Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:09

antje_vip schreef:
https://d28wbuch0jlv7v.cloudfront.net/i ... als__n.jpg

edit: whoow veel te groot plaatje, in link gezet :')

We staan zelf op de tweede plek. Triest; alleen de mug is dodelijker, maar deze haai moet vermoord worden. Als de witte haai mensenvlees lekker vond dan was die tiener gewoon opgegeten. Van alle gevallen waarbij een badgast per ongeluk in aanraking kwam met het gebit van een witte haai, was er sprake van vergissing bij desbetreffende haai; denk aan de surfer die zittend op zn plank nog wel eens voor een zeehond wordt aangezien. Meeste mensen overleven deze aanvallen ook, omdat de haai los laat, want iew niet lekker. De witte haai vind mensenvlees niet lekker.

Die haai is op het bloed van het speervissen afgekomen. Die dacht met een gewonde zeehond (hopelijk, want zn lievelingshapje) of vis te maken te hebben.
Dat er zoals iemand al zei, gelijk flinke schade wordt aangericht; tja daar kan het beessie niks aandoen; zo werkt een haaiengebit nu eenmaal.

Jammer dat dit schitterende dier zo'n slechte reputatie heeft..uiteraard hebben onzinfilms als Jaws daar niet aan mee geholpen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 31-12-14 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:11

xValentijn schreef:
Dus, als jouw zoon wordt doodgebeten door een haai he, je bent je zoon kwijt. Door een haai. Zou jij dan willen dat die haai daar nog rondzwemt? Nee.

Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk, maar aan de ene kant begrijp ik het ook wel. Die mensen zijn mooi hun geliefde zoon kwijt.

Er zwemmen wel meer haaien in de zee hoor, iedere haai kan iemand bijten. Als die jongens in veilig (zwem)gebied hadden gebleven, of geen vissen hadden gevangen met een speer (= bloedbad) had dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Een haai eet en plant voort, die kennen geen jaloezie of 'ik vind jou niet aardig'.

elenaMM77 schreef:
Danique schreef:
Alsof al die andere haaien denken: oh jee, dat moeten we niet meer doen hoor!

Nee, die staan er niet bij stil dat wij een snack zijn..

Het gaat niet om 'waarschuwing naar andere haaien'.
het gaat om het voorkomen van meer ongelukken met deze specifieke haai, omdat deze specifieke haai geleerd heeft dat de mens een smakelijk hapje is..

En als hij dit zou blijven herhalen en wie weet zelfs actief gaat beoefenen dan kan dit gedrag worden overgenomen door (nu nog) onschuldige soortgenoten.

het gaat dus niet om haaien, maar om die specifieke killer helaas.

Die haai gaat geen mens aanvallen als er geen mensen in de buurt zijn (dus laat die mensen lekker in dat veilige zwemgebied zwemmen en niet op een random plek in de zee. Zoek dus badmeesters en veilige plekken waar weinig haaien zwemmen). Hij heeft waarschijnlijk de combinatie vissenbloed+mens gemaakt en daarom die jongen aangevallen. Als dat vissenbloed daar niet had geweest, had er niks aan de hand geweest, dan zwemt hij gewoon door.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:13

liedje89 schreef:
Overgens vind ik het ook een beetje onzinnig te stellen dat koeien en paarden die iemand doden altijd terecht zouden moeten worden afgemaakt. Genoeg paarden en koeien die eigenlijk niet gevaarlijk zijn maar toch ooit eens een trap geven of over iemand heen rennen oid, levert verder geen resultaat of om een dergelijk dier af te maken.

Als je als boer tussen je koeien loopt moet je erop kunnen vertrouwen dat je redelijk veilig bent. Zou er een koe regelmatig anders willen dan hoort zo'n koe gewoon op het slachthuis thuis lijkt me. Veiligheid van de mens is prio 1 in mijn ogen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:16

Danique schreef:
Citaat:
het gaat dus niet om haaien, maar om die specifieke killer helaas.

