb komt er voor uit dat er iets niet goed gaat.Heeft hij het dan ook bij het verkeerde eind?Dat is notabene een Marokkaan.

uhmm waar maak je dat uit op dan?

Er zijn in Nederland problemen met individuele extremisten.

Men heeft het hier over 'alle islamieten', arabieren, jihadisten.. alles door elkaar en zegt dan ook nog eens dat de islamitische samenleving eens op moet staan..

Dit doen ze en daar heb ik het over.. Zij doen iets, waar wij zelf vaak het lef niet eens voor hebben..

waar maak lees jij dan dat ik vind dat er geen probleem is? daar heb ik namelijk tot deze post helemaal geen uitspraak over gedaan.. alleen over het verkeerd richten van pijlen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:02

storrum schreef:
geerke schreef:
De meeste moslims hebben inderdaad iets tegen joden,en waarom begrijp ik dus niet.

"Tegelijkertijd bestaan in de islamitische geschiedenis redenen om Joden uit te roeien. Continu wordt in Iran en andere islamitische landen verteld dat de profeet Mohammed is vergiftigd door een Joodse vrouw, waarop hij ziek werd en heenging."

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/ ... -1693232W/

Dat lijkt me reden genoeg om de hele joodse gemeenschap te haten en uit te roeien... toch?

Ja hoor, kan best. Zoals de Christenen eeuwenlang Joden hebben gepest, gehaat, en uitgemoord, want 'De Joden hadden Jezus vermoordt.'

Je moet mensen ook niet teveel ruimte tot rottigheid geven he, daar kunnen ze niet mee omgaan. :Y)

Geerke volgens mij heeft de hele wereld een probleem. Alleen zit het niet simpel in elkaar. Allemaal maar lastig, gelukkig is daar Wilders (en zijn neefje Willl65 :+ ) die de wereld terugbrengt tot eenvoudige, behapbare proporties van haat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:05

zou je weleens gelijk in kunnen hebben...dat de hele wereld een probleem heeft. :D

Zolang er mensen bestaan maken ze elkaar al af.Vroeger in berenvellen gekleed en met knuppels.Nu met bomgordels op drukke markten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:07

@randallinpony doe jij eens even normaal! Buiten het feit dat ik totaal geen familie ben van Wilders zal ik mijn stem nooit aan hem geven. Ik ben voor partij van de dieren
Wil je je mond even spoelen?

Fijn toch dat je mijn posten zo afdoet.
Edit had partij van de arbeid geschreven nou echt niet dat ik daar mijn stem aan geef
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 30-01-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:08

Ach, soms kun je door je afkomst je ook heel erg druk om alle wereldproblemen maken en de ellende van een hele bevolkingsgroep op je schouders torsen en elke keer maar weer zeggen dat het zo onrechtvaardig en moeilijk is, en je gediscrimineerd word. Hoe simpel is het om gewoon een goed mens in je eigen kleine wereld te zijn en te zorgen dat dit zich uitbreid. Wie goed doet goed ontmoet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:10

bigone schreef:
Ach, soms kun je door je afkomst je ook heel erg druk om alle wereldproblemen maken en de ellende van een hele bevolkingsgroep op je schouders torsen en elke keer maar weer zeggen dat het zo onrechtvaardig en moeilijk is, en je gediscrimineerd word. Hoe simpel is het om gewoon een goed mens in je eigen kleine wereld te zijn en te zorgen dat dit zich uitbreid. Wie goed doet goed ontmoet.

Dit vind ik nou een mooie en wijze raad!! _/-\o_
Uitvergroten en in de kamer hangen allemaal :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:12

Ik doe niemands posten af, ik reageer op wat er staat.

En dat over dat neefje was natuurlijk een grapje. :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:16

bigone schreef:

jammer dat dit beeld ontstaat.....
Normaal wordt dit onderwerp bij ons niet eens aangeroert. Maar vergeef me dat ik eens de andere kant laat horen.