Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Om te beginnen je ID kaart, BSN, rijbewijs etc. Inmiddels ook water, gas, elektra. De kmregistratie is voorlopig van de baan, maar daar begon het ook al.
En jawel, daar heb ik dus nee tegen gezegd. Ik begrijp juist niet dat sommige mensen werkelijk het gevaar er niet van inzien. Jij mag het onbenullig vinden, ik dus niet.
En allemaal voor, in mijn ogen, schijnredenen. Schijnveiligheid.
Lalidan schreef:Opsporen van fraude, zelfs als er geen sprake is van fraude. Maar zie dat dan maar weer eens te bewijzen. En ik gebruik wel degelijk medicijnen en ben verre van gezond. Maar in mijn ogen is dit juist een schijnveiligheid. Bovendien, ik moet ergens dood aan gaan. Maar wij zitten zo ver bij elkaar weg, daar gaan we niet uitkomen. Dus bij deze stop ik er mee. Ik denk er het mijne van, jij het jouwe. So be it.
Lalidan schreef:Iets minder selectief lezen zou wel helpen, want er staat nog wat na de komma. Hetzelfde geld voor ID en BSN, ik zeg nergens dat ik tegen die dingen ben. Alleen dat ze inmiddels voor veel meer gebruikt worden dan wat oorspronkelijk aangegeven is. Maar aangezien jij selectief leest en ik ook niet op andere gedachten te brengen ben dan dat ik dit soort dingen een slecht idee vind, hou ik het hier nu echt bij.
Janine1990 schreef:Lalidan schreef:Opsporen van fraude, zelfs als er geen sprake is van fraude. Maar zie dat dan maar weer eens te bewijzen. En ik gebruik wel degelijk medicijnen en ben verre van gezond. Maar in mijn ogen is dit juist een schijnveiligheid. Bovendien, ik moet ergens dood aan gaan. Maar wij zitten zo ver bij elkaar weg, daar gaan we niet uitkomen. Dus bij deze stop ik er mee. Ik denk er het mijne van, jij het jouwe. So be it.
En fraude mag wel?
De overheid mag geen fraude opsporen?
Als er geen fraude is, doen ze toch niets met die gegevens... Als er een vermoeden van fraude is, moeten ze daar vooral niets mee doen?
Je BSN bestaat al jaren, voorheen sofinummer... En zonder sta je gewoon niet in de GBA. En besta je niet... Niet bestaan? Dan moet je ook vooral geen gebruik willen maken van de voorzieningen die je worden geboden door de overheid.
Ben wel benieuwd hoe jij het voor je ziet... Een land zonder registratie van inwoners... Volgens mij is dat geen land... Dan wordt het een raar gebeuren op deze wereld, ieder voor zich.
Burgerregistratie is al zo oud als de weg naar Rome...
palousa_boy schreef:Dus dan bestaat een land als Frankrijk niet volgens jou? Het is er toch al ff hoor
Ik kom hier wonen, oké prima. Dat was het, geen persoonlijk registratie nummer voor de gemeente oid, dat begint pas bij de bank, daar krijg je een klantnummer, bij de kvk voor je bedrijf, bij de verzekering etc etc
Maar dat alles kan je aanvragen met facturen van je water en licht, zonder dat kom je nergens.
Shiloh schreef:Ik snap niet dat deze hele discussie draait om het kunnen volgen van mensen. Terwijl het daar helemaal niet om gaat. Het gaat omachteraf bij een ongeluk kunnen bepalen wat de situatie was.
Ik vind dat een prima voorstel. Er kan simpel voorkomen worden dat zo'n ding ook gevolgd kan worden, door communicatie mogelijkheden uit te sluiten. Als dat gewoon meteen in een wet wordt vastgelegd, dan kunnen daar ook nooit boetes of andere veroordelingen uit voort komen, omdat dat dan niet rechtsgeldig verkregen is.
Ik zie het probleem dus niet.
