Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:Het is al fout gegaan in de jaren 50 gok ik zo. Toen zijn er van dit soort speciale wijken in het leven geroepen.
De Molukkers waren de eerste gastarbeiders in Nederland en het zijn hele principiële, hardwerkende mensen.
En ik denk dat deze Molukkers in dit geval op hun strepen gaan staan.
Het is de schuld van onze regering, niet van de Molukkers die nu tegengas geven. Het zou ze alleen sieren niet te gaan dreigen.
8nnemiek schreef:Er wonen nog steeds heel veel molukkers op de molukken voor zover ik weet hoor.. Het is dan wel geen eigen staat, valt onder indonesie, maar ze zitten daar gewoon tussen andere molukkers, ik zou niet weten waarom ze daar niet welkom zouden zijn..
Blue_Eyes schreef:ik vind het echt schokkend.
Met name hoeveel mensen maar wat roepen zonder gehinderd te worden door enige kennis van de (toch best recente) geschiedenis.
8nnemiek schreef:Nogmaals; de Molukken bestaan gewoon nog. Een eilandengroep waar bijna alleen maar Molukkers wonen, met dezelfde cultuur als deze mensen die de woningbouw bedreigen. Of die Molukken nu wel of niet bij indonesië horen en die Molukkers nu wel of niet Nederlands zijn.. ze zitten daar omringd door mensen met dezelfde cultuur, dus waarom zouden jullie het zo erg vinden als zo'n groepje hun koffers zou pakken en vertrekken?
Toothless schreef:8nnemiek schreef:Nogmaals; de Molukken bestaan gewoon nog. Een eilandengroep waar bijna alleen maar Molukkers wonen, met dezelfde cultuur als deze mensen die de woningbouw bedreigen. Of die Molukken nu wel of niet bij indonesië horen en die Molukkers nu wel of niet Nederlands zijn.. ze zitten daar omringd door mensen met dezelfde cultuur, dus waarom zouden jullie het zo erg vinden als zo'n groepje hun koffers zou pakken en vertrekken?
Ik vind jou reactie nu meer racistisch worden... Ikzelf ben ook Moluks/Nederlands, vader is Nederlands, moeder moluks, mijn oma is met DIE vloot mee naar Nederland gekomen met haar vader. Moet ik dan ook zo maar mijn biezen pakken en naar mijn familie in Indonesië terug gaan? Dacht het niet, want zoals de meeste Molukkers heb ik ook gewoon een Nederlands Identiteitsbewijs.
En wat je zegt over de Molukken, de Indonesische gemeenschap en de Molukse gemeenschap hebben een bloedhekel aan elkaar, worden nog steeds mensen vermoord, je hoort er niet veel over maar het gebeurt nog steeds. Als jij nou uit Marokko zou komen, als meest duidelijke voorbeeld, en je hebt geen geloof, je gaat terug als ingeburgerde nederlander, maar wordt in je wijk niet geaccepteerd? Zou jij daar blijven of willen wonen? Dan blijf ik liever in Nederland.
purny schreef:En dan vind men het gek dat de Nederlandse bevolking racistisch word.
love_western schreef:Deze Molukse wijk bestaat al jaren. Zo staat Venesluis ook bekend. Ik weet niet beter.
Zolang mijn oma er woont (opa is helaas overleden) is het al een Molukse wijk. De oudereb die er wonen weten niet beter. En ze hebben geen eigen staat gekregen. Dus de meeste zien dit nu als hun eigen wijk. Wat toendertijd ook beloofd is.
En nogmaals ze hebben geen hekel aan Nederlanders! Alleen ze willen graag hun eigen wijk behouden met hun eigen cultuur.