Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:02

Shadow0 schreef:
Sammie schreef:
Kraait er iemand nog in de media als iemand een abortus pleegt? Nee, geen fotograaf of wat dan ook dat daar voor de deur gaat liggen omdat ze weten dat het niemand boeit.
Dat soort conclusies kun je echt niet trekken. En er is werkelijk geen enkele garantie dat het een volgende keer weer over iets anders gaat. Het gaat namelijk niet over het gedrag, relletjes kunnen overal over gecreeerd worden. Zeker ook over abortussen. Ook over dingen waarvan je niet eens wist dat het controversieel was. (Zoals hier. Ik wist werkelijk niet dat het controversieel was om wat te rotzooien met volwassenen die ermee instemmen.)

Nou ja, er is wel iets van een redelijk vermoeden dat het een volgende keer weer over Niks gaat. Want nieuws over iets moet je met een lantaarntje zoeken. Om even bij de burgemeesters te blijven heeft het mij zeer verbaasd dat de burgemeester van Haaksbergen lekker op z'n warme stoel is blijven zitten nadat hij met droge ogen een toespraak had gehouden waarin hij beweerde niet voor zijn verantwoordelijkheid weg te zullen lopen. Bij zoiets lazer ik nog steeds van m'n stoel. Hoe het precies zit weet ik niet (en dat interesseert me uiteindelijk ook niet), maar dat media zich bezighouden met hele andere zaken dan het belichten van onderwerpen die als 'nieuws' te classificeren zijn, daar ben ik al jaren van overtuigd. Misschien toch heel banaal een gevolg van de uitholling van ons onderwijssysteem? Dat de huidige generatie journalisten niet weer dat 'niets' iets anders is dan 'nieuws'?

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:04

Shadow0 schreef:
(Plus dat hij misschien is afgetreden omdat hij er gewoon geen zin meer in had. Als mens, niet als burgemeester. Heel gek, maar de meeste mensen vinden het niet leuk om zo belachelijk gemaakt te worden, zo onder een vergrootglas gelegd te worden, en tot slot ook nog met opzet in de val gelokt. Kun je het je voorstellen? Ik niet - ik moet er werkelijk niet aan denken als ik me bij iedereen die ik ontmoet moet afvragen of ze wel echt zijn, of dat ze stiekem met een camera lopen om alles wat ik zeg of doe aan de pers door te spelen. Het lijkt me dat dat alleen al genoeg is om iemand behoorlijk kapot te maken.)

Precies, daar moet je toch niet aan denken.
Hoor net op de radio dat hij aangifte heeft gedaan. Terecht!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:38

robert45 schreef:
Hij is al begonnen met dit hele circus toen hij nog gewoon getrouwd was, dat gaf al een geweldige rel. Nou kan gebeuren zou je zeggen, sommige mensen rijden eens een keer een scheve schaats. Uiteindelijk gaan ze scheiden en dat is nog niet afgerond of hij loopt al met de volgende te flikvlooien en af te spreken. het zijn allemaal jonge jongens van een totaal ander niveau en denkwijze dat is gewoon geen gezonde situatie. Verder maakt het mij geen donder uit of een 50 jarige een relatie heeft met iemand die jonger is dat moeten ze zelf weten. Dat is dan een burgemeester die je als burgervader het juiste voorbeeld moeten geven. Als hij hier al zo makkelijk mee omgaat dan heb ik weinig vertrouwen in zijn bestuurlijke capaciteiten tevens is de manier waarop hij praat over het college nou ook niet echt zo geweldig....

Mee eens. Ik vind de actie van powned wel heel laag.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:39

Dank verootjoo voor dit topic.
Je hebt het zo kort en duidelijk omschreven, precies wat ik er ook over voel.

En bedankt iedereen voor de reacties, mooi dat het zo leeft.
Het is echt een heel eng wat hier gebeurd is.

En natuurlijk stapt hij op.
Het is hetzelfde als wanneer je een conflict hebt met je werkgever.

