Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caatje87 schreef:Ben het helemaal niet met je eens.. Als het zo erg is dan maken de Islamieten toch gewoon een gemene tekening terug? Geweld is nooit gerechtvaardigd.
Daarnaast maakt Charlie Hebdo niet alleen satire over de Islam.
Inderdaad waren christenen vroeger net zo erg, maar daar hebben we nu niets meer mee te maken. Oorlog uit naam van de religie is sowieso te bizar voor woorden.
Naapienaap schreef:Caatje87 schreef:Ben het helemaal niet met je eens.. Als het zo erg is dan maken de Islamieten toch gewoon een gemene tekening terug? Geweld is nooit gerechtvaardigd.
Daarnaast maakt Charlie Hebdo niet alleen satire over de Islam.
Inderdaad waren christenen vroeger net zo erg, maar daar hebben we nu niets meer mee te maken. Oorlog uit naam van de religie is sowieso te bizar voor woorden.
Mee eens...
srsW schreef:[ [url=m/MV7eXU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou dit VIND ik toch wel een pakkende tekening..... heel zwart/wit maar zo is het dus wel. En ja ik moest er om lachen omdat het te belachelijk voor woorden is...
srsW schreef:Dit is natuurlijk wel onzin....
Daarbij denk ik dat mensen het verschil moeten gaan zien in islamieten en extremisten.... en die heb je in meerdere geloofsovertuigingen niet alleen in de islam...
Daarbij van het christendom geen last? Hoeveel mensen, in zowel nederland als daarbuiten, hebben geen last van de interpertatie van het christendom.... waarbij je dus niet als mens kan houden van een ander mens simpelweg omdat ze hetzelfde geslacht hebben.... of dat de overtuiging is geen condoom te gebruiken waardoor het HIV probleem nog groter wordt?
Maar goed dat is natuurlijk wel helemaal off topic
Satire moet iets zijn om gevoelige onderwerpen aan de kaak te stellen met humor en niet om bewust mensen te kwetsen.
MyHorseGirl schreef:srsW schreef:Dit is natuurlijk wel onzin....
Daarbij denk ik dat mensen het verschil moeten gaan zien in islamieten en extremisten.... en die heb je in meerdere geloofsovertuigingen niet alleen in de islam...
Daarbij van het christendom geen last? Hoeveel mensen, in zowel nederland als daarbuiten, hebben geen last van de interpertatie van het christendom.... waarbij je dus niet als mens kan houden van een ander mens simpelweg omdat ze hetzelfde geslacht hebben.... of dat de overtuiging is geen condoom te gebruiken waardoor het HIV probleem nog groter wordt?
Maar goed dat is natuurlijk wel helemaal off topic
Satire moet iets zijn om gevoelige onderwerpen aan de kaak te stellen met humor en niet om bewust mensen te kwetsen.
Nu heb je het over het christendom, maar dit is helemaal uit den boze bij de Islam. Waar je in het christendom en dergelijke genegeerd zal worden, zal je in de Islam compleet uitgestoten worden. Om maar niet te beginnen over de eerwraak??????
Esther28 schreef:Nu wordt er net gedaan of er alleen satire gemaakt wordt over de Islam en Moslims...
Dit blad maakt net zo goed satire over Christendom etc en andere actuele onderwerpen.
Zie je die mensen al een aanslag plegen omdat ze zich beledigd voelen.
Laat ik het anders vragen...als iemand jou als persoon beledigd, dan ga je hem of haar toch ook niet met een AK 47 en een granaatwerper te lijf?
Als je zoiets doet is er echt iets goed mis in je bovenkamer hoor en dien je de rest van je leven achter slot en grendel te verblijven.
DearLove schreef:Ik vind het persoonlijk nog steeds typisch dat veel mensen de daders moslims noemen. Ik keur zelf de aanslag absoluut niet goed en dergelijke maar het is toch iets waarvan ik ook vind dat CH er echt wel ergens schuld aan heeft. Er is een verschil in moslim zijn en jezelf een moslim noemen (ben het zelf niet). De laatste tijd kom je steeds meer mensen tegen die zeggen dat ze moslim zijn, daarbij geloof ik dat iedereen het geloof anders interpreteert maar sommige mensen noemen zichzelf ook al zo door hun afkomst (denk aan joden van vroeger dat ging ook via het bloed en van bloed af zou ik joods zijn, daar in tegen geloof ik niet). Bij deze daders denk ik toch echt aan geradicaliseerde mensen, desnoods mensen die het zodanig geïnterpreteerd hebben dat het doorgeslagen is waardoor zij dus eigenlijk weer van het geloof afwijken.