Die haai gaat geen mens aanvallen als er geen mensen in de buurt zijn (dus laat die mensen lekker in dat veilige zwemgebied zwemmen en niet op een random plek in de zee. Zoek dus badmeesters en veilige plekken waar weinig haaien zwemmen). Hij heeft waarschijnlijk de combinatie vissenbloed+mens gemaakt en daarom die jongen aangevallen. Als dat vissenbloed daar niet had geweest, had er niks aan de hand geweest, dan zwemt hij gewoon door.

Danique,

of je op bepaalde plekken wel of geen risico loopt en of dit mede eigen schuld is van de jongen is natuurlijk een hele andere discussie.. Daarin deel ik je mening.

echter, het gedrag van deze jongens (om maar even vanuit jouw standpunt te kijken), heeft van deze haai een killer gemaakt.. Dat de haai hier niets aan kan doen, verandert niets aan zijn status.
En een killer wordt actief bejaagd
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 31-12-14 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Frankaas

Kom, we gooien de haai in de cel :')! Sneu voor de jongen. Mij boeit het niet of die haai daar nog rondzwemt of niet. Snap wel dat ze hem (de haai) dood willen hebben, maar aan de andere kant schiet je er toch niks mee op. Dan kan je beter alles doden omdat er toch wel iemand dood aan gaat.

xxCYNNxx

Cayenne schreef:
Ik heb ooit een documentaire op NGC Wild gezien waarbij een haai echt de binnenrivieren introk en diverse mensen aanviel. Het hoeft dus echt geen geisoleerd incident te zijn. Dat was dan ook wel degelijk een 'maneater'. Ook die haai is uiteindelijk gedood en er werden resten van de aangevallen personen in zijn maag en darmen aangetroffen.

Maar was dit ten eerste een witte haai(er zijn tenslotte vele haaiensoorten en er zijn idd een paar grotere soorten die ons best een smakelijk hapje vinden)? En zo ja; was dit dier nog gezond? Want de witte haai eet normaal gesproken geen mensenvlees. Kan me echter indenken dat als een dier in zo'n dermate slechte conditie is, dat wild vangen onmogelijk is geworden, dat er maar met ons genoegen wordt genomen. De mens is tenslotte een traag, log wezen (in vergelijking met dieren helemaal) en dus een hele makkelijke prooi. En in water zijn we helemaal super traag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:22

Frankaas schreef:
Kom, we gooien de haai in de cel :')! Sneu voor de jongen. Mij boeit het niet of die haai daar nog rondzwemt of niet. Snap wel dat ze hem (de haai) dood willen hebben, maar aan de andere kant schiet je er toch niks mee op. Dan kan je beter alles doden omdat er toch wel iemand dood aan gaat.

het is geen wraak jegens die haai.. maar ten opzichte van haaien die nog nooit een mens gedood hebben, vormt deze haai nu een veel groter risico op herhaling. hij weet nu hoe makkelijk een mens te grijpen is.

De volgende keer zwemt hij weer naar ondiep water nu in bewaakt gebied en grijpt een klein kind.

Ja hij is een killer gemaakt door de mens. Dus ja het is eigen schuld als hij keer op keer nu zwemmers zal aanvallen.. Echter, ik begrijp dus wel dat men deze haai weg wil hebben. Ze kunnen daar geen haaien hebben die geleerd hebben of bezig zijn te leren hoe makkelijk de mens zich laat verschalken als lunch.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:23

manou_diablo schreef:
Zoals een wijze kat in de film Minoes zei: 'Mensen eten verdorie duizenden kippen maar wanneer wij eens een vogeltje vangen is het zielig!' Ook hoor je vaak genoeg als je naar een documentaire kijkt waar een schattig kuikentje door een roofvogel opgegeten wordt: 'Dat is de natuur' Maar wanneer wij dat schattige kuikentje zijn is het geen natuur meer? :?
Vreselijk hoe wij onszelf zo boven de natuur kunnen zetten!

_/-\o_ En dit zegt het idd helemaal. Verbaasde me dus ook niks dat de mens zelf op nummer 2 staat in het grafiekje die op p 2 is gelinkt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:28

slimmerik schreef:
Omdat het geen natuurlijk gedrag is wat ie getoond heeft en hij een direct gevaar vormt voor alle recreanten daar.