Je kan nog 100 keer gelijk hebben, de kantonrechter zal besluiten "er is sprake van een verstoorde arbeidsrelatie, ik ontbind bij deze het contract".
Daar zit je dan, met je goede gedrag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 20:11

Vilar schreef:
Shadow0 schreef:
(Plus dat hij misschien is afgetreden omdat hij er gewoon geen zin meer in had. Als mens, niet als burgemeester. Heel gek, maar de meeste mensen vinden het niet leuk om zo belachelijk gemaakt te worden, zo onder een vergrootglas gelegd te worden, en tot slot ook nog met opzet in de val gelokt. Kun je het je voorstellen? Ik niet - ik moet er werkelijk niet aan denken als ik me bij iedereen die ik ontmoet moet afvragen of ze wel echt zijn, of dat ze stiekem met een camera lopen om alles wat ik zeg of doe aan de pers door te spelen. Het lijkt me dat dat alleen al genoeg is om iemand behoorlijk kapot te maken.)

Precies, daar moet je toch niet aan denken.
Hoor net op de radio dat hij aangifte heeft gedaan. Terecht!

dat precies ja! En hij heeft idd aangifte gedaan, hoorde ik ook. En terecht.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:06

Jolien87 schreef:
Ik vind het nog het meest triest dat Powned de taak op zich heeft genomen om Hoes te 'ontmaskeren', terwijl dit helemaal niet aan hen was. Dit is ook waarom ik een hekel heb aan Powned, aandacht vragen ten koste van andermans reputatie. Hoe kinderachtig is dat?!

Ik vind het idd ook erg dat powned daarvoor nodig was.
Het gebruik van de dienstwagen en niet zorgvuldig omgaan met info van de gemeente, is gewoon not done!

Het hele homo gedoe maakt me geen zak uit.
Hij belazerd de boel en gebruikt gemeentegeld, voor zo'n sneu persoon heb ik geen medelijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:21

sneeuwpop schreef:
Ik vind het idd ook erg dat powned daarvoor nodig was.
Het gebruik van de dienstwagen en niet zorgvuldig omgaan met info van de gemeente, is gewoon not done!

Nauwelijks uniek, van extreme zaken is geen sprake, en de andere burgemeesters bij wie dergelijke situaties zijn vastgesteld zitten er ook nog gewoon.

Die paar zogenaamde misstanden zijn echt slechts een excuus voor het gewoon ordinair rellen en het kapotmaken van iemand. Met het gebruik van de dienstauto heeft dat niks te maken.

sneeuwpop

Re: Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:31

Dat het niet uniek is, maakt het alleen maar erger. Is een mooi voorbeeld voor de rest. Stelletje boeven moeten ze eruit gooien en ja dat mag imo best op een minder nette manier. Oogsten wat je zaait.

Het erin luizen om iemand iets te laten doen, wat ze anders niet zouden doen vind ik een ander verhaal..... daar is in dit geval geen sprake van.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:37

Ik vind het ronduit walgelijk van Powned en dit is voor mij zeker een reden om nooit weer naar iets van hun te kijken.
Ze kunnen mij meer vertellen maar het enige waar ze op uit waren waren was deze situatie. Het moedwillig kapot maken van iemand voor, ja voor wat eigenlijk? Publiciteit? Het stoerste jongetje van de klas zijn? Gaat mij veel en veel te ver.

Onno Hoes heeft misschien niet de juiste keuzen gemaakt en is onvoorzichtig geweest maar dat is geen reden om iemand zo af te branden en moedwillig uit de tent te lokken, met maar 1 doel: Hem uitspraken te laten doen, die hem de kop zouden kosten.

Ik hoop van harte dat Onne Hoes een hele fijne nieuwe baan gaat vinden waar hij gewoon zijn werk kan doen, zonder zich af te vragen of het wel "echt" is.

