DezeNaam schreef:Dat was ik niet.
Sorry als ik agressief over kwam, maar ik vind het vreemd om te zeggen dat de ouders maar een kans gehad hebben. Ze hebben een hele tijd lang een andere kans kunnen nemen, maar dat hebben ze niet gedaan en dat was hun beslissing die hun dochter fataal geworden is.
Over het cultuurverschil ga ik niet te veel uitspraken doen, daar weet ik te weinig over. Maar het lijkt me wel dat als er protesten zouden kunnen komen, het niet zo is dat het daar helemaal niet geaccepteerd wordt?
Wauw. Hoe kan je een mening ergens over vormen (de ouders hebben Leelah niet geaccepteerd) als je zelf ook niet bereid bent om het cultuurverschil uberhaupt op te merken?
Ik vind je inderdaad agressief overkomen. Net als dat wij niet weten hoe het is om in een opgesloten lichaam te zitten, Leelah/Josh niet wist hoe het was om in een vrij, open land te wonen en de ouders niet wisten hoe het was om je zo opgesloten in je eigen lichaam te voelen, weet jij ook niet hoe het is om niet alleen je kind te verliezen maar ook nog eens publieklijk aan de schandpaal genageld te worden.
Ik vind dat zelf in ieder geval erg moeilijk te bevatten, hoe de een wel mag 'veroordelen', maar andersom niet.
En nogmaals, ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en dat betreur ik echt dat iemand zich zo vreselijk voelt dat dit de enige uitweg leek. Maar het is en blijft nog steeds de grootste tragedie voor degene die er direct mee te maken hebben; een stel ouders die hun kind hebben verloren en vervolgens nog van de hele wereld te horen gaan krijgen wat ze wel of niet op de grafsteen van HUN kind mogen graveren.
Over walgelijk gesproken. Laat die mensen gewoon op hun eigen manier afscheid nemen.