Een haai die afkomt op de geur van het bloed in het water van het speervissen geen natuurlijk gedrag voor een haai? :? Uh sinds wanneer is dat?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:28

@Slimmerik: Ik zeg ook als het beest verder niet gevaarlijk is, als die koe al 6 jaar stond te herkauwen maar net een keer schrok toen de boer er naast stond heeft het dan werkelijk nut om die koe af te schieten? Als een paard in 16 dagelijks in het verkeer 1x over iemand heen rent maar verder in die 16 jaar nooit ook maar een krasje in een auto heeft gemaakt is dat dan een gevaarlijk beest? Het is imo niet perce terecht om ieder dier dat betrokken is bij een dodelijk ongeval maar direct dood te maken.

@Elena: Aangezien ze aan het speervissen waren en het artikel niet echt aangeeft of de haai slechts een keer ongelukkig gebeten heeft of echt heeft geprobeert de jongen op te eten is het imo niet echt evident om te zeggen dat deze haai nu een menseneter is. Hij kan net zo goed in de war gebracht door het vissenbloed en de speer in zijn gehemelte een beetje in het rond hebben gebeten.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 31-12-14 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:31

xxCYNNxx schreef:
manou_diablo schreef:
Zoals een wijze kat in de film Minoes zei: 'Mensen eten verdorie duizenden kippen maar wanneer wij eens een vogeltje vangen is het zielig!' Ook hoor je vaak genoeg als je naar een documentaire kijkt waar een schattig kuikentje door een roofvogel opgegeten wordt: 'Dat is de natuur' Maar wanneer wij dat schattige kuikentje zijn is het geen natuur meer? :?
Vreselijk hoe wij onszelf zo boven de natuur kunnen zetten!

_/-\o_ En dit zegt het idd helemaal. Verbaasde me dus ook niks dat de mens zelf op nummer 2 staat in het grafiekje die op p 2 is gelinkt.

helemaal mee eens.

alleen denk je dat lammetjes een wolf zouden laten terugkeren als het een van hen had gegrepen, als ze er iets tegen konden doen om te voorkomen dat die wolf ooit nog terugkeerde?

Een moeder buffel zet toch ook de aanval in op een leeuw die haar jong grijpt? En als het even kan dood ze de leeuw, ongeacht of het jong nog leeft..

als een prooidier de optie heeft, schakelt hij zijn aanvaller uit..

Wat dat betreft zijn wij niet anders.. Een hond die mensen aanvalt wordt ook afgemaakt, hoeveel redenen er ook aan te dragen zijn voor zijn gedrag.

Een levensgevaarlijk paard, laten we uiteindelijk ook inslapen (voor zijn eigen bestwil, maar allereerst omdat je niet wilt dat er doden vallen).

Als we onze huisdieren al laten gaan als ze gevaarlijk zijn, dan is het eigenlijk alleen maar logisch dat roofdieren die geleerd hebben dat mens een makkelijk hapje is ook het loodje leggen.

---

nogmaals, ik vind zeer zeker dat deze jongens het risico zelf hebben opgezocht.. en de natuur is de natuur.. ik heb er alleen ook begrip voor dat men een bewezen killer uitschakelt.

Net zo als ik er begrip voor heb dat de haai deze jongen heeft gepakt, want waarom moeilijk doen als het buffet aan je voordeur wordt afgeleverd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:34

liedje89 schreef:
Ik zeg ook als het beest verder niet gevaarlijk is, als die koe al 6 jaar stond te herkauwen maar net een keer schrok toen de boer er naast stond heeft het dan werkelijk nut om die koe af te schieten? Als een paard in 16 dagelijks in het verkeer 1x over iemand heen rent maar verder in die 16 jaar nooit ook maar een krasje in een auto heeft gemaakt is dat dan een gevaarlijk beest? Het is imo niet perce terecht om ieder dier dat betrokken is bij een dodelijk ongeval maar direct dood te maken.