Als ik in zijn schoenen zou staan, zou ik toch moeite hebben mensen weer te vertrouwen zonder me af te vragen of ik niet stiekum gefilmd werd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:44

sneeuwpop schreef:
Dat het niet uniek is, maakt het alleen maar erger. Is een mooi voorbeeld voor de rest. Stelletje boeven moeten ze eruit gooien en ja dat mag imo best op een minder nette manier. Oogsten wat je zaait.

Ten eerste ging het helemaal niet om de dienstauto, dat is er alleen maar bijgesleept. Het ging om de rel.

Verder: erg onverstandig. Daar wordt de politiek niet netter of beter van, in tegendeel. Het geeft veel macht om mensen te manipuleren en te chanteren ('doe dit of dat of we zorgen wel dat we je in de media afmaken'.) Aangezien burgemeesters namelijk net mensen zijn, hebben ze allemaal wel iets dat als aanleiding kan dienen.

Je oogst wat je zaait. Als je een heksenjacht zaait, krijg je heksenjachten - en niet alleen voor politici. Je moet maar hopen dat jij er niet de dupe van wordt. (Heel wat mensen hebben er al ervaring mee. Bijvoorbeeld omdat ze een achternaam hebben die gelijk is aan iemand die GeenStijl niet mag.)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:46

Nogmaals, het gaat mij om wat hij doet met zijn werk.
Het "ze kunnen me niks maken" mentaliteit.
En zoals je zelf aan geeft "dat is niet uniek"

Net als de grote bazen in de zorg die het geld zelf in hun zak stekenen van woningcorporaties die het geld laten verdwijnen in eigen zak .

Dat vind ik pas echt walgelijk!

En nogmaals, heb er geen moeite mee dat die "gepakt" worden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:55

Dus jij vind dat het doel de middelen heiligt?

Ik vind dat niet kunnen. Ik vind dat je iemand op zijn fouten moet aanspreken. En niet met voorbedachte rade iemand erin luizen en dan een andere rede aan wijzen waarom hij zijn werk niet goed zou doen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:59

Soms vind ik idd dat het doel de middelen heiligt. Niet in alle gevallen trouwens!

Onno was al gewaarschuwd, maar had er poep aan...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:50

Ik zie dat het gros hier dezelfde mening heeft als ik, blij dat te lezen.
Hier thuis was de discussie ook om het publiek figuur gebeuren, echt het zal mij een biet zijn hoeveel toyboys hij in een weekend verslijt.
Of het slim is is vraag twee, maar het maakt niet dat hij zijn werk er minder om doet.
Ik vind het eigenlijk nog best schokkend dat er ZO moeilijk over gedaan wordt anno 2014, of hij nou nog in relatie zat met Albert, dat gaat ons toch niks aan?
Zelfde geld hebben die twee een open relatie gehad zonder dat ze het nodig vonden om dat de hele wereld te melden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 02:27

Dat laatste lijkt mij niet aan de orde, aangezien de twee 'gescheiden' zijn vanwege de uitstapjes van Hoes ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:23

sneeuwpop schreef:
Nogmaals, het gaat mij om wat hij doet met zijn werk.
Het "ze kunnen me niks maken" mentaliteit.

Dat herken ik eigenlijk niet zo? En als het echt in z'n werk is, pak hem dan daarop? Maar dat doen we dan weer niet... Ik ken wel andere voorbeelden, van burgemeesters die bv een hele oplage van een krant laten vernietigen ofzo (maar die heeft ondanks meerdere blunders gewoon z'n termijn uitgediend.)

Het doel heiligt de middelen niet wat mij betreft. En het kan grote nadelige gevolgen hebben: hoe makkelijker we mensen kapot maken met irrelevante zaken, hoe makkelijker ze onder druk te zetten zijn. Als je toevallig genoeg geld hebt voor een flinke rel, dan stap je gewoon op een burgemeester toe en zegt 'regel dit, of we zorgen dat je in de pers wordt afgemaakt, en het werkt, kijk maar naar Hoes.'

Dat lijkt mij niet goed voor de kwaliteit van het bestuur.