Janine1990 schreef:Cowboy55 schreef:Mee eens. Maar alles wat ik registreer voor doel A kan ik wellicht ook gebruiken voor doel B, C of D. En dan kun je je wietpasgegevens ineens tegekomen bij:
1. Een sollicitatie;
2. De aanvraag van een verzekering of levensverzekeringsgerelateerde hypotheek;
3. Een visumaanvraag;
Etc., etc..
En dan hebben we het nog niet eens over illegaal gebruik/hacken, maar over de overheid die zomaar ineens kan besluiten dat anderen ook inzicht zouden moeten hebben in jouw wietpasgegevens.
Even heel plat hoor...
Maar dat is dan toch je eigen keus? In je eigen omgeving zal je dan toch ook wel bekend staan 'als'.
Als ik naar mijn eigen omgeving kijk althans... Ik ken wel een aantal jongens die graag wiet of coke gebruiken. Ik wil best een praatje met ze maken met het uitgaan hoor, ze zullen me niets doen. Maar ik zie ze wel als die gasten die niet volwassen zijn, willen worden of een vet probleem hebben. De gozer die aan de coke zit althans, die heeft volgens mij een vet probleem. En de jongen die wiet gebruikt vind ik vooral vet onvolwassen.
De gegevens op je wietpas zeggen dan ook iets over je leefstijl, en daar hoort een passende baan bij. Hoe kan je een hoogwaardigheidsbekleder in vredesnaam serieus nemen als diegene regelmatig de koffieshop in duikt? En wat betreft die levensverzekering, ik denk even aan de discussie over het zorgverzekeren van risicoleefstijlen, obesitas, roken, drinken....
Visum, niets raars aan toch? Iemand die in land A wiet gebruikt, hou je in land B toch extra in de gaten als daar drugs verboden is?
Janine1990 schreef:gekvanfleur schreef:Van sommige mensen ben je maar blij dat ze niet in de politiek zitten..iets over referentiekaders enzo.![]()
Deze post meende je toch hopelijk niet serieus?
En je denkt dat ik anders over jouw posts denk?
Janine1990 schreef:Lalidan schreef:Om te beginnen je ID kaart, BSN, rijbewijs etc. Inmiddels ook water, gas, elektra. De kmregistratie is voorlopig van de baan, maar daar begon het ook al.
En jawel, daar heb ik dus nee tegen gezegd. Ik begrijp juist niet dat sommige mensen werkelijk het gevaar er niet van inzien. Jij mag het onbenullig vinden, ik dus niet.
En allemaal voor, in mijn ogen, schijnredenen. Schijnveiligheid.
En wat is het precies waar je ID kaart, BSN, rijbewijs en de registratie van GWL voor gebruikt wordt, waar het in de eerste instantie niet voor gebruikt zou worden?
Ik begrijp dat jij overigens kerngezond bent en geen belangrijke medicijnen gebruikt? Ik hoop voor je dat dat ook nooit het geval gaat zijn in de toekomst, want dan hoop ik dat er iemand in je omgeving is om dat te vertellen op het moment dat je dat zelf niet kan.
gekvanfleur schreef:Hoe denk je over alcoholgebruik? Wat voor mensen stel je je daarbij voor?? (dit vraag ik ivm je opmerkingen over wietgebruik)
gekvanfleur schreef:De aller, allerleukste grap is natuurlijk nog dat de zwarte doos de oplossing niet gaat zijn![]()
Iedereen die zich een beetje in het onderwerp verdiept had, zou weten dat de wetgeving zelf het probleem is en dat die aangepast moet worden. Tot die tijd kun je wel lekker zwarte dozen gaan plaatsen, en concluderen dat iemand hartstikke fout zat, maar kun je nog niets...
Maar goed, ik denk dat ruim 50% van de praters in dit topic niets een precies weten wat er in de rechtszaak gebeurd is. Want opzich is de straf die de pool kreeg helemaal niet raar...