@Elena: Aangezien ze aan het speervissen waren en het artikel niet echt aangeeft of de haai slechts een keer ongelukkig gebeten heeft of echt heeft geprobeert de jongen op te eten is het imo niet echt evident om te zeggen dat deze haai nu een menseneter is. Hij kan net zo goed in de war gebracht door het vissenbloed en de speer in zijn gehemelte een beetje in het rond hebben gebeten.

een koe is geen jager, maar een prooi dier.. als de koe veranderd in een jager of een gevaar.. dan wordt het wat anders.. Idem met het paard.. als die ineens andere paarden gaat aanvreten of een kind naar binnenschrokt, dan is het ook tijd om hem te laten hemelen want dan is hij een gevaar voor de mens.

Ik gaf al aan, deze haai kan echt ongelukkig gebeten hebben. of gericht getracht hebben hem op te peuzelen, maar het resultaat is hetzelfde.. het dier heeft geleerd wat de smaak van mens is en hoe makkelijk deze prooi is. In geen geval is dit de schuld van de haai, maar het resultaat is hetzelfde.

de meeste haaien beginnen met een ongelukje.. Een surfer wordt aangezien voor zeehond.. maar zodra hij toeslaat, heeft de haai de vergissing door en heeft geproefd en geleerd.

Dit wil niet zeggen dat hij daadwerkelijk nog een keer zal aanvallen, wie weet vond hij het goor smaken.. Echter er is een 0 tollerance op dat gebied, en begrijpelijk omdat het verleden heeft uitgewezen dat zo'n haai wel degelijk de stranden gaat afromen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:37

Als de haai niets heeft op weten te peuzelen dan is het natuurlijk niet waar dat hij nu geleerd heeft dat het loont om mensen aan te vallen, immers heeft hij er dan niets mee gewonnen?

EDIT: overgens eten haaien ook liever hele vette dingen dus (de meeste) mensen zijn voor een haai ook niet goed om op te eten. Das net als een paard een biefstuk voorschotelen, weinig kans dat ie het opvreet en daarna koeien gaat aanvallen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:47

@ elenaMM77 Tuurlijk op zich heb je gelijk. Maar wel met als kanttekening dat die moederbuffel in haar eigen leefgebied is. Ze heeft een kalf groot te brengen dus ze moet die grote grasvlakte op om aan genoeg voeding te komen.
Wij hoeven niet die zee in om te overleven.
Maar tuurlijk in principe heb je gelijk; het prooidier zal (mits hij/zij daar lichamelijk toe in staat is natuurlijk) als die de kans krijgt, zijn aanvaller verwonden/doden.

Buffels zijn wat dat betreft een geweldig voorbeeld; er worden bv meer mensen gedood door waterbuffels dan door bv leeuwen. Onderschat buffels niet. Schitterende dieren die hun jongen, maar ook de zwakkere volwassen dieren in hun midden beschermen. En jongen worden tot de dood beschermt. Als de kudde op de vlucht moet voor bv leeuwen worden de jongeren en zwakkeren naar het midden gebracht en de sterkeren er om heen. Zodat iedereen beschermt en verdedigd kan worden. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk; worden tenslotte genoeg buffels gedood door leeuwen. Maar een fantastisch systeem. Een flinke waterbuffel is levensgevaarlijk in survivalmode; die gaat letterlijk for the kill...niks minder is goed genoeg

LadyKantje

Re: Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:16

Voor zover ik lees hebben ze een lijk aangetroffen, dus heeft de haai de jongen niet opgegeten. Dus dat hij nu mensenvlees heeft geproefd en dus zijn dieet aanpast gaat in dit geval niet op. Het is geen hond die dol wordt als hij mensenbloed heeft geproefd.

En dan nog iets, toen Bokito als een malle los ging in de dierentuin en mensen ernstig verwondde is hij ook niet afgemaakt. De nijlpaarden in Afrika, die levensgevaarlijk zijn, worden ook niet afgemaakt als ze eens hun dag niet hebben. Die gaan echt niet het besef kweken dat ze mensen met rust moeten laten omdat ze anders dood gaan. Het is niet zoals in de film Madagscar. Het zijn en blijven dieren!

Bloed+haai = gevaarlijk
En als jij als haai door de zee zwemt en je ruikt bloed, wat zou jij dan doen? Ga jij dan voor het pietluttige kleine visje dat ergens rond zwemt of zou jij ook gelijk voor het grotere geheel gaan? Dat het grotere geheel toevallig een mens blijkt te zijn ipv een zeehond/pinguïn…tja, dat is dan domme pech/dom geluk.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:25

liedje89 schreef:
Johanna59 schreef:
Dus als je zoon dood wordt gebeten door een haai, moet je denken van ach laat maar? Had mijn zoon maar niet zo stom moeten zijn? Het is de natuur? Honden, paarden, koeien etc., als die iemand dood maken, worden ze toch ook (terecht) afgemaakt.

Als het verder niets oplost om dat beest af te maken dan zou ik mijn energie gewoon steken in iets nuttigs, zoals het begraven van je kind en mensen informeren over de gevaren van speervissen (of gewoon zwemmen of hoe dan ook zijn) in gebieden met haaien ofzo?

Overgens vind ik het ook een beetje onzinnig te stellen dat koeien en paarden die iemand doden altijd terecht zouden moeten worden afgemaakt. Genoeg paarden en koeien die eigenlijk niet gevaarlijk zijn maar toch ooit eens een trap geven of over iemand heen rennen oid, levert verder geen resultaat of om een dergelijk dier af te maken.

Een stier die iemand dood drukt, doet dit expres. En paard dat je raakt door een trap, doet dit expres. Een hond die je bijt, doet dit bewust. En als er iemand door overlijdt, dan zou ik, dat dier zeker laten afmaken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:23

Johanna wat een onzin. Ik zeg niet dat dergelijke dieren het nooit expres doen maar in veel gevallen is het toch perongeluk, door bijv schrik of pijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:26

IK ben vorig jaar bijna geplet door een bevallende koe, die was echt niet bezig met wie er nog omheen stond die viel was aan het bevallen en moest liggen. Moet je die koe dan schieten of niet schieten omdat ik wel of niet snel genoeg aan de kant weet te springen? Bij ons in de buurt is een groep manege paarden ooit eens op hol geslagen en die hebben het domme geluk gehad dat ze de juiste kan op liepen en niet met ruiters en al de weg op zijn gerend, maar ze hebben zo gelopen dat 2 ervan zich hebben doodgelopen, de rest loopt inmiddels al weer 4 jaar zonder incidenten in de les. Zijn hele fijne paarden maar een keer paniek en groepshysterie was genoeg om zulke beesten toch levensgevaarlijk te maken.
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je vanuit een emotioneel standpunt niet meer met zo'n beest wil werken maar dat een beest ooit iemand zwaar verwond of dood maakt hem niet per definitie gevaarlijker dan zijn soortgenoten en het terecht of nodig om zo'n dier af te maken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:43

liedje89 schreef:
IK ben vorig jaar bijna geplet door een bevallende koe, die was echt niet bezig met wie er nog omheen stond die viel was aan het bevallen en moest liggen. Moet je die koe dan schieten of niet schieten omdat ik wel of niet snel genoeg aan de kant weet te springen? Bij ons in de buurt is een groep manege paarden ooit eens op hol geslagen en die hebben het domme geluk gehad dat ze de juiste kan op liepen en niet met ruiters en al de weg op zijn gerend, maar ze hebben zo gelopen dat 2 ervan zich hebben doodgelopen, de rest loopt inmiddels al weer 4 jaar zonder incidenten in de les. Zijn hele fijne paarden maar een keer paniek en groepshysterie was genoeg om zulke beesten toch levensgevaarlijk te maken.
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je vanuit een emotioneel standpunt niet meer met zo'n beest wil werken maar dat een beest ooit iemand zwaar verwond of dood maakt hem niet per definitie gevaarlijker dan zijn soortgenoten en het terecht of nodig om zo'n dier af te maken.

als die koe je aanvliegt omdat het bloed ruikt op je lichaam, en zijn tanden in je gezet heeft waardoor jij bent overleden.. Dan raad ik zeker aan om dit dier te ruimen..

Je vergelijkt opnieuw een prooidier dat tijdens een bevalling iemand omduwt met een jager die op bloed uit was en nu naast vissenbloed ook mensen bloed heeft geproefd.

