Shadow0 schreef:Sammie schreef:Dat soort conclusies kun je echt niet trekken. En er is werkelijk geen enkele garantie dat het een volgende keer weer over iets anders gaat. Het gaat namelijk niet over het gedrag, relletjes kunnen overal over gecreeerd worden. Zeker ook over abortussen. Ook over dingen waarvan je niet eens wist dat het controversieel was. (Zoals hier. Ik wist werkelijk niet dat het controversieel was om wat te rotzooien met volwassenen die ermee instemmen.)Kraait er iemand nog in de media als iemand een abortus pleegt? Nee, geen fotograaf of wat dan ook dat daar voor de deur gaat liggen omdat ze weten dat het niemand boeit.
Nou ja, er is wel iets van een redelijk vermoeden dat het een volgende keer weer over Niks gaat. Want nieuws over iets moet je met een lantaarntje zoeken. Om even bij de burgemeesters te blijven heeft het mij zeer verbaasd dat de burgemeester van Haaksbergen lekker op z'n warme stoel is blijven zitten nadat hij met droge ogen een toespraak had gehouden waarin hij beweerde niet voor zijn verantwoordelijkheid weg te zullen lopen. Bij zoiets lazer ik nog steeds van m'n stoel. Hoe het precies zit weet ik niet (en dat interesseert me uiteindelijk ook niet), maar dat media zich bezighouden met hele andere zaken dan het belichten van onderwerpen die als 'nieuws' te classificeren zijn, daar ben ik al jaren van overtuigd. Misschien toch heel banaal een gevolg van de uitholling van ons onderwijssysteem? Dat de huidige generatie journalisten niet weer dat 'niets' iets anders is dan 'nieuws'?