Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:39

Wat ik begrijp is pas morgen weer een zoektocht

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:51

Die van vannacht om 00.00 heeft dus niks opgeleverd? :(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:53

takkie_muis schreef:
Idd en alles daarvoor , je kan zo moeilijk de gehele oceaan schrobben gaan

Totaal offtopic, maar dat zou wel moeten. En op dit moment zijn er al 2 concrete plannen voor apparaten die dat moeten gaan doen.

Terug naar het onderwerp. Het is daar inmiddels weer donker, de boten zoeken nog wel. Maar vliegtuigen dus niet meer.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:59

gohya schreef:
Echt knap van die piloot om dat vliegtuig daar veilig te laten landen!
Wat ik me wel afvraag eigenlijk,hoe krijgen ze dat vliegtuig daar ooit weer weg? zouden ze hem moeten slopen?

Als ik me goed herinner hebben ze dit specifieke vliegtuig weer op kunnen laten stijgen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:00

Century schreef:
gohya schreef:
Echt knap van die piloot om dat vliegtuig daar veilig te laten landen!
Wat ik me wel afvraag eigenlijk,hoe krijgen ze dat vliegtuig daar ooit weer weg? zouden ze hem moeten slopen?

Als ik me goed herinner hebben ze dit specifieke vliegtuig weer op kunnen laten stijgen.

En stel dat zoiets gruwelijk misgaat? Ze halen toch eerst wel alle passagiers op of iets dergelijks? Met een boot?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:05

JoopC schreef:
En stel dat zoiets gruwelijk misgaat? Ze halen toch eerst wel alle passagiers op of iets dergelijks? Met een boot?

Ja hoor, ze hebben iedereen van het vliegtuig gehaald en hebben het vliegtuig later pas 'opgehaald'. Ik weet zo niet meer of het vliegtuig zonder brandstof was komen te zitten, maar volgens mij was er technisch gezien niet zoveel mis mee; daarom konden ze er weer mee opstijgen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:12

Century schreef:
JoopC schreef:

Ja hoor, ze hebben iedereen van het vliegtuig gehaald en hebben het vliegtuig later pas 'opgehaald'. Ik weet zo niet meer of het vliegtuig zonder brandstof was komen te zitten, maar volgens mij was er technisch gezien niet zoveel mis mee; daarom konden ze er weer mee opstijgen.

En als dat ding nou niet meer in staat is om te vliegen... Wordt het dan in stukken "geknipt" en op een grote boot teruggebracht?

Ik heb nog nooit gevlogen en ben ook totaal niet thuis in die wereld. Geen idee hoe het allemaal werkt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:30

Ik weet niet precies wat ze in deze situatie gedaan zouden hebben, maar ik weet wel dat ze wel eens onderdelen van een onbruikbaar vliegtuig in een ander vliegtuig gebruiken. Dus dat zou wel kunnen :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:41

ff offtopic: jeetje lees net dat er weer een vliegtuig in de problemen zit omdat onderstel niet uitgaat die is nu rondje aan het vliegen boven Engeland om lichter te worden, ambulances etc staan al klaar omdat ze uitgaan van een ongewone landing. Het is wat nu in de vliegwereld...

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:45

Er is toch iets vreemds aan de hand met die vliegtuigen hoor....
van de radar verdwijnen in deze tijd? dat gebeurt niet zomaar!
zelfs moest het vliegtuig in problemen komen gaat het daarom niet van de radar af.. alleen als het terplekke in de lucht explodeerd,toch? >;)
ik blijf het maar raar vinden al dat gedoe! Hoop dat ze het toch vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:46

dito schreef:
ff offtopic: jeetje lees net dat er weer een vliegtuig in de problemen zit omdat onderstel niet uitgaat die is nu rondje aan het vliegen boven Engeland om lichter te worden, ambulances etc staan al klaar omdat ze uitgaan van een ongewone landing. Het is wat nu in de vliegwereld...

Brrr.. En dan te bedenken dat dit de veiligste manier van reizen is.. Schrikken! Vooral net nu dat dit gebeurt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:47

In Londen is inderdaad een vliegtuig (747) van Virgin aan circuleren. Was net opgestegen en onderweg naar Las Vegas. Enkel voor landingstel is uit, de andere drie gingen niet uit. Hij is aan het rond circuleren om zoveel mogelijk brandstof te lozen en gaat dan een bijzondere landing maken volgens de Twitter account van Virgin. Brandweer ed staan paraat

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:48

kan dat niet handmatig ooit op tv gezien maar ja daar kan veel soms

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:49

Douraque schreef:
In Londen is inderdaad een vliegtuig (747) van Virgin aan circuleren. Was net opgestegen en onderweg naar Las Vegas. Enkel voor landingstel is uit, de andere drie gingen niet uit. Hij is aan het rond circuleren om zoveel mogelijk brandstof te lozen en gaat dan een bijzondere landing maken volgens de Twitter account van Virgin. Brandweer ed staan paraat

wat ik begrijp vliegt ie al paar uur extra nu, wat zullen die mensen na voorgaande ramp bang zijn zeg pfff

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:50

Als ik een stomme vraag mag stellen, hoe komen ze daar dan achter, dat het niet goed werkt bedoel ik? Ze waren toch nog onderweg, dan gaat het landingsgestel toch ook niet uit? Gaat er dan een alarm af ofzo?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:50

Bij het vliegtuig (van het filmpje) waren beide motoren uitgevallen. Het vliegtuig hebben ze weggesleept en vervolgens een motor vervangen, om daarna weer op te stijgen.

Vreselijk voor de nabestaanden (van Air Asia) om in deze onzekerheid te moeten zitten. :(:)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:51

Kirsha schreef:
Als ik een stomme vraag mag stellen, hoe komen ze daar dan achter, dat het niet goed werkt bedoel ik? Ze waren toch nog onderweg, dan gaat het landingsgestel toch ook niet uit? Gaat er dan een alarm af ofzo?

Waarschijnlijk is bij het intrekken van het landingstel een alarm afgegaan dat ze niet meer naar buiten gaan

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:52

aa dat vliegtuig is nu veilig geland lees ik!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:53

Gelukkig! Heb je misschien een linkje dito?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:55

Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 29-12-14 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:59

x_Kaat_x schreef:
Er is toch iets vreemds aan de hand met die vliegtuigen hoor....
van de radar verdwijnen in deze tijd? dat gebeurt niet zomaar!
zelfs moest het vliegtuig in problemen komen gaat het daarom niet van de radar af.. alleen als het terplekke in de lucht explodeerd,toch? >;)
ik blijf het maar raar vinden al dat gedoe! Hoop dat ze het toch vinden!

Kan ook als het vliegtuig heel laag vliegt in een gebied waar geen grondstations zijn. Op de grond staan grondstations die een signaal sturen. Het vliegtuig weerkaatst dit signaal weer. Vliegen ze laag, over het midden van de oceaan. Dan kunnen ze het signaal niet ontvangen. Daarnaast heb je nog een systeem die via de sataliet gaat. Maar deze kan worden uitgezet, en met een crash waarbij de bemanning overlijdt, kunnen ze geen satalietbericht sturen. Want volgensmij gaat dat handmatig.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:01

Wow wat een toppers die piloten!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:10

Waarom kunnen we vliegtuigen niet vinden via gps? Je telefoon kun je op die manier ook vinden. Waarom is dat bij een vliegtuig enkel 1zijdig verkeer?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:43

Ik denk dat je je telefoon ook niet meer vind op de bodem van de oceaan.

Maar ik ben het eens dat daar eens iets op gevonden moet worden