---

nogmaals voor enkele reacties hierboven.. Het doet er niet toe of de haai de jongen wel of niet heeft opgegeten, of het wel of niet een ongeluk was en of de jongen wel of niet in zwemgebied was..
Het doet er zelfs niet toe dat er een kansje is dat dit dier de mens nu niet als prooidier ziet..
Het probleem met haaien is, dat wanneer ze eenmaal een mens hebben aangevallen, ze vaker in ondiep water bij zwemmers te vinden zijn..

Als deze haai zich niet meer in de buurt van mensen laat zien, wordt het ook niet afgeschoten.. ze jagen zo'n dier niet na tot het midden van de atlantische oceaan.. ze speuren de kustlijn af of het dier zich in een gevarenzone bevind. wordt hij daar aangetroffen (en ja er zijn methoden om te zien of zo'n dier een killer is of niet.. met name het gedrag van een killer is anders dan van een onschuldige haai) dan legt hij het loodje.. En idd dit kan een andere haai zijn, maar dan wel een andere haai die zichtbaar onnatuurlijk gedrag vertoont..

Een krokodil die zich aan een mens of huisdier vergrepen heeft wordt ook verwijderd en als ze te groot zijn afgemaakt..

---
De discussie of de mens persee in de zee moet willen leven, is een andere discussie natuurlijk..
Zoals ik al eerder aangaf.. als je in zee wil poedelen dan moet je kunnen leven met de gevolgen..
Net zo zeer dat je niet moet gaan paardrijden als je het een paard kwalijk neemt dat het een vluchtreactie geeft waarbij je gewond kan raken.. Gewond raken bij een vluchtreactie van een dier, is echter nog steeds heel anders dan gewond raken bij een aanval.. ongeacht of je het doelwit was in beginsel.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:29

Ik trek echt in twijfel of haaien het 'leren' om mensen te eten.. Het is gewoon een ongelukkig incident

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:32

mmm hoeveel witte haaien zouden er zijn van 4 á 5 meter lang?
het is hun zee.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:08

femo schreef:
Ik trek echt in twijfel of haaien het 'leren' om mensen te eten.. Het is gewoon een ongelukkig incident

Hier ga ik in mee, kijk naar een hond: die leert echt niet van 1 x wat doen alleen als je in herhaling valt. Een haai zwemt ongelofelijk ver dus waarschijnlijk is het beest alweer op volle zee. Daarbij waren de jongens in het territorium der haaien. Tja dan een vissenbloedbad beginnen dat vraagt om problemen.
Stel dat mijn broertje gepakt zou worden: ik zou de haai niet achtervolgen, je vindt dat beest bijna niet en daarbij was het gewoon domme pech ( en ook wel een klein beetje dom van de jongens).
De vernietigingsdrang van de mens, echt verschrikkelijk. We branden, moorden, schieten, ontruimen en verwoesten alles wat zogenaamd gevaarlijk is voor ons. Als je in een gebied met tijgers woont en de tijger komt de stad in: hopsakee! Dood. Ga daar dan lekker weg en laat de natuur zijn ding doen, we hebben al genoeg verwoest...

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:25

MuttleyMarty schreef:
Hier ga ik in mee, kijk naar een hond: die leert echt niet van 1 x wat doen alleen als je in herhaling valt. Een haai zwemt ongelofelijk ver dus waarschijnlijk is het beest alweer op volle zee. Daarbij waren de jongens in het territorium der haaien. Tja dan een vissenbloedbad beginnen dat vraagt om problemen.
Stel dat mijn broertje gepakt zou worden: ik zou de haai niet achtervolgen, je vindt dat beest bijna niet en daarbij was het gewoon domme pech ( en ook wel een klein beetje dom van de jongens).
De vernietigingsdrang van de mens, echt verschrikkelijk. We branden, moorden, schieten, ontruimen en verwoesten alles wat zogenaamd gevaarlijk is voor ons. Als je in een gebied met tijgers woont en de tijger komt de stad in: hopsakee! Dood. Ga daar dan lekker weg en laat de natuur zijn ding doen, we hebben al genoeg verwoest...

_/-\o_

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:41

:o
MuttleyMarty schreef:
femo schreef:

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:44

Willen ze deze haai, poging tot doodslag of moord opleggen? :')