JackenJill schreef:Dat is toch juist een heel goede reden om voor bv te kiezen? Koemelk is slecht voor baby's.
En dat is nu dus precies wat ik bedoel. Je bent toch niet enkel gebonden aan koemelk of borstvoeding. Het is niet enkel of dit of dat.. Je kan een jong kind ook ándere dingen geven. Het ging hier niet om baby’s, het ging om oudere kinderen. Prima als je halverwege een discussie binnen komt vallen, maar lees eerst even terug. Een kind van anderhalf of twee jaar is niet gebonden aan koeienmelk (of welke melk dan ook), er zijn honderden zo niet duizenden kinderen op die leeftijd die én geen bv krijgen en ook geen koeienmelk. En die gaan echt niet massaal dood
. Citaat:
Daarnaast zie ik geen reden om mijn kind melk voor kalfjes te geven terwijl ik het zelf ook kan maken.
Sammie schreef:Tussen mensenmelk en koeienmelk zit nog een hoop tussen..
Sammie schreef:kinderen van twee kunnen meer drinken dan alleen mensenmelk óf koeienmelk. Als je bewust kiest om ruim twee jaar te voeden prima, maar een argument als ik wil geen koeienmelk geven vind ik redelijk zwak.
Sammie schreef:Volgens mij heb ik nu al twee keer aangeven dat er tussen twee jaar borstvoeding of koeienmelk tig andere keuzes zijn..
Een argument als ik vind [of denk dat] het gezonder of ik vind het prettiger om het op zo’n manier te doen heeft imo meer inhoud. Dat zijn nl. persoonlijke redenen, maar ik wil geen koemelk geven (terwijl dat heel makkelijk te vermijden is, zonder dat je kind om komt van de dorst) vind ik een zwak argument. Kan alsnog een persoonlijk valide argument zijn, maar imo wel een die snel van tafel geveegd kan worden