Ik vind ook dat er toch echt nog heel erg nadruk word gelegd (in mijn omgeving dan) dat het iets slechts is, je dan al snel een misdadiger als ze weten dat je moslim bent. Hier ben ik het dan ook sterk over eens dat er wat aan moet veranderen. Een geloof hoor je te respecteren net zoals ik verwacht van mensen dat ze respecteren dat ik ongelovig ben.
Denk eens aan alle andere geloven. Staat er wel eens een krantenkop met christenen terreur? Die heb ik nog nooit gezien. Neemt niet weg dat de aanslag plegers wel christenen konden zijn.
elenaMM77 schreef:Saitelette schreef:Wat je hier beschrijft heeft toch vrij weinig met satire te maken??
Iemand zijn mening mag nooit, maar dan ook nooit, de reden zijn tot moorden. Voel je je daadwerkelijk zodanig gekrenkt door zoiets, is het misschien eens tijd voor een tripje naar een therapeut..
En daarnaast.. Andersom slaan wij 'westerlingen' toch ook niet op tilt van alles wat er over ons geschreven word.. Ik bedoel, zoek maar eens wat dieper naar occidentalisme.
[ Afbeelding ]
Het rijke westen als rondgevreten rijkaards afbeelden is satire. Het westen is rijk, het westen kent welvaart, het westen heeft het goed in vergelijking met vele andere landden.
een profeet, of god of zoon van god afschilderen als nicht, of er een grote banketstaaf aanhangen.. Dat is geen satire. maar blijkbaar is dat niet echt duidelijk te maken.
ik zie nog steeds geen uitleg wat de humor is in iemand een homo noemen of er een penis aan tekeningen. het beeld niet uit wat diegene is.. zoals de rijkaard dat wel is. satire is iets uitvergroten dat reeds aanwezig is op een komische wijze.
Waar zeg ik dat moord rechtvaardig is, of dat dat mag? je licht namelijk mijn quote, maar vergeet het stuk eruit te lichten waarin ik heel duidelijk aangeef, dat een tekening nooit aanleiding tot moord mag zijn? of is dat ook satire? iemand anders doen lijken of woorden in de mond leggen door slechts een klein stukje tekst weer te geven en wat niet uitkomt gewoon te vergeten?
Jawel, wij westerlingen slaan volledig op tilt als er iets gezegd wordt wat niet in ons straatje past.. Opnieuw vergeet je een stuk van mijn tekst.. Vergeet niet de hele rechtzaak om de satirische plaatjes rond de holocaust?
En vergeten we hoe de juichpakken verwijderd moesten worden uit de Jumbo, omdat 'we geven hen op hun donders' godslastering zou zijn?
het is makkelijk om te vergeten hoe intollerant westerlingen zelf zijn, als we met vingers kunnen wijzen naar de intollerantie van mensen die anders denken.
Zoolgangster schreef:Esther28 schreef:Nu wordt er net gedaan of er alleen satire gemaakt wordt over de Islam en Moslims...
Dit blad maakt net zo goed satire over Christendom etc en andere actuele onderwerpen.
Laat ik het anders vragen...als iemand jou als persoon beledigd, dan ga je hem of haar toch ook niet met een AK 47 en een granaatwerper te lijf?
Als je zoiets doet is er echt iets goed mis in je bovenkamer hoor en dien je de rest van je leven achter slot en grendel te verblijven.
Precies, ze hebben héle grove tekeningen gemaakt over de Paus, Maria en Jezus en allerlei politici ook trouwens. Eigenlijk maakten ze over àlles cartoons.
Maar zien jullie bijvoorbeeld Christenen Joden, Hindoes of humanisten aanslagen plegen? Nee he? En dàt lieve mensen, is een belangrijk verschil.
Verder is het de vraag wat ze met die cartoons wilden... wilden ze misstanden aan de kaak stellen? Dat gebeurt al eeuwenlang. En dat zijn ook niet de leukste cartoons meestal, maar ze probeerden daarmee wel iets te zeggen.
Zoolgangster schreef:Esther28 schreef:Nu wordt er net gedaan of er alleen satire gemaakt wordt over de Islam en Moslims...
Precies, ze hebben héle grove tekeningen gemaakt over de Paus, Maria en Jezus en allerlei politici ook trouwens. Eigenlijk maakten ze over àlles cartoons.
Maar zien jullie bijvoorbeeld Christenen Joden, Hindoes of humanisten aanslagen plegen? Nee he? En dàt lieve mensen, is een belangrijk verschil.
Verder is het de vraag wat ze met die cartoons wilden... wilden ze misstanden aan de kaak stellen? Dat gebeurt al eeuwenlang. En dat zijn ook niet de leukste cartoons meestal, maar ze probeerden daarmee wel iets te